LFC - Tottenham >> kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
2
7%
66 - Trent Alexander-Arnold
2
7%
4 - Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
26 - Andy Robertson
0
Ingen stemmer
3 - Fabinho
2
7%
67 - Harvey Elliott Ud 63. min.
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
5
17%
18 - Cody Gakpo Ud 73. min.
12
41%
11 - Mohamed Salah
2
7%
23 - Luis Diaz Ud 63. min.
1
3%
14 - Jordan Henderson Ind 63. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota Ind 63. min
3
10%
27 - Darwin Nunez Ind 73. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 28. apr, 2023 21:40

Hvornår: Søndag den 22. april 2023 kl. 17:30
TV: See starter med optakt kl. 17:00
Streaming: Viaplay og forskudt LFCTV Go

Dommer: Paul Tierney. VAR: David Coote.

Statistik indbyrdes møder i PL og sidste indbyrdes kampe:
Billede

Formbarometer - Sidste kampe i PL
Billede

Optakt
Kampe mod Spurs er ofte intense, og det her kan blive både en dreng og en pige. Heldigvis ser det ud til, at noget af viljen og intensiteten i er vendt tilbage til Klopps udvalgte, men træerne gror jo ikke ind i himlen. Der ses stadig udfald og blundere undervejs i kampene, og det var meget lidt, der skulle være gået anderledes i de to sidste kampe, så havde vi stået med 2 uafgjorte isf, og så havde al snak om et Champions League mirakel været teoretisk grænsende til fantasi.

Men nu holdt Tottenham faktisk liv i håbet, med deres pointhøst mod Man U igår torsdag, og det var jo både godt og skidt. Godt, at den nye ny Manager Ryan Mason fik gjort Spurs spillerne interesserede i at fighte og prøve at spille igen, men skidt at det så sker lige før vi skal møde dem. Men mon ikke de stadig er mentalt sårbare og er til at ryste?

Jeg kan dog være bange for, at Son Heung-min er ved at finde lidt spillethumør igen, efter han har været i kæmpe formkrise, og netop hans dybdeløb ned i lommen bag en TAA, der ligger oppe på midtbanen, plejer at være nams for Kane, når han falder ned på midten og bliver spilfordeler. Så jeg håber i den grad, at Konaté er klar igen, da han er langt bedre til at løbe de dybe stikninger op end Matip. Det lød på Klopp på pressemødet til, at Konaté ville blive klar, og det kan måske være hårdt mod en Matio, som spillede godt mod Hammers, men Konaté har altså meget mere speed og kropsstyrke til at kæmpe med/mod hhv Son og Kane.

Kampen mod Hammers viste også, at nu trænger Kaptajnens trætte og langsomme ben til en hvilepause, så han bør erstattes af Thiago i startopstillingen. Fremme er der genvalg til de tre forreste, som efter nogen kampe i træk begynder at kombinere bedre og bedre, hvilket Klopp også kommenterede på. Jota skulle ganske vist kunne mærke den han fik i ryggen/på hoften mod Hammers, men mon ikke det blot er ømhed, som forsvinder med en god gang opvarmning.
Så mit bud på en startopstilling er:
Billede

TV-optakten starter kl. 17:00 på See, men man kan tune ind allerede kl. 15:00 og se, om Unai Emery's Villa-drenge kan få sat gang i at det bliver en stime med pointtab til Man U. En uafgjort i den kamp kunne være Gefundenes Fressen for Klopp og vores CL muligheder.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 29. apr, 2023 07:43

Sidst vi havde besøg af Spurs på Anfield var i fjerdesidste spillerunde af PL i 2021-22 sæsonen. Resultatet blev 1-1 hvilket gjorde, at Man City overtog kontrollen over 1. pladsen, og kunne køre hjem til mesterskabet fra spids.
Det gør helt ondt at tænke på, hvor snublende tæt nr. 20 var på at komme i land.
Her er extended highlights fra Spurs sidste kamp på Anfield:
Hmmm. den er så åbenbart blokeret for visning på andre sider, men den virker på youtube, hvis I klikker på:
Se på youtube.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 30. apr, 2023 11:01

Ved ikke helt, hvad vi skal forvente. Både formmæssigt, spiller for spiller, og med det faktum, at vi spiller på Anfield, burde vi være klare favoritter til en sejr. Også selvom vores form er baseret på et par usikre et-målssejre. Især fordi Spurs har spillet lantt ringere end os på det seneste.

Men vi er (på linje med Spurs) desværre også selv et mentalt espeløv af et fodboldhold. Så hvis det er tæt i de sidste 25 minutter, kan alt ske.

Det der dog skræmmer mig allermest,, er Dommer + VAR valget. Tierney med fløjtem og Coote i VAR, kan ikke findes mere anti-Liverpool. Tierney har vi masser af dårlig erfaring med. Ikke mindst i kampe med Spurs, hvor Kan fik lov at slagte Robbo af ham, mens Robbo senere så selv fik rødt. Læg dertil den seneste episode med Robbo og Tierney's linjevogter. Jeg har en meget dårlig fornemmelse i forhold til at tro på en objektiv dommer i denne kamp. Og Coote på VAR? Behøver vel bare at skrive "Everton".

I forhold til Cynwals foreslåede opstilling, så kunne jeg også se Hendo trætte ben i sidste kamp. Men Thiago har være helt ufatteligt ringe i de indhop, han har haft på det seneste. Han holder alt for længe på bolden langt tilbage på banen, hvilket flere gange har resulteret i boldtab og farlige omstillinger. Jeg tør næsten ikke starte ham.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. apr, 2023 14:22

texy skrev:
søndag, 30. apr, 2023 11:01
I forhold til Cynwals foreslåede opstilling, så kunne jeg også se Hendo trætte ben i sidste kamp. Men Thiago har være helt ufatteligt ringe i de indhop, han har haft på det seneste. Han holder alt for længe på bolden langt tilbage på banen, hvilket flere gange har resulteret i boldtab og farlige omstillinger. Jeg tør næsten ikke starte ham.
Jeg synes nu Thiago gjorde det fornuftigt i indhoppet mod Forest, men imod West Ham lignede han en der havde taget sovemedicin. Ufattelig langsom og mange fejlafleveringer. Jeg har bare svært ved at se, at Elliot kan gå ind og "vise muskler nok" på midten. En midtbane med Fabinho, og så "to lette" i Curtis og Elliot, tror jeg bliver over- og udspillet af Spurs.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » søndag, 30. apr, 2023 16:46

Liverpool: Alisson; Alexander-Arnold, Konate, Van Dijk, Robertson; Fabinho, Elliott, Jones; Salah, Gakpo, Diaz.

Subs: Kelleher, Gomez, Milner, Henderson, Jota, Tsimikas, Nunez, Carvalho, Matip.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. apr, 2023 16:54

Det blev så "det lette kavalleri": Elliot og Curtis Jones på midtbanen sammen med Fabinho. Lad os håbe, at jeg (endnu en gang) tager fejl, med hensyn til om de fylder for lidt.

....og så Diaz isf Jota, som nok har blå mærker på ryggen/hoften.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. apr, 2023 17:36

3 minutter spillet, og vores nye midtbanestjerne har allerede en assist.
Godt klappet ind på en førsteberøring af Curtis Jones.

....og nu 2-0 .....DIAZ
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. apr, 2023 17:38

Gakpo giver altså en fantastisk ro og overblik på vores boldbesiddelse nær modstanderens målfelt. Han er med i opspillet til begge mål, og får en assist på nr. 2.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hulabaloo11
Indlæg: 9
Tilmeldt: mandag, 24. feb, 2020 11:21

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Hulabaloo11 » søndag, 30. apr, 2023 17:45

Fantastisk start! Jones blomstrer virkelig for tiden :D

Og dejligt med Diaz mål ! Han er nok min yngling !

Gakpo trives nu i "Firmino" rollen.

Og bum 3-0 Salah!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. apr, 2023 17:46

...og Salah bryder forbandelsen på straffe:
3-0
Hovedløs satsning af Romero i feltet og klart straffe på Gakpo.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. apr, 2023 17:49

HOLD nu kæft. Der er nogen Spurs fans som har checket køreplanen, og vælger at gå for at tage et tidligt tog hjem.
i 16 (SEKSTENDE) minut. Plastic-Fans!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » søndag, 30. apr, 2023 18:10

Vi er da helt stopper med at spille efter 3-0 kom lige igang igen
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. apr, 2023 18:17

Redtothebone skrev:
søndag, 30. apr, 2023 18:10
Vi er da helt stopper med at spille efter 3-0 kom lige igang igen
Ja det var da fuldstændig unødvendigt at lukke Spurs ind i kampen igen, og give dem fært af at kunne opnå noget i denne kamp,
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 30. apr, 2023 18:29

Defensivt er vi simpelthen ikke til at holde ud at se på. Jeg er i chok over, at vi har lukket Tottenham ind i kampen på den måde, vi har. Der er ikke tale om, at de har spillet sig op, der er tale om, at vi har spillet os i søvne og begået personlige fejl. Det er så unødvendigt og virkelig bare rammende for hele sæsonen. Simpelthen bare for ringe.

Offensivt har vi været upåklagelige. Men hvad gør en god offensiv, når man har en så rystende defensiv.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Tottenham >> kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 30. apr, 2023 18:32

Dommeren er i øvrigt skandaløs.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar