FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side 11]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede søndag, 12. maj, 2019 03:10

Alisson
1
2%
Gomez
0
Ingen stemmer
Matip
8
15%
van Dijk
2
4%
Robertson
10
19%
Wijnaldum
1
2%
Keita
2
4%
Fabinho
6
11%
Milner
6
11%
Salah
9
17%
Mane
6
11%
Henderson
2
4%
Firmino
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 53

Scherwin

Re: FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Scherwin » torsdag, 02. maj, 2019 07:59

Stadig stolt af holdet. det kan de ikke tage fra os.

Alle ved vi spillede bedst men det betyder ikke meget på papiret når Barca har stjernerne til at dukke op når der brænder mest.

Messi er den bedste spiller nogensinde hands down.

Det betyder ikke alvenden for mig at vi ikke går videre når vi taber til en spiller som ham.
Men jeg håber vi giver en kæmpe fodbold oplevelse på Anfield. måske vinder vi 3-1 eller noget for jeg tror ikke vi holder cleansheet. dertil skal der en kæmpe potion held.
Daggeren: "For a Dane, it's about having respect for the club you play at. I am proud to be able to pull on my Liverpool jersey and will never go to another club in England.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. maj, 2019 08:12

God kamp, hvor resultatet ikke afspejler spillet. Vi slår dem på Anfield, det er jeg ikke i tvivl om. Spørgsmålet er om vi vinder stort nok.

Det er ikke ovre. Hende den fede har ikke sunget endnu. Men det ser desværre ud til at det bliver endnu en trofæløs sæson. Vi spiller fantastisk fodbold, men vinder ikke pokaler. Øv!
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. maj, 2019 08:17

Dejligt at læse denne tråd efter et nederlag, hvor jeg har det helt på samme måde som stort set alle andre herinde ift., at vi faktisk spiller en rigtig god kamp og vel fremstår som det bedste hold. Messi var igår bare et niveau eller 2 bedre end alle andre på banen, og han afgør kampen, selvom deres 1. mål også var skarpt skåret og meget svært at gøre noget ved.

Også enig i, at det er helt forfærdeligt at se de sydeuropæiske primadonnaer rulle rundt for ingenting, og det burde koste advarsler hver gang, så man kan slippe for at se på det og det samme, når spillerne omringer dommeren efter en kendelse.

Lidt øffer fra mig går ikke så meget på at spille Gini deroppe men mere måden, han spiller på. Jeg kunne slet ikke se meningen med hans opgaver, og jeg synes slet ikke, at han var med i spillet. Gomez virkede langsommere end tidligere set, og det var da lidt af en mundfuld, at han skulle have sin første hele kamp i netop dette opgør ?

Messi havde også mange gang i særligt anden halvleg oceaner af plads, hvor Fabinho skulle være placeret, og så skal det blive uhyre farligt hver eneste gang.

De er lidt heldige, at det hele går deres vej ved 2-0 målet, og Messi rammer trods alt ikke kuglen på dén måde ved alle frispark, så det skulle naturligvis også lige være mod os.

Havde Mané og Salah scoret, hvor de skulle og plejer at gøre det, så havde vi stået med 2 mål, og kampen ville have haft et meget mere retvisende resultat, og vi ville have haft et helt andet udgangspunkt før retur'en.

Kæmpe uheldigt, at vi mister Keita så tidligt, da det startede meget lovende, og en del af det taktiske oplæg samt rytmen forsvinder jo i dén situation.

Vi skal give den max. gas på Anfield, og som Barca spillede henholdende kan jeg godt tro på en 2-0 føring ved pausen, men Messi og Alba må ikke få så meget plads, for så bliver det hurtigt ødelagt.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 02. maj, 2019 08:18

Dejligt at læse de mange positive tilkendegivelser herinde trods resultatet.

Holdet gav alt men fik desværre ikke omsat det til noget brugbart resultat.

Fundamentet er bygget. Kan Klopp tilføre 1-2 profiler til sommer, der kan bidrage til det offensive output og er kliniske afsluttere bliver det for alvor sjovt.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. maj, 2019 08:25

Robbie_God_Fowler skrev:Dejligt at læse de mange positive tilkendegivelser herinde trods resultatet.

Fundamentet er bygget. Kan Klopp tilføre 1-2 profiler til sommer, der kan bidrage til det offensive output og er kliniske afsluttere bliver det for alvor sjovt.
Ja, man kunne da se, at når Firmino ikke er med, og vi foretrækker Gini som hvad - angriber ? alsk 9'er ? fremfor Origi og Sturridge for ikke at sige Shaqiri, så er der plads til forbedringer i det offensive, og man kan jo sige, at Coutinho ville have haft gode betingelser for at trylle, hvis han havde haft den røde trøje på.

Han var da til gengæld nul og nix i går, og dén udgave af Coutinho savner man ikke hvorimod, Suarez ville have lavet hattrick for os i går...

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. maj, 2019 08:47

Blev Gini flyttet op som falsk 9, da Keita blev skadet (hvordan går det med ham forresten?), eller spillede han der også inden?

Hvorfor? Måske var Klopp fokuseret på at lægge et meget højt pres, og Gini har tidligere spillet i en offensiv position før.
Men ja, der er plads til forbedring.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 02. maj, 2019 08:57

Niels K skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Dejligt at læse de mange positive tilkendegivelser herinde trods resultatet.

Ja, man kunne da se, at når Firmino ikke er med, og vi foretrækker Gini som hvad - angriber ? alsk 9'er ? fremfor Origi og Sturridge for ikke at sige Shaqiri, så er der plads til forbedringer i det offensive, og man kan jo sige, at Coutinho ville have haft gode betingelser for at trylle, hvis han havde haft den røde trøje på.

Han var da til gengæld nul og nix i går, og dén udgave af Coutinho savner man ikke hvorimod, Suarez ville have lavet hattrick for os i går...
Coutinho skulle bare være blevet i Liverpool. Han ville have haft alle muligheder her for, at kunne blive den verdensstjerne talentet er til. Som vandbærer for Messi gør han det rigtig skidt.

Personligt ville jeg gerne tage ham til nåde, hvis ham kom tilbage.

mawope

Indlæg af mawope » torsdag, 02. maj, 2019 09:30

Oomph242 skrev: Coutinho skulle bare være blevet i Liverpool. Han ville have haft alle muligheder her for, at kunne blive den verdensstjerne talentet er til. Som vandbærer for Messi gør han det rigtig skidt.

Synes kampen i går fint viste de sider, Coutinho også har ved sit spil, når det ikke lige klikker for ham. Den der lidt opgivende attitude. Synes også han lignede et svagt led i deres presspil - noget vores spil også er meget lagt an på. Jeg var bestemt også ærgerlig, da han blev solgt, fordi han lignede en spiller der var ved at ramme et stabilt, højt niveau for os. Men tiden i Barca har så vist videre tendenser til de svingende præstationer, som vi altså også så en del til hos os før den sidste rigtig gode halvsæson. Kan ikke se, hvordan han ville have hjulpet os i en kamp som i går.

I går fungerede vores presspil bedre end deres i store dele af kampen. Valverde lavede lidt småjusteringer i løbet af anden halvleg som desværre gjorde, Barca fik bedre styr på defensiven. Det ændrede kampbilledet til deres fordel, da deres store stjerne kom mere med, og han er mere afgørende i de store øjeblikke end vores stjerner, som det står lige nu. I de her kampe er det ikke nok kun at spille godt og komme frem til chancer. Man skal være nådesløs kølig, når chancen byder sig. Det må man bare sige en spiller som Messi er. Kan Salah og Mané få dén sidste faktor med ved deres spil, så kommer vi til tops. Alt andet ser ud til at være på plads.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 02. maj, 2019 09:34

1-0 havde været ærgerligt grundet kampbillede og vores chancer, men det var game on. 3-0 gør bare rigtigt ondt.

Kom til at tænke på Sevilla-Barcelona i vinters, som jeg så. Sevilla dominerer og er bedst - foran 2-1 og meget tæt på 3-1. Taber 2-4 grundet Messi....

Nu skal Klopp have samlet spillerne op, så vi holder mesterskabskampen kørende til sidste spillerunde. Men frygter reaktionen på lørdag.

I det lidt større perspektiv så har Klopps unge hold kun været et færdigt projekt i et år. Så sammenligninger med slut 90'ernes Newcastle, og hvad folk ellers kan finde på, er urimelige.

ps. Det var nemmere at holde af Suarez, da han var Liverpool-spiller. "he may be a crook but he's our crook" - som man siger.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 28

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2019 09:56

Niels K skrev:Messi rammer trods alt ikke kuglen på dén måde ved alle frispark, så det skulle naturligvis også lige være mod os.
Øh? Nej, hvis vi snakker helt bogstaveligt, så rammer han den ikke sådan ved alle frispark. Men han gør det godt nok tit.

Jeg var da satans ærgerlig, da Fabinho begik frisparket. Men da bolden ramte netmaskerne, løftede jeg ikke et øjenbryn.

Edit: Ifølge en artikel fra starten april havde han på det tidspunkt scoret 41 gange på frispark for Barca - heraf 7 i denne sæson. Og i de seneste tre på hinanden følgende kampe.
Senest rettet af AJ torsdag, 02. maj, 2019 10:04, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 56

Indlæg af Cynwal » torsdag, 02. maj, 2019 10:00

Niels K skrev:Havde Mané og Salah scoret, hvor de skulle og plejer at gøre det, så havde vi stået med 2 mål, og kampen ville have haft et meget mere retvisende resultat, og vi ville have haft et helt andet udgangspunkt før retur'en.
...og så skal Milner altså afslutte noget bedre på den han har 11-12 meter fra kassen midt for, helt frit udsyn, og HELE målet at sætte den i.
Vi SMADRER det PIShold

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 30

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 02. maj, 2019 10:04

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Havde Mané og Salah scoret, hvor de skulle og plejer at gøre det, så havde vi stået med 2 mål, og kampen ville have haft et meget mere retvisende resultat, og vi ville have haft et helt andet udgangspunkt før retur'en.
...og så skal Milner altså afslutte noget bedre på den han har 11-12 meter fra kassen midt for, helt frit udsyn, og HELE målet at sætte den i.
Jeg kunne ikke lade være med at tænke på hvordan det ville have været hvis Gerrard havde haft de chancer Milner havde igår.

Iøvrigt synes jeg, at Matip havde en sindssyg kamp igår, godt spillet.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 02. maj, 2019 10:23

mawope skrev:
Oomph242 skrev: Coutinho skulle bare være blevet i Liverpool. Han ville have haft alle muligheder her for, at kunne blive den verdensstjerne talentet er til. Som vandbærer for Messi gør han det rigtig skidt.

Synes kampen i går fint viste de sider, Coutinho også har ved sit spil, når det ikke lige klikker for ham. Den der lidt opgivende attitude. Synes også han lignede et svagt led i deres presspil - noget vores spil også er meget lagt an på. Jeg var bestemt også ærgerlig, da han blev solgt, fordi han lignede en spiller der var ved at ramme et stabilt, højt niveau for os. Men tiden i Barca har så vist videre tendenser til de svingende præstationer, som vi altså også så en del til hos os før den sidste rigtig gode halvsæson. Kan ikke se, hvordan han ville have hjulpet os i en kamp som i går.

I går fungerede vores presspil bedre end deres i store dele af kampen. Valverde lavede lidt småjusteringer i løbet af anden halvleg som desværre gjorde, Barca fik bedre styr på defensiven. Det ændrede kampbilledet til deres fordel, da deres store stjerne kom mere med, og han er mere afgørende i de store øjeblikke end vores stjerner, som det står lige nu. I de her kampe er det ikke nok kun at spille godt og komme frem til chancer. Man skal være nådesløs kølig, når chancen byder sig. Det må man bare sige en spiller som Messi er. Kan Salah og Mané få dén sidste faktor med ved deres spil, så kommer vi til tops. Alt andet ser ud til at være på plads.
Hvis vi ser på kampen igår, så tror han måske kunne have leveret noget mere kreativt til midtbanen og være en skudtrussel udefra, så Barcelona havde været nødsaget til at stå lidt højere i forsvaret.

Vi gjorde det fremragende i går, men manglede lige det sidste og det straffer et verdensklasse hold som Barcelona.

Brugeravatar
RobertS
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 49

Indlæg af RobertS » torsdag, 02. maj, 2019 10:23

Meget skuffende efter en så god indsats. Men det viser bare endnu en gang at Messi er verdens bedste fodboldspiller. Ter Stegen spillede jo også en brandkamp. Jeg vil dog påstå at uden Messi er Barca et noget mindre imponerende hold som vi virkelig fik presset igår.

Jeg tror ikke rigtig vi kan vende den her. Havde vi holdt den på 0-1 var det en anden historie.

Vi mangler et par kvalitetsspillere mere på vores hold for at kunne tage det sidste skridt, en PL titel.

Nu må holdet ikke miste modet. Barca kan godt slås, måske ikke 4-0, men æren kan reddes i returkampen. Og så skal de to sidste kampe i PL vindes for at vise at vi er tilbage på topplan.

Jeg gider ikke rigtig kommentere på de to eks-Liverpool spillere på Barcas hold. De viste bare hvad de er for nogen mennesker. Jeg håber bare de får en "varm" velkomst på Anfield.

Jeg er glad for at vi er nået så langt i CL i år - det havde jeg ikke regnet med. Op på hesten og lad os køre den her sæson hjem på positiv måde.

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 02. maj, 2019 10:50

RobertS skrev:Meget skuffende efter en så god indsats. Men det viser bare endnu en gang at Messi er verdens bedste fodboldspiller. Ter Stegen spillede jo også en brandkamp. Jeg vil dog påstå at uden Messi er Barca et noget mindre imponerende hold som vi virkelig fik presset igår.

Jeg tror ikke rigtig vi kan vende den her. Havde vi holdt den på 0-1 var det en anden historie.

Vi mangler et par kvalitetsspillere mere på vores hold for at kunne tage det sidste skridt, en PL titel.

Nu må holdet ikke miste modet. Barca kan godt slås, måske ikke 4-0, men æren kan reddes i returkampen. Og så skal de to sidste kampe i PL vindes for at vise at vi er tilbage på topplan.

Jeg gider ikke rigtig kommentere på de to eks-Liverpool spillere på Barcas hold. De viste bare hvad de er for nogen mennesker. Jeg håber bare de får en "varm" velkomst på Anfield.

Jeg er glad for at vi er nået så langt i CL i år - det havde jeg ikke regnet med. Op på hesten og lad os køre den her sæson hjem på positiv måde.

RobertS
Suarez er Suarez og gør alt for at vinde. Coutinho synes jeg da på ingen måde virkede usympatisk igår. Hvad gjorde han?

Besvar