Man. Utd. - LFC >> Kamptråden [Efter: side 10]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 06. mar, 2019 16:56

Alisson
29
28%
Milner
0
Ingen stemmer
Matip
9
9%
Van Dijk
17
17%
Robertson
0
Ingen stemmer
Wijnaldum
10
10%
Henderson
12
12%
Fabinho
24
23%
Mane
0
Ingen stemmer
Salah
0
Ingen stemmer
Firmino
1
1%
Sturridge
1
1%
Shaqiri
0
Ingen stemmer
Origi
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 103

pommelfeen
Geografisk sted: nordborg
Alder: 34

Re: Man. Utd. - LFC >> Kamptråden [Efter: side 10]

Indlæg af pommelfeen » søndag, 24. feb, 2019 21:03

Jeg forstår slet ikke taktikken i dag.
Salah og Mane får overhovedet ikke udfordret på kanterne.
De eneste gange vi kommer over kanten, er når backerne
laver et overlap.

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 24. feb, 2019 21:31

Top of the League: Liverpool FC

2019s første trofæ er kommet til Man City, mens Chelseas sarri er i krise. Hold da fast, man skal være tilfredse med Liverpool som nr 1 og PrL mestre hvis de stepper et ekstra gear op - dog skal man huske at alle kampe i ligaen er sværere, da de små hold kan bede skeer med de største hold. Det er sket flere gange... Henover jule pausen feks

Jeg synes holdet bestod, men alt andet end et nederlag er positivt for og få første pladsen tilbage igen , hvilket man kun havde drømt om i sommer 2018...

Watford hjemme og så Everton ude .. puha det er to svære kampe, der kan blive pest eller kolera med det angrebs spil for tiden. Hold fast det er ringe og ideforladt.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 24. feb, 2019 21:36

Glemte helt en ting. Fabinho var et monster. Hold da op, hvor var han imponerende!
Umiddelbart er han jo lidt klodset, men fodboldhjernen gør at han kommer først og så er han godt nok kompromisløs i sine indgreb. Og så har han en offensiv hjerne, som de andre mangler.
Jeg glæder mig i øvrigt til at se ham med Ox. Jeg har en fornemmelse at de to kunne supplere hinanden sublimt. I det hele taget savner jeg Ox. Jeg synes det er vildt, hvor vi savner den type. Omvendt er det naivt at tro at vi får den udgave at se u denne sæson. Hvis nogensinde.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 30

Indlæg af Fowler89 » søndag, 24. feb, 2019 21:43

Er sgu træt af at se Salah sejle rundt i de store kampe.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 24. feb, 2019 22:13

Der var i øvrigt en ganske afgørende detalje, der kunne have været afgørende. I starten af kampen får Firmino bolden og lader bolden passere. Jeg går ud fra at det er fordi han vil finte de Gea, så ham bliver i tvivl. De Fra vælger så at tage den med hænder på tilbagelægningen (i øvrigt uden gult kort) og der kommer ikke noget ud af det indirekte frispark.
Men, men, men. Hvorfor pokker tager Firmino ikke bolden til sig og skyder eller dribler forbi målmanden? Det var i virkeligheden kampens eneste røde chance.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 24. feb, 2019 23:01

Jeg var på skiferie i Innsbruck med ungerne og så BM kampen på restaurant/bar, efter at have prøvet på 3 barer, hvor alt var fuldt. Jeg havde forventet at være i BM land, men alle 4 steder var der flest rigtige røde trøjer, så det var dejligt at se.

Scum kampen blev streamet af sønnen på mobilen, og jeg måtte nøjes med kommentatorerne i højttalerne.

Mon Klopp har tænkt, at det vigtigste var ikke at tabe disse 2 opgør, så vi har overstået den sværeste udebanekamp, og vi har VvD tilbage med et Bayernhold, som skal længere frem på hjemmebane, som bør give os chancer ?

Vi har holdt nullet de sidste 3 kampe, og jeg synes, vi står rigtig godt dernede med Fabinho på banen også, så jeg er optimistisk mht. Bayernkampen, og vi fører trods alt stadig PL.

Vi skal meget gerne vinde de næste 4 og have offensiven til at swinge, og så var det ikke så dumt med en skade til Fernandinho og Laporte, selvom vi selv er sårbare ift Firmino's skade.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » mandag, 25. feb, 2019 09:31

Oomph242 skrev:Der skal trækkes en kanin eller to op af hatten, hvis vi skal gøre os forhåbninger om det mesterskab i denne sæson. Umiddelbart synes jeg vores offensiv virker læst af vores modstanderne og lukkes forholdsvis nemt ned. Det er lidt skræmmende.
Det er jeg sådan set ikke sikker på, at jeg er enig i.

Ja, vi har ikke scoret i to kampe mod henholdsvis Bayern og Man Utd. Men der er tale om to klasse-mandskaber, som fra første sekund af kampen stillede sig tilfredse med et enkelt point imod os. Og det er lidt sværere at bryde defensivt indstillede klasse-mandskaber ned, når man ved, at deres omstillings-spillere er i verdensklasse.

I mine øjne, har vi nu fået den sværeste tilbageværende kamp i vores program overstået. Og det gjorde vi med at få et brugbart resultat, der holder os på førstepladsen. Havde det dog bare været tilfældet i 2014 mod Chelsea - så havde vi ikke behøvet at jagte noget der lignede en 9-måls sejr mod Crystal Palace.

Vinder vi resten af vores kampe? Næppe. Men det tror jeg heller ikke Man City eller Spurs gør. Ja, vi risikerer at have Firmino ude i en periode. Men Man City mistede i går Laporte og endnu mere vitalt Fernandinho. Jeg mener, at Fernandinho også var ude i deres dårlige periode i december.

Jeg synes bestemt, at vi skal gøre os forhåbninger. Taget i betragtning, at vi fører ligaen, vil det nærmest være tåbeligt ikke at benytte lejligheden til endelig at gøre sig forhåbninger om et mesterskab.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 25. feb, 2019 09:55

Man skal
texy skrev:
Oomph242 skrev:Der skal trækkes en kanin eller to op af hatten, hvis vi skal gøre os forhåbninger om det mesterskab i denne sæson. Umiddelbart synes jeg vores offensiv virker læst af vores modstanderne og lukkes forholdsvis nemt ned. Det er lidt skræmmende.
Det er jeg sådan set ikke sikker på, at jeg er enig i.

Ja, vi har ikke scoret i to kampe mod henholdsvis Bayern og Man Utd. Men der er tale om to klasse-mandskaber, som fra første sekund af kampen stillede sig tilfredse med et enkelt point imod os. Og det er lidt sværere at bryde defensivt indstillede klasse-mandskaber ned, når man ved, at deres omstillings-spillere er i verdensklasse.

I mine øjne, har vi nu fået den sværeste tilbageværende kamp i vores program overstået. Og det gjorde vi med at få et brugbart resultat, der holder os på førstepladsen. Havde det dog bare været tilfældet i 2014 mod Chelsea - så havde vi ikke behøvet at jagte noget der lignede en 9-måls sejr mod Crystal Palace.

Vinder vi resten af vores kampe? Næppe. Men det tror jeg heller ikke Man City eller Spurs gør. Ja, vi risikerer at have Firmino ude i en periode. Men Man City mistede i går Laporte og endnu mere vitalt Fernandinho. Jeg mener, at Fernandinho også var ude i deres dårlige periode i december.

Jeg synes bestemt, at vi skal gøre os forhåbninger. Taget i betragtning, at vi fører ligaen, vil det nærmest være tåbeligt ikke at benytte lejligheden til endelig at gøre sig forhåbninger om et mesterskab.
Helt enig. Man skal altså også huske på, at vi før de to kampe mod Bayern og scum var bekymrede for vores forsvar eller det at forsvare. Så retter vi den del ind og får mindre indianer-bold, og så er vi igen ganske solide. Vores problem bliver så lidt det, at vi får problemer i den anden ende. For når vi spiller med garderinger, så betyder det eksempelvis at Wijnaldum ikke tog de dybe løb igår, hvorefter at Salah eksempelvis som oftest skal skabe noget i undertal.
Tja, vi er med og en sejr på onsdag og drømmene kan fortsætte.

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 29

Indlæg af jensemand » mandag, 25. feb, 2019 11:44

Enig i at resultatet ikke var så skidt. Isoleret er det jo fint at få uafgjort ude mod scum, men det var måden vi spillede på jeg synes var skuffende. Vi formåede slet ikke at lægge et ordentligt pres på dem, og vi tilspillede os ingen chancer. Det så ok ud inden Firmino blev skadet, men Sturridge bidrog kun negativt og ville meget hellere have set Keita eller Shaqiri på banen. Salah og Mane havde bestemt heller ikke en god dag. Defensivt var vi solide og det var godt at se.

Jeg ved godt United stod dybt og forsvarede, men vi var sløsede med boldomgangen og alt for langsomme, og så er det umuligt at spille sig igennem. Salah havde også bare en lorte dag bedst eksemplificeret ved at da han endelig havde plads at løbe og drible på kunne han ikke komme forbi fucking Mata som altså både er langsom og en ganske rædderlig forsvarsspiller...

Men skidt vi rejser os mod Watford og Everton og så lever drømmen igen! Kom så drenge!

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 25. feb, 2019 12:04

Et point fra ot er godkendt, og vi ligger nummer 1. Men jeg føler at vi sagtens kunne have vundet, og det gør at jeg sidder med en følelse af, at vi tabte to point.

Vi mangler i den grad kreativitet, og jeg savnede en Coutinho på hans gode dage. Han ville have åbnet et meget defensivt indstillet man u hold, som havde parkeret bussen foran mål. Coutinho - eller en anden kreativ spiller - kunne have sat Mane, Firmino eller Salah i scene. I går virkede de modløse. De fik slet ikke sat deres præg på kampen.

Jeg var slet ikke enig med Klopp i at Firmino skulle erstattes af Sturridge. Personligt, vil jeg have rykket Salah ind på midten, og sat Shaqiri ind på Salahs plads. Og hvis et stadig stod 0-0 med et kvarter igen, kunne Origi komme ind med sin fysik. Men hvorfor prøvede Klopp ikke Keita, som kan bryde kæderne med sine ryk op gennem midten?

Men når vi ikke kan score, så er det godt at vi har et forsvar der forhindre modstanderne i at score. Jeg forstår ikke kritikken af Matip. Jeg synes han har gjort det godt i de sidste to kampe - og endda med to forskellige makkere.

Fabinho og Alisson er mine MOM. Men Hendo, Gini, Matip og VVD gjorde det også fint. De løb solen sort, og især vores midtbane viste sig klasser over man u's ditto.

Det er vigtigt at bevare en positiv stemning i truppen, og så skal vi huske at Salah, Firmino og Mane ikke har scoret de sidste to kampe, og det kommer til at gå ud over Watford.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Rasputin

Indlæg af Rasputin » tirsdag, 26. feb, 2019 10:35

Der går ikke røg af en brand uden at der er ild i den; Liverpool skulle have gået mere efter sejren. Men mediernes og div. forum samt utd fans fortælling om hvordan Man.utd totalt decimeret, heroisk kæmpede mod overmagten, fik et sensationelt resultat med som er en moralsk sejr da Liverpool burde have vundet 5-0 på de præmisser. Hold da kæft en udlægning. Var de ramt, ja så afgjort. spillede de med et halvt hold af u19 spillere, var de færre på banen. nææ. jamen Rashford var da småskadet! ok, skide flot så, lej en dobbeltdækker og kør igennem byen og bliv hyldet som helte; 0-0 på hjemmebane mod Liverpool på trods af at måtte bruge 3 udskiftninger.

nå, nu jeg har fået en kop kaffe mere..

vi ligger sgu nummer et, men vi ligner godt nok ikke et hold der kommer til at ligger nr 1 i så forfærdeligt lang tid endnu.

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » tirsdag, 26. feb, 2019 14:32

Vi spiller alt for langsomt og trods det laver vi stadig mange fejlafleveringer. Det burde jo netop være nemmere at styre i lavere fart , men det er ikke tilfældet.

Så før fokus på præcision og tempo øges, så tror jeg vi er ret nemme at dække. Måske spillerene er trætte og derfor fejler denne del (læs for lidt bredde).

Hvis kræfterne er der, tror jeg jeg ville skifte til det hårde genpres fra sidste sæson i de næste par kampe. Savner 5-2 , 4-1 osv sejr lige nu

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » tirsdag, 26. feb, 2019 15:28

Ro på. Kun city har spillet bedre end scum de sidste 2 måneder.
Vi er på udebane. Klap nu hesten.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar