Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 8 [ 112 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Stem om Man of the match
Afstemningen varer indtil onsdag, 24. apr, 2019 19:08
Alisson 1%  1%  [ 2 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Matip 3%  3%  [ 4 ]
Van Dijk 4%  4%  [ 6 ]
Robertson 0%  0%  [ 0 ]
Fabinho 16%  16%  [ 22 ]
Keita 4%  4%  [ 5 ]
Henderson 31%  31%  [ 42 ]
Mane 7%  7%  [ 9 ]
Salah 30%  30%  [ 41 ]
Firmino 4%  4%  [ 6 ]
Wijnaldum 0%  0%  [ 0 ]
Milner 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 137

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 44
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Søndag d. 14. april, kl. 17.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
6'eren

Online:
Viaplay
EurosportPlayer
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar

Gå all in!
Jeg tror, mesterskabet bliver afgjort denne dag.

Sejr er vi med helt fremme - måske med favorit til at vinde mesterskabet.
Uafgjort, så SKAL city tabe en kamp.
Nederlag - så er det afgjort - medmindre City taber til både Tottenham og United.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Hagman skrev:
Gå all in!

Nederlag - så er det afgjort - medmindre City taber til både Tottenham og United.

Ja, vi finder nok ikke mange der mener at vi skal give Salah og Mané en pause 8-) - Eller at det er her Gomez skal have kamptræning.

Men det bliver spændende at se hvilke valg der træffes.

Jeg tænker en:
Hendo--Fabinho--Gini
-midtbane.
det er synd for Keita og Milner, der har gjort det godt på det sidste. Men Gini blev vel sparet for at kunne være frisk til denne kamp.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se samme midtbane, som imod Porto. Det så virkelig interessant ud i forhold til kreativitet med Keita og Hendo i de offensive roller. Keita med drive og Hendo med vision.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Udover at vi er et bedre mandskab, og at vi spiller på Anfield, så skal vi kunne drage nytte af, at Chelsea kun har 3 dage mellem Slavia Prag og denne kamp og således spiller 3 kampe på 6 dage, mens vi har haft 10 dage til 3 kampe og 2 dages længere "pause" til denne kamp end Chelsea.

-------

Får to døgn mer hvile før søndagens storkamp

Liverpool får en mer behagelig oppladning til det som er, på papiret, den tøffeste ligakampen som gjenstår.

11.04.2019 kl 10:13 Arild Skjæveland askjaeveland

På søndag tar Liverpool imot Chelsea på Anfield, i et oppgjør de røde har slitt med å vinne de siste årene. Vi må helt tilbake til 2012 for å finne forrige ligaseier. Da var Kenny Dalglish manager.
Chelsea har vunnet tre strake ligakamper, og har klatret opp til tredjeplass på tabellen. Det er allerede klart at Liverpool vil komme over blåtrøyene på tabellen denne sesongen, men London-klubben kjemper en hard kamp om å sikre topp fire.

Eden Hazard har virkelig funnet storformen, og har blomstret de siste ukene. Det skjer samtidig som overgangsryktene blir sterkere og sterkere, og etter mandagens kamp hintet manager Maurizio Sarri sterkt om at belgieren hadde bestemt seg for å dra.

Mer hvile

Liverpool spilte borte mot Southampton forrige fredag, og hadde så hjemmekamp mot FC Porto på tirsdag. Når søndagen kommer vil de hatt fem dager å komme seg på.
I et tett kampprogram er ikke tre kamper på ti dager kritisk når det kommer til belastning.

For Chelsea er det mye tøffere. De spilte hjemme mot West Ham på mandag, og er nå i Tsjekkia for å spille kvartfinale mot Slavia Praha i kveld. Så skal de tilbake til London, og nordover til Liverpool for søndagens kamp. For blåtrøyene blir det tre kamper på seks dager - der én er borte i Europa.

Sparer ingen

Sarri har tatt med seg en meget sterk tropp til kveldens kvartfinale. Eden Hazard har bare vært involvert i tre av 10 Europa League-kamper denne sesongen, og har bare startet én. Han er blant de 21 spillerne som har reist til Praha.

Chelseas tropp: Kepa Arrizabalaga, Willy Caballero, Marcin Bulka, Antonio Rudiger, Andreas Christensen, Cesar Azpilicueta, David Luiz, Marcos Alonso, Emerson Palmieri, Davide Zappacosta, Jorginho, N’Golo Kanté, Ross Barkley, Mateo Kovacic, Ruben Loftus-Cheek, Callum Hudson-Odoi, Eden Hazard, Pedro, Willian, Olivier Giroud og Gonzalo Higuain.

Klubbens italienske manager har uttalt at Europa League er et trofé klubben har mål om å vinne denne sesongen. Dersom de går hele veien, er det også en vei inn til Champions League - så det virker sannsynlig at de kommer til å bruke et meget sterkt lag i kveld - selv om kampen på Anfield kun kommer tre dager senere.

Senest rettet af Niels K fredag, 12. apr, 2019 05:54, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
texy skrev:
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se samme midtbane, som imod Porto. Det så virkelig interessant ud i forhold til kreativitet med Keita og Hendo i de offensive roller. Keita med drive og Hendo med vision.

Det advokerer denne skribent også for, og jeg er helt med, men det kræver, at de alle har 100% friske ben:

https://www.thisisanfield.com/2019/04/t ... rpool-role

texy skrev:

Det skal heller ikke udelukkes, men Gini har altså en rigtig stor stjerne hos Klopp i denne sæson.

Vi er selvfølgelig på hjemmebane og hvis Gini virkelig er kørt helt i bund, så er en kamps pause næppe nok til at få den "gamle" Gini tilbage og så kan vi lige så godt klø på med Keita. Jeg tror Klopp satser på de lidt mere velafprøvede kræfter i en lidt uvant kombination. Og så kan Keita få lov at spille sig varm i de der mellemkampe - som en CL 1/4-finale :aliboronz5:

NielsK - har helt ret i det med de friske ben og jeg tænker at hvis Gini har fået friske ben af en lille pause og kan være mere som Efterårs-Gini end Forårs-Gini, så er vi helt fint med.

either way, så kommer det til at være afgørende hvem der restituerer bedst efter CL-kampen, hvor jeg syntes at vi var modne og sparede nogle kræfter når nu Porto ikke turde angribe ret meget i 2. halvleg.

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Hagman skrev:
Gå all in!

Det tror jeg så IKKE. Jeg tror, at vi bliver holdt på pinebænken lige til det sidste, forstået på den måde, uanset om det er os eller City der fører rækken efter 37 runder, så vil intet af holdene kunne tillade sig at tabe i 38.

Liverpool Football Klopp

Geografisk sted: Skee
Filos of Isk skrev:
texy skrev:

Det skal heller ikke udelukkes, men Gini har altså en rigtig stor stjerne hos Klopp i denne sæson.

Vi er selvfølgelig på hjemmebane og hvis Gini virkelig er kørt helt i bund, så er en kamps pause næppe nok til at få den "gamle" Gini tilbage og så kan vi lige så godt klø på med Keita. Jeg tror Klopp satser på de lidt mere velafprøvede kræfter i en lidt uvant kombination. Og så kan Keita få lov at spille sig varm i de der mellemkampe - som en CL 1/4-finale :aliboronz5:

NielsK - har helt ret i det med de friske ben og jeg tænker at hvis Gini har fået friske ben af en lille pause og kan være mere som Efterårs-Gini end Forårs-Gini, så er vi helt fint med.

either way, så kommer det til at være afgørende hvem der restituerer bedst efter CL-kampen, hvor jeg syntes at vi var modne og sparede nogle kræfter når nu Porto ikke turde angribe ret meget i 2. halvleg.

Chelsea stiller i aften op uden Hudson-Odoi og Loftus Cheek hvilket i følge mange af deres fans, betyder at de starter på søndag. og Keita er mildt sagt ringe uden bold, han dækker intet græsstrå, så i min bog vil det være for risikabelt at starte med ham. Hudson Odoi og Loftus Cheek vil simpelhent dominerer vores midtbane.

Selvom Fabinho er utrolig svingende i sine præstationer, så synes jeg at han skal starte, netop for at frigive Hendo, så han kan komme længere frem og gøre lidt ondt på Chelsea. Men jeg heller mere til Milner eller Gini ved siden af ham, eller lidt længere tilbage, således at Hendo bliver vores offensive kort på midten.

Robbo er jo frisk, og det samme er Matip. Men læg mærke til at vi har to hviledage mere end Chelsea, så måske (håber) har vi langt mere friske ben end dem. Chelsea spillede mandag, torsdag og på søndag, mens vi spillede fredag, tirsdag og nu på søndag.

Vi skal slå dem, og det er jo længe siden vi har slået dem på Anfield (2012, mener jeg). Og vi skal have fat i Hazard, det er afgørende, og jeg håber Fabinho er klar!

Geografisk sted: København S

Alder: 28
Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:
texy skrev:

Chelsea stiller i aften op uden Hudson-Odoi og Loftus Cheek hvilket i følge mange af deres fans, betyder at de starter på søndag. og Keita er mildt sagt ringe uden bold, han dækker intet græsstrå, så i min bog vil det være for risikabelt at starte med ham. Hudson Odoi og Loftus Cheek vil simpelhent dominerer vores midtbane.

Selvom Fabinho er utrolig svingende i sine præstationer, så synes jeg at han skal starte, netop for at frigive Hendo, så han kan komme længere frem og gøre lidt ondt på Chelsea. Men jeg heller mere til Milner eller Gini ved siden af ham, eller lidt længere tilbage, således at Hendo bliver vores offensive kort på midten.

Robbo er jo frisk, og det samme er Matip. Men læg mærke til at vi har to hviledage mere end Chelsea, så måske (håber) har vi langt mere friske ben end dem. Chelsea spillede mandag, torsdag og på søndag, mens vi spillede fredag, tirsdag og nu på søndag.

Vi skal slå dem, og det er jo længe siden vi har slået dem på Anfield (2012, mener jeg). Og vi skal have fat i Hazard, det er afgørende, og jeg håber Fabinho er klar!
Det synes jeg godt nok er helt forkert Drejer. Keita bidrager både med pres, tacklinger og bolderobringer i pæne mængder i de kampe han spiller.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Brugeravatar

Chelsea sparer desværre mange spillere i dag, så hvad angår friskhed er vi nok ens stillet

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Geografisk sted: København

Alder: 43
@ Drejer

Med mindre der er et hint af ironi over dit indlæg, så synes jeg godt nok, at du taler Hudson-Odoi og Loftus Cheek op til noget de på ingen måde er endnu. Det er to spillere med henholdsvis 2 og 3 kampe fra start i hele sæsonen. Hudson-Odoi er uden tvivl et stort talent. Men jeg tror lige så meget, at den spilletid han får lige nu handler om et forsøg på at overtale ham til kontraktforlængelse. Loftus Cheek er jeg på ingen måde imponeret over.

Og uanset hvad, skal vi ikke finde vores startopstilling på Anfield ud fra gisninger om modstanderens opstilling. Det er vores bane. Og det er os, der ligger nummer 1. Vi stiller vores hold ud fra, hvordan vi selv helst vil spille for at vinde, og så lader vi Chelsea reagere på dette.

Grunden til at jeg gerne vil se Fabinho, Hendo, Keita konstellationen igen er reelt for at få bekræftet, om den er så god, som jeg tror. Og så kan kontinuitet nogle gange gøre tingene endnu bedre. Men jo, der er selvfølgelig argumentet om friske ben at tage hensyn til.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 40
3 point og ingen skader.
Alt andet er ligegyldigt.

Den vigtigste kamp i sæsonen (indtil CL semi ;) )
Det bliver endnu mere en finale end alle de andre finaler vi har spillet og skal spille i denne sæson.

Geografisk sted: København SV

Alder: 28
Jesper skrev:
Chelsea sparer desværre mange spillere i dag, så hvad angår friskhed er vi nok ens stillet.

Jeg tæller til tre: Luiz, Kanté, Hazard. De to sidstnævnte fik 20-30 minutter. Så vi burde have en restitutionsmæssig fordel, selvom det ikke behøver at blive udslagsgivende.

Jeg vil gerne se Keita-Fabinho(dm)-Hendo(8'er) - midtbanen i flere kampe imod mellemgode modstandere før den sendes ud imod Chelsea. Og derfor vil jeg gerne haev Gini til at starte. Men Klopp kan jo bedre se hvordan de forskellige konstalationer gør det på træningsbanen.
Gini's bedre defensive arbejde vil også give Robbo øget mulighed for at angriber og Keita fra start vil muligvis betyde at Robbo skal holde sig lige 2 % mere defensivt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 8 [ 112 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner