Hvor er forstærkning mest ønsket

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar

Hvor skal vi forstærke os

Afstemning sluttede tirsdag, 28. maj, 2019 16:28

Målmand
0
Ingen stemmer
Højre back
1
3%
Venstre back
7
21%
Centerforsvaret
2
6%
6´eren
0
Ingen stemmer
8´eren
0
Ingen stemmer
Kreativ midt
7
21%
Mane/Salah pladserne
6
18%
Firmino pladsen
11
32%

Afgivne stemmer: 34

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 44

Hvor er forstærkning mest ønsket

Indlæg af Thommo » lørdag, 18. maj, 2019 16:28

Hvor mangler vi bredde, eller aller helst en eller to nye direkte til 11´eren naturligvis.
Some people have a way with words, and other people...oh, uh, not have way....

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Re: Hvor er forstærkning mest ønsket

Indlæg af VanDjik4 » lørdag, 18. maj, 2019 20:32

Kreativ midt 10eren og så en type ala. Timo Werner på kanten.

Get in! Fokus på CHL finalen nu (!) Men en NY CB i stedet for Lovren, ville også ganske godt .

sjampen
Alder: 29

Indlæg af sjampen » lørdag, 18. maj, 2019 21:16

VanDjik4 skrev:Kreativ midt 10eren og så en type ala. Timo Werner på kanten.

Get in! Fokus på CHL finalen nu (!) Men en NY CB i stedet for Lovren, ville også ganske godt .
En kantspiller som er angriber og som har spillet kant 6 gange i de sidste 3 sæsoner på tværs af alle turneringer? Lyder umiddelbart som en dårlig idé i mine øre.

Hvis vi skal hente Timo Werner skal han spille angriber. Om det så bliver som rotationsspiller, som erstatning for Firmino eller fordi Firmino skal spille 10'er må være på til den enkelte, men uagtet at han kan, giver der ingen mening at købe Werner til kanten, når det nu er som angriber han har vist sig bedst. Også selvom det er lidt spøjst at han var på vej til at ligne lidt et evighedstalent i Stuttgart fordi han ikke engang som kantspiller scorede mål nok, til at være en suveræn angriber.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » lørdag, 18. maj, 2019 21:36

Valgmulighederne er lidt for firkantede i mine øjne. Jeg har valgt "Firmino-rollen", som den ene udover venstre back. Men reelt er det bare en stærk offensiv spiller, vi har brug for. Om det er en 9er eller kantspiller betyder ikke så meget. Mane og Salah kan begge går ind og overtage den centrale rolle, hvis Firmino er ude. Så reelt har jeg måske valgt forkert. Men de bedste spillere, kan udfylde alle de forreste roller. Vigtigst for mig er FART!
"I am the normal one"

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Thommo » lørdag, 18. maj, 2019 21:42

@texy kreativ midt er vel det du er ude efter? Over vejede at skrive 10´er som mulighed, men undlod da en 10´er nok ville spille istedet for en af midtbanespillerne :dontknow: .
Some people have a way with words, and other people...oh, uh, not have way....

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » lørdag, 18. maj, 2019 21:54

Thommo skrev:@texy kreativ midt er vel det du er ude efter? Over vejede at skrive 10´er som mulighed, men undlod da en 10´er nok ville spille istedet for en af midtbanespillerne :dontknow: .
Nej, jeg vil gerne have en, der kan spille på både kanten og 9eren. Er ikke sikker på, at der er plads til en traditionel 10er hos os, da den type oftest ikke er vant til det store løbearbejde, som vi har brug for bag de tre angribere.

Til gengæld tror jeg, at Firmino kunne fungere fremragende i rollen bag angrebet, hvis vi skulle ende med at hente en ny 9er, som vi også gerne vil have i startelveren (Dybala eksempelvis).

Men hvis jeg kunne få min drøm opfyldt, så skrottede Hazard planerne om at tage til Madrid, og kom til Liverpool i stedet. I det tilfælde turde jeg godt satse og lade være at hente en eneste spiller mere.

EDIT: Men hvis Ziyech i Ajax har en frikøbsklausul på £25M, som jeg læste et eller andet sted, så er han vel nærmest det man kalder en "no-brainer" i min bog.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Indlæg af Mads T. » lørdag, 18. maj, 2019 22:55

texy skrev:
Thommo skrev:@texy kreativ midt er vel det du er ude efter? Over vejede at skrive 10´er som mulighed, men undlod da en 10´er nok ville spille istedet for en af midtbanespillerne :dontknow: .
Nej, jeg vil gerne have en, der kan spille på både kanten og 9eren. Er ikke sikker på, at der er plads til en traditionel 10er hos os, da den type oftest ikke er vant til det store løbearbejde, som vi har brug for bag de tre angribere.

Til gengæld tror jeg, at Firmino kunne fungere fremragende i rollen bag angrebet, hvis vi skulle ende med at hente en ny 9er, som vi også gerne vil have i startelveren (Dybala eksempelvis).

Men hvis jeg kunne få min drøm opfyldt, så skrottede Hazard planerne om at tage til Madrid, og kom til Liverpool i stedet. I det tilfælde turde jeg godt satse og lade være at hente en eneste spiller mere.

EDIT: Men hvis Ziyech i Ajax har en frikøbsklausul på £25M, som jeg læste et eller andet sted, så er han vel nærmest det man kalder en "no-brainer" i min bog.
Det må være Depay du efterspørger.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 19. maj, 2019 16:50

Altså start 11’eren bliver meget svær at forstærke.

Hvis Keita og Oxlade-C vurderes til at være for skadesplagede så er den plads som den lidt mere kreative 8’er jo nok den nemmeste at forstærke. Men der har Klopp og Edwards jo en masse data fra lægestaben, som vi ikke har. Men de to spillere og/eller en ny skal trække et større læs i næste sæson, hvis vi skal løfte topniveauet.

I dele af denne sæson har vores offensive reserver ikke været gode nok. Origi og Shaqiri og Sturridge har alle tre haft gode perioder, men det har kun været perioder for alle tre. Så her tænker jeg at en spiller der er tættere på Mané, Bobby og Salah i niveau ville være dejlig at få ind. Men det bliver jo svært at overtale den spiller til at skifte til en rolle som reserve.

Gomez og Lovren er også spillere der har lidt bekymrende mange skader. Gomez har forhåbentlig bare været uheldig. Men tilbage står at vi i mine øjne har manglet en ekstra forsvarsspiller i denne sæson.

Hvis jeg kun kunne vælge en; så ville jeg vælge en 4. offensivspiller der helst skal kunne dække flere pladser oppe foran. Zaha F.eks.
Men vi har jo Origi, Shaqiri, Brewster og Wilson. Så vi skal ikke meget under Zaha’s niveau før end at det kan være lige meget. Den fjerde offensiv spiller kunne også være en mere kreativ type som da vi havde Coutinho.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar