CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 11. jun, 2019 22:55

Alisson
48
34%
Alexander-Arnold
5
4%
Matip
10
7%
Van Dijk
38
27%
Robertson
4
3%
Fabinho
2
1%
Henderson
12
8%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Mane
8
6%
Salah
1
1%
Firmino
0
Ingen stemmer
Origi
14
10%
Milner
0
Ingen stemmer
Gomez
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 142

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 16. maj, 2019 11:21

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg håber på Kane når at blive klar til 1. juni?
Kunne måske være rart med en "rusten / uden kamptræning" Harry Kane, som så kunne krybe helt op i lommen på VVD og Matip.

Er der nogen der kan huske, om Kane plejer at være typen, som starter for fuld damp efter en skade, eller om han er typen, der skal spilles i form over nogen kampe?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... t-15847162
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 16. maj, 2019 13:03

Cynwal skrev:Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg håber på Kane når at blive klar til 1. juni?
Kunne måske være rart med en "rusten / uden kamptræning" Harry Kane, som så kunne krybe helt op i lommen på VVD og Matip.

Er der nogen der kan huske, om Kane plejer at være typen, som starter for fuld damp efter en skade, eller om han er typen, der skal spilles i form over nogen kampe?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... t-15847162
Ved sin sidste skade vendte han tilbage og scorede i sin comeback kamp mindes jeg. Jeg synes dog det, som er mere interessant er, at hvis Kane bliver klar, hvad gør Poch så med Moura eller Son? Spiller han alle tre eller ofrer han en af de to for Kane og i så fald hvem? Han kan vel ikke tillade sig at bænke Moura ovenpå det hattrick, men så bliver det jo Son, som har spillet en god sæson. Medmindre han som sagt sadler om og spiller alle tre, hvilket virker en kende offensivt og muligvis naivt.
Corner taken quickly...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af AJ » torsdag, 16. maj, 2019 13:57

Kane starter inde, men udgår efter 10 minutter, og så har de allerede spildt en udskiftning, fået brudt deres rytme samt ødelagt deres gameplan.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 18. maj, 2019 18:13

Mit indtryk er at kane starter sløvt og er en hæmsko for holdet de første par kampe, som jeg husker det var Kane også en hæmsko i ovennævnte comeback kamp, facit målet sådan lidt kom ud SF ingenting - men det er jo så også noget af det han bringer og man aldrig kan tage fra ham - han ER bare en angriber af Guds nåde
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af ilusio » mandag, 20. maj, 2019 13:13

Det er lige meget. Vi tæver de armatører.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

VanDjik4
Indlæg: 306
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » tirsdag, 21. maj, 2019 00:36

Hr. Drejer skrev:Er der nogle finalearrangementer i kbh?
Gladsaxe Stadion, hvor redmen Family Danmarks LFC familie holder fest fra kl14 og hele dagen... Bliver en sand fest, fra hele Danmark..

Har hørt en fugl synge, at LOC kommer og opvarmer.

Link kan fås via PB.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 21. maj, 2019 14:04

Puha, jeg kan bare slet ikke udholde tanken om at tabe finalen - og så til Tottenham.

Sidste år var også virkelig hårdt. Men det var trods alt et Real Madrid hold på toppen, vi var fortsat i opbygningsfase og finaleplads var lidt en overraskelse.

I år....jamen for Klopp, spillerne og alle os fans vil det bare være som et dybt leverslag fra Mike Tyson i hans storhedstid.

Og der vil bare være så uendeligt meget forskel på stemningen i månederne efter og måske næste sæson...

Vinder vi vil der være totalt feel good stemning omkring Liverpool, Klopp osv. igennem hele sommeren.

Taber vi vil hele sommeren derimod gå med snak om manglende trofæer, Klopps finaler, det nye Newcastle osv. osv..

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 21. maj, 2019 18:34

Jeg er forsigtig optimist forud for Finalen. Umiddelbart er det, som jeg frygter mest, Pochettinos evne til at skifte taktik fuldstændig undervejs i en kamp, som han f.eks gjorde i 2. halvleg af returen i Amsterdam. Til gengæld bliver jeg mere rolig, når jeg så tænker på, at hans "vindervåben" i 2- halvleg - at at pumpe lange duelfremkaldende bolde op i Ajax' felt - vil være nams for Van Dijk og co. (blev fremfrørt i analysen i studiet på én af de engelske kanaler).

Umiddelbart har Spurs i en lang periode set slidte og "tynde" ud, når man altså lige ser bort fra de to kampe mod Man Cheaty og så returen i Ajax. Samtidig tror jeg også, at LFC's angreb står godt til at gøre ondt på Spurs, med større speed hos den enkelte spiller og mere direkte og ofte omstillingspræget spil, end Cheaty umiddelbart kan diske op med.

Så forsigtig optimist på nuværende tidspunkt ud fra ovenstående, og så tilføjet et par "gram yderligere" i form af den finale-erfaring, som Liverpool fik sidste år. ...og så stoler jeg på, at truppen har skuffelsen fra sidste år i frisk erindring, og bruger det som positiv motivationsfaktor til at "ville det mere" end Tottenham.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af texy » tirsdag, 21. maj, 2019 19:53

Jeg er også forsigtig optimist. Det skal man vel også være baseret på de to holds form i sæsonafslutningen. Spurs fik kun 3 sejre i de sidste 12 kampe i ligaen. Og i deres CL semifinale var de næstbedst det meste af tiden.

Liverpool har hevet sejr på sejr - omend et par af dem har været temmelig heldige. Og så har vi spillet fænomenalt i CL. Personligt mener jeg endda, at vores bedste præstation i sæsonen var den kamp, der endte i et 3-0 nederlag på Camp Nou.

Mané er brandvarm. Salah har noget at revanchere i forhold til sidste års finale, som han fik smadret. Vi stiller denne gang op med en målmand og i øvrigt et af verdens bedste forsvar. Og så stepper vores midtbane i øjeblikket bare vildt op.

Jo, jeg er forsigtig optimist.

Det bliver forsigtigt, fordi flosklen om, at alt kan ske i sådan en kamp er sand. Fordi Spurs ridder på en CL-bølge, hvor heldet også tilsmiler dem (måske ikke ulig vores 2005 rute). Fordi det vil være ubæreligt at tabe til et andet PL-hold, som set over hele sæsonen slet ikke har været på vores niveau. Og fordi alt for mange af mine medfans konstant har hjulpet med at holde liv i myten om, at Klopp ikke kan vinde finaler. I Guder, hvor ville jeg gerne kunne få aflivet den rådne myte...
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Jesper » tirsdag, 21. maj, 2019 23:29

Hvis man ser på kampen set fra et Tottenham synspunkt, så tror jeg mange har en fornemmelse af, at de i den grad står overfor et punkt, hvor det enten bliver kronen på værket i form af en lang og flerårig rejse for både trup og manager, ja, i virkeligheden hele klubben. Men samtidigt også en rejse, der kan ende med at både manager og trup bliver skilt ad efter denne kamp.
Det kan have e vis psykologisk betydning. Jeg er lidt usikker på, hvad det vil betyde.
Dernæst så tror jeg at Tottenham med rette frygter de perioder i kampene, hvor vi sætter dem under pres. For historien har vist dem, at deres forsvar og målmand kan rystes og har en tendens til fejl, når tempoet sættes i vejret. Ofte startende med at deres 6er position bliver truet. Som i øvrigt er deres svageste punkt.
Jeg tror dog også at Tottenham er så tilpas overbevist om, at deres egen offensiv til enhver tid kam producere mål, fordi de med fysik og tempo kan matche ethvert forsvar.

Så med den logik, så kunne man tro at Tottenham vil gå ganske offensivt til værks. Det tror jeg bare ikke de gør. De tror jeg simpelthen ikke de tør, for så kan de ende med at dø på kontraerne.
Omvendt frygter jeg bare også, at vi heller ikke tør give den fuld gas og virkelig sætte dem under pres.

Det betyder, at vi står overfor en situation, hvor spillet kan vise sig at blive ganske taktisk og låst. Det frygter jeg virkelig, for så er det ofte dødbolde og tilfældigheder, der kommer til at afgøre kampen.

Jeg mener helt klart, at vi er suverænt bedst, når vi gør det vi er bedst til: jager sejren og ikke er bange for at tabe. Og det mener jeg godt man kan gøre, uden at være naive og taktisk dumme.
Lige præcis her, på dette afgørende punkt, så tillader jeg mig at tvivle en lille, bitte smule på Klopps mod. Og det er måske bund-uretfærdigt, men der har været enkelte kampe hen over hans regeringstid, hvor han - efter min mening - har spillet med håndbremsen trukket i nogle kampe, hvor alt er på spil. Måske netop derfor har Klopp så suveræn statistik i knock out fasen, for her skal holdet på et eller andet tidspunkt bare slippe tøjlerne, hvilket faldt os så naturligt. I finaler KAN man nogle gange komme til at tænke, at håndbremsen skal trækkes en smule.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 22. maj, 2019 08:46

Jesper skrev:Det betyder, at vi står overfor en situation, hvor spillet kan vise sig at blive ganske taktisk og låst. Det frygter jeg virkelig, for så er det ofte dødbolde og tilfældigheder, der kommer til at afgøre kampen.
Du beskriver ret præcist min største frygt i kampen, nemlig at den kan komme til at minde om første møde på Anfield mellem Liverpool og Bayern München, som var en ulidelig tam affære fra to taktisk komplet låste mandskaber. Den fes så ud i en 0-0'er, men held/uheld kunne have tippet den kamp begge veje. Skulle vi vinde finalen, på en stram taktik og et tilfældigheds-mål, vil det dog på ingen måde ødelægge min jubel :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af texy » onsdag, 22. maj, 2019 11:17

Jesper skrev: Jeg mener helt klart, at vi er suverænt bedst, når vi gør det vi er bedst til: jager sejren og ikke er bange for at tabe. Og det mener jeg godt man kan gøre, uden at være naive og taktisk dumme.
Lige præcis her, på dette afgørende punkt, så tillader jeg mig at tvivle en lille, bitte smule på Klopps mod. Og det er måske bund-uretfærdigt, men der har været enkelte kampe hen over hans regeringstid, hvor han - efter min mening - har spillet med håndbremsen trukket i nogle kampe, hvor alt er på spil. Måske netop derfor har Klopp så suveræn statistik i knock out fasen, for her skal holdet på et eller andet tidspunkt bare slippe tøjlerne, hvilket faldt os så naturligt. I finaler KAN man nogle gange komme til at tænke, at håndbremsen skal trækkes en smule.


Sent from my iPad using Tapatalk
Godt indlæg. Citerer kun det sidste, da jeg måske er en smule uenig på det område.

Jeg mener nemlig ikke, at Klopp har spillet med håndbremsen trukket i Europa på noget tidspunkt. I hvert fald ikke i knock-out faserne.

I EL 2016:

Stod Augsburg defensivt godt, men var aldrig i nærheden af at presse os. Man United blev kørt over i første kamp på Anfield, mens en Coutinho delikatesse lukkede kamp 2. Dortmund ude husker jeg ikke helt, så måske du kan have ret i, at vi i den kamp spillede lidt forsigtigt. Hjemmekampen var til gengæld med fuld indsats fra første fløjt (og for mig stadig den bedste kamp i Europa på Anfield). Villareal kørte vi også ud af banen fra første fløjt i første kamp. Og så var der finalen mod Sevilla. Igen mener jeg, at vi startede offensivt og gennem hele kampen spillede for at vinde. Måske var det netop den tilgang, der kostede os i sidste ende, da Moreno blev fanget.

I CL 2018:

Porto blev kørt ud af deres egen bane med 5-0. Intet forsigtigt over det. Man City blev kørt ud af Anfield med 3-0. Heller intet forsigtigt over det. Roma blev kørt ud af Anfield med 5-2. Heller intet forsigtigt over det. Og endelig i finalen mod Real Madrid startede vi også klart bedst og havde initiativet, indtil Salahs skade desværre betød, at Real Madrid turde at komme længere frem og dermed overtog initiativet.

I CL 2019:

Hjemme mod Bayern. Jeg synes, at vi virkelig pressede på for at vinde, og jeg kan ikke huske et Bayern-hold, der har stået så kompakt længe. I kamp to blev Bayern af deres fans tvunget lidt længere frem, og så var der plads til os. Porto blev udraderet i begge kampe. Og endelig var der Barca-kampen, hvor det er os, der sidder totalt på spillet PÅ CAMP NOU og igen på Anfield.

Jeg kan virkelig ikke se, at Klopp har været bange for at satse fra første fløjt eller på noget tidspunkt har spillet med håndbremsen trukket. Om det er det, som har kostet os i finalerne, ved jeg ikke. Men min opfattelse er, at det mere har handlet om uheld og nogle personlige fejl, som ganske enkelt ikke kunne være blevet taktisk elimineret af nogen træner i verden.

Som dig tror jeg også, at vores bedste chance for sejr vil være at spille aggressivt angrebsfodbold. I øvrigt tror jeg, at Spurs bedste chance vil være at stå kompakt defensivt og spille på omstillinger med Moura og Son. Så det håber jeg ikke, at de gør.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » onsdag, 22. maj, 2019 11:23

Jeg mener også, at vi skal spille vores eget spil. Selvom vi blæser fremad, så er vi ikke naive bagude længere, og vores målscore taler dets tydelige sprog sammenholdt med sikkerheden og selvtilliden, man kan se ved selvsyn.

Jeg føler, vi er bedst besat på nærmest alle pladser, og at vi kan neutralisere de fleste spillere, der skal levere offensivt for Spurs ved at spille vores spil, men jeg har et bekymringspunkt omkring Lucas Moura, som var deres bedste offensive spiller mod os sidst, og som også fik vendt tingene for dem mod Ajax. Han er hurtig med bolden og kan tage en 2-3 mand, og han får afsluttet på en masse mærkelige måder.

Vi var dem overlegne i første halvleg sidst, og spillerne må ikke lade sig overraske og overrumble af en taktisk ændring fra deres side for det første og for det andet, skal Klopp reagere, hvis han ser, at en taktisk ændring giver os udfordringer og ikke kun stole på, at spillerne fikser den selv.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 22. maj, 2019 17:34

Niels K skrev:Vi var dem overlegne i første halvleg sidst, og spillerne må ikke lade sig overraske og overrumble af en taktisk ændring fra deres side for det første og for det andet, skal Klopp reagere, hvis han ser, at en taktisk ændring giver os udfordringer og ikke kun stole på, at spillerne fikser den selv.
...og i den rolle er James "Polyvant" Milner en god mand at kunne kaste i spil fra bænken (jeg tror på Fabinho-Hendo-Gini(o) på midtbanen), men han kan også flyttes på positionsmæssigt, som vi så mod Barca, hvor han nappede VB og Gini brillierede på Milners midtbaneplads :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » torsdag, 23. maj, 2019 09:51

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Vi var dem overlegne i første halvleg sidst, og spillerne må ikke lade sig overraske og overrumble af en taktisk ændring fra deres side for det første og for det andet, skal Klopp reagere, hvis han ser, at en taktisk ændring giver os udfordringer og ikke kun stole på, at spillerne fikser den selv.
...og i den rolle er James "Polyvant" Milner en god mand at kunne kaste i spil fra bænken (jeg tror på Fabinho-Hendo-Gini(o) på midtbanen), men han kan også flyttes på positionsmæssigt, som vi så mod Barca, hvor han nappede VB og Gini brillierede på Milners midtbaneplads :D
Det er faktisk i de sidste tre kampe, at vi har været klart bedst i 1. halvleg, hvorefter Tottenham har domineret os i 2. halvleg. Særligt i de sidste to kampe på Anfield (2-2 og 2-1). Og på Wembley i efteråret kom de også tilbage fra 2-0 og var ved at hente en uafgjort.

Besvar