LFC - Man. Utd. >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemningen varer indtil onsdag, 27. jan, 2021 19:13

Alisson
15
30%
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Henderson
5
10%
Fabinho
10
20%
Robertson
0
Ingen stemmer
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Thiago
12
24%
Shaqiri
5
10%
Mane
1
2%
Salah
1
2%
Firmino
1
2%
Jones
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 50

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 46
Kontakt:

LFC - Man. Utd. >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » søndag, 10. jan, 2021 12:22

Hvornår:
Søndag d. 17. januar, kl. 17.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Xee

Online:
Viaplay

Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Afstemning omkring Man of the match tilføjes tråden kort før/efter kampens afslutning

Brugeravatar
Jesper

Re: LFC - Man. Utd. >> Kamptråden

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jan, 2021 13:09

Med tilskuere i ryggen. Trup mod trup. Manager mod manager. Og hvad man ellers kunne sammenligne under normale omstændigheder, så ville jeg mene vi var klare favoritter.
Sådan er det bare ikke. Lige nu er ikke holdet med momentum og jeg synes at United begynder at have fat i noget rent angrebsmæssigt. Bruno Fernandez er en klassespiller og han er i den grad kampafgørende. Dernæst har de hurtighed. Så deres angreb vs vores forsvar ser ikke godt ud.
Midtbanen hos United er først og fremmest skabt for at sikre forsvaret og så lade de 4 forreste hos United gøre resten, såfremt de spiller i en 4-2-3-1. Det er de til gengæld efterhånden også habile til, uden jeg falder i svime. Samlet set laver United dog kontinuerligt fejl og alle hold synes at komme til chancer mod dem.
Jeg må indrømme, at jeg er ret pessimistisk samlet set. Det er dog før set, at de her kampe lever deres eget liv.
Jeg tipper 1-2.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 45

Indlæg af texy » søndag, 10. jan, 2021 14:21

Vigtigste enkeltstående kamp siden CL-finalen imod Spurs i mine øjne. Kan ikke sætte skriftlige ord på mine holdninger til Man Utd, hvis jeg vil bevare min ret til at skrive herinde. De har momentum. Vi er gået lidt i stå. Og det kan man dælme mærke på deres fanbase, som er begyndt at lyde som de gjorde under Fergie. Det er uudholdeligt.

Jeg har tæt på ingen tiltro til Rhys Williams eller Nat Philips. Alligevel ville jeg bruge en af dem, Vi kan simpelthen ikke hive både Fabinho og Hendo væk fra midten, uden at balancen forsvinder totalt.

-----------Alisson
Trent--Williams--Fabinho--Robbo
-----------Hendo
-----Thiago------Gini
Salah------Firmino-------Mané

Især Trent, Salah, Bobby og Mané skal finde deres niveau igen. Og det skal ske NU!

Tror sgu, at der kommer et rødt kort i denne kamp.
Senest rettet af texy søndag, 10. jan, 2021 14:35, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

texy

Indlæg af texy » søndag, 10. jan, 2021 14:35

Sidder lige og lader mig inspirere lidt af Man City. Kunne det være en løsning, at rykke Trent ind i midterforsvaret med Fabinho og så bruge Milner på HB?
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 57

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. jan, 2021 15:51

texy skrev:
søndag, 10. jan, 2021 14:35
Sidder lige og lader mig inspirere lidt af Man City. Kunne det være en løsning, at rykke Trent ind i midterforsvaret med Fabinho og så bruge Milner på HB?
Ikke helt uinteressant - Og der er jo en god uges tid til at træne det i praksis i 11 mod 11 øvelser til træning.
Vi SMADRER det PIShold

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. jan, 2021 15:54

texy skrev:
søndag, 10. jan, 2021 14:21
Tror sgu, at der kommer et rødt kort i denne kamp.
Det kan du godt have ret i. Føler mig også stensikker på, at det nok skal lykkes scum-bananerne at få sig et tyndt straffe på et sprintløb ind i feltet og tilsvarende hurtigt fald.
Vi SMADRER det PIShold

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jan, 2021 16:03

Cynwal skrev:
texy skrev:
Ikke helt uinteressant - Og der er jo en god uges tid til at træne det i praksis i 11 mod 11 øvelser til træning.
Det tror jeg vil være en nærmest uhyggelig dårlig idé. Milner er 35 og det kan altså ses efterhånden. Synes han er faldet meget i niveau og ædræthed. TAA som midterforsvarer, ja, hvis man er Guardiola, men hvis vi lige spoler tiden lidt tilbage, så vil de fleste sige at det var verdens bedste højre back. Back playmaker. Der ligger hans styrke, og som rendyrket forsvarer, er han i bedste fald middelmådig.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 30

Indlæg af zalcos » søndag, 10. jan, 2021 22:27

puuuuhauha.. forhelved. united er igen inde i en af de gode stimer som de har haft et par stykker af under Ole. Og hver gang ser det ud til at holde ved... og vi har nok ikke stået ringere de sidste 3 sæsoner end vi gør lige nu rent spillemæssigt. uniteds hurtighed oppe foran mod vores forsvar.. jeg håber virkelig Matip når at blive klar! Alt mit håb står og falder på Matip. Hvor ville Fabinho på midtbanen have været dejlig i denne kamp også. Lad os bare få høvlet nogle bajere i kassen og håbe på det bedste! :dontknow: :alcohol:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 10. jan, 2021 23:00

texy skrev:
Skulle vi endelig flytte en back ind ind som CB mener jeg Robbo er mest oplagt, sevlom jeg ikke mener nogen af dem er oplagte.

Jeg anser den vigtigeste egenskab for en CB placeringsevnen, og at kunne læse spillet, det er i vid udstrækning den primære årsag til Fabinho spiller en rigtig fin CB, selvom det er ude af position. Trent har forbedret sig siden han brød igennem på sin placeringsevne, men det er bestemt ikke hans stærke side. Han er stadigvæk en back som er bedre fremme end han er i forsvaret, og mere end én gang har vi set modstanderen har udnyttet Trents manglende disciplin og placeringsevne.

Robertson er klart bedre defensivt og placere sig bedre end Trent. Han er ikke helt ligeså god som Trent fremme på baneen, men som helheld er han en mere komplet back end Trent - især når vi kigger på Trents form nedgang.

Årsagen til jeg er modstander af at flytte nogen af vores backs ned er primært at de står for en hel del af vore kreative indspark, og selvom MIlner også kan gå frem mangler han hurtigheden til at dække Rashford/Martial/Greenwood som han vil stå overfor.

Hvis tanken om at bruge en back som CB, tænker jeg også det er mest oplagt at gå over i en 3-5-2, f.eks. hvor Robbo-Fabinho-Rhys agerer CB's med Milner og Trent som Wingback's

Skulle vi teste endnu en spiller af som CB er jeg mest tilbøjelig til at foreslå Gini. Han er taktisk utrolig klog, og disciplineret uanset hvilken rolle han har.

Gini vil også stadig give os en solid midtbane med: Hendo, Thiago, Milner, Jones og måske jokeren Keita til rådighed.

texy

Indlæg af texy » mandag, 11. jan, 2021 00:05

Jeg vil ikke komme med et langt forsvar af min Kyle Walker inspirerede ide om at rykke Trent ind i midterforsvaret. Men i forhold til argumentet om placeringsevne, så er jeg ikke uenig i, at Robbo evner den del bedre på sin back. I midterforsvaret har man dog alt spillet foran sig, så jeg tror reelt, at Trent fint ville håndtere den del. Eller fint og fint... jeg tror, at han kunne klare det lige så godt som alternativerne.

Til gengæld distribuerer Trent boldene bedre end de fleste andre spillere vi har. I hvert fald når han ikke er ramt på selvtilliden. Og jeg tror, at han kunne få sat gang i nogle farlige omstillinger.

Men hey. Forslaget kom ud af en desperation efter at finde den perfekte løsning ud fra de muligheder vi har. Jeg er så desperat, at mit næste forslag bliver Origi pga. højden og farten...
Kloppite

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » mandag, 11. jan, 2021 07:44

Lad Hendo markere Fernandez ud af banen - så har de intet at komme med offensivt. Når vi Så har bolden, så skal Thiago sættes i scene. Så skal vi nok vinde

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 11. jan, 2021 08:48

Physiorrom giver Matip 50% chance for at være klar, så jeg tror, der er en god chance for, at han kan starte.

Jeg håber, gutterne sætter sig sammen og ser denne kamp igen bare lige for at huske på hvor gode, de egentlig er, når de giver den voll gas:

Super-sub Shaqiri strikes twice to sink Man Utd

https://www.premierleague.com/news/945774

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. jan, 2021 09:35

Niels K skrev:
mandag, 11. jan, 2021 08:48
Physiorrom giver Matip 50% chance for at være klar, så jeg tror, der er en god chance for, at han kan starte.

Jeg håber, gutterne sætter sig sammen og ser denne kamp igen bare lige for at huske på hvor gode, de egentlig er, når de giver den voll gas:

Super-sub Shaqiri strikes twice to sink Man Utd

https://www.premierleague.com/news/945774
Den kamp resulterede jo i Mourinhos sidste pressekonference som scum træner, hvor jeg stadig kan nyde hans udtalelse i starten om, at han blev træt af at se Roberson suse op og ned ad venstresiden hele tiden :D
Vi SMADRER det PIShold

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 43

Indlæg af Emmy » mandag, 11. jan, 2021 10:23

VI SMADRER DET PISHOLD!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 11. jan, 2021 10:56

Hvad er tror I det bliver? Hvis I skal give et bud? Jeg tippede 1-2. Det er jo ikke hvad jeg håber, men tror.

Besvar