LFC - Tottenham >> kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
2
7%
66 - Trent Alexander-Arnold
2
7%
4 - Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
26 - Andy Robertson
0
Ingen stemmer
3 - Fabinho
2
7%
67 - Harvey Elliott Ud 63. min.
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
5
17%
18 - Cody Gakpo Ud 73. min.
12
41%
11 - Mohamed Salah
2
7%
23 - Luis Diaz Ud 63. min.
1
3%
14 - Jordan Henderson Ind 63. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota Ind 63. min
3
10%
27 - Darwin Nunez Ind 73. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 29

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af sjampen » søndag, 30. apr, 2023 19:38

Hahhahahahhaa, Richarlison din lille horeunge.

Når det så er sagt, så har vi godt nok nogle taktiske udfordringer som følge af Trent som IWB som skal løses både taktisk og på spillersiden. VI laver nogle store fejl i defensiven ja, men vi er også sårbare taktisk. Gigantisk hul der åbner sig fordi Konate skal være så yderlig og agressiv.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Fowler89 » søndag, 30. apr, 2023 19:55

Alle snakker om Konate, men Robertson var værre i dag imo.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 30. apr, 2023 21:46

Absurd at insistere på igen-igen at have bolden så meget, når man er foran 3-0 og stå så højt oppe med forsvarslinjen. Klopp vil lave panden mod muren åbenbart. Ekstremt heldigt, vi får 3 point i den her kamp.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11286
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 01. maj, 2023 07:09

Karakterer til spillerne på This is Anfield fordeler sig sådan:

1: Alisson Becker - 6
66 - Trent Alexander-Arnold - 8
4 - Virgil Van Dijk - 6
5 - Ibrahima Konaté - 5
26 - Andy Robertson - 5
3 - Fabinho - 7
67 - Harvey Elliott - 6
48 - Curtis Jones - 7
18 - Cody Gakpo - 8 (Man of the matsh)
11 - Mohamed Salah - 7
23 - Luis Diaz - 8
14 - Jordan Henderson - 4
20 - Diogo Jota - 7
27 - Darwin Nunez - 5

Se hele karaktergivningen med uddybning her: https://www.thisisanfield.com/2023/04/l ... r-ratings/

De har også (ligesom vores afstemning) Gakpo som kampens spiller.
Kaptajnen får et hak i tuden med et 4-tal, og følgende salut med på vejen: "Deprimerende. Tabte bolden for let og vandt den bestemt ikke tilbage."

Er Kaptajnens rolle ved at være udspillet på dette hold?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 01. maj, 2023 11:30

Cynwal skrev:
mandag, 01. maj, 2023 07:09

Kaptajnen får et hak i tuden med et 4-tal, og følgende salut med på vejen: "Deprimerende. Tabte bolden for let og vandt den bestemt ikke tilbage."

Er Kaptajnens rolle ved at være udspillet på dette hold?
Jeg synes slet ikke han er færdig, men tænker også Klopp skal finde ud af at brug ham på en lidt anden måde og måske dosere hans indsatser lidt mere fremadrettet, for mig er Henderson en af de spiller som gøre sine medspillere bedre i de fleste kampe. Præcis som vi har set det med Firmino og Gakpo viser gode tegn.

I min vurdering synes jeg Elliot var dårligste mand for Liverpool, han fylder ganske enkelt for lidt, taber de fleste nærkampe og er for langsom i tilbageløbet, jeg har desværre stadig svært ved at se ham få succes i Liverpool, man kunne leve med de begrænsede defensive kompetencer, hvis han så ydede noget ekstraordinært fremad banen, men det føles lidt som om han er blevet bange for at bruge han ellers glimrende teknik, da han først kom ind på holdet synes jeg vi så meget mere frækhed og lækre afleveringer til medspillere, men nu synes jeg han er forfaldet til "Lucas Leiva" afleveringer - små korte afleveringer til siden og bagud. Jeg synes han skal udlejes næste år så han kan få mere spilletid.

Kampen igår vandt han 1 af 7 ground duels, havde 0 indlæg og fejlede på 2 ud af 2 lange afleveringer, 0 interception og 0 taklinger og mistede bolden 10 gange det er bare ikke godt nok imø.

Samtidig synes jeg både Trent og Salah fungere dårligere når Elliot spiller.

Mht. Henderson så afhænger det nok lidt af om han kan indstille sig på fremadrettet måske kun at spille 30 kampe frem for 60, hvis han kan det så tror jeg stadig han har et par gode år i sig på topniveau.

Igår sad jeg og tænkte lidt på om Trent faktisk skulle være skubbet endnu længere frem, og så med en ekstra 6 til at give ro på - i stil med...


.............Konate....Virgil.....Robertson...........
..............Henderson...Fabinho.........
.......Trent..................................Curtis......

Jeg er super spændt på at se hvilke type af midtbanespillere Klopp vil have ind til sommer, jeg vi kommer til at spille 3-4-4 meget mere næste sæson og jeg tror en spille som Mason Mount vil være perfekt til det her system og så skal vi helt sikkert også have en 6'er ind dels til at aflaste Fabinho, men måske også til hvis vi skal spille med 2 mere defensive 6ere.

Det er det City har kæmpe succes med med Rodri og Stones, her kunne Joao Palhinha være en mulighed.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11286
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 01. maj, 2023 12:02

Redtothebone skrev:
mandag, 01. maj, 2023 11:30
Cynwal skrev:
mandag, 01. maj, 2023 07:09

Kaptajnen får et hak i tuden med et 4-tal, og følgende salut med på vejen: "Deprimerende. Tabte bolden for let og vandt den bestemt ikke tilbage."

Er Kaptajnens rolle ved at være udspillet på dette hold?
Jeg synes slet ikke han er færdig, men tænker også Klopp skal finde ud af at brug ham på en lidt anden måde og måske dosere hans indsatser lidt mere fremadrettet, for mig er Henderson en af de spiller som gøre sine medspillere bedre i de fleste kampe. Præcis som vi har set det med Firmino og Gakpo viser gode tegn.

I min vurdering synes jeg Elliot var dårligste mand for Liverpool, han fylder ganske enkelt for lidt, taber de fleste nærkampe og er for langsom i tilbageløbet, jeg har desværre stadig svært ved at se ham få succes i Liverpool, man kunne leve med de begrænsede defensive kompetencer, hvis han så ydede noget ekstraordinært fremad banen, men det føles lidt som om han er blevet bange for at bruge han ellers glimrende teknik, da han først kom ind på holdet synes jeg vi så meget mere frækhed og lækre afleveringer til medspillere, men nu synes jeg han er forfaldet til "Lucas Leiva" afleveringer - små korte afleveringer til siden og bagud. Jeg synes han skal udlejes næste år så han kan få mere spilletid.

Kampen igår vandt han 1 af 7 ground duels, havde 0 indlæg og fejlede på 2 ud af 2 lange afleveringer, 0 interception og 0 taklinger og mistede bolden 10 gange det er bare ikke godt nok imø.

Samtidig synes jeg både Trent og Salah fungere dårligere når Elliot spiller.

Mht. Henderson så afhænger det nok lidt af om han kan indstille sig på fremadrettet måske kun at spille 30 kampe frem for 60, hvis han kan det så tror jeg stadig han har et par gode år i sig på topniveau.

Igår sad jeg og tænkte lidt på om Trent faktisk skulle være skubbet endnu længere frem, og så med en ekstra 6 til at give ro på - i stil med...


.............Konate....Virgil.....Robertson...........
..............Henderson...Fabinho.........
.......Trent..................................Curtis......

Jeg er super spændt på at se hvilke type af midtbanespillere Klopp vil have ind til sommer, jeg vi kommer til at spille 3-4-4 meget mere næste sæson og jeg tror en spille som Mason Mount vil være perfekt til det her system og så skal vi helt sikkert også have en 6'er ind dels til at aflaste Fabinho, men måske også til hvis vi skal spille med 2 mere defensive 6ere.

Det er det City har kæmpe succes med med Rodri og Stones, her kunne Joao Palhinha være en mulighed.
Valide pointer. Jeg synes blot, at Henderson har nået den del af form/alders-kurven, hvor det begynder at gå stærkt ned ad bakke. Jeg er fuldt bevidst om hans betydning i truppen, og specielt hvis Millner forsvinder, kunne een sæson mere med Hendo i truppen være godt.

Elliots spilletid næste år tror jeg også kan blive stærkt begrænset, hvis der kommer nogen af dem ind, som vi rygtes til, f.eks. Mount og Ugarte og måske Gravenberch

...og så lige en kommentar: Går ud fra du mener 3-4-3 opstilling næste sæson, og ikke 3-4-4. Modstander og dommer accepterer nok ikke, hvis vi stiller med 11 markspillere ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 01. maj, 2023 12:26

Cynwal skrev:
mandag, 01. maj, 2023 12:02
Redtothebone skrev:
mandag, 01. maj, 2023 11:30
Cynwal skrev:
mandag, 01. maj, 2023 07:09

Kaptajnen får et hak i tuden med et 4-tal, og følgende salut med på vejen: "Deprimerende. Tabte bolden for let og vandt den bestemt ikke tilbage."

Er Kaptajnens rolle ved at være udspillet på dette hold?
Jeg synes slet ikke han er færdig, men tænker også Klopp skal finde ud af at brug ham på en lidt anden måde og måske dosere hans indsatser lidt mere fremadrettet, for mig er Henderson en af de spiller som gøre sine medspillere bedre i de fleste kampe. Præcis som vi har set det med Firmino og Gakpo viser gode tegn.

I min vurdering synes jeg Elliot var dårligste mand for Liverpool, han fylder ganske enkelt for lidt, taber de fleste nærkampe og er for langsom i tilbageløbet, jeg har desværre stadig svært ved at se ham få succes i Liverpool, man kunne leve med de begrænsede defensive kompetencer, hvis han så ydede noget ekstraordinært fremad banen, men det føles lidt som om han er blevet bange for at bruge han ellers glimrende teknik, da han først kom ind på holdet synes jeg vi så meget mere frækhed og lækre afleveringer til medspillere, men nu synes jeg han er forfaldet til "Lucas Leiva" afleveringer - små korte afleveringer til siden og bagud. Jeg synes han skal udlejes næste år så han kan få mere spilletid.

Kampen igår vandt han 1 af 7 ground duels, havde 0 indlæg og fejlede på 2 ud af 2 lange afleveringer, 0 interception og 0 taklinger og mistede bolden 10 gange det er bare ikke godt nok imø.

Samtidig synes jeg både Trent og Salah fungere dårligere når Elliot spiller.

Mht. Henderson så afhænger det nok lidt af om han kan indstille sig på fremadrettet måske kun at spille 30 kampe frem for 60, hvis han kan det så tror jeg stadig han har et par gode år i sig på topniveau.

Igår sad jeg og tænkte lidt på om Trent faktisk skulle være skubbet endnu længere frem, og så med en ekstra 6 til at give ro på - i stil med...


.............Konate....Virgil.....Robertson...........
..............Henderson...Fabinho.........
.......Trent..................................Curtis......

Jeg er super spændt på at se hvilke type af midtbanespillere Klopp vil have ind til sommer, jeg vi kommer til at spille 3-4-4 meget mere næste sæson og jeg tror en spille som Mason Mount vil være perfekt til det her system og så skal vi helt sikkert også have en 6'er ind dels til at aflaste Fabinho, men måske også til hvis vi skal spille med 2 mere defensive 6ere.

Det er det City har kæmpe succes med med Rodri og Stones, her kunne Joao Palhinha være en mulighed.
Valide pointer. Jeg synes blot, at Henderson har nået den del af form/alders-kurven, hvor det begynder at gå stærkt ned ad bakke. Jeg er fuldt bevidst om hans betydning i truppen, og specielt hvis Millner forsvinder, kunne een sæson mere med Hendo i truppen være godt.

Elliots spilletid næste år tror jeg også kan blive stærkt begrænset, hvis der kommer nogen af dem ind, som vi rygtes til, f.eks. Mount og Ugarte og måske Gravenberch

...og så lige en kommentar: Går ud fra du mener 3-4-3 opstilling næste sæson, og ikke 3-4-4. Modstander og dommer accepterer nok ikke, hvis vi stiller med 11 markspillere ;)
Jeg er enig mht Hendo. Hans betydning for klubben har været - og er - uvurderlig, men han nærmer sig den alder hvor pilen begynder at pege nedad, og man skal passe på at han ikke ender som et ringvrag, som kaster skygge over den legendestatus, han er selvskreven til at få.

Lige så med van Dijk. Trist at erkende, men han er bare ikke blevet den samme efter skaden, som han var inden. Væk er den aura af uovervindelighed, der ellers hvilede over ham og med ham - for det var fra ham det udsprang - resten af forsvarskæden; dengang var det undtagelsen, hvis der blev scoret mod os, nu er det undtagelsen hvis vi holder nullet.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Oomph242 » mandag, 01. maj, 2023 13:51

Sledgehammer skrev:
mandag, 01. maj, 2023 12:26
Cynwal skrev:
mandag, 01. maj, 2023 12:02
Redtothebone skrev:
mandag, 01. maj, 2023 11:30
Cynwal skrev:
mandag, 01. maj, 2023 07:09

Kaptajnen får et hak i tuden med et 4-tal, og følgende salut med på vejen: "Deprimerende. Tabte bolden for let og vandt den bestemt ikke tilbage."

Er Kaptajnens rolle ved at være udspillet på dette hold?
Jeg synes slet ikke han er færdig, men tænker også Klopp skal finde ud af at brug ham på en lidt anden måde og måske dosere hans indsatser lidt mere fremadrettet, for mig er Henderson en af de spiller som gøre sine medspillere bedre i de fleste kampe. Præcis som vi har set det med Firmino og Gakpo viser gode tegn.

I min vurdering synes jeg Elliot var dårligste mand for Liverpool, han fylder ganske enkelt for lidt, taber de fleste nærkampe og er for langsom i tilbageløbet, jeg har desværre stadig svært ved at se ham få succes i Liverpool, man kunne leve med de begrænsede defensive kompetencer, hvis han så ydede noget ekstraordinært fremad banen, men det føles lidt som om han er blevet bange for at bruge han ellers glimrende teknik, da han først kom ind på holdet synes jeg vi så meget mere frækhed og lækre afleveringer til medspillere, men nu synes jeg han er forfaldet til "Lucas Leiva" afleveringer - små korte afleveringer til siden og bagud. Jeg synes han skal udlejes næste år så han kan få mere spilletid.

Kampen igår vandt han 1 af 7 ground duels, havde 0 indlæg og fejlede på 2 ud af 2 lange afleveringer, 0 interception og 0 taklinger og mistede bolden 10 gange det er bare ikke godt nok imø.

Samtidig synes jeg både Trent og Salah fungere dårligere når Elliot spiller.

Mht. Henderson så afhænger det nok lidt af om han kan indstille sig på fremadrettet måske kun at spille 30 kampe frem for 60, hvis han kan det så tror jeg stadig han har et par gode år i sig på topniveau.

Igår sad jeg og tænkte lidt på om Trent faktisk skulle være skubbet endnu længere frem, og så med en ekstra 6 til at give ro på - i stil med...


.............Konate....Virgil.....Robertson...........
..............Henderson...Fabinho.........
.......Trent..................................Curtis......

Jeg er super spændt på at se hvilke type af midtbanespillere Klopp vil have ind til sommer, jeg vi kommer til at spille 3-4-4 meget mere næste sæson og jeg tror en spille som Mason Mount vil være perfekt til det her system og så skal vi helt sikkert også have en 6'er ind dels til at aflaste Fabinho, men måske også til hvis vi skal spille med 2 mere defensive 6ere.

Det er det City har kæmpe succes med med Rodri og Stones, her kunne Joao Palhinha være en mulighed.
Valide pointer. Jeg synes blot, at Henderson har nået den del af form/alders-kurven, hvor det begynder at gå stærkt ned ad bakke. Jeg er fuldt bevidst om hans betydning i truppen, og specielt hvis Millner forsvinder, kunne een sæson mere med Hendo i truppen være godt.

Elliots spilletid næste år tror jeg også kan blive stærkt begrænset, hvis der kommer nogen af dem ind, som vi rygtes til, f.eks. Mount og Ugarte og måske Gravenberch

...og så lige en kommentar: Går ud fra du mener 3-4-3 opstilling næste sæson, og ikke 3-4-4. Modstander og dommer accepterer nok ikke, hvis vi stiller med 11 markspillere ;)
Jeg er enig mht Hendo. Hans betydning for klubben har været - og er - uvurderlig, men han nærmer sig den alder hvor pilen begynder at pege nedad, og man skal passe på at han ikke ender som et ringvrag, som kaster skygge over den legendestatus, han er selvskreven til at få.

Lige så med van Dijk. Trist at erkende, men han er bare ikke blevet den samme efter skaden, som han var inden. Væk er den aura af uovervindelighed, der ellers hvilede over ham og med ham - for det var fra ham det udsprang - resten af forsvarskæden; dengang var det undtagelsen, hvis der blev scoret mod os, nu er det undtagelsen hvis vi holder nullet.
van Dijk spillede som jeg husker det, en kanon sidste sæson efter han kom tilbage fra skaden. Jeg tror nærmere han pt. er udbrændt efter at have spillet alt for mange kampe...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af texy » mandag, 01. maj, 2023 14:06

Er jeg den eneste, der synes, at det fungerer rigtigt fint med Trent på midtbanen, men at der samtidig ikke er nogen grund til at spille uden back?

Det er fint, at lave det taktisk switch af og til. Men som en vedvarende løsning, er jeg ikke sikker på, at det er holdbart.

Lige nu spiller Konaté jo både back og CB. Smid dog Gomez, Mabaya, eller en anden ind på den HB, og lad så Fab, Trent og Jones/Thiago/Hendo starte på midten.

I øvrigt mærkeligt, som Robbo pludselig er blevet voldsomt sløset med bolden.

Fed og vigtig sejr. Men dælme ikke imponerende.
Kloppite

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 01. maj, 2023 14:44

Cynwal skrev:
mandag, 01. maj, 2023 12:02

Valide pointer. Jeg synes blot, at Henderson har nået den del af form/alders-kurven, hvor det begynder at gå stærkt ned ad bakke. Jeg er fuldt bevidst om hans betydning i truppen, og specielt hvis Millner forsvinder, kunne een sæson mere med Hendo i truppen være godt.

Elliots spilletid næste år tror jeg også kan blive stærkt begrænset, hvis der kommer nogen af dem ind, som vi rygtes til, f.eks. Mount og Ugarte og måske Gravenberch

...og så lige en kommentar: Går ud fra du mener 3-4-3 opstilling næste sæson, og ikke 3-4-4. Modstander og dommer accepterer nok ikke, hvis vi stiller med 11 markspillere ;)
Det kunne sgu ellers nogen gange hjælp med en ekstra mand på banen :D

Jeg tror det er meget psyken der kommer til at bestemme for Henderson, kan han acceptere en mindre roller eller forventer han stadig at spille alle de store kampe? Vi så det med Gerrard han kunne ikke leve med det, hvorimod Milner har accepteret de de sidste år.

Henderson er helt sikkert på vej ned af bakke, men han er en vinder som får resten af holdet til at præstere bedre, det bliver svært at erstatte. Selv den sagnomspundne Bellingham ser jeg ikke som en mand der kan overtage den rolle.

Men alle kan selvfølgelig erstattes, da vi havde Torres troede vi ikke det kunne blive bedre, men så kom Suarez og efter ham Salah.

En ting jeg dog har bemærket de sidste kampe er at Trent er begyndt at råbe og dirigere med med medspillerne, hvis han kan tilføje det til sit spil, så er han sikkert den ny anfører.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 01. maj, 2023 15:01

texy skrev:
mandag, 01. maj, 2023 14:06
Er jeg den eneste, der synes, at det fungerer rigtigt fint med Trent på midtbanen, men at der samtidig ikke er nogen grund til at spille uden back?
Både og altså igår da vi førte 3-0 havde det givet super mening at smide Gomez ind og Elliot ud, men jeg ser det lidt som en balance gang, er planen at trent skal væres vores De Bruyne Modric som får lov at drifte rundt i en fri rolle med begrænsede defensive pligter? hvis det skal kunne fungere på en tremands midtbane, så kræver det to meget stærke 6ere, fysisk stærke løbemonstre, det har vi ikke pt. derfor tror jeg Klopp ser os nødsaget til at spille med 4 på midten

Jeg tror ikke det er tilfældigt at Trent har taget 5-10 kilo muskler på det sidste år eller to, det har været for at gøre ham mere robust på midtbanen pladsen, det har bare samtidig kostet lidt hurtighed vurdere jeg, så lige nu føler jeg det er lidt en test af, hvor meget kræver det at de øvrige spillere at give Trent en quarterback rolle.

Noget af det vores spil også har manglet i denne sæson er Mane, Salah og Firmino da de var bedst til at presse uafbrudt og tage mange løb med tilbage, Nunez og Diaz er spændende spillere men synes de har defensive mangler og mangler lidt vilje til at ofre sig for holdet, men det kan bygges på.

Så tror der er mange ting der spiller ind i om vi spiller med 3 eller 4 på midten. Da vores midtbane var allerbedst der havde vi gini, Hendo og Fabinho som løb i 90 minutter.

Personligt tror jeg fremtiden hedder 3-4-3 i langt de fleste kampe næste sæson
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af texy » mandag, 01. maj, 2023 15:25

Redtothebone skrev:
mandag, 01. maj, 2023 15:01

Både og altså igår da vi førte 3-0 havde det givet super mening at smide Gomez ind og Elliot ud, men jeg ser det lidt som en balance gang, er planen at trent skal væres vores De Bruyne Modric som får lov at drifte rundt i en fri rolle med begrænsede defensive pligter? hvis det skal kunne fungere på en tremands midtbane, så kræver det to meget stærke 6ere, fysisk stærke løbemonstre, det har vi ikke pt. derfor tror jeg Klopp ser os nødsaget til at spille med 4 på midten

Personligt tror jeg fremtiden hedder 3-4-3 i langt de fleste kampe næste sæson
1: Jeg synes bestemt ikke, at Trent ikke arbejder nok på midtbanen, og ser derfor slet ikke nogen grund til, at en rolle til ham der, skulle fordre to 6ere. Faktisk tværtimod. Han er vant til at arbejde jernhårdt både fremad og baglæns på backen, hvorfor jeg ser ham som en fremragende kandidat til en 8er position. Med en 6er bagved og en Mount/Bellingham-type på den anden 8er, tror jeg, at vi kunne se ind i en god balance.

2: Især i en 4-3-3 opstilling, som jeg klart vil foretrække, at vi vender tilbage til i næste sæson. Alt for ofte ender "3"-"4"-3 i en reel 5-2-3. Og enten med to wingbacks, der reelt er backs og dermed ikke bidrager nok offensivt, eller med to reelle kantspillere, der ikke formår at forsvare under pres.

Jeg medgiver at nogle hold (bl.a. Chelsea) i perioder har opsnået succes med opstillingen. Men for mig er det i udgangspunktet en defensiv opstilling, uanset at nummerkombinationen lader til at antyde noget andet. Og jeg vil foretrække, at LIverpool holder fokus på offensiv fodbold.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Thommo » mandag, 01. maj, 2023 15:41

Cynwal skrev:
søndag, 30. apr, 2023 19:36
Så kan der stemmes på Kampens spiller
...også via Tapatalk (har lige selv stemt via tapatalk, Emmy ;) )

Hos mig er Cody Gakpo suverænt bedste LFC'er i dag. Han er positivt involveret i alle 3 mål, og der er så meget klasse over hans overblik, første berøringer, retningsbestemte tæmninger til medspillere, løb, fordeling af spillet og så hans presspil.
En smule bedre teknik og en hælaflevering eller to, så ville alle råbe, at vi har fundet vores nye Firmino.
Jeg råber gerne jeg håber vi har fundet en bedre, eller om ikke andet en anden type end Firmino, men er med på jeg igen igen nok er rimeligt ene, men det klarer jeg nok også, tilmed mens jeg står på hænder....Så sej er jeg nemlig :violin:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 01. maj, 2023 18:30

texy skrev:
mandag, 01. maj, 2023 15:25
Redtothebone skrev:
mandag, 01. maj, 2023 15:01

Både
1: Jeg synes bestemt ikke, at Trent ikke arbejder nok på midtbanen, og ser derfor slet ikke nogen grund til, at en rolle til ham der, skulle fordre to 6ere. Faktisk tværtimod. Han er vant til at arbejde jernhårdt både fremad og baglæns på backen, hvorfor jeg ser ham som en fremragende kandidat til en 8er position. Med en 6er bagved og en Mount/Bellingham-type på den anden 8er, tror jeg, at vi kunne se ind i en god balance.
Selvom vi de sidste 5 kampe har resultat mæssig succes synes jeg bare stadig den højre forsvarsside er stedet hvor modstanderen finder plads, så noget er galt Synes jeg
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11286
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 02. maj, 2023 06:17

Start dagen med et smil med denne Tik-Tok video af en (tror jeg) Spurs fan som kommenterer Richarlissons udligning, og så slet ikke lægger mærke til at Liverpool scorer kort tid efter:
https://www.tiktok.com/@thepeoplespundi ... 6186586630
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar