LFC - Man. Utd. >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 29. jan, 2020 19:11

Alisson
2
2%
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Gomez
1
1%
Van Dijk
32
29%
Robertson
1
1%
Wijnaldum
27
25%
Henderson
31
28%
Oxlade-Chamberlain
2
2%
Mane
0
Ingen stemmer
Salah
4
4%
Firmino
10
9%
Lallana
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 110

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

LFC - Man. Utd. >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » mandag, 13. jan, 2020 15:51

Hvornår:
Søndag d. 23. januar, kl. 17.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
Xee

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 42

Re: LFC - Man. Utd. >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » mandag, 13. jan, 2020 17:23

Vi SMADRER det pishold!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Bojangles
Alder: 41

Indlæg af Bojangles » mandag, 13. jan, 2020 17:25

22!

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 30

Indlæg af zalcos » mandag, 13. jan, 2020 18:12

De skal for alt i verden ikke slå os - eller blive bedre indenbyrdes. Vores mesterskab skal ikke have den fedtplet at 'united spolerede en invincibles-sæson og rekorden for flest point' osv. Samtidig skal vi hjælpe chelsea med at lave lidt afstand. Kom så for satan ! vind det lort!
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 13. jan, 2020 19:58

Den her vil jeg også rigtig gerne vinde, så den skal bare have fuld gas i stærkeste opstilling.

Jeg forventer, at de graver sig ned og lever på contra dvs., de kommer til at gå sultne i seng.

2-0
Senest rettet af Niels K mandag, 13. jan, 2020 23:49, rettet i alt 1 gang.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 13. jan, 2020 20:02

Det her er vel for januar hvad Leicester-kampen var for december:
Der hvor vi siger “ ok, i dag gør vi os gode!”

Eller det skulle det gerne være, en uge imellem kampene er optimalt i min verden og ja der venter en Wolves kamp lige rundt om hjørnet, men med lidt god energi så bliver det Fabinhos’ første kamp fra start ovenpå skaden. Og så er der ihvertfald en midtbanespiller der ikke har nogen grund til at gemme benzin i tanken til næste midtuge.

Jeg forventer samme hold som vi så imod Spurs, OGS lukker ned for vores backs for det har han hørt på SKY at han skal gøre og det kan kun betyde en ting; at Chambo river dem op gennem midten.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 14. jan, 2020 08:32

Jeg fik det indtryk at den omvendte kamp, at det var den eneste kamp hidtil i PL-sæsonen, at modstanderholdet ville det mere end os. At de investerede mere i løb, tacklinger etc. Og den indstilling hos scum ser vi nok igen. De er ellers utroligt svingende. Jeg må dog sige, at Rasford er god.
Så vores opgave er at ville det lige så meget som dem, hvorefter det bliver taktik og fodboldmæssige egenskaber der i stedet afgør kampen. Det burde ikke blive et problem.
Jeg tror ikke det bliver en let kamp. Jeg forudser at vi kommer til at knokle for det. Især fordi Klopp har udtalt en bekymring om energi, som vi i høj grad lever af. Er man sådan helt grundlæggende træt og slidt er en uge ikke nok.
Rent fysiologisk har vi typisk ofte haft to formtoppe på en sæson. Typisk med en nedgang i denne periode opfulgt af tung træning på et par træningslejre. Jeg tror vi ser lidt af det samme nu. Forståeligt nok.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 56

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 14. jan, 2020 08:42

Emmy skrev:
mandag, 13. jan, 2020 17:23
Vi SMADRER det pishold!
Enig!
Vi SMADRER det PIShold :D
Vi SMADRER det PIShold

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 14. jan, 2020 09:45

Jesper skrev:
tirsdag, 14. jan, 2020 08:32
Jeg fik det indtryk at den omvendte kamp, at det var den eneste kamp hidtil i PL-sæsonen, at modstanderholdet ville det mere end os. At de investerede mere i løb, tacklinger etc. Og den indstilling hos scum ser vi nok igen. De er ellers utroligt svingende. Jeg må dog sige, at Rasford er god.
Så vores opgave er at ville det lige så meget som dem, hvorefter det bliver taktik og fodboldmæssige egenskaber der i stedet afgør kampen. Det burde ikke blive et problem.
Jeg tror ikke det bliver en let kamp. Jeg forudser at vi kommer til at knokle for det. Især fordi Klopp har udtalt en bekymring om energi, som vi i høj grad lever af. Er man sådan helt grundlæggende træt og slidt er en uge ikke nok.
Rent fysiologisk har vi typisk ofte haft to formtoppe på en sæson. Typisk med en nedgang i denne periode opfulgt af tung træning på et par træningslejre. Jeg tror vi ser lidt af det samme nu. Forståeligt nok.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Det tror jeg du har fuldstændig ret i begge forhold. Vi har virkelig kørt vores spillere hårdt og lavet meget lidt rotation i løbet af sæsonen(af forskellige årsager). Men det bør også være en kamp hvor motivationen kan bære energiniveauet lidt ekstra fordi det er hjemme imod arvefjenderne. Det kommer der jo så bare en regning på senere.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 46

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 14. jan, 2020 09:55

Emmy skrev:
mandag, 13. jan, 2020 17:23
Vi SMADRER det pishold!
Præcis. Vi smadrer det pishold
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 14. jan, 2020 11:20

Det er lidt on/off med de reklamer, ikke ? I dag og i denne uge vel, har det ikke været slemt

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » tirsdag, 14. jan, 2020 11:31

Ingen tvivl om at det bliver en hård kamp - men den glæder jeg mig til. Kunne godt se Minamino komme ind og lave nogle hurtige vendinger i feltet omkring Maquire - så skulle der nok blive dømt et straffe eller 2 / mål eller 2

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 56

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 14. jan, 2020 12:40

athomsen skrev:
tirsdag, 14. jan, 2020 11:31
Kunne godt se Minamino komme ind og lave nogle hurtige vendinger i feltet omkring Maquire - så skulle der nok blive dømt et straffe eller 2 / mål eller 2
Det er Craig Pawson der skal dømme, så vi kan da håbe på fair bedømmelser i feltet. ...og i VAR-rummet sidder Paul Tierney (skrækkeligt man nu også skal til at kigge efter, om Atkinson sidder der!!) Kilde: https://www.premierleague.com/news/1570803

Kopieret fra linket:
"Referee: Craig Pawson (pictured). Assistants: Richard West, Scott Ledger. Fourth official: Jonathan Moss. VAR: Paul Tierney. Assistant VAR: Andy Halliday."
Vi SMADRER det PIShold

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » tirsdag, 14. jan, 2020 13:53

Jeg så scums kamp mod City, og de var dælme ringe.

Jovist kan de lidt på omstillinger, men deres forsvar og midtbane er horrible.
Desuden så laver deres angreb ikke noget tilbageløb, hvilket gør dem ret sårbare.

Hvis vi møder dem med et stort pres over banen, står selv dybt med bagkæden, og så strækker deres mandskab ud over hele banen... Så tror jeg de vil få det meget svært mod vores kvalitet.

Desuden er det Anfield og ikke noget lokum vi spiller på, så hvis VAR ikke vil det anderledes, så vinder vi 2-0.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 45

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 14. jan, 2020 14:06

Cynwal skrev:
tirsdag, 14. jan, 2020 12:40
athomsen skrev:
tirsdag, 14. jan, 2020 11:31
Kunne godt se Minamino komme ind og lave nogle hurtige vendinger i feltet omkring Maquire - så skulle der nok blive dømt et straffe eller 2 / mål eller 2
Det er Craig Pawson der skal dømme, så vi kan da håbe på fair bedømmelser i feltet. ...og i VAR-rummet sidder Paul Tierney (skrækkeligt man nu også skal til at kigge efter, om Atkinson sidder der!!) Kilde: https://www.premierleague.com/news/1570803

Kopieret fra linket:
"Referee: Craig Pawson (pictured). Assistants: Richard West, Scott Ledger. Fourth official: Jonathan Moss. VAR: Paul Tierney. Assistant VAR: Andy Halliday."
Mener du det? Craig Pawson - det var ham der nægtede at dømme de ellers åbenlyse straffe til Mané og Milner, da vi tabte til man u i marts 2018. I den kamp dømte han i øvrigt 10 frispark til os mod 16 til man u. Men det er bedre end når Atkinson dømmer os mod man u:
Frispark tilkendt:
Liverpool-Man u (december 2018 – Atkinson): 6-14
Man u-Liverpool (oktober 2019 – Atkinson): 14-6

Antallet af frispark har en betydning i den forstand, at det påvirker flowet i spillet samt hvor hårdt der bliver spillet. Der er desværre en tendens til, at modstanderne får lov til at gå hårdt til vores spillere. Både i denne og i den forgangne sæson er vi det hold, der har fået tilkendt klart færrest frispark. Jeg skriver ikke dette for at åbne en ny debat eller for at pive, men fordi det især mod man u har haft relativ stor betydning. Vi begår generelt meget få frispark, men mod man u har der været en tendens til, at dommeren fløjter hver gang vi puffer lidt til én af deres spillere. Jeg tror helt ærligt ikke vi skal forvente at Pawson går mod tendensen, så vi må forsøge at være overbevisende på andre måder.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar