RB Leipzig - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede fredag, 26. feb, 2021 22:39

Alisson
4
7%
Alexander-Arnold
3
5%
Kabak
7
13%
Henderson
6
11%
Robertson
1
2%
Wijnaldum
1
2%
Jones
11
20%
Thiago
2
4%
Mane
5
9%
Salah
12
22%
Firmino
3
5%
Oxlade-Chamberlain
0
Ingen stemmer
Shaqiri
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 55

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 46
Kontakt:

RB Leipzig - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » søndag, 14. feb, 2021 21:10

Hvornår:
Tirsdag d. 16. februar, kl. 21.00

Turnering:
Champions League, 1/8-finale, 1. kamp

TV-kanal:
TV3 Sport

Online:
Viaplay

Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Afstemning omkring Man of the match tilføjes tråden kort før/efter kampens afslutning

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Re: RB Leipzig - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 15. feb, 2021 09:23

uha, så er der CL bold på menuen igen.

Dette ville jo være en forfærdeligt god lejlighed til at have 90 min, uden dumme fejl, der skaber mål for modstanderen.
Måske kan vi sælge den for en kedelig 0-0 kamp, helt klassisk første kamp i CL knock-out og vende stærkere tilabge?

Henderson tilbage på midtbanen ville jo være fantastisk, men kræver nok at Fabinho kommer tilbage, der er vel også reel mulighed for at vi var lidt ekstra forsigtige med Fabinho :dontknow:

Men ja, vi har jo set hvordan vores CL modstandere nogle gange er kommet i forfædelig form og så spillet et brag af en CL kamp imod os, så denne gang er det vel vores tur til at bruge CL til at se bort fra formen i ligaen.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 30

Indlæg af zalcos » mandag, 15. feb, 2021 10:34

Hmmmmmmmm. Jeg har egentlig to tanker om CL nu.
1. Tv-pengene vil sikkert lune godt - og derfor håber jeg vi går videre
2. Jeg vil sælge alt for at nå top-4 inkl CL
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » mandag, 15. feb, 2021 10:35

Den vinder vi med 3 mål. Jeg føler mig sikker i min sag

Brugeravatar
Champen

Indlæg af Champen » mandag, 15. feb, 2021 13:16

Reglen om udebanemål burde vel ikke gælde i disse opgør mod Leipzig? Nogle der ved noget om det?
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 43

Indlæg af Emmy » mandag, 15. feb, 2021 13:51

Selvfølgelig er der ikke lavet om på det
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 15. feb, 2021 13:51

Champen skrev:Reglen om udebanemål burde vel ikke gælde i disse opgør mod Leipzig? Nogle der ved noget om det?
Jeg tror den gælder endnu. I UEFA’s bog svarer det lidt til at man flytter en kamp fra Lyngby Stadion til Parken.

Også fordi reglen til dels har den funktion at mindske forlænget spilletid og nogle gange tvinge hold til at gøre udfald i tilfælde af uafgjort.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 15. feb, 2021 15:04

:lol: Jeg glæder mig også til lidt CHL bold igen, ikke mindst fordi Leipzig gerne vil spille fodbold, og der sikkert nogen muligheder for at spille kontra fodbold på dem.

Men det er sgu lidt vildt vi igen har 10 mand ud med skader

---------Kelleher-----------
Gomez - Matip - VVA - Davies
---------Fabinho-----------
-------Milner - Keita---------
-------Jota - Origi-----------

Vi mangler bare lige en angriber skadet mere :lol:

Nå det så er sagt, så synes jeg stadig Liverpool er favoritter 60/40 over 2 kampe, selvom ingen af holdene får hjemmebane nu, men jeg tror vi får to åbne kampe i et lidt vildt tempo.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 15. feb, 2021 15:57

Jeg syntes Klopp udstrålede en del mere overskud på dagens pressemøde(klubbens youtube kanal, sikkert også tilgængeligt på LFC Go og andre steder).

måske så han bare frem til at der var kompetente journalister med i form at et par tyskere, der rent faktisk spurgte om fodbold-ting og spillernes tilstand.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 29

Indlæg af AJ » mandag, 15. feb, 2021 22:20

zalcos skrev:
mandag, 15. feb, 2021 10:34
Hmmmmmmmm. Jeg har egentlig to tanker om CL nu.
1. Tv-pengene vil sikkert lune godt - og derfor håber jeg vi går videre
2. Jeg vil sælge alt for at nå top-4 inkl CL
Jeg vil da hellere blive nr. 5 i PL samt vinde CL end at ryge ud nu og blive nr. 4.

Brugeravatar
Champen

Indlæg af Champen » tirsdag, 16. feb, 2021 00:15

Filos of Isk skrev:
mandag, 15. feb, 2021 13:51
Champen skrev:Reglen om udebanemål burde vel ikke gælde i disse opgør mod Leipzig? Nogle der ved noget om det?
Jeg tror den gælder endnu. I UEFA’s bog svarer det lidt til at man flytter en kamp fra Lyngby Stadion til Parken.

Også fordi reglen til dels har den funktion at mindske forlænget spilletid og nogle gange tvinge hold til at gøre udfald i tilfælde af uafgjort.

Ja, men det giver bare ikke så meget mening hvis begge kampe spilles på neutrale grunde, da der så ingen fordel er for “hjemmeholdet” og dermed ikke svære at score på “udebane”. Jeg håber i såfald vi scorer flest mål i den kamp hvor vi er på “udebane”
:lol:
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 16. feb, 2021 07:19

Champen skrev:
Filos of Isk skrev:
mandag, 15. feb, 2021 13:51

Ja, men det giver bare ikke så meget mening hvis begge kampe spilles på neutrale grunde, da der så ingen fordel er for “hjemmeholdet” og dermed ikke svære at score på “udebane”. Jeg håber i såfald vi scorer flest mål i den kamp hvor vi er på “udebane”
:lol:
Giver jo heller ikke rigtig mening uden tilskuere til at starte med. Og man kan også diskutere reglen i det hele taget.

Altså helt praktisk var det nok svært st ændre reglerne på kort tid; også set i lyset af hvor trivielt det er i det store billede. Jeg tænker der er tilhængere af reglen i Uefa og de vil nok ikke give en åbning

Det tjener dog som sagt det formål at reducere risikoen for uafgjort. Og nogle f.eks. tv selskaber mener nok at det giver ekstra spænding i kampene. Og de funktioner, uanset hvad vi mener om de funktioner; er jo ikke afhængige af tilskuerne.

Med det tætpakkede Corona program er jeg glad for at der ikke kommer for mange 120 min. kampe. Selvom programmet er blevet lettere igen.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 16. feb, 2021 14:38

Filos of Isk skrev:
mandag, 15. feb, 2021 15:57
Jeg syntes Klopp udstrålede en del mere overskud på dagens pressemøde(klubbens youtube kanal, sikkert også tilgængeligt på LFC Go og andre steder).

måske så han bare frem til at der var kompetente journalister med i form at et par tyskere, der rent faktisk spurgte om fodbold-ting og spillernes tilstand.
Når jeg ser pressemøder tænker jeg også tit, hold nu da op hvor er de journalister uopfindsomme, det er sgu ikke sært at klopp og mange andre trænere ikke altid viser det store overskud, det er sgu tit tåkrummende og direkte dumme spørgsmål de stiller ofte.

Hvad med at sætte sig lidt ind i den forestående kamp og finde relevante spørgsmål omkring holdene, spillestilen osv. Jeg synes f.eks også det kunne være fedt at hører noget om hvordan de er faldet til i de nye træningsfaciliteter.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 43

Indlæg af Emmy » tirsdag, 16. feb, 2021 14:40

Det kunne da være pisse fedt hvis vi kunne lade være med at tabe for en gangs skyld.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 16. feb, 2021 15:00

Jeg er tilfreds med en uafgjort i aftenens kamp. Det bliver interessant at se hvilket midterforsvar vi stiller med. Allison skal have chance for at rejse sig. Vi behøver ham til redde en top 4 placering i ligaen. På midtbanen, vil jeg gerne se Gini, Curtis og Thiago. Kampen kommer for tidligt for Keita, og Milner og Fabinho er skadet, og Hendo får sikkert en tjans i midterforsvaret. Angrebet giver sig selv. Origi er skadet, og Minamino render rundt i Soton. Men Shaqiri er også en mulig.

Derudover glæder jeg mig til at se Dominik Szoboszlai, som Leipzig købte for £18-20 M. fra Red Bull Salzburg foran mange storklubber, og gjorde ham til den dyreste ungarske spiller nogensinde. Men han valgte at blive i Red Bull systemet. Han er et kæmpe talent, og fik debut i Østrig som 16 årig. Han sendte Ungarn til EM ved at score et sidste et flot mål i det sidste minut mod Island. Han satte 2 spillere og drev bolden frem, og afsluttede tørt i det ene hjørne. Ham skal vi holde øje med.

Jeg ser frem til kampen, og husk nu, at tale pænt herinde, selvom vi kommer bagud.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Besvar