CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 11. jun, 2019 22:55

Alisson
48
34%
Alexander-Arnold
5
4%
Matip
10
7%
Van Dijk
38
27%
Robertson
4
3%
Fabinho
2
1%
Henderson
12
8%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Mane
8
6%
Salah
1
1%
Firmino
0
Ingen stemmer
Origi
14
10%
Milner
0
Ingen stemmer
Gomez
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 142

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 27. maj, 2019 22:21

På en måde er det lidt sjovt at vi ikke har kunnet få Arsenal til at stille op til en friendly for en uges tid siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 28. maj, 2019 14:48

Er der iøvrigt nogen der ved om vi skal hjem omkring Liverpool at vende, eller om vi tager direkte fra camp op til Madrid?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 28. maj, 2019 16:20

Red Man Walking skrev:Er der iøvrigt nogen der ved om vi skal hjem omkring Liverpool at vende, eller om vi tager direkte fra camp op til Madrid?


Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-16339790

de er tilbage på Melwood så vidt jeg kan se på ECHO.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 28. maj, 2019 20:18

Filos of Isk skrev:
Red Man Walking skrev:Er der iøvrigt nogen der ved om vi skal hjem omkring Liverpool at vende, eller om vi tager direkte fra camp op til Madrid?


Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-16339790

de er tilbage på Melwood så vidt jeg kan se på ECHO.
Tak:) Det giver også god mening tænker jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 28. maj, 2019 20:49

Lidt optakt, så man kommer i godt humør :

https://t.co/zfZ6Yps4EE?amp=1

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 29. maj, 2019 04:15

Hr. Drejer skrev:Jeg synes optakten til en så stor finale, har haltet gevaldigt for begge hold. Vi har spillet to træningskampe mod Benfica's B-hold og mod Stoke U23. det er ikke helt optimalt. Spurs har også slidt med at finde ordentlig modstand. Men det er vel naturligt, at de gode hold er smuttet på ferie efter en lang sæson.


Så spørgsmålet er hvem som har mistet mest skarphed de sidste tre uger? Det bliver spændende!
Det er enormt svært at vurdere , jeg hælder til at det er en smule fordel for Liverpool.
3 uger uden reel konkurrence er en bitch og tager uden tvivl toppen af formen, det er dog nemmere at tillade kroppen et kort dyk og dernæst genopbygge over 14 dage hvis man er i peak (eller optimalt, lige inden).

Tottenham så smadret ud (ud over Champions league kampene dog) til sidst på sæsonen så for dem at skulle dale intensitet, genopbygge og dernæst peake på kun 3 uger... jeg TROR ikke det kan lade sig gøre og det vil kunne mærkes sidst i kampen. Spørgsmålet er så hvor vi selv stod , umiddelbart lignede vi jo et hold i absolut top grundform, og derfor kan kroppen lettere klare den korte pause og så en hurtig opbygning, og jeg tror det vil komme til udtryk sidst i kampen. Jeg vil ikke blive overrasker over en tæt kamp i starten hvor Liverpool til sidst vil trække fra - en kamp Ikke HELT ulig sidste år hvor forskellen kom tydelig til udtryk sidst i kampen, vores batterier var simpelthen tomme.

Den 3. Uger er variablen, Tottenham er klar over den opgave de stod med og har selvsagt taget alle muligheder i brug for at lave form dykket så præcist som Muligt, det KAN lade sig gøre, jeg tror/(håber...) bare de var FOR lavt i form kurven til at kunne vende den.

Er mine antagelser/forhåbninger korrekte tror jeg det bliver en jævnbyrdig kamp i starten, frem til 60 minutters tid kan jeg sagtens se Tottenham spille helt op med os, herefter forudser jeg forskellen på de to holds form træde frem. 3-1 til Liverpool. Som så oftest sidder man med en følelse at de(t) første mål bliver afgørende for kampen. Kommer Liverpool foran tidlig for Tottenham det svært, de vil skulle sætte de sidste kræfter ind for tidlig, score Liverpool 2 uden modsvar tror jeg den er afgjort. Kommer Tottenham omvendt foran, vil det kunne bære dem over trætheden og fighten, og jeg tror oplægget for Spurs vil være noget i retning af at holde kampen åben så længe som muligt udenfor meget kaos Bold, tage de intelligente løb og så forhåbentlig score på de chancer de for.

Med eller uden Kane ? Hmmmm den er svær, jeg TROR Kane starter ude og kommer ind senere. Jeg vurdere hans lange kamp pause som et problem og mit indtryk er ikke at han gavner holdet som elledninger de første kampe efter en længere pause, hvad man dog ikke kan tage fra ham er at han har målnæse og kan spurs holde det åbent til sent i kampen kan et moment magi fra Harry kane gøre forskellen. Firmino er jeg ligeledes i tvivl om hvad Klopp vælger, jeg hælder til at starte ham inde, men det kan være mit man-crash der taler, uanset hvad er Bobby bare bonkerz og kan vore en evigt frustration at forholde sig til for Spurs forsvar, i en finale som denne, kunne jeg personligt godt savne en smule Suarez til at rende og snappe spurs forsvaret i hælene konstant og hele tiden, Firmino er ligeledes en kilde til evig uro med sin konstante løb og position skift, ikke fordi han laver skarnsstreger som Suarez gjorde når dommeren ikke kiggede (og en gang imellem også selvom han kiggede...) men fordi han er en fucking pain in the ass at skulle forholde sig til i ens første Champions league finale hvis formen ikke rigtig sidder der.
Firmino starter dog efter min bedste erindring (svært at huske, han er jo aldrig skadet..) heller ikke sindssygt godt efter en længere skades pause, og det KAN derfor vurderes lige så med Kane at han bedst kan komme ind senere i kampen. Tror det afhænger Af hvordan vi ønsker at angribe kampen. Vil vi tage kampen i kontrol som vi har forsøgt det meste af i pr? Så tror jeg han starter ude, vil vi age sidste års model, som vi også sporadisk har set lidt til her til sidst, i brug til sæsonens sidste kamp? Så tror jeg han starter inde. Men det er SAFT sjuskemig svært at kloge på , da mange faktorer spiller ind, heriblandt Bobby reelle fysiske tilstand.

Opstillinger og alt det gider jeg ikke kloge på, jeg vil blot afslutte min nat pladder, mens vi venter på næste etape af vores rejse ned til madrid for at støtte drengene, men at sige er er fuldstændig rolig. Ikke fordi resultatet er givet, tværtimod. Tottenham er så tæt en modstander at det næsten havde været rare at møde Real Madrid/Barcelona/... hold hvor vi ved hvad vi møder og hvilken rolle vi selv ville have. Heller ikke fordi det ikke vil være smertefuldt at tabe til et andet engelsk hold (omend begge hold FULDT fortjener at stå i den finale, begge hold har slået top top hold for at være der, krydret med fantastiske semi finaler), det vil gøre usvigelig ondt at tabe til Tottenham. MEN fordi uanset hvad der sker, uanset om vi vinder eller taber så er jeg stolte af drengene og er 100% sikker på at som absolut minimum, så gpr drengene ud, flankeret at trænere, fysisk stab, kantinendame osv. Fuldstændig forberedt til opgaven, og det vil de også gøre når bolden ruller. Jeg er tryg ved det hold vi stiller og stolte af at hver især er Liverpool spiller. Der er ikke en af vores spillere(eller træner) jeg ikke godt ku tænke mig at sidde på en snusket værtshus og nyde en iskold pilsner med. Og det er for mig vigtigst, følelsen af fodbold og den glæde og samhørighed den bringer. Lad os krydre med en pokal, men vigtigst, lad os nyde det og have det fucking fedt !
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 29. maj, 2019 09:19

Bellamy_fever skrev:Tottenham så smadret ud (ud over Champions league kampene dog) til sidst på sæsonen .....
Jeg synes nu heller ikke Spurs har spillet godt i Champions League, bortset fra at deres resultater kan indikere dette. De vinder rimelig sikkert over Dortmund, men det ser jeg mere som en kvalitetsforskel mellem Bundesliga og Premier League, ligesom LFC ret sikkert lempede Bayern M. ud ad turneringen (...og Man Cheaty udraderede Shalke 04).

I kvarten mod Man Cheaty spiller de en god kamp på White Hart, men i returen er de i mine øjne spillet ret hårdt i bund på Etihad (Etihad, som sjovt nok er arabisk for "Forenede" eller "United" (man siger, at penge ikke lugter, men i nogen tilfælde stinker de sgu!!)) og går videre på et heldigt udfald af VAR-kendelser og ikke struktureret spil = flæk den langt efter Lorente.

I semi'en er Ajax det klart bedste hold i 3 ud af 4 halvlege, og spiller Spurs af brædtet, og Spurs går igen videre via en ustruktureret "flæk den langt og søg andenbolde" tak-tik tilsat Premier League fysik, som Ajax spillernes gummiben ikke kunne modstå i anden halvleg. ....og så er det jo en taktisk dumhed, at Ajax i overtiden ikke bruger muligheden på at søge ned i modstanderhjørnet med bolden og slå tiden ihjel, men fortsætter deres spil med deraf følgende boldtab, som ved en mere eller mindre tilfældighed tilsat trætte Ajax-ben giver Lucas Moura 3-2scoringen.

Så vurderet sagligt og via formkurve vil jeg sige Liverpool er 75 - 25 favorit i forhold til Spurs. Spørgsmålet er bare, om det holder i Finalen, og 75/25 chancevurderingen siger jo så også, at Spurs statistisk vil vinde 'en ud af fire Finaler. Det håber jeg så ikke lige er på lørdag.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Jesper » onsdag, 29. maj, 2019 12:21

Tottenham kommer til Madrid to dage før os. Vi kom også i god til til sidste års finale, men sådan som jeg læser det diverse steder, så vil man undgå at der kommer lidt kuller i holdet, således at man laver de samme rutiner som sædvanlig til udekampe i Europa. Det er så fint nok, men jeg synes man har udeladt at tænke på, at vejret kan spille en rolle. Det skulle angiveligt blive temmelig varmt på lørdag og så har de fleste menneskers kroppe faktisk brug for nogle dages tilvænning, hvilket vi jo så ikke får. Det er måske ikke det store problem for de afrikanske spillere, tænker jeg, men det ved jeg faktisk ikke noget om. Så har vi dummet os en smule hvad den planlægning angår?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 29. maj, 2019 15:18

Jesper skrev:Det skulle angiveligt blive temmelig varmt på lørdag og så har de fleste menneskers kroppe faktisk brug for nogle dages tilvænning, hvilket vi jo så ikke får. Det er måske ikke det store problem for de afrikanske spillere, tænker jeg, men det ved jeg faktisk ikke noget om. Så har vi dummet os en smule hvad den planlægning angår?
BBC Weather melder om 29 grader når kampen går i gang, lige før solen går ned, og med temperatur forventet omkring 27 grader når kampen slutter.
https://www.bbc.com/weather/3117735

Samtidig vandes banen vel en del inden kampen, og fordampningen af disse vandmægder, får sandsynligvis temperaturen til at falde. Umiddelbart vil jeg mene, at da det ikke er en kamp i direkte sollys og måske 35 grader i skyggen, som nogen gange set under VM, så vil jeg ikke tillægge varmen den store betydning. ...og mon ikke der er nogen langt klogere hoveder fra LFC end mig, der har været inde over og vurdere dette.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 29. maj, 2019 16:07

Jesper skrev:Tottenham kommer til Madrid to dage før os. Vi kom også i god til til sidste års finale, men sådan som jeg læser det diverse steder, så vil man undgå at der kommer lidt kuller i holdet, således at man laver de samme rutiner som sædvanlig til udekampe i Europa. Det er så fint nok, men jeg synes man har udeladt at tænke på, at vejret kan spille en rolle. Det skulle angiveligt blive temmelig varmt på lørdag og så har de fleste menneskers kroppe faktisk brug for nogle dages tilvænning, hvilket vi jo så ikke får. Det er måske ikke det store problem for de afrikanske spillere, tænker jeg, men det ved jeg faktisk ikke noget om. Så har vi dummet os en smule hvad den planlægning angår?
Jeg tænker at vi forsøger at ramme samme rytme som en CL udekamp, det tror jeg måske er meget godt, det er jo noget spillerne kender til og har prøvet før, samtidig tænker jeg at stemningen i Madrid kan være lidt hektisk for tiden går jeg ud fra, så det kunne jo også påvirke spillerne.

ang. temperaturen... så kunne det selvfølgelig blive et problem, men kampen spilles jo rimelig sent og det er jo noget spillerne har prøvet før.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » torsdag, 30. maj, 2019 10:49

Ifht. temperaturen - så har holdet jo lige været på træningslejr i Marbella. Mon ikke det også var for at forberede sig på varmen.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af texy » torsdag, 30. maj, 2019 11:06

Et lille "build-up" interview med Klopp af Carra.

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... ol-cannot/

Nu er vi efterhånden så tæt på, at næsten ikke kan klare at læse artiklerne af ren nervøsitet. Jeg var ikke nervøs på samme måde før Real Madrid kampen...
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af sjampen » torsdag, 30. maj, 2019 13:20

texy skrev:
Nu er vi efterhånden så tæt på, at næsten ikke kan klare at læse artiklerne af ren nervøsitet. Jeg var ikke nervøs på samme måde før Real Madrid kampen...
Sådan har jeg haft det en uges tid. Jeg kan slet ikke tåle noget, hvad enten det er artikler, tweets, podcast etc. Jeg læser ikke engang rigtig indlæggene herinde, jeg klikker bare. Det er simpelthen så vildt at efter en sæson hvor vi stort set ikke har tabt, så kommer det hele alligevel til at handle om hvorvidt vi vinder en skide kamp. Et nederlag, og så er det bare endnu en i længden ligegyldig sæson hvor vi intet vandt og som ingen kan huske. Også til fucking Tottenham. Jeg kan slet ikke holde det ud. Hvis vi vinder derimod...
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 30. maj, 2019 16:39

texy skrev:Et lille "build-up" interview med Klopp af Carra.

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... ol-cannot/

Nu er vi efterhånden så tæt på, at næsten ikke kan klare at læse artiklerne af ren nervøsitet. Jeg var ikke nervøs på samme måde før Real Madrid kampen...
Klart. Sådan har jeg det også. Sidste år var vi underdogs i finalen, og alene det at vi var nået så langt var en overraskelse. I år er vi derimod favoritter, og et nederlag vil være en kolossal skuffelse af den simple grund, at vi har et bedre hold end Spurs. 26 points flere end dem i PrL kommer ikke af ingenting.

Så jeg er også nervøs ad h.... til. Også fordi min kammerat som jeg skal se kampen sammen med er Spurs-fan ... :doh1:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Jesper » torsdag, 30. maj, 2019 18:52

Det her er rent guld fra TAA: https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-16352723

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar