Super Cuppen >> Kamptråden [Efter: side 8]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede lørdag, 24. aug, 2019 23:18

Adrian
17
18%
Gomez
0
Ingen stemmer
Matip
7
7%
Van Dijk
4
4%
Robertson
0
Ingen stemmer
Fabinho
5
5%
Milner
0
Ingen stemmer
Henderson
0
Ingen stemmer
Oxlade-Chamberlain
0
Ingen stemmer
Mane
31
33%
Salah
6
6%
Firmino
23
24%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Origi
1
1%

Afgivne stemmer: 94

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Super Cuppen >> Kamptråden [Efter: side 8]

Indlæg af Niels K » onsdag, 14. aug, 2019 23:58

Det var da helt utroligt, at VAR dommerne ikke kunne se, at der ikke var straffe...

Nå, men kanont med en pokal i skabet, det giver altså medvind for flyveren på vejen hjem, hvor det må føles som, at de skal gå hele vejen for Chelsea spillerne.

En meget lige kamp med gode perioder til begge hold, og jeg synes nu, at særligt Kante men også Pulisic viste klasse i dagens opgør.

Vi kan dog stadig ligge mange % på vores spil ift. sidste sæson, da der er en del spillere, som ikke er på niveau endnu, og der vil jeg sige hele forsvaret, og Gini så heller ikke ud til at helt på dupperne, og det gælder vel hele midten i dag ?

Det må give et kæmpe boost til Adrian, at han står som redningsmanden, og det skal gerne komme ham til gode, indtil Alisson er klar igen.

"No Good" Firmino fik lige afleveret 2 assists og satte et sikkert straffe, og Mané har meldt sin ankomst.
Senest rettet af Niels K torsdag, 15. aug, 2019 00:00, rettet i alt 1 gang.

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 46

Indlæg af Niche » onsdag, 14. aug, 2019 23:59

En pokal i skabet. Videre til næste opgave...
Jürgen Klopp om sin fronttrio: Mo Salah is world class, but not evert day. Sadio Mané is world class, but not every day. Firmino is world class, and pretty much every day...

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 44

Indlæg af Thommo » torsdag, 15. aug, 2019 00:06

Niels K skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 23:58

"No Good" Firmino fik lige afleveret 2 assists og satte et sikkert straffe, og Mané har meldt sin ankomst.
Er det pga mig han har fået det navn? I så fald,jeg har jo vistnok aldrig skrevet for salg, bare ikke for selvskrevet. Nå men tillykke med troæet Cynwal, om ikke andet :D
Some people have a way with words, and other people...oh, uh, not have way....

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 29

Indlæg af Skovdal » torsdag, 15. aug, 2019 00:06

JEG ELSKER AT SLÅ DE BLÅ SMØLFER!!!!!!
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 15. aug, 2019 00:08

Og lige pludselig blev Super Cup'en meget vigtig:-) Nej, det var sgu dejligt nok.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 15. aug, 2019 00:09

AJJ skrev:
torsdag, 15. aug, 2019 00:08
Og lige pludselig blev Super Cup'en meget vigtig:-) Nej, det var sgu dejligt nok.
Det er altid fedt at slå Chelsea.

Hvordan ser pokalkampen mellem os og Man U ud?
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » torsdag, 15. aug, 2019 06:42

Hvor poetisk retfærdigt at det lige er den snydepels der brænder det afgørende straffespark.
Hvorfor er det at vi kun kan spille én god halvleg for tiden? Både mod City, Norwich og igen i dag. Det er lidt bekymrende samt det at vi ser shaky ud i de bagerste fire. Det har vi absolut ikke brug for.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Aalen

Indlæg af Aalen » torsdag, 15. aug, 2019 06:50

Ikke nok med VAR fejlede ved Abrahams dive, men det fejlede også big time ved Adrians redning i straffesparkskonkurrencen. Langt inden Abraham rammer bolden, har han forladt stregen. Før de gik i gang gjorde dommeren meget ud af at forklare målmændende de skulle blive på stregen. Men det går vel lige op med det dive fra den forlængede :-)

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 46

Indlæg af Niche » torsdag, 15. aug, 2019 07:24

Var er ikke ufejlbarligt. Det er der ingen, der har sagt, og det er da ret fjollet at påstå, at det skulle være det. Det er svært at se, om der er en lille kontakt ved straffet, og der skal jo være klart bevis før de kan lave en dom om. Det mener jeg ikke man kunne se på de billeder, der blev vist i første omgang, og hvis det var de billeder det skulle afgøres ud fra, ville det være umuligt at omstøde dommen. Ved det sidste straffe så jeg ikke, om Adrian havde forladt stregen inden sparket blev udført, men det må have været noget nemmere at afgøre end den første situation. Jeg synes, at dommerne skal have alt den hjælp man kan give dem, og dermed er både goal line tecnoogy og Var skridt i den rigtige retning...
Jürgen Klopp om sin fronttrio: Mo Salah is world class, but not evert day. Sadio Mané is world class, but not every day. Firmino is world class, and pretty much every day...

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 15. aug, 2019 08:05

Det var ikke en kritik som sådan af VAR. Jeg forestillede mig blot, at der sad to mand og så situationen fra alle tænkelige vikler i superslow, og når man kan se det på TV, burde de vel også kunne ? Eller også ser de noget, vi andre ikke gør ?

Jeg synes, de skal få lavet den med en fod på stregen om. Skytten har alle fordele i forvejen, og hvis dommerne håndhæver det stramt, så bliver det jo en parodi på omspark, og derefter vil der blive scoret nærmest hver eneste gang.

Brugeravatar
F1rm1no
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 39

Indlæg af F1rm1no » torsdag, 15. aug, 2019 08:37

Niels K skrev:Det var ikke en kritik som sådan af VAR. Jeg forestillede mig blot, at der sad to mand og så situationen fra alle tænkelige vikler i superslow, og når man kan se det på TV, burde de vel også kunne ? Eller også ser de noget, vi andre ikke gør ?

Jeg synes, de skal få lavet den med en fod på stregen om. Skytten har alle fordele i forvejen, og hvis dommerne håndhæver det stramt, så bliver det jo en parodi på omspark, og derefter vil der blive scoret nærmest hver eneste gang.
De skal se det i real time og ikke i slow

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » torsdag, 15. aug, 2019 09:07

phpBB [video]
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 15. aug, 2019 09:10

Problemet for VAR er jo også at de har et minut fra det øjeblik det sker og så er dommeren jo ikke trænet producer, så de skal jo også fodres, så de har kun de vinkler de nu engang har. Der er så mange kameraer til sådan en kamp at det er svært at se alle vinkler igennem.

Og på de første mange vinkler jeg så af det straffe, kunne man ikke helt se hvor meget kontakt der var, hvis der var noget.
Man kan se nok til jeg ikke syntes der er straffe, men VAR skal jo se nok til at de er næsten 100% sikre på at dommeren tog fejl.

Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » torsdag, 15. aug, 2019 09:20

Niels K skrev:
torsdag, 15. aug, 2019 08:05
Den regel er man jo nødt til at have. Ellers stiller keeperen sig jo bare helt ud lige foran bolden. Før var det to fødder på stregen, så keeperen har fået en lillefinger.

Mon ikke keeperen hurtigt lærer at overholde reglen, hvis der er omspark, hver gang en spiller brænder?
"I am the normal one"

Scherwin

Indlæg af Scherwin » torsdag, 15. aug, 2019 09:28

Hvis keeperen skal røre stregen når straffesparket bliver taget eller så er der omspark. så er det latterlig ringe hvis man ikke score. en bold ude ved stolpen i alle højder vil være målgaranti.

Gerrard ville score 999 af 1000 straffespark med disse regler.
Daggeren: "For a Dane, it's about having respect for the club you play at. I am proud to be able to pull on my Liverpool jersey and will never go to another club in England.

Besvar