LFC - Bournemouth >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 19. feb, 2019 18:04

Alisson
0
Ingen stemmer
Milner
1
1%
Matip
1
1%
Van Dijk
0
Ingen stemmer
Robertson
5
4%
Fabinho
10
8%
Keita
32
27%
Wijnaldum
39
33%
Firmino
3
3%
Salah
17
14%
Mane
10
8%
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 118

Brugeravatar
Irish_kop
Geografisk sted: Göteborg
Alder: 38

Re: LFC - Bournemouth >> Kamptråden

Indlæg af Irish_kop » lørdag, 09. feb, 2019 19:10

Sledgehammer skrev:
Irish_kop skrev:Liverpool vinder altid når jeg er på Anfield! :dance:
Det her bliver lidt af en nøgle kamp!
Og jeg håber virkelig at vi strammer op nu, og tager de 3 point!
Tilbage på sporet tak!
Nogen der er med på at starte en indsamling så han kan være på Anfield hver gang fra nu af? :dance:
jeg holder hvad jeg lover! :P
Dejlig dag, med god stemning på Anfield!
Og fin fodbold!

Top of the league!!!

Brugeravatar
RobertS
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 48

Indlæg af RobertS » lørdag, 09. feb, 2019 19:20

Man kan spørge sig selv hvorfor vi ikke spiller sådan hele tiden.... Nå men utrolig vigtig sejr og nu lidt fri inden to monster kampe. Gini spiller en af sine absolut bedste kampe og får min MoM. Jeg er stadig ikke overbevist om Keita, selvom han egentlig spillede en fin kamp. 'Kæft de spiller godt sammen, Bobby og Salah! Men begge mangler noget på skarpheds fronten, specielt Bobby. Jeg glæder mig til at Lovren kommer tilbage! Og rigtig godt at TAA er klar.

Vi skal ikke stole på hjælp fra andre hold, men jeg håber nu at Chelski igen laver en "assist" i morgen...
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 43

Indlæg af Thommo » lørdag, 09. feb, 2019 19:42

Filos of Isk skrev:[
Fair nok. Undskyld for det, min hukommelse spillede mig et pus. Men så var der stadig den Wolves kamp...

Men havde jeg ikke glemt den Newcastle kamp, må jeg indrømme, havde jeg nok udtalt mig 10% mindre skråsikkert, men ikke 15 % mindre.

Milners status på holdet har givetvis noget med det at gøre, men det er svært at sige hvor meget

Sent from my iPhone using Tapatalk
Milner er en katastrofe på den back, denne sæson. Alderen trykker vist, så han ikke kan alt muligt mere. Klopp har da også udtalt det var en fejl at udleje Clyne, så han var jo ikke hverken 5. eller 4. valg som der har været vrøvlet om. Jeg har skrevet Milner resten af sæsonen er vigtigste mand i 11´eren, pga han har vundet PL, men naturligvis hvor han gør nytte(midtbanen), ikke hvor han sejler rundt og halser efter modstanderen non stop.
Some people have a way with words, and other people...oh, uh, not have way....

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 09. feb, 2019 19:56

RobertS skrev:Man kan spørge sig selv hvorfor vi ikke spiller sådan hele tiden.... Nå men utrolig vigtig sejr og nu lidt fri inden to monster kampe. Gini spiller en af sine absolut bedste kampe og får min MoM. Jeg er stadig ikke overbevist om Keita, selvom han egentlig spillede en fin kamp. 'Kæft de spiller godt sammen, Bobby og Salah! Men begge mangler noget på skarpheds fronten, specielt Bobby. Jeg glæder mig til at Lovren kommer tilbage! Og rigtig godt at TAA er klar.

Vi skal ikke stole på hjælp fra andre hold, men jeg håber nu at Chelski igen laver en "assist" i morgen...
Bournemouth er ufatteligt dårlige defensivt og giver meget plads til modstanderen. Så det kommer virkelig os tilgode. Hvis flere hold havde en defensiv som dem ville vi kunne spille meget mere ala idag.
Desværre møder vi ofte beton forsvar og det gør det svært...

Brugeravatar
YNWA!
Geografisk sted: 8700 Horsens
Alder: 23

Indlæg af YNWA! » lørdag, 09. feb, 2019 19:58

Thommo skrev:

Milner er en katastrofe på den back, denne sæson. Alderen trykker vist, så han ikke kan alt muligt mere. Klopp har da også udtalt det var en fejl at udleje Clyne, så han var jo ikke hverken 5. eller 4. valg som der har været vrøvlet om. Jeg har skrevet Milner resten af sæsonen er vigtigste mand i 11´eren, pga han har vundet PL, men naturligvis hvor han gør nytte(midtbanen), ikke hvor han sejler rundt og halser efter modstanderen non stop.

Det er godt nok gået over mit hoved. Hvor har du læst det?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » lørdag, 09. feb, 2019 20:01

YNWA! skrev:
Thommo skrev:

Det er godt nok gået over mit hoved. Hvor har du læst det?
Det må du lige komme med fuldstændige håndfaste beviser på Thommo, for det tror jeg simpelthen ikke på
"We're not racist, we only hate the mancs"

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 09. feb, 2019 21:17

Dejlig overbevisende sejr! Jeg håber Klopp fastholder det taktiske udgangspunkt vi så i dagens kamp - holdet er simpelthen bedre, når tempoet skrues op og holdet som samlet enhed presser op.

+ Wijnaldum: denne kamp viste hvor stor betydning Gini har for holdet. Han er balancespilleren, der kan holde bolden i egne rækker. Samtidig er han virkelig dygtig taktisk og er sammen med Fabinho hjernen bag det oppres, som lykkedes så godt idag. Til slut er han et atletisk monster - enorm styrke og stort løbepensum. Kroner en stor kamp med en flot scoring og burde have fået en sublim assist ved indlægget til Mane.

+ Salah: Salah er markant farligere, når han bliver retvendt og i høj fart bevæger sig i løb med bolden mod modstanderens felt. Eller når han kommer i anden bølgen som i situationen ved målet idag - det er meget svært at dække op for. Af den grund synes jeg også Klopp skal beholde Salah med udgangspunkt på højre kant, selvom han selvfølgelig ofte driver ind i banen. Firmino er ligeledes meget bedre på toppen.

+ Fabinho: han er en Rolls Royce af en spiller. Vi har ikke haft en så taktisk klog 6’er siden Alonso spillede i rødt. Han er meget forudsigende i sine defensive indgreb, hvor han ofte nøjes med at stå det rigtige sted eller prikke bolden i bedste Rene Henriksen stil. Han kan samtidig godt sætte sig igennem fysisk, men har sjældent behov for det, da han forudser de fleste situationer før de opstår. Derudover er han ganske dygtig i pasningsspillet og sikrer, at flere afleveringer fra midtbanen ender med at være fremadrettet.

+ Keita: dejligt at Keita fik lidt succes idag. Han er virkelig dygtig teknisk, og jeg synes han tog flere rigtige beslutninger idag. Der er stadigvæk er par enkle svipsere, hvor han spiller med for stor risiko i eller tæt på eget felt, men det skal Klopp nok få fjernet. Keita var virkelig god i 2. halvleg, hvor han deltog i hidsigt i oppresset og leverede flere gode afleveringer. Blandt andet stikningen til Firmino som var eminent. Gerne flere kampe på samme niveau fremadrettet, da det kan være nøglen til at binde spillet sammen.

+ Milner: der burde være flere fodboldspillere i samme kaliber som James Milner. Håndterer fint Fraser idag med stor opbakning fra Wijnaldum. På bolden var han virkelig god og kroner det også med en fin assist.

- Matip: Matip er en habil forsvarsspiller, men jeg har mistet tålmodigheden med ham. Efter snart 3 år i Premier League er han stadigvæk alt for svag fysisk. En Jesper D Jensen i sine velmagtsdage kunne jo fjerne ham i de fysiske dueller. Spiller du for et hold af Liverpools kaliber må du ikke have så store problemer med Joshua King. Jeg forstår godt, at et 4. valg på pladsen ikke kan være verdensklasse, men når Lovren nu er så meget skadet og til tider også har store udfald, skal der måske kigges mod en my midterforsvar til sommer. Og skal der én den anden vej gennem svingdøren står Matip efter min mening dårligst.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » lørdag, 09. feb, 2019 21:34

RobertS skrev:Man kan spørge sig selv hvorfor vi ikke spiller sådan hele tiden.... Nå men utrolig vigtig sejr og nu lidt fri inden to monster kampe. Gini spiller en af sine absolut bedste kampe og får min MoM. Jeg er stadig ikke overbevist om Keita, selvom han egentlig spillede en fin kamp. 'Kæft de spiller godt sammen, Bobby og Salah! Men begge mangler noget på skarpheds fronten, specielt Bobby. Jeg glæder mig til at Lovren kommer tilbage! Og rigtig godt at TAA er klar.

Løftede Klopp ikke sløret for en del af svaret på det efter dagens kamp? Periode med enten skader eller sygdom til Ox, Trent, Gomez, Lovren, Hendo, Gini, Milner og Van Dijk......

Det er usandsynligt mange defensive spillere, der har været ramt i samme periode. Og mere end den medie-foreslåede nervøsitet, er det nok der årsagen til vores udfald i præstationer skal findes.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... m-15807037
"I am the normal one"

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 40

Indlæg af ilusio » lørdag, 09. feb, 2019 21:36

3 point, videre
12 kampe, vi skal vinde 11 og spille 1 uafgjort.

Up and onwards!
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
YNWA!
Geografisk sted: 8700 Horsens
Alder: 23

Indlæg af YNWA! » søndag, 10. feb, 2019 00:25

Klopp "Wijnaldum didn't sleep in the team hotel last night. He had diarrhoea and vomiting two nights earlier so he couldn't come to the team hotel."

Fandeme imponerende at have sådan en præstation hvis han har været syg i løbet af ugen!
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

STMO

Indlæg af STMO » søndag, 10. feb, 2019 05:50

Er ikke uenig med MoM, men Alisson gjorde det nu ganske godt :-)

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 10. feb, 2019 08:45

YNWA! skrev:

Klopp "Wijnaldum didn't sleep in the team hotel last night. He had diarrhoea and vomiting two nights earlier so he couldn't come to the team hotel."

Fandeme imponerende at have sådan en præstation hvis han har været syg i løbet af ugen!
Og husk at Milner, som en del har været efter, jo var igennem præcis samme forløb. Han blev så i sidste kamp sat på en plads, der jo ikke ligefrem passer til hans forcer, men i holdets tjeneste løste han opgaven så godt han kunne.

Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 10. feb, 2019 08:49

Robbie_God_Fowler skrev:Dejlig overbevisende sejr! Jeg håber Klopp fastholder det taktiske udgangspunkt vi så i dagens kamp - holdet er simpelthen bedre, når tempoet skrues op og holdet som samlet enhed presser op.

+ Wijnaldum: denne kamp viste hvor stor betydning Gini har for holdet. Han er balancespilleren, der kan holde bolden i egne rækker. Samtidig er han virkelig dygtig taktisk og er sammen med Fabinho hjernen bag det oppres, som lykkedes så godt idag. Til slut er han et atletisk monster - enorm styrke og stort løbepensum. Kroner en stor kamp med en flot scoring og burde have fået en sublim assist ved indlægget til Mane.

+ Salah: Salah er markant farligere, når han bliver retvendt og i høj fart bevæger sig i løb med bolden mod modstanderens felt. Eller når han kommer i anden bølgen som i situationen ved målet idag - det er meget svært at dække op for. Af den grund synes jeg også Klopp skal beholde Salah med udgangspunkt på højre kant, selvom han selvfølgelig ofte driver ind i banen. Firmino er ligeledes meget bedre på toppen.

+ Fabinho: han er en Rolls Royce af en spiller. Vi har ikke haft en så taktisk klog 6’er siden Alonso spillede i rødt. Han er meget forudsigende i sine defensive indgreb, hvor han ofte nøjes med at stå det rigtige sted eller prikke bolden i bedste Rene Henriksen stil. Han kan samtidig godt sætte sig igennem fysisk, men har sjældent behov for det, da han forudser de fleste situationer før de opstår. Derudover er han ganske dygtig i pasningsspillet og sikrer, at flere afleveringer fra midtbanen ender med at være fremadrettet.

+ Keita: dejligt at Keita fik lidt succes idag. Han er virkelig dygtig teknisk, og jeg synes han tog flere rigtige beslutninger idag. Der er stadigvæk er par enkle svipsere, hvor han spiller med for stor risiko i eller tæt på eget felt, men det skal Klopp nok få fjernet. Keita var virkelig god i 2. halvleg, hvor han deltog i hidsigt i oppresset og leverede flere gode afleveringer. Blandt andet stikningen til Firmino som var eminent. Gerne flere kampe på samme niveau fremadrettet, da det kan være nøglen til at binde spillet sammen.

+ Milner: der burde være flere fodboldspillere i samme kaliber som James Milner. Håndterer fint Fraser idag med stor opbakning fra Wijnaldum. På bolden var han virkelig god og kroner det også med en fin assist.

- Matip: Matip er en habil forsvarsspiller, men jeg har mistet tålmodigheden med ham. Efter snart 3 år i Premier League er han stadigvæk alt for svag fysisk. En Jesper D Jensen i sine velmagtsdage kunne jo fjerne ham i de fysiske dueller. Spiller du for et hold af Liverpools kaliber må du ikke have så store problemer med Joshua King. Jeg forstår godt, at et 4. valg på pladsen ikke kan være verdensklasse, men når Lovren nu er så meget skadet og til tider også har store udfald, skal der måske kigges mod en my midterforsvar til sommer. Og skal der én den anden vej gennem svingdøren står Matip efter min mening dårligst.
Milner er nemlig sådan en ægte fodboldspillere med alle de her dyder, sin desværre er mere og mere sjældne.
Jeg er helt enig i dine udmærkede observationer, men jeg må tillade mig at være en kende uenig med dig hvad angår Matip. Det er klart at han ikke bliver 1. valg, men jeg synes der er en tendens til at gøre ham dårligere end han er. Eksempelvis er han på trods af de her store bevægelser udmærket til at blive brugt som spilstation fremadrettet. Og defensivt kommer han i vejen for en del, samtidigt med at han ikke bliver panisk som Lovren. Jeg synes måske han får en lidt ufortjent kritik set i lyset af hvor loyal en spiller han er.

Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 10. feb, 2019 08:54

Thommo skrev:
Fair nok. Undskyld for det, min hukommelse spillede mig et pus. Men så var der stadig den Wolves kamp...

Men havde jeg ikke glemt den Newcastle kamp, må jeg indrømme, havde jeg nok udtalt mig 10% mindre skråsikkert, men ikke 15 % mindre.

Milners status på holdet har givetvis noget med det at gøre, men det er svært at sige hvor meget

I december syntes jeg også vi skulle have fortsat med Clyne på den hb efter Man Utd kampen, indtil Trent kom tilbage, skal det lige siges. Men klopp valgte Milner imod Wolves og jeg tror også at det var det sikre valg. Clyne var meget langt fra kampform og derfor en risiko.
Ja han spillede fint imod et tamt Man Utd. hold, men jeg syntes han så rusten ud, forståeligt nok.

Min fortolkning er at Klopp valgte Milner fordi han allerede var i kampform,
fordi han godt kunne bruge lidt spilletid for at holde sig skarp i en periode hvor han ikke fik så meget spilletid på midtbanen
og fordi Clyne skulle spille flere kampe for at blive bedre på hb end Milner.

Klopp har jo godt været klar over at Milner skal tilbage på midtbanen i kampene(nogle af dem) imod hold som Bayern og Man Utd osv. derfor tror jeg at klopp har det helt ok med at han lige fik tildelt millie lidt ekstra spilletid.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 10. feb, 2019 09:18

Kasper88 skrev:
Emmy skrev:
Kasper88 skrev:
Filos of Isk skrev:
STMO skrev: (hvorfor pokker har vi ikke Clyne mere?),.
Fordi han ikke kunne slå Milner af holdet(som HB) imens Gomez og Trent var ude. Så gav det ikke mening at betale hans løn.

Hvor har du det fra?
Ren logik.

Jeg er satme træt af at høre om Clyne
Så I har det, som forventet, ikke noget sted fra.
Ifølge James Pearce så er det Ki-Jana Hoever, som har gjort det så overbevisende på Melwood, at Clyne fik lov at smutte. Milner, Hendo og ikke mindst den brasilianske landsholdsback Fabinho kan desuden tage tjansen, hvis Trent må stå over en kamp eller 2 mere i sæsonen:

http://www.liverpoolfc.dk/forum/viewtop ... =19&t=7781

Jeg synes personligt, det er fedt, at en ung spiller kommer foran Clyne, da Klopp ved, hvad Clyne har at byde på, og at der ikke kommer mere fra ham. Så mangler Hoever naturligvis erfaring, og den skal han nu til at have, men hvis Klopp ser hans potentiale som meget større end Clyne's, så er det bare om at satse på kometen.

Besvar