PRE SEASON: Karlsruher FC - Liverpool >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

PRE SEASON: Karlsruher FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. jul, 2023 13:20

Hvornår: Onsdag den 19. juli 2023 kl. 18:30 på BBBank Wildpark i Karlsruhe
https://www.google.com/maps/place/Wildp ... ?entry=ttu
TV: Ingen flow-TV kanaler i DK viser kampen (Preseason transmission er før annonceret i sidste øjeblik, så prøver at holde øje. Det ser ikke ud til, at Viaplay planlægger at vise den på nogen af deres medier overhovedet. Kan også være en tysk kanal vælger at vise den. )
Streaming: LFCTV Go

Så skal vi heldigvis lidt til det igen. Da det imidlertid er en pre-season kamp, hvor Klopp nogen gange eksellerer med 11-16 udskiftninger, vil der ikke blive ofret tid og kræfter på de store taktiske oplæg, modstander analyser mm., men man kan da læse lidt om modstanderen på den officielle: https://www.liverpoolfc.com/news/meet-o ... lsruher-sc

Jeg glæder mig blot til at se en stribe af de unge talenter og så selvfølgelig følge hvor godt Mac Allister og Szoboszlai falder ind i rytmen på holdet.

.....og så håber jeg at kunne løfte sløret for en "udsendt insider" i form af en forumist, som er i Karlsruhe, og måske også et smut forbi træningslejren i Donaueschingen.......
To be continued......
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRE SEASON: Karlsruher FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 18. jul, 2023 09:03

Cynwal skrev:
mandag, 17. jul, 2023 13:20
.....og så håber jeg at kunne løfte sløret for en "udsendt insider" i form af en forumist, som er i Karlsruhe, og måske også et smut forbi træningslejren i Donaueschingen.......
To be continued......
Det drejer sig om den navnkundige, mangeårige forumist "Rasmus" som er en tur i Karlsruhe for at se kampen, som - nok først dagen efter- vil komme med en beskrivelse af "cirkusset". Det er trods alt ikke hverdag, at et 2. Bundesliga hold får besøg af et af Premier Leagues absolutte tophold.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Liverbird
Indlæg: 1433
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:47

Re: PRE SEASON: Karlsruher FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Liverbird » onsdag, 19. jul, 2023 18:58

YESSSSSSSSSSSSSS, 1-0 Darwin!!!!
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRE SEASON: Karlsruher FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 19. jul, 2023 19:25

...men udligning af indtil nu SÆSONENS MÅL! Hold da magle et træf Karlsrudhe spilleren får på bolden. Kelleher er totalt chanceløs på den der flugter, som brager ind via overlæggeren.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRE SEASON: Karlsruher FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 20. jul, 2023 08:13

Jeg så de første små 60 minutter af kampen, og det var i mine øjne en typisk rodet preseason kamp.
Spillerne havde tung opstartstræning i benene, så der manglede speed i bevægelse og handling, og typisk Klopp, blev der byttet 11 spillere ud til starten af anden halvleg. Vel at mærke ikke på den måde, at den forventede start-11 (altså minus dem, der stadig har sommerferie) spillede første halvleg og så reserver + ungdom i anden halvleg. Næ, det var et mix, som det fremgår af denne listning fra Echo over hvem der spillede, samt et par korte bemærkninger om deres performance:

Caoimhin Kelleher

One good save to turn an effort over the bar and no chance with Stindl’s screamer of an equaliser. Confident enough with ball at his feet.

Conor Bradley

Employed in the inverted right-back role and encouraged to move into midfield, and showed decent pace to get back when required.

Ibrahima Konate

Snuffed out a few threats during the opening stages and had a powerful header disallowed from a corner.

Virgil van Dijk

Eased himself back into action with a largely incident-free outing.

Andy Robertson

Decent cross set up chance for Nunez just before half-time and a willing runner for Diaz and Szoboszlai to find.

Trent Alexander-Arnold

Operated as a dedicated defensive midfielder in the absence of Fabinho, Henderson and Bajcetic, and used the ball well.

Bobby Clark

Impressive during the first 20 minutes in particular and did enough to warrant further opportunities this pre-season.

Dominik Szoboszlai

Quiet first showing from the £60million summer signing, who nevertheless demonstrated some fine touches and rarely wasted a pass.

Mohamed Salah

Laid on the opener for Nunez and wowed the home crowd with some excellent footwork. Looks in the mood once again.

Darwin Nunez

Took the opening goal well – eventually – and saw another header saved. Notably more involved in open play.

Luis Diaz

Slightly frustrating showing for the Colombian who allied some purposeful thrusts with a lack of real end product.

Viteszlav Jaros (for Kelleher 46)

The young goalkeeper was totally exposed by the defence for Karlsruher’s second goal.

Joe Gomez (for Bradley 46)

Looked to push forward at right-back and put in the cross to create Liverpool’s equaliser.

Joel Matip (for Konate 46)

Had close-range header saved from a corner and a threat from set-pieces.

Jarell Quansah (for Van Dijk 46)

Confident in possession at centre-back and has grown in stature after his loan at Bristol Rovers last season.

Kostas Tsimikas (for Robertson 46)

Stepped into midfield from left-back whenever possible but went missing for Karlsruher’s second goal.

Alexis Mac Allister (for Clark 46)

Created a good chance for Scanlon and was classy in much of what he did, not least his pass to release Jota for the fourth. Encouraging.

James McConnell (for Alexander-Arnold 46)

Eager to impress and good energy, and had one shot charged down. Plenty of hustle and bustle from the youngster.

Cody Gakpo (for Szoboszlai 46)

Very impressive first touch and passing, and took his goal superbly before assisting the third. Excellent showing.

Ben Doak (for Salah 46)

Trademark direct running from the young winger, who forced a booking from Karlsruher captain Gondorf.

Diogo Jota (for Nunez 46)

Denied from close range after a good Liverpool move and assisted second with clever header before scoring twice in the closing minute.

Calum Scanlon (for Diaz 46)

The teenage full-back was pressed into an advanced role down the left and always willing to take on his man and had one shot well saved.

Lewis Koumas (for Scanlon 77)

Great moment for the 17-year-old son of former Tranmere and Wales midfielder Jason, who was involved in the third goal.

Summa-Summarum kan der ikke konkluderes ret meget ud fra 1. preseason kamp, hvilket man også skal være forsigtig med. Jeg husker endnu med gru, at jeg troede (og vist også skrev på Forum) at Voronin i sommeren 2007 var et godt set indkøb af Benitez, efter en enkelt god optræden af ukraineren i en preseason kamp.

Her er et kort sammenklip af højdepunkter, fra Klubbens egen Youtube konto:
Der er et noget længere sammendrag her (ikke garanti for, at video ikke slettes):
Der er også en sammenklipning af Szoboszlais aktioner i første halvleg, som jeg vil sammenfatte til at være "Net uden at være prangende":
Næste kamp er en "bag lukkede døre" træningskamp mod Greuter Fürth, endnu en 2. Bundesliga klub, og det er på mandag den 23. juli kl. 13:00 BST = 14:00 CET
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRE SEASON: Karlsruher FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 20. jul, 2023 11:38

....og en sammenklippet video med Mac Alisters berøringer/aktioner i Karlsruhe kampen:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: PRE SEASON: Karlsruher FC - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Rasmus » torsdag, 20. jul, 2023 18:58

Det er nemlig rigtigt, Cynwal. jeg ferierer med familien i Alsace kun 1,5 time syd fra Karlsruhe og var heldig at sikre mig nogle af de få billetter, der røg i general sale via Liverpool FC. Det var tydeligt byen, at de lokale var både stolte over og glade for, at så stor en klub som Liverpool havde sagt ja til at spille den opvisningskamp, der officielt skulle åbne deres nye stadion, BBbank Wildpark, der har afløst et stærkt forældet stadion. Stemningen var derfor god i byen, og en perfekt dag at lade familien snuse til en rigtig kampdag. De (eller "vi") 3.000 Liverpools fans fik lov at synge YNWA en halv time før kampen, og allerede fem minutter inde i kampen løb bølgen hele vejen omkring stadion - selvom hjemmeholdet allerede var bagud. Jeg har før været til preseasonkamp med fanklubben i köln, så kunne godt huske den mærkelige festivalsummen et preseasonpublikum skaber - men nede bag målet kunne de seriøse KSC-fans godt synge til, som var det en "rigtig" kamp (hernede hedder de åbenbart ikke Karlsruhe men KSC - som AGF i Aarhus).

Fra min plads var det mest bemærkelsesværdige i 1. halvleg, hvordan Trent (foruden de to midtstoppere) var den eneste Liverpool-spiller der stort set hele halvlegen blev på sin position på 6er pladsen. Selv Robertson spillede mere højreback end Trent gjorde! 1. halvleg var ret rodet, må man sige, og jeg synes egentlig ikke, der var nogle af spillerne, der viste sig specielt godt frem, men det meste foregik også i den anden ende fra vores pladser - altså ned mod Karlsruhe-målet. De to unge på midten spillede fint med, og det er jo i sig selv et plus. I anden halvleg viste McAllister bedre takter end Szoboszlai nåede i 1. halvleg, synes jeg, og så skal jeg indrømme, at jeg end ikke kendte Calum Scanlon, der ellers viste nogle gode takter på venstrekanten i den korte tid han fik. Ben Doak på den anden kant har jeg stadig stor tiltro, men man kan nu alligevel godt se, at der er et stykke til startopstillingen for den unge skotte. Men han er helt sikkert one for the future. Fedt at Jota var skarp, og de tre mål i 2 halvleg fik vi ned mod vores ende, hvor der af samme grund til sidst blev lidt en fest.

Alt i alt en typisk preseasonkamp uden så mange svar, men en masse åbne spørgsmål. Som live-kamp med familien var det dog noget nær en perfekt eftermiddag away. Det kan varmt anbefales, hvis man alligevel er så heldig at være på kanter, hvor de røde kommer forbi.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Besvar