Forventninger til 2019/20

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 40

Forventninger til 2019/20

Indlæg af ilusio » fredag, 07. jun, 2019 08:14

Er det for tidligt?
Ja, men jeg kan ikke lade være :):):)

PL: top 2
CL: top 4
FA: top 4
LC: top 8

1-2 af de små cups

Alt i alt skal der mere sølv i skabet i år. Det spændende bliver om vi bliver så stærke at vores reserver kan hjælpe os til at vinde eller i det mindste komme langt i de mindre turneringer også.

Jeg forventer at vi blander os hvor det er sjovt og at der kommer NOGET sølv hjem. Ellers er det svært at sætte en forventning allerede nu trods alt.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forventninger til 2019/20

Indlæg af Niels K » fredag, 07. jun, 2019 08:53

Til gengæld er det meget fedt, at man ikke sidder og skal se på, hvad de andre køber ind og sælger. Selvom vi får 2-3 perfekte tilgange, så vil det være for voldsomt at sige, at vi SKAL vinde PL eller CL. Jeg har en utrolig god fidus til, at vi napper PL i år, og det sker først og fremmest ved at være bedst i de indbyrdes opgør. Vi må desværre vente med at dommerkendelserne bliver fordelt ligeligt over en sæson, indtil der indføres VAR, da det aldrig sker for os.

Jeg deler i øvrigt dine forventninger, Ilusio.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 29

Indlæg af zalcos » fredag, 07. jun, 2019 09:11

Kan vi ikke lav en afstemning?

I sidste sæson sagde jeg top-4 og videre fra gruppen i CL. Det blev overholdt. :mrgreen:

Jeg har været fan siden '97 og jeg tror jeg har det lidt ligesom en midterklub der uanset hvad først kigger mod de 40 point. Jeg kigger først og fremmest 'hvor langt er der ned/op til top-4' hver eneste gang jeg kigger på stillingen.

Jeg vil sige at top-4, videre fra CL-gruppen og en pokal (foruden super-cups) vil være godkendt, absolut.

Skal jeg svinge mig lidt med op i hypen vil jeg sige kvart-finale i CL, top-2 i ligaen og en finale i en cup.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 46

Indlæg af Niche » fredag, 07. jun, 2019 11:41

Top 4 og videre fra gruppespillet i chl. Efter denne sæson, bliver det svært ikke at skuffe, men jeg forventer, at vi er med i lesterskabskampen lang ind i foråret, og så skal vi langt i en af de små cups.
Jürgen Klopp om sin fronttrio: Mo Salah is world class, but not evert day. Sadio Mané is world class, but not every day. Firmino is world class, and pretty much every day...

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 07. jun, 2019 12:09

Måske jeg stadig er beruset af CL-triumfen, men bliver faktisk lidt skuffet, hvis ikke vi vinder PL eller CL igen. Så er det sagt.

Fa Cup kan dog være et plaster på såret - men kun, hvis vi når langt i CL og spiller med om mesterskabet til det sidste.

Lige nu tilhører vi en lille eksklusiv skare af klubber, som går ind til en ny sæson med stor tro på at vinde mesterskab og Cl - samt en hjemlig pokal som bonus:

Liverpool, Man C, Barca, Real M, Juve, Bayern - måske PSG.

Og så bliver man skuffet, hvis ikke det sker.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 07. jun, 2019 12:14

Forventning nummer 1 er helt klart at vi er med i mesterskabskampen igen, i en eller anden grad. Mindst top 4, men målet er at vinde ligaen.
I CL skal vi selvfølgelig videre fra gruppen og derfra ved man jo aldrig helt hvad der sker.

Vi skal selvfølgelig prøve at vinde vores cup-kampe og VM-kampe, men samtidig skal de også bruges til at give spilletid til vores 2.-3. Valg på de forskellige pladser og førsteholdsspillere på vej tilbage efter skader.

Hvis vi til gengæld falder hurtigt bagud i ligaen, men er nogenlunde sikre på top 4, så vil FA-Cuppen jo være et godt mål at sætte sig(foruden cl selvfølgelig).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 30

Indlæg af Fowler89 » fredag, 07. jun, 2019 13:25

Ligaen skal helt sikkert være første prioritet!

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » fredag, 07. jun, 2019 16:36

Mesterskabet må være det altafgørende og primære mål. Top 2 er nærmest et krav lige nu. Derudover 2-3 trofæer af varierende størrelse (CL, World Club Cup (hvis vi deltager), FA, Euro Super Cup, League Cup og Charity Shield i nævnte prioriteringsrækkefølge).

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 43

Indlæg af Thommo » fredag, 07. jun, 2019 20:45

Top 2 er jo givet, forventningen er uden skyggen af tvivl i mit sind PL trofæet. Pl trofæet og et andet trofæ vil jo bare være ekstra glasur på lagkagen :dance: men det forventer jeg dog ikke sker.
Some people have a way with words, and other people...oh, uh, not have way....

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 07. jun, 2019 21:10

Forventningerne kan jo næsten ikke andet end blive (for) store ovenpå den monstersæson vi netop har afsluttet. Og vi SKAL selvfølgelig sætte overliggeren højt, når klubben ser så godt ud på alle parametre, som tilfældet er. Vi har en god trup, der forhåbentlig/formentlig bliver endnu stærkere henover sommeren, en god økonomi, en fantastisk manager, fantastiske fans, kort sagt positive vibrationer over hele linien...

Premier League må være det primære mål; vi skal helt sikkert være med i ræset, og også lige til det sidste men det bliver p....svært at vinde den. For det første bliver det utroligt svært at gentage dette års surrealistiske pointhøst eller bare det der ligner, for det andet er der ikke grund til at antage andet, end at konkurrenterne, først og fremmest City, men også Scum og Londonklubberne, forstærker sig. Jeg har svært ved at tro, at vi igen kan distancere Spurs, Arsenal, Chelsea og Scum med 25+ points. Det kan sagtens ske, at det igen bliver et two-horse race mellem os og City, men de andre vil rykke tættere på.

I CL kommer vi til at nyde godt af en forbedret seedning, og kommer vi ikke videre fra gruppespillet vil det være en decideret fiasko. Derefter afhænger meget af lodtrækningsheld/-uheld, men minimumskravet må være kvartfinalen, og forventningen nok lidt højere. I de hjemlige pokalturneringer skulle den forbedrede bredde, truppen forhåbentlig tilføres, gerne betyde at vi præsterer noget bedre end vi har gjort de senere år. Super Cup, Charity Shield etc. er og bliver opvarmning og træning, men kan vi vinde lidt sølvtøj her tager vi det selvfølgelig med.

Prioriteringen må være 1. PrL, 2. CL og 3. (alt det andet i den rækkefølge Klopp finder mest hensigtsmæssig)
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

ilusio

Indlæg af ilusio » søndag, 09. jun, 2019 09:37

Nu lyder jeg nok lidt gammelfar og kedelig sortseer-agtigt, MEN...
Vi nåede toppen i CL, satte rekord for Liverpool i PL (jovist city fik et point mere), men hvordan kan vi forvente mere?

Vi skal helt sikkert gå efter det, men når jeg tænker på "forventninger", så tænker jeg hvad der skal til for at jeg kan godkende sæsonen. Der er flere trofæer ikke nødvendigt for mig. I så fald beder man bare om at blive skuffet.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 09. jun, 2019 14:55

ilusio skrev:Nu lyder jeg nok lidt gammelfar og kedelig sortseer-agtigt, MEN...
Vi nåede toppen i CL, satte rekord for Liverpool i PL (jovist city fik et point mere), men hvordan kan vi forvente mere?

Vi skal helt sikkert gå efter det, men når jeg tænker på "forventninger", så tænker jeg hvad der skal til for at jeg kan godkende sæsonen. Der er flere trofæer ikke nødvendigt for mig. I så fald beder man bare om at blive skuffet.
Men omvendt er der ingen grund til falsk beskedenhed. Jeg er da også sikker på at Klopp og truppen vil være pisseskuffet hvis vi står i juni 2020 uden et eneste trofæ.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 43

Indlæg af Thommo » søndag, 09. jun, 2019 15:39

Mener du det, eller siger det"plask" specielt det med rødt skurer i øjne og ører. Skal man stoppe bare pga et CL trofæ, mystisk i grande stil. Og noget siger mig det heller ikke er målet i hverken City eller LFC, resten af de såkaldte top klubber virker til at være tilfredse med nul og niks, når man så på, hvordan de kæmpede for at undgå CL pladserne.
Some people have a way with words, and other people...oh, uh, not have way....

ilusio

Indlæg af ilusio » tirsdag, 11. jun, 2019 06:37

Thommo skrev:

Mener du det, eller siger det"plask" specielt det med rødt skurer i øjne og ører. Skal man stoppe bare pga et CL trofæ, mystisk i grande stil. Og noget siger mig det heller ikke er målet i hverken City eller LFC, resten af de såkaldte top klubber virker til at være tilfredse med nul og niks, når man så på, hvordan de kæmpede for at undgå CL pladserne.
Nej jeg har nok ikke været tydelig nok.

Vi skal gå efter alle 7 trofæer. Vi har en af verdens 3 stærkeste trupper lige nu og er forsvarende CL mestre og sat klubrekord i PL (og stukket scums med 6).
Så vi er da suverænt en favorit til at vinde noget.

Jeg prøver bare at sige at selv for de gode hold er det langt fra altid man kan forvente at gøre det bedre efter sådan en sæson.
Der er så marginer i både PL og CL, at vi meget vel kunne være røget ud til Napoli. At vi meget vel kunne have vundet PL (hvem sagde 11 millimeter?)

Så jeg forventer faktisk ikke at vi gør det bedre samlet set, men kan vi være med i toppen af begge de 2 store turneringer samt hente mindst et trofæ af de 4 normale, så er det ikke en skidt sæson i min verden. Forventer man synlig fremgang, så tror jeg at man bliver skuffet.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. jun, 2019 08:31

Forventninger...de er svære, sådan nogle, for de er altså også afhængige af de andre klubber. Sidste pr var der faktisk et ret bredt ekspertfelt, der spåede at vi ville få en kanonsæson, men lige ville halte efter City. Og de fleste regnede med af vi ville være en stærk kandidat til en pokal i en af de andre turneringer. Det passede jo meget godt.

Og næste sæson. Vil Newcastle blive solgt? Vil Everton fortsætte deres massive investeringer? Er Leicester på vej tilbage?
Og i toppen må man formode at United trods alt bevæger sig fremad, uden dog at være en mesterskabskandidat. Chelsea har, måske, et transferforbud. Tottenham er lidt en joker, kan de tage det næste skridt? Arsenal fik jo trods alt en ok sæson, men virker til at mangle en smule.
Så ret beset vil jeg påstå, at det stadigvæk står mellem os selv og City. Og hvad skal man forvente? Jeg forventer vi er en smule bagud de første mdr grundet at vi mangler spillere i mental og fysisk topform pga landsholdsopgaver.
Jeg forventer vi med to-tre indkøb og en tilgang fra ungdomssiden er klar til at kæmpe på alle fronter. Det er måske for meget at tale om et højere topniveau, men det forventer jeg faktisk, fordi at alle stort set er i deres bedste alder og endnu mere sammenspillede.
Jeg forventer ikke et mesterskab, men jeg forventer vi er med tildelt sidste. Men det forudsætter endnu et godt transfervindue.
Jeg forventer naturligvis ikke endnu en CL titel, for ofte er det lidt held og tilfældigheder, der også spiller ind, men vi skal som min. videre fra gruppespillet.
Jeg forventer at vi prioriterer FA Cuppen.

Alt i alt forventer jeg at vi stadfæster os som en national og international supermagt, hvilket vil kaste et trofæ af sig.

Og så forventer jeg at den her langstrakte stadionudvidelse finder en god løsning.

Mange forventninger, men jeg har dog også en fornemmelse af, at der kan komme nogle dyk.

Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar