FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side 11]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede søndag, 12. maj, 2019 03:10

Alisson
1
2%
Gomez
0
Ingen stemmer
Matip
8
15%
van Dijk
2
4%
Robertson
10
19%
Wijnaldum
1
2%
Keita
2
4%
Fabinho
6
11%
Milner
6
11%
Salah
9
17%
Mane
6
11%
Henderson
2
4%
Firmino
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 53

Brugeravatar
Kasper88

Re: FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 02. maj, 2019 10:53

I 2005 gik vi også til pause bagud 0-3...
Flovt førstemedlem af gruppen for dem, der tvivlede på Alex Oxlade-Chamberlain.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 02. maj, 2019 11:11

Mærkelig følelse idag, tænker egentlig Liverpool spillede præcis som de skulle, og så endte det alligevel 3-0 og hvis Dembele bare havde været lidt mere skarp til sidst så kunne det være blevet 4 eller 5 :shock:

1-0 en sjælden fejl fra Van Dijk han kan se Suarez peger og tager løbet der skal han følge med
2-0 et lidt tilfældig mål, men ja bum messi var der
3-0 Messi mål nummer 600 (det er flere mål end Maradona og Ronaldinho lavede tilsamme i hele deres karriere :wall: :wall: :wall: )

Fanme ærgeligt at de store chancer til Mane, Salah og Milner ikke bare gav 1 mål , det er slet ikke umuligt at vinde 2-0 i næste uge.
Virkelig synd at Keita bliver skadet Barcelona passer perfekt til ham.

En ting jeg tænker er, at når man når til det her niveau Barcelona semi og sidste år Real i finalen, så er man bare nødt til at spille lidt mere svinsk og bruge beskidte tricks, nu fik det ikke nogen betydning men prøv at gense kampen igår efter 91.15. - Barcelona får en kontra og Sergio Busquets smider sig så lang han er og prøver at gribe fat i Van Dijks trøje. Nu fik han ikke fat og Van Dijk når med tilbage men var så tæt på en 3 mod 1 og næsten sikker mål, der er også flere gang hvor Barca 100 bevidst bare stopper Salah og Mane, det tror jeg desværre Liverpool er nødt til at begynde på hvis de vil helt til tops. Real gjorde nøjagtig det samme sidste år i finalen.

Noget helt andet se lige det løb fra Van Dijk spurt fra modstanders straffeplet til eget felt på 9 sekunder i det 91 minut han overhaler Fabinho og 3 Barca spillere det er fandme klasse ps Mane gør faktisk det samme efter 96 minutter flot indsats for holdet.

Men nu skal der bare fuld smadder på i næste uge og få det første mål, håber Firmino er 100% klar der YNWA

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » torsdag, 02. maj, 2019 11:57

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Dejligt at læse de mange positive tilkendegivelser herinde trods resultatet.

Holdet gav alt men fik desværre ikke omsat det til noget brugbart resultat.

Fundamentet er bygget. Kan Klopp tilføre 1-2 profiler til sommer, der kan bidrage til det offensive output og er kliniske afsluttere bliver det for alvor sjovt.
Ja, man kunne da se, at når Firmino ikke er med, og vi foretrækker Gini som hvad - angriber ? alsk 9'er ? fremfor Origi og Sturridge for ikke at sige Shaqiri, så er der plads til forbedringer i det offensive, og man kan jo sige, at Coutinho ville have haft gode betingelser for at trylle, hvis han havde haft den røde trøje på.

Han var da til gengæld nul og nix i går, og dén udgave af Coutinho savner man ikke hvorimod, Suarez ville have lavet hattrick for os i går...
Coutinho skulle bare være blevet i Liverpool. Han ville have haft alle muligheder her for, at kunne blive den verdensstjerne talentet er til. Som vandbærer for Messi gør han det rigtig skidt.

Personligt ville jeg gerne tage ham til nåde, hvis ham kom tilbage.
Man kan sige at hans transfer gav os mulighed for at købe Van Dijk og Allisson, så på den måde er jeg helt tilfreds med at han blev. Er dog enig i at vi mangler en creativ midbane spiller (Fekir). :cry:
Billede
"YNWA"

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 02. maj, 2019 11:58

Redtothebone skrev:Mærkelig følelse idag, tænker egentlig Liverpool spillede præcis som de skulle, og så endte det alligevel 3-0 og hvis Dembele bare havde været lidt mere skarp til sidst så kunne det være blevet 4 eller 5 :shock:

1-0 en sjælden fejl fra Van Dijk han kan se Suarez peger og tager løbet der skal han følge med
3-0 Messi mål nummer 600 (det er flere mål end Maradona og Ronaldinho lavede tilsamme i hele deres karriere :wall: :wall: :wall: )

Fanme ærgeligt at de store chancer til Mane, Salah og Milner ikke bare gav 1 mål , det er slet ikke umuligt at vinde 2-0 i næste uge.

En ting jeg tænker er, at når man når til det her niveau Barcelona semi og sidste år Real i finalen, så er man bare nødt til at spille lidt mere svinsk og bruge beskidte tricks, nu fik det ikke nogen betydning men prøv at gense kampen igår efter 91.15. - Barcelona får en kontra og Sergio Busquets smider sig så lang han er og prøver at gribe fat i Van Dijks trøje. Nu fik han ikke fat og Van Dijk når med tilbage men var så tæt på en 3 mod 1 og næsten sikker mål, der er også flere gang hvor Barca 100 bevidst bare stopper Salah og Mane, det tror jeg desværre Liverpool er nødt til at begynde på hvis de vil helt til tops. Real gjorde nøjagtig det samme sidste år i finalen.

Noget helt andet se lige det løb fra Van Dijk spurt fra modstanders straffeplet til eget felt på 9 sekunder i det 91 minut han overhaler Fabinho og 3 Barca spillere det er fandme klasse ps Mane gør faktisk det samme efter 96 minutter flot indsats for holdet.

Men nu skal der bare fuld smadder på i næste uge og få det første mål, håber Firmino er 100% klar der YNWA
Stort set enig med hvert ord - godt spottet angående de to markerede Van Dijk-episoder.......selvom jeg også synes, at det var fedt af Klopp at overtrumfe de defensive småfejl ved scoringen med at det var et verdensklassemål (hader den generelle tendens med at reducere stort set ethvert mål til forsvarsfejl :naughty: ).
Og selvom kampbilledet og dominansen var vidt forskellig i de to spanske opgør, synes jeg at du er spot on med din argumentation; der er en både spille- og opførselsmæssig kynisme til forskel i begge opgør!

Det er jo altid slutcifrene, der definerer konklusionerne......men kan ikke se, hvordan dette ikke var et taktisk perfekt oplæg af Klopp. Vi neutraliserer stort set deres styrker og dominerer dem på både boldbesiddelse og chancer - og at der er effektivitetsmarginaler til forskel kan Klopp ikke lastes for. Firmino blev jo også engang bebrejdet for manglende synlighed, men hans aktier i Salah + Manes farlighed er vel efterhånden indiskutabel.....så jeg tænker også, at Gini løste det han skulle, og samlet set kom vi til flere chancer end forventet på camp nou. Så taktisk, spille- og opstillingsmæssigt er det i min bog klart bestået, og så er der bare den lille detalje med effektiviteten i begge målfelter (samt 15 meter fra dette:-))...

Heri ligger vel også udfaldet af duellen Salah vs. Messi......et simpelt tap-in (hvor suarez lige så vel kunne have scoret....på en chance der opstår efter en perfekt timet, men måske knap så retningsbestemt heldig en tackling af Fabinho) og en dødbold (men indrømmet; hvilken én!) helgenkårer Messi igen-igen, mens en mislykket afslutning med det kolde højreben definerer Salahs aften i den anden ende af registeret.
Men fraset disse tre kampafgørende momenter er Salah fantastisk udfordrende og dynamisk i sit spil, mens Messi vel egentlig bliver pakket fornuftigt og effektivt ind?..........Ret beset er det vel bare en dosis af den modsatrettede mikstur vi smagte i går, som vi selv har uddelt utallige gange i PL-sæsonen, hvor vores knap så flatterende marginal-sejre har været tegn på 'potentiel mesterklasse'. Det samme må vel bare siges om barca i går, suk!

Mom --> Synes endnu engang at Matip spiller en fremragende kamp, bortset fra en lille Sakho-agtig sekvens hvor han på 10 sekunder har 3-4 underlige berøringer i 2. halvleg. Og selvom rytmen og kombinationsmulighederne blev svækket ved Keitas skade, synes jeg at Hendos afleveringsspil både kort og langt var sublimt, mens Mane snupper den tredje foran Salah, da hans misbrugte chance var knap så stor som Salahs......men begge spillede fremragende!

Nåh...den skal vel bare hævnes mod nyborg på lørdag; en 0-6'er som i de gode, gamle sturridge-dage kombineret med en tomålssejr af BR mandag, så kan vi nøjes med en stille uafgjort mod wolves med mindre city vinder med mindst fire overskydende (og gør de det, skal Origi eller Shaqiri nok gøre det nødvendige i overtiden:-)).....Go, Reds, go :headbang:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 02. maj, 2019 13:12

Viste den her kamp alligevel ikke også hvorfor vi under Klopps regeringstid ikke har vundet noget som helst? Jeg synes det har været en gennemgående tendens i de 5-6 helt afgørende kampe, at vi enten mangler det sidste eller at vi spiller ok, men ikke slår til.
I går burde kampen være endt uafgjort jf chancer.
Jeg deler ikke den her positivisme i tråden, for det er da fint nok at vi år efter år er lige ved en titel, men jeg vil sgu vinde titler. Jeg er ikke efter Klopp, klub mv, for alt rykker i den rigtige retning. Jeg er bare ude efter mentaliteten, den næsten danske, hvor en hæderkronet 2. plads er fint, hvis man bare har gjort det godt undervejs. Det passer ikke til min personlige mentalitet.
For HVIS vi lige får tilført en profil, så NÆSTE sæson.... Sådan har det bare lydt siden slut 80erne.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. maj, 2019 13:24

Jesper skrev:Viste den her kamp alligevel ikke også hvorfor vi under Klopps regeringstid ikke har vundet noget som helst? Jeg synes det har været en gennemgående tendens i de 5-6 helt afgørende kampe, at vi enten mangler det sidste eller at vi spiller ok, men ikke slår til.
Jeg deler ikke den her positivisme i tråden, for det er da fint nok at vi år efter år er lige ved en titel, men jeg vil sgu vinde titler. Jeg er ikke efter Klopp, klub mv, for alt rykker i den rigtige retning. Jeg er bare ude efter mentaliteten, den næsten danske, hvor en hæderkronet 2. plads er fint, hvis man bare har gjort det godt undervejs. Det passer ikke til min personlige mentalitet.
For HVIS vi lige får tilført en profil, så NÆSTE sæson.... Sådan har det bare lydt siden slut 80erne.

Efter kampen tænkte jeg at vi er de nye Arsenal: spiller flot fodbold, men vinder intet.

Men nu har Klopp jo heller aldrig været en manager som skovler trofæer ind. Hans brand er positivitet og flot offensivt fodbold.

Personligt har jeg det sådan, at jeg vil vinde titler, og så må det smukke fodbold komme som nummer 2.

Men lad os se om vi kan lave en Roma
Senest rettet af Hr. Drejer torsdag, 02. maj, 2019 13:34, rettet i alt 2 gange.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. maj, 2019 13:28

AJ skrev:
Niels K skrev:Messi rammer trods alt ikke kuglen på dén måde ved alle frispark, så det skulle naturligvis også lige være mod os.
Øh? Nej, hvis vi snakker helt bogstaveligt, så rammer han den ikke sådan ved alle frispark. Men han gør det godt nok tit.

Jeg var da satans ærgerlig, da Fabinho begik frisparket. Men da bolden ramte netmaskerne, løftede jeg ikke et øjenbryn.

Edit: Ifølge en artikel fra starten april havde han på det tidspunkt scoret 41 gange på frispark for Barca - heraf 7 i denne sæson. Og i de seneste tre på hinanden følgende kampe.
Det kan man da kalde vaske ægte verdensklasse. Det var vel det eneste frispark, vi begik på et farligt sted, og det var alligevel relativt langt ude, og min søn sagde også, at den banker han ind, så herhjemme kom det heller ikke som den store overraskelse :D

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. maj, 2019 13:30

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Havde Mané og Salah scoret, hvor de skulle og plejer at gøre det, så havde vi stået med 2 mål, og kampen ville have haft et meget mere retvisende resultat, og vi ville have haft et helt andet udgangspunkt før retur'en.
...og så skal Milner altså afslutte noget bedre på den han har 11-12 meter fra kassen midt for, helt frit udsyn, og HELE målet at sætte den i.
Det var dén, hvor Gini lod den passere til Milner, ikke ? Jeg tænkte faktisk, at den bold lå næsten identisk med det flade hjørne, Trent lagde til Gini, som Gini omsatte knastørt helt ude i siden, og jeg tænkte, hvorfor hylan klappede han ikke selv til den ?
Bortset fra det skulle Milner helt afgjort gøre det bedre på sin afslutning.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. maj, 2019 13:37

Redtothebone skrev:Mærkelig følelse idag, tænker egentlig Liverpool spillede præcis som de skulle, og så endte det alligevel 3-0 og hvis Dembele bare havde været lidt mere skarp til sidst så kunne det være blevet 4 eller 5 :shock:

Det er måske endnu en ting, vi skal arbejde med, da vi ligner klassen's artige dreng. Vi ligger nr. 1 på fair play listen i PL, og vinder vi den denne sæson, så er det 3. sæson i streg, så det skal vi nok tænke lidt over særligt i bestemte opgør som fx. mod disse 2 garvede spanske modstandere, som ingen midler skyr.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 28

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2019 13:48

Jesper skrev:Viste den her kamp alligevel ikke også hvorfor vi under Klopps regeringstid ikke har vundet noget som helst
Nej. Klopps taktiske oplæg viste sig da netop at være helt formidabelt, men spillerne manglede det sidste held og den sidste kvalitet i begge ender af banen. Det kan efter mine begreber ikke være Klopps skyld.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. maj, 2019 13:56

Ja, det taktiske oplæg var godt. Vi ramte bare en af de dage, hvor det var stolpe ud.

Men Jesper har en pointe med, at vi ikke lykkes når det gælder. Det skal vi forbedre.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Barcapool10

Indlæg af Barcapool10 » torsdag, 02. maj, 2019 14:32

Min krystalkugle fejlede. Hold kæft hvor er det her Liverpool hold dog bare klasse !!! og klopp, ja jeg er forelsket
resultatet er totalt misvisende og uretfærdigt Liverpool var klart det bedste hold i langt størstedelen af kampen.(her talte mit Liverpool hjerte)
(nu taler mit barca hjerte)Valverden please vil du ikke nok forlade klubben hellere i dag end i morgen, manden er notorisk idiot taktisk.Barca må aldrig lade sig presse ned
på den måde, i gamle dage under pep så jeg et barca hold der som Liverpool i dag pressede overalt, i dag stiller de sig bare ned 10 mand.
Indrømmet jeg er simepelthen så træt af den måde Barca spiller på under Valverde.MESSI ord overflødige manden er fra en anden planet, den bedste i får af se i jeres levetid.

Liverpool er ikke færdige de kan godt vinde returen med 4-0 de skal spille på samme måde og så score på chancerne, og så skal man sætte en mand på Messi HELE TIDEN,

lukker man ned for ham er det her barca hold ikke bedre end Man Utd. Man skulle tro at jeg også som Barca fan er glad i dag, det er jeg ikke, jeg det er ikke det Barca jeg kendte engang.

Til gengæld synes jeg Liverpool er bedre end set i mange år, og er vel nok Europas bedste hold i øjeblikket, men de skal simpelthen score på deres chancer, i sådan en kamp her.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 02. maj, 2019 14:34

Hr. Drejer skrev:
Jesper skrev:Viste den her kamp alligevel ikke også hvorfor vi under Klopps regeringstid ikke har vundet noget som helst? Jeg synes det har været en gennemgående tendens i de 5-6 helt afgørende kampe, at vi enten mangler det sidste eller at vi spiller ok, men ikke slår til.

Efter kampen tænkte jeg at vi er de nye Arsenal: spiller flot fodbold, men vinder intet.

Men nu har Klopp jo heller aldrig været en manager som skovler trofæer ind. Hans brand er positivitet og flot offensivt fodbold.

Personligt har jeg det sådan, at jeg vil vinde titler, og så må det smukke fodbold komme som nummer 2.

Men lad os se om vi kan lave en Roma
Klopps brand er bestemt også turnarounds. Det var først i år, at vi for alvor skulle konkurrere om de store trofæer. Det er lidt tidligt at udnævne os til Arsenal eller Newcastle...

Men lige nu er folk så skuffede, at de kun kan se glasset som halvt tomt.
Senest rettet af AJJ torsdag, 02. maj, 2019 15:14, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » torsdag, 02. maj, 2019 15:02

AJJ skrev:Men lige nu er folk så skuffede, at de kun kan se glasset som halvt fyldt.
Den får du så citeret 180 grader forkert da:

Pessimister ser glasset som halvt tomt
Optimister ser glasset som halt fyldt
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 28

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2019 15:02

Hr. Drejer skrev:Men Jesper har en pointe med, at vi ikke lykkes når det gælder. Det skal vi forbedre.
Helt enig. Men det skyldes manglende kvalitet, selvom det kan lyde helt vildt, når man tænker på hvor gode Mané og Salah er. Som du selv har været inde på, så er de ikke kliniske nok. Messi havde scoret på de to chancer, som vores to stjerner brænder. Det kan simpelthen ikke være Klopps ansvar.

Besvar