Man. Utd. - LFC >> Kamptråden [Efter: side 10]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 06. mar, 2019 16:56

Alisson
29
28%
Milner
0
Ingen stemmer
Matip
9
9%
Van Dijk
17
17%
Robertson
0
Ingen stemmer
Wijnaldum
10
10%
Henderson
12
12%
Fabinho
24
23%
Mane
0
Ingen stemmer
Salah
0
Ingen stemmer
Firmino
1
1%
Sturridge
1
1%
Shaqiri
0
Ingen stemmer
Origi
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 103

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Re: Man. Utd. - LFC >> Kamptråden [Efter: side 10]

Indlæg af Emmy » søndag, 24. feb, 2019 17:10

Klopp satser jo offensivt nok med indskiftningerne men spillerne leverer slet slet ikke varen. Han fejler dog massivt med den tidlige indskiftning af Sturridge. Der skulle Origi eller bedst af alt Keita have været på banen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » søndag, 24. feb, 2019 17:15

Jeg synes Hendo var god i dag, igen. Hvis han ikke var skadet så havde det været bedre at tage Gini ud. Og Keita ind for at lukke op på midten
"We're not racist, we only hate the mancs"

Overgaard
Alder: 32

Indlæg af Overgaard » søndag, 24. feb, 2019 17:21

Længe siden jeg har været så frustreret over en kamp. Vi skabte 0 chancer. Vi havde 7 hjørnespark og jeg ved ikke hvor mange frispark, 1 gang ramte Matip den, ellers var det en United mand på bolden resten af gangene. Vores inddirekte frispark i starten af kampen til Milner, siger det hele om vores kreativitet på dødbolde. Alt gik jo galt med skader for United, men vi forsøgte ikke engang at udnytte det.

På positiv siden, kan vi tage 1 point med og igen indtage førstepladsen.

Brugeravatar
Kasper88

Indlæg af Kasper88 » søndag, 24. feb, 2019 17:25

Alisson 8/10
Milner 2/10
Matip 7/10
Virgil 8/10
Robbo 6/10
Fabinho 8/10
Hendo 7/10
Gini 6/10
Salah 2/10
Sturridge 1/10
Mane 2/10

Klopp 3/10
Senest rettet af Kasper88 søndag, 24. feb, 2019 17:30, rettet i alt 2 gange.
Flovt førstemedlem af gruppen for dem, der tvivlede på Alex Oxlade-Chamberlain.

STMO

Indlæg af STMO » søndag, 24. feb, 2019 17:29

Kasper88 skrev:Alisson 8/10
Milner 2/10
Matip 7/10
Virgil 8/10
Robbo 6/10
Fabinho 8/10
Hendo 7/10
Gini 6/10
Salah 2/10
Sturridge 1/10
Mane 2/10

Klopp 3/10
Det er ikke helt forkert, den vurdering.

Brugeravatar
YNWA!
Geografisk sted: 8700 Horsens
Alder: 23

Indlæg af YNWA! » søndag, 24. feb, 2019 17:33

Bobby forlod stadion på krykker.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 24. feb, 2019 17:34

Der skal trækkes en kanin eller to op af hatten, hvis vi skal gøre os forhåbninger om det mesterskab i denne sæson. Umiddelbart synes jeg vores offensiv virker læst af vores modstanderne og lukkes forholdsvis nemt ned. Det er lidt skræmmende.

Stephan C
Geografisk sted: Stavanger
Alder: 47

Indlæg af Stephan C » søndag, 24. feb, 2019 17:44

Kasper88 skrev:Alisson 8/10
Milner 2/10
Matip 7/10
Virgil 8/10
Robbo 6/10
Fabinho 8/10
Hendo 7/10
Gini 6/10
Salah 2/10
Sturridge 1/10
Mane 2/10

Klopp 3/10
Tildels enig. Karaktererne til midtbanen er dog 2 for meget pr. spiller. På trods relative nemme arbejdsvilkår, så formår ingen af dem at bidrage med noget fremadrettet. Hendo er dog værst af alle da alt spil går i stå når han har bolden..

Stephan C
Geografisk sted: Stavanger
Alder: 47

Indlæg af Stephan C » søndag, 24. feb, 2019 17:47

Oomph242 skrev:Der skal trækkes en kanin eller to op af hatten, hvis vi skal gøre os forhåbninger om det mesterskab i denne sæson. Umiddelbart synes jeg vores offensiv virker læst af vores modstanderne og lukkes forholdsvis nemt ned. Det er lidt skræmmende.
Det er vel her at Klopp skal vise hvor god han kan være...

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 24. feb, 2019 18:03

Emmy skrev:Jeg synes Hendo var god i dag, igen. Hvis han ikke var skadet så havde det været bedre at tage Gini ud. Og Keita ind for at lukke op på midten
Vi var ihvertfald dårligere da han gik ud.
Jeg syntes det var ret satset af klopp at skifte til to på midten og vi blev også mere sårbare, imø.
Man kunne også have taget Henderson id for Keita, hvis han var mest træt.
Eller Mané for Shaqiri.
Jeg sad og tænkte om ikke løsninger ville være Mané ud og Shaqiri ind eller Gini ud for Keita. Og så laver både Gini og Mané nogle fine aktioner.

Firminos skade ramte os rigtig hårdt. Sturridge kan deltage bedre i småspillet med Mané og Salah, end Origi. Men han er for langsom til at deltage ordentligt i presset.
Måske man skulle have overvejet at spille
Mané——Salah——Shaqiri. Det tror jeg også vi vil se hvis Firmino sidder ude i et par uger.

Det positive var at man Utd. hurtigt opdagede at det var dem der skulle spoile kampen og dræbe tempoet.

Klopp satsede først sent, men nu fører vi ligaen igen og det var mission nummer 1. Jeg bliver lidt trist af alt den doom and gloom der møder en herinde.
Manchester United turde ikke spille fodbold imod os og vi turde ikke tabe det ene point. Sådan er det jo nogle gange, ja man Utd mistede tre spillere til skader, men ingen af dem var på Firminis niveau.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Indlæg af Mads T. » søndag, 24. feb, 2019 18:12

Vi var klart bedst i starten af kampen, hvor united stadig havde lidt mod til at spille fodbold, men skaderne ødelagde ikke blot deres mod, men det gik også ud over vores rytme. Samtidig blev united mere defensive og pakkede sig mere sammen, hvilket gav os svære betingelser. Da Firmino så må udgå, bliver det en kamp med spil mod en mur. De spillede konstant med min. 5 i bagkæden og flere gange var Lukaku ned og agere back mod Robinson. Jeg synes ikke at man skal være alt for bekymret over, at vores offensiv ikke fungerede i dag, for det var nærmest det eneste uniteds gameplan gik ud på. Ser vi det samme mod Watford, som formentlig også vil stå kompakt, så kan vi begynde at blive en smule nervøse. Jeg synes dog at vi så mod Bayern, at vi godt kan spille mod et kompakt hold, der var vi bare ikke skarpe nok på de chancer vi skabte (primært i første halvleg).

Vi har nu spillet to kampe efter vores træningstur, og det var vel også det der skulle til før vi var oppe i gear sidst. Lad os håbe at vi genfinder formen mod Watford og så har de to træningsture formentlig været gode for vores fysik resten af sæsonen.

Hafsteinsson

Indlæg af Hafsteinsson » søndag, 24. feb, 2019 18:30

Syntes klart at Liverpool var spilstyrende.

Solskjær lever måske op til prædikatet "klog taktiker", men i min bog var oplægget til denne kamp, st scum skulle køre LFC over efter hvad, 8 kampe med lutter sejre i PL.

Men ret beset spillede scum på den taktik, at vi skulle fejle i vores opspil, og ðet viste sig rigeligt til, at kampen chance mæssigt endt med at give et par store chancer mere til scum.

Men lige præcis den taktik virkede ikke, især VVD styrede store dele af forsvars spillet upåklageligt, klart vores bedste spiller sammen med Alisson.

Fremad banen var vores afleveringer ikke præcise nok, og så får hverken Mane eller Salah den ekstra meter vi havde behov for.

Forkert at skifte Hendo imø.

Origi for Salah på det tidspunkt havde været et noget bedre budskab fra manageren. Syntes Origi virker som en der er mentalt indstillet på udskifter rollen og lever fint med det.

Summa summarum:

Ærgerligt at vi ikke kunne straffe et skadesramt scum hold

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 24. feb, 2019 18:34

Stephan C skrev:
Oomph242 skrev:Der skal trækkes en kanin eller to op af hatten, hvis vi skal gøre os forhåbninger om det mesterskab i denne sæson. Umiddelbart synes jeg vores offensiv virker læst af vores modstanderne og lukkes forholdsvis nemt ned. Det er lidt skræmmende.
Det er vel her at Klopp skal vise hvor god han kan være...
Jo men det afhænger vel også af, om han har spillerne til det. En ekstra kvalitets angriber og en kreativ midtbane spiller havde hjulpet på det. Men det har vi jo ikke rigtigt..

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 24. feb, 2019 19:39

Det her mandskab mangler så meget kreativitet, når modstanderen pakker sig ned. Læg dertil, at der ingen skudtrussel er udefra, og modstanderen kan trygt stå i sine to blokke og presse modstanderen til at spille bredt og søge lykken på indlæg. Det må efterhånden gå op for Klopp og co. at dette element skal tilføres truppen.

Når ovenstående er sagt, er 1. point godkendt og den defensive indsats var acceptabel. Men Manchester United var dårlige idag og set i det lys er det skuffende at komme fra lokummet med en uafgjort.

Jeg krydser fingre for det ikke er slemt med Firmino, for hold da op Origi og Sturridge er langt fra at levere det påkrævede niveau.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 24. feb, 2019 20:06

Jeg er egentlig ikke så negativ. Jeg synes Klopp gjorde hvad man kunne forvente - faktisk var han rimelig modig. Jeg synes også at United var rigtigt godt taktisk funderet. Det skal man huske.
Vi klikker ikke. Det er åbenlyst. Men vi ligget altså nummer 1 og har færre og færre kæmpe tilbage. Vi kan godt gøre det.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar