LFC - Man. City >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemningen varer indtil lørdag, 16. nov, 2019 19:31

Allison
12
10%
Alexander-Arnold
11
9%
Lovren
9
7%
Virgil
8
6%
Robertson
7
6%
Fabinho
40
32%
Wijnaldum
8
6%
Henderson
9
7%
Mane
6
5%
Firmino
2
2%
Salah
13
10%
Milner
0
Ingen stemmer
Oxlade-Chamberlain
0
Ingen stemmer
Gomez
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 125

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

Indlæg af Mugge » tirsdag, 05. nov, 2019 23:41

Hvornår:
Søndag d. 10. november, kl. 17.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
Xee

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Hagman

Re: LFC - Man. City >> Kamptråden

Indlæg af Hagman » tirsdag, 05. nov, 2019 23:50

Vanvittigt ! En kamp der kan sætte os 9 points foran nummer 2, eller 3 points foran nummer 2.

Uafgjort kan gå an - men en sejr, så ser der satme lyst ud!
Jeg holder kun med to hold... Liverpool, og dem der spiller mod Mancs !

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » onsdag, 06. nov, 2019 05:46

Jeg håber Gomez' fornuftige kamp mod Genk åbner for hans retur til midsterforsvaret, da Matip stadig er skadet. Vil være mere tryk ved Gomez frem for Lovren, som nemmere fanges ude af position af Man Cheatys rapfodede angreb. ....og så kan Gomez vel også følge med Sterling på topfarten? Så:

..................Allison...................
TAA..Gomez..VVD..Robbo
Fabinho..Wijnaldum..Hendo/Milly
...............FAB 3...........................

Henderson ude med sygdom, så afhængig af hvor mange dage det tager at få ud ad kroppen, kunne jeg godt være tilhænger af Milner fra start. Han skuffer sjældent i de store kampe. Oxen vil nok være for offensiv, men Klopp har jo før overrasket. .......og vi trænger vel snart til en kamp igen, hvor vi fører med 3-4 mål inden pausen ;)
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 29

Indlæg af zalcos » onsdag, 06. nov, 2019 08:02

Jeg synes ikke Gomez så helt god ud i flere aktioner mod Genk. Det var ihvertfald ikke 'den gamle' Gomez fra før sin skade. Om det bliver Lovren eller Gomez må Klopp vurdere. Hvis det bliver Gomez og han spiller skidt, så står vi med Lovren som klart er foran Gomez - hvis Lovren spiller skidt og bliver sat af, så kan Gomez endelig få et run af kampe.

Lige præcis mod City tror jeg er en af de få kampe, hvor jeg faktisk gerne ser Henderson på banen. Men jeg har beklaget hans spilletid i alle andre kampe, så man kan vel næppe klage hvis han ikke kommer med.

Jeg sælger kampen for en uafgjort på forhånd.

Og yep! Jeg prøver at bevare pessimismen så længe som muligt. :silenced:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » onsdag, 06. nov, 2019 08:23

AOC har spillet sig i form og med så god tid til næste kamp, så er han klar.
Han kan heller ikke være slidt i år endnu. Så enig med Cynwal dog med AOC i stedet for Hendo/Milly.

En sejr vil være SÅ vigtig. Vi skal lægge afstand imens vi har momentum, Laporte er skadet og især inden vi går ind i et skørt decemberprogram.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 06. nov, 2019 09:43

Klopp udtalte på et tidspunkt, at man 4-5 gange i en sæson kan spille med den der power, som kun Liverpool kan. Jeg tror at det bliver en af de der kampe, hvor tempoet og Anfield vil blæse City halvt omkuld. Om det så er nok, det må tiden vise. Vi har dog nogle fordele. City er altså markant dårligere i forsvaret uden Laporte. Og ved dødbolde kan vi true dem.
Offensivt er de selvfølgelig uhyggelige, og særligt Sterling er blevet vanvittig god.
Jeg er i tvivl om vores opstilling.
Lovren/Gomez? Jeg hælder til Lovren. Jeg skrev et længere indlæg i Genk-tråden, hvor jeg beskrev min bekymring om Gomez' placeringsvanskeligheder.
Så er der midtbanen. Fabinho og Wijnaldum er sikre. Skal man vælge anføren eller Ox, hvis formkurve er eksplosiv? Jeg tror jeg vil vælge vores anfører, fordi jeg vægter Hendersons defensive evner og lederskab højere end Ox's offensive kvaliteter, men jeg er i tvivl (hvilket jo langt hen ad vejen er positivt).
Offensivt giver det sig selv, omend jeg synes vi har et problem med Salah, der dels er en smule hæmmet af skaden og dels spiller bedre som 9er. Jeg tror dog vi vælger det traditionelle.

Kampforløb? Tja, jeg håber bare ikke det bliver en "VAR-kamp", og så håber jeg vi slipper tøjlerne og gør det vi er bedst til: Giver den fuld gas og overfalder dem som i en europæisk kamp, vor vi er tvunget til at vinde.
Jeg tror faktisk vi får et stort spilovertag, fordi hvis man husker itlbage til sidste år, så blev vi vist alle lidt overraskede over, hvilken defensiv tilgang Guardiola havde. Med en vis succes. Det tror jeg han vil gentage og derfor er det kontrasaksen vi skal passe på.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 29

Indlæg af zalcos » onsdag, 06. nov, 2019 10:02

Jesper skrev:
onsdag, 06. nov, 2019 09:43
Klopp udtalte på et tidspunkt, at man 4-5 gange i en sæson kan spille med den der power, som kun Liverpool kan. Jeg tror at det bliver en af de der kampe, hvor tempoet og Anfield vil blæse City halvt omkuld. Om det så er nok, det må tiden vise. Vi har dog nogle fordele. City er altså markant dårligere i forsvaret uden Laporte. Og ved dødbolde kan vi true dem.
Offensivt er de selvfølgelig uhyggelige, og særligt Sterling er blevet vanvittig god.
Jeg er i tvivl om vores opstilling.
Lovren/Gomez? Jeg hælder til Lovren. Jeg skrev et længere indlæg i Genk-tråden, hvor jeg beskrev min bekymring om Gomez' placeringsvanskeligheder.
Så er der midtbanen. Fabinho og Wijnaldum er sikre. Skal man vælge anføren eller Ox, hvis formkurve er eksplosiv? Jeg tror jeg vil vælge vores anfører, fordi jeg vægter Hendersons defensive evner og lederskab højere end Ox's offensive kvaliteter, men jeg er i tvivl (hvilket jo langt hen ad vejen er positivt).
Offensivt giver det sig selv, omend jeg synes vi har et problem med Salah, der dels er en smule hæmmet af skaden og dels spiller bedre som 9er. Jeg tror dog vi vælger det traditionelle.

Kampforløb? Tja, jeg håber bare ikke det bliver en "VAR-kamp", og så håber jeg vi slipper tøjlerne og gør det vi er bedst til: Giver den fuld gas og overfalder dem som i en europæisk kamp, vor vi er tvunget til at vinde.
Jeg tror faktisk vi får et stort spilovertag, fordi hvis man husker itlbage til sidste år, så blev vi vist alle lidt overraskede over, hvilken defensiv tilgang Guardiola havde. Med en vis succes. Det tror jeg han vil gentage og derfor er det kontrasaksen vi skal passe på.
Det er jeg helt enig i. Vi har netop vist at vores største svaghed, eller det som vi er mindst dygtige til, er at dirke et kompakt forsvar op, samtidig med at vi er begyndt at give chancer i den anden ende på kontra-angreb. Det tror jeg passer Peps tilgang til vores kampe særdeles godt. På den vis er kampen spillet lige i fødderne på den måde City gerne vil have kampen til at forløbe sig på.
Vi må så se om deres forsvar kan modstå vores angrebsspil, og ikke mindst dødbolde, og om vores forsvar kan modstå det evigt giftige Ctiy-angreb. Der er ihvertfald lagt op til en rigtig god fodboldkamp for den neutrale seer.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Red Man Walking
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 34

Indlæg af Red Man Walking » onsdag, 06. nov, 2019 10:27

ilusio skrev:AOC har spillet sig i form og med så god tid til næste kamp, så er han klar.
Han kan heller ikke være slidt i år endnu. Så enig med Cynwal dog med AOC i stedet for Hendo/Milly.

En sejr vil være SÅ vigtig. Vi skal lægge afstand imens vi har momentum, Laporte er skadet og især inden vi går ind i et skørt decemberprogram.
Jeg er helt enig med dig. Og da AOC blev taget ud mod Genk var min første tanke faktisk at det betyder han starter mod city. Men vi får se, spændende bliver det ihvertfald.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Red Man Walking
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 34

Indlæg af Red Man Walking » onsdag, 06. nov, 2019 10:31

Hvad er der iøvrigt blevet af sagen om mulige racistiske kommentarer fra Bernardo Silva? Sidst jeg hørte noget havde han fået længere tid fra FA til at komme med sit svar på anklagen:

https://onefootball.com/en/news/bernard ... e=20191106

Jeg kunne godt leve med at han var ude på søndag, omend jeg nok synes hele sagen er lidt en storm i et glas vandBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 06. nov, 2019 10:48

Uden Laporte så bliver det nok et midterforsvar med Stones og Fernandinho. Og Gundogan som 6'er, der ikke har samme defensive kvalitet som Fernandinho.

Det skal vi simpelthen kunne udnytte, hvis vi får samme spilovertag som sidste år.

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 06. nov, 2019 10:56

1) hvis nogle fra det Midtjylland nær Herning station, så er der Scouser gryde med en mørk øl til en fantastisk pris! På OIP, hvis man ikke vil sidde alene og følge den - Send gerne en PB.

2) Liverpool FC skal spille teknisk og flyvende fodbold, måske med fulde omdrejninger som det er sket før mod Man City de forrige år!

3) Alle spillere er klar undtagen, Joel Matip som er ude p t , hvor Lovren og Van Djik skal lukke ned Aguero eller Jesus.. svær opgave, selvom Van Djik top niveau er ekstremt højt og noget nær det bedste i verden!

Oddset siger også 2.7-3,5-2.45 = kan blive alt den her kamp, 35-30-35? ;)

Man City tør nok ikke pakke sig og vil angribe, hvilket kan blive guf for Liverpool FC -selvom Klopp ved jo godt at et X mod det eneste titel håb, fra alle andre i England så er det kun positivt. Da Spurs, Chelsea og Arsenal ikke er stabile nok.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. nov, 2019 13:08

Er det ikke Gomez, der har stået overfor Sterling de sidste gange, vi har mødt dem. Jeg husker i hvert fald, at Gomez har været god til at tage pynten af ham.

Hvis Man City går defensivt til værks, vil det da undre mig med de udfordringer, de har med skader til forsvarsspillerne, men det vil da glæde mig.

Hvis de derimod gerne vil have bolden og spilovertaget, så er jeg blot usikker på, om Milner kan følge med deres små rapfodede spillere, så jeg foretrækker Henderson i den bedste udgave.

Man kunne godt ønske sig, at alle og hele holdet sammen fandt storspillet frem i netop denne kamp, for vi ved jo, at vi kan, når det gælder.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 06. nov, 2019 13:13

Niels K skrev:
onsdag, 06. nov, 2019 13:08
Er det ikke Gomez, der har stået overfor Sterling de sidste gange, vi har mødt dem. Jeg husker i hvert fald, at Gomez har været god til at tage pynten af ham.

Hvis Man City går defensivt til værks, vil det da undre mig med de udfordringer, de har med skader til forsvarsspillerne, men det vil da glæde mig.

Hvis de derimod gerne vil have bolden og spilovertaget, så er jeg blot usikker på, om Milner kan følge med deres små rapfodede spillere, så jeg foretrækker Henderson i den bedste udgave.

Man kunne godt ønske sig, at alle og hele holdet sammen fandt storspillet frem i netop denne kamp, for vi ved jo, at vi kan, når det gælder.
Der er ingen tvivl om at hvis vi finder den bedste udgave af Gomez, så er det ham der skal starte inde, spørgsmålet er bare om han lader vente lidt på sig endnu.
Jeg syntes han har gjort store fremskridt i sine to sidste optrædender, men har de været store nok?
Det er sjovt, for hvis Matip var klar og vi diskuterede om Lovren eller Gomez skulle være på bænken, så var jeg ikke i tvivl om at jeg ville sige Gomez, men nu er jeg i tvivl.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » onsdag, 06. nov, 2019 15:14

Der er vel kun to spørgsmål i forhold til startopstillingen. Skal Gomez spille? Og skal Ox spille?

Jeg synes, at Gomez har haft svært ved at finde niveauet fra før den langvarige skade. Men han har heller ikke fået lov at spille kontinuerligt, fordi Matip var så fremragende. Det her vil være kampen, hvor han spille sig tilbage i hierarkiet, hvis han får chancen og griber den. Jeg tror, at Lovren får lov at starte, men jeg ville gå med Gomez af den ene årsag, at han er røvhurtig.

Ox bliver kontinuerligt bedre. Niveauet er ikke 100% endnu. Men han banker kasser ind, og det giver selvtillid. Da jeg ofte er en all-in type, så ville jeg også gå med Ox. Mest af alt, fordi det står så lysende klart i erindringen, hvordan han før har gjort ondt på Man City. Hvis han skal starte, så forestiller jeg mig, at det bliver på bekostning af Gini, fordi Hendo ikke spillede i går.

Baseret på vores seneste kampe er jeg ikke videre fortrøstningsfuld i forhold til denne kamp. Men vores niveau har af og til tendens til at matche modstanderens (både i god og dårlig forstand). Så forhåbentlig rammer vi vores top-niveau. Og så får Man City det svært.

----------Alisson
Trent--Gomez--VVD--Robbo
--Hendo--Fabinho--Oxlade
Salah-----Firmino-----Mane

I øvrigt synes jeg, at Trent bliver vildere og vildere. Han kan så meget mere end bare at spille back. Tror, at han bliver manden, der overtager Hendo's plads indenfor en overskuelig fremtid.

"I am the normal one"

Bøgvad

Indlæg af Bøgvad » onsdag, 06. nov, 2019 22:54

Ederson blev skiftet ud i pausen.. Nogen der ved hvorfor?

Besvar