LFC - FC Porto >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemningen varer indtil lørdag, 04. dec, 2021 23:27

Alisson
1
5%
Williams
0
Ingen stemmer
Matip
2
11%
Konate
0
Ingen stemmer
Tsimikas
0
Ingen stemmer
Morton
3
16%
Thiago
7
37%
Oxlade-Chamberlain
2
11%
Mane
0
Ingen stemmer
Salah
2
11%
Minamino
2
11%
Robertson
0
Ingen stemmer
Henderson
0
Ingen stemmer
Fabinho
0
Ingen stemmer
Origi
0
Ingen stemmer
Milner
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 19

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 47
Kontakt:

LFC - FC Porto >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » mandag, 22. nov, 2021 12:05

Hvornår:
Onsdag d. 24. november, kl. 21.00

Turnering:
Champions League, gruppespil, 5. kamp

TV-kanal:
TV3 Sport

Online:
Viaplay
LFCTV Go (forskudt)

Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Der tilføjes afstemning om Man of the match kort efter kampens afslutning

Brugeravatar
Redtothebone

Re: LFC - FC Porto >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 22. nov, 2021 14:20

Det er virkelige surt at der er så mange fraværende når der kommer en "gratis" kamp.

Det eneste der står på spil er 2,8 millioner euro for en sejr, og dem vil klubben nok gerne have trods alt.
Tror bagkæden bliver Kelleher, Neco, Konate, Phillips og Tsimikas og så skal Taki også starte.

Resten ved jeg sgu ikke rigtig afhænger nok af hvem der er klar.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 23. nov, 2021 06:59

FC Porto i hardt vær før de setter kursen mot Merseyside

Klubben er under etterforskning, og har fått andre ting å bekymre seg for enn det som foregår på banen.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... erseyside/

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 23. nov, 2021 07:09

Vi skal jo have gang i nogle spillere, der kan tage over, når Mané og Salah er væk i januar. Man kunne derfor stille med

Taki -- Origi -- Gordon

oppe foran. Klopp udtalte forleden, at han ikke var overbevist om, at back'en nødvendigvis var den endelig destination for Neco, og han har i de senere kampe for os og landsholdet vist, at han ikke er helt ueffen i modstanderens felt. Det kunne derfor også være, at Klopp ville prøve Neco af som en af de 2 yderangribere ?

Hvis de 3 midtbanefolk mod Arsenal skal stå over, så må vi håbe, at Keita og Milner er friske til denne kamp.

De 2 og måske Tyler Morton som 6'er ?

I forsvaret har vi flere at vælge i mellem, og Kelleher får sikkert chancen i målet.

Vi kan til gengæld stille med en imponerende bænk med ovenstående opstilling :lol:

Edit: Kaide Gordon er ikke med i CL-truppen, så det er ikke en mulighed. Conor Bradley og Owen Beck kan også være i spil.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 57

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 23. nov, 2021 12:36

Niels K skrev:
tirsdag, 23. nov, 2021 07:09
Vi skal jo have gang i nogle spillere, der kan tage over, når Mané og Salah er væk i januar. Man kunne derfor stille med

Taki -- Origi -- Gordon

oppe foran. Klopp udtalte forleden, at han ikke var overbevist om, at back'en nødvendigvis var den endelig destination for Neco, og han har i de senere kampe for os og landsholdet vist, at han ikke er helt ueffen i modstanderens felt. Det kunne derfor også være, at Klopp ville prøve Neco af som en af de 2 yderangribere ?

Hvis de 3 midtbanefolk mod Arsenal skal stå over, så må vi håbe, at Keita og Milner er friske til denne kamp.

De 2 og måske Tyler Morton som 6'er ?

I forsvaret har vi flere at vælge i mellem, og Kelleher får sikkert chancen i målet.

Vi kan til gengæld stille med en imponerende bænk med ovenstående opstilling :lol:

Edit: Kaide Gordon er ikke med i CL-truppen, så det er ikke en mulighed. Conor Bradley og Owen Beck kan også være i spil.
For nu at give Taki og Origi "noget at arbejde med" så synes jeg, at een af Mané, Salah eller Jota skal være med fra start. Jota har trods alt ikke spillet så meget, så han burde kunne holde til denne kamp også.
Midterforsvaret mener jeg bør være Konate og Gomez foran Kelleher. Milner, og dermed lidt rutine på midten, lyder som en god idé, og han har også nogen gange lidt "rust" han skal have banket af, efter en pause. Curtis er vel stadig ikke i spil, grundet den der freaking øjenskade, eller.........?

Ellers glæder jeg mig til en CL kamp uden nerver, og håber LFC´s regnskab ikke er så slemt, så et par mill Euro er livsnødvendige. Under alle omstændigheder ville det også være dårlig budgetlægning, at indkalkulere 6 x et par mill Euro, for at skabe balance i budgettet.
Vi SMADRER det PIShold

texy
Geografisk sted: København
Alder: 46

Indlæg af texy » tirsdag, 23. nov, 2021 17:48

Jeg hopper helt med på Kaide Gordon idéen. Vi skal ikke lave samme bommert, som imod FCM sidste år, der sendte Jota på skadeslisten i flere måneder i en komplet ligegyldig kamp. Især ikke i en periode, hvor Bobby allerede er ude med skade.

Så til min lettelse, at Milner også trænede med her til aften. Jeg ville gå med dette.

Alisson
Neco Matip Konate Tsimikas
Ox Milner Thiago
Gordon Origi Minamino
Kloppite

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 23. nov, 2021 19:01

Så ud til at milner, robbo, origi og jota alle trænede med idag 👍

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 24. nov, 2021 06:14

texy skrev:
tirsdag, 23. nov, 2021 17:48
Jeg hopper helt med på Kaide Gordon idéen. Vi skal ikke lave samme bommert, som imod FCM sidste år, der sendte Jota på skadeslisten i flere måneder i en komplet ligegyldig kamp. Især ikke i en periode, hvor Bobby allerede er ude med skade.

Så til min lettelse, at Milner også trænede med her til aften. Jeg ville gå med dette.

Alisson
Ox Milner Thiago
Gordon Origi Minamino
Iflg sædvanligvis velunderrettet kilde (Niels K ;) ) er Gordon ikke med i CL-truppen, så hans deltagelse er udelukket.

Men ellers helt enig i at det her er en træningskamp, så der skal roteres maximalt.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. nov, 2021 09:27

Sledgehammer skrev:
onsdag, 24. nov, 2021 06:14
texy skrev:
tirsdag, 23. nov, 2021 17:48

Alisson
Ox Milner Thiago
Gordon Origi Minamino
Iflg sædvanligvis velunderrettet kilde (Niels K ;) ) er Gordon ikke med i CL-truppen, så hans deltagelse er udelukket.

Men ellers helt enig i at det her er en træningskamp, så der skal roteres maximalt.
Jeg tror også, at Niels K har ret. Der opereres med 2 lister af spillere: A-liste og B-liste, med forskellige kriterier for dem.
Liverpools A-liste består af 24 spillere:
Liverpool’s Champions League A List in full:
Goalkeepers: Alisson Becker, Adrian, Caoimhin Kelleher

Defenders: Virgil van Dijk, Ibrahima Konaté, Joe Gomez, Kostas Tsimikas, Andrew Robertson, Joël Matip, Nathaniel Phillips, Trent Alexander-Arnold

Midfielders: Fabinho, Thiago, James Milner, Naby Keïta, Jordan Henderson, Alex Oxlade-Chamberlain, Harvey Elliott

Forwards: Roberto Firmino, Sadio Mané, Mohamed Salah, Takumi Minamino, Diogo Jota, Divock Origi

For at blive listet som B-spiller, står der følgende på UEFA's hjemmeside:
What is List B?
A player may be registered on List B if he is born on, or after, 1 January 2000 and has been eligible to play for the club concerned for any uninterrupted period of two years since his 15th birthday by the time he is registered with UEFA – or for a total of three consecutive years with a maximum of one loan period to a club from the same association for a period not longer than one year. Players aged 16 may be submitted if they have been registered with the club for the previous two years without interruption.

Eftersom Kaide Gordon kun har været i klubben siden i sommers, kvalificerer han sig ikke til at komme med i truppen via B-listen, men vil skulle listes på A-listen, hvis han skal med i truppen.

Om A-listen står der følgende på UEFA's hjemmeside:
Who can be on List A?
No club can have more than 25 players on List A during the season, of whom at least two must be goalkeepers.

As a minimum, eight of those 25 places are reserved exclusively for 'locally trained players'. If a club have fewer than eight locally trained players in their squad, then the maximum number of players on List A is reduced accordingly.

What's a 'locally trained player'?
There are two categories:

1. Club-trained players players who were on a club's books for three years between the ages of 15 and 21.

2. Association-trained players players who were on another club's books in the same association for three years between the ages of 15 and 21. No club can have more than four association-trained players among their eight 'local' nominees on List A.

Kaide Gordon kvalificerer sig således som Association-trained player jvf det fremhævede ovenfor.

Liverpools fulde trup - A-liste + B-liste - kan ses her: https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... ool/squad/

Listen blev indgivet 2. september, og det var vel først 21. september, at Gordon i Carabao Cup kampen mod Norwich viste, at der måske er krummer nok i ham til at tage en plads på A-listen. LIsten kan ændres til knock out runderne, så mon ikke Gordon bliver medtaget der, afhængig af hele skadessituationen (både hans egen og andres) samt eventuelle januar-transfers, hvor der dog ikke er tegn i sol og måne til den helt store aktivitet.
Vi SMADRER det PIShold

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 24. nov, 2021 10:17

Thiago håber jeg ikke spiller i aften. Han skal også spille mod Southampton. Javist har han ikke spillet med landsholdet. Men 3 kampe på en uge til ham, har jeg simpelthen ikke nerver til....

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. nov, 2021 11:37

Vi skal have gang i nogle spillere, samtidig med at andre har behov for et hvil. Mit satsede bud:

-------Kellerher-------

Bradley--Konate-Matip--Robbo
--Ox--Fabinho--Morton
Neco--Origi--Minamino

Der var et interview med Klopp om Neco, og her lagde Klopp op til at backen måske ikke er hans bedste position. Måske var Klopp tilfreds med hvad han så mod Preston, og tænker; det prøver vi igen. Robbo har ikke været for godt kørende i denne sæson. Måske en betydningsløs kamp kan hjælpe ham tilbage i form - hvis han altså er klar. Jeg ville også have startet med Gomez, men han bliver ikke klar (physioroom).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 43

Indlæg af Emmy » onsdag, 24. nov, 2021 12:09

Matip skal sidde over. Er Phillip med i truppen?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. nov, 2021 15:10

Emmy skrev:
onsdag, 24. nov, 2021 12:09
Matip skal sidde over. Er Phillip med i truppen?
Jep - Han blev skiftet ind til allersidst i en af de tidligere kampe, og det betyder, at han står med følgende "KEy Stats" på uefa.com:
Key stats
1 Matches played
1 Minutes played
0 Goals
0 Tackles
0 Balls recovered
18.5 Top speed (km/h)
0.08 Distance covered (km)

Så han har spillet 1 minut, ingen mål, ingen tacklinger, højeste hastighed 18,5 km i timen, og han nåede at løbe 80 meter.
Vi SMADRER det PIShold

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » onsdag, 24. nov, 2021 15:39

Syntes vi skal rotere når muligheden byder sig.

Kunne godt tænke mig at se en opstilling ala følgende:

-----------------Kelleher--------------

Neco Williams - Gomez- Konate- Tsimikas
--------Curtis Jones / Morton------
------Thiago-------James Milner---
---Jota------Origi-----------Minamino
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 46

Indlæg af Thommo » onsdag, 24. nov, 2021 15:40

Cynwal skrev:
onsdag, 24. nov, 2021 15:10
ingen mål, ingen tacklinger, højeste hastighed 18,5 km i timen, og han nåede at løbe 80 meter.
Hmm mere end jeg har opnået på flere parametere, mål og tacklinger det samme, nul i 2021, men max hastighed omkring 7,5 km/t og luntet 40-45 meter...Ikke meget men hva´ fa´en
Senest rettet af Thommo onsdag, 24. nov, 2021 15:41, rettet i alt 1 gang.
Er ikke vaccineret,testet og brugt tampon foran kæften, er ubetinget for frihed...Kan forstå er par stoddere er nysgerrig omkring hvad jeg laver i fritiden, nu ved i det.

Besvar