PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. aug, 2023 07:18

Hvornår: Onsdag den 02. august 2023 kl. 13:30
TV: See - Transmisssionen starter kl. 13:25 NB: Kan også ses på RTL, som ligger i mange TVpakker
Streaming: LFCTV Go
Kampen spilles på Singapore National Stadium og gælder om SIngapore Cup, som er sponseret af Audi og Standard Chartered i fællesskab. Så der er mulighed for at vinde 3. trofæ, allerede inden sæsonen går i gang. Min holdning er dog, at hvis LIga Cup'en er en Mickey Mouse pokal, så er disse Preseason pokaler ikke en gang værd at betragte som Minnie Mouse pokaler, da det aldrig vil fremgå af nogen officielle pokal-stats.

Oplæg til kampen
Liverpool og Bayern har været i gang med sæsonforberedelser ca. lige længe, selvom Bundesligaen først starter en uge senere end Premier League. Så fitness mæssigt må de to hold formodes at være nogenlunde lige langt.
For Liverpools vedkommende er der efter Bayern kampen kun 11 dage og én sidste træningskamp mod Darmstadt til at blive 100 % klar til at møde "New Chelsea" (Pochettino som ny manager og med "engros-salg" ind og ud af truppen).

Så jeg har to store håb for kampen, som jeg er millimeter fra at forfatte i en mail til Klopp (hvis jeg ellers havde hans mailadresse):
  • Giv nu den forventede start-11'er en chance for at spille sammen, i stedet for en blandet pose bolcher med stamspillere og ungdom, og så skiftes alle markspillere i pausen
  • Implicit i ovenstående - men jeg føler behov for at understrege det - så er det på tide at Mac Allister og Szoboszlai får spilletid på banen SAMTIDIGT så de kan begynde at finde et fælles fodslaw i at styre midtbanens offensiv og genpres. Med mindre det hele er fordi han træner samspillet bag lukkede døre, og ikke vil give Chelseas analysefolk videomateriale at analyse på inden 1. PL-runde.
Klopp har udtalt, at Trent får en backrolle i resterende Preseason, så mon ikke han tester Curtis Jones på 6'eren igen? ...og så med Mac Allister og Szoboszlai foran, idet det er uvist, hvem Klopp vil sætte hhv på højre og venstre midtbane.
Nyudnævnt fast Captain skal selvfølgelig med fra start, sammen med hans forventede makker Konaté i midterforsvaret. Robbo skal også med fra start, og ærlig talt er Tsimikas nok den jeg synes har set mest skuffende ud i preseason. Han virker u-organiseret på mig, og afstanden mellem ham og Robbo ser ikke ud til at være blevet mindre siden sidste sæson.
Fremme i front er det svært at gætte hvilke 3 af 5 gode in-form angribere, der vil blive valgt. Men jeg synes Diaz skal have chancen for at tanke lidt selvtillid, gerne med mål og oplæg, og at Nunez skal have chancen for at fortsætte sin gode stime med mål og bedre spil end i sidste sæson. Salah får den sidste plads, da vi jo alle ved, at han er med i start-11'er mod Chelsea (7-9-13 bank-under-bordet: skader forbeholdt). Jota og Gakpo er så gode og intelligente spillere, at de også vil være klar til Chelsea, og vil kunne gå ind i fronttrioen uden problemer. Så mit håb til start-11 er:
Billede

Modstanderen:
Klopp er historisk ikke begejstret for Bayern, så det kan også advokere for, at han vil gå med ovenstående opstilling, da en sejr over Bayern altid smager godt. LIgesom en sejr mod Manchester United ALTID er godt. Jeg kan heller ikke helt sige mig fri for at fornemme, at der er lidt spændinger imellem Klopp og Tuchel, i hvert fald når de mødes på sidelinjen med noget på spil.

Bayerns resultater i træningskampe
Billede

Bayern har ikke været så aktive på transfersiden endnu, i hvert fald resultatmæssigt, da der investeres mange kræfter i en tovtrækning med Daniel Levy, Tottenham, om Harry Kane. De har dog fået koreanske Min-jae Kim på plads som ny midterforsvarer, købt i Napoli for € 50 mill. På salgssiden er det for Liverpool fans mest bemærkelsesværdigt, at Sadio Mané tyder på at ryge til Saudi Arabien , efter en enkelt skuffende sæson for Sadio i Bayern. Dermed er det definitivt, at LFC aldrig får add ons for ialt £ 7,5 udbetalt fra Bayern i form af £ 5 mill for et vist antal kampe og yderligere 2,5 baseret på resultater (https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... varia.html ) Så det ender med at Bayern tjener lidt mønt på Mane rent transfermæssigt (når løn ikke regnes med), men jeg er sikker på de langt hellere ville have haft en Mané, som performede som i Liverpool og så betale yderligere £7,5 mill til LIverpool. Derudover er Lucas Hernández solgt for € 45 mill. til PSG og Marcel Sabitzer - som var udlejet til Manchester United - er solgt til Dortmund for € 19 mill. Derudover er der en lang række free ins & outs som kan ses her: https://www.footballtransfers.com/en/te ... /transfers

Historisk er Bayern altid en svær og velorganiseret modstander, så det liner up til preseasons første "tæt på rigtige" test af niveauet for truppen.

GOD KAMP!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 12:51

Liverpool: Alisson, Alexander-Arnold, Matip, Van Dijk, Robertson, Jones, Mac Allister, Szoboszlai, Jota, Salah, Gakpo.

Subs: Adrian, Kelleher, Mrozek, Gomez, Konate, Diaz, Nunez, Elliott, Tsimikas, Clark, Scanlon, Doak, McConnell, Koumas, Quansah, Frauendorf.

Jeg ramte ikke rigtigt mht Matip isf Konaté og Gakpo isf Nunez.
Der er også forbehold for, om Mac Allister og Szoboszlai spiller i hhv venstre og højre (som de er vant til fra tidligere klubber) eller om Klopp bytter dem, så Mac er i højre og Szobo er i venstre:
Billede

Jeg ved godt at Gakpo er det sikre valg, men jeg havde alligevel gerne set, om der kunne tankes selvtillid på Nunez.
Matip isf Konaté forstår jeg ikke, med mindre det er grundet et skrub/overanstrengelse el. lign. fra træning. Konaté er med på bænken, så det er ikke den decideret skade.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. aug, 2023 12:56

Interessant kamp, hvor vi får stor modstand. Vi er tæt på vores idealopstilling, det er vel kun Konate som mangler ved siden af VVD.

Vores opstilling: Alisson - Trent Alexander-Arnold, Joel Matip, Virgil van Dijk, Andy Robertson - Curtis Jones, Alexis Mac Allister, Dominik Szoboszlai, Diogo Jota, Mohamed Salah, Cody Gakpo.

Bayerns opstilling: Yann Sommer, Benjamin Pavard, Dayot Upamecano, Min-jae Kim, Alphonso Davies, Joshua Kimmich, Konrad Laimer, Jamal Musiala, Serge Gnabry, Leroy Sané, Mathys Tel.

Læg mærke til Mathys Tel. Han er fra 2005, og en fremtidens stjerne. Han sammenlignes ofte med Mbappé. Og det er ikke uden grund, for han er sindssygt hurtig og har vilde dribleevner. VVD og Matip kan sagtens få problemer med ham.

Jeg tror vi får en vild offensiv, hvor vores to nyindkøb kan sætte vores angribere i scene. Men jeg tror også vi kan få problemer bagude. Vi mangler muskler og ægte destroyer på midten.

Måske bliver det ligesom i 2014, hvor vi skulle score 5 mål for at vinde :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 13:33

GAKPO:::!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 13:35

Assist Szobo,,,,, ikk? RETTELSE: Det var vist Jota

....og du har ret, Hr. Drejer,
DET MINDER OM 2014
Eller "Rock''& Roll HEAVY"-tiden i 2018/19

EDIT: Forsvaret minder også om 2014...... HVORDAN kan Bayern undgå at score der....? :shock:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af sjampen » onsdag, 02. aug, 2023 13:39

Thierry Henry har Gakpo plakatter hængende på sin væg.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 13:46

sjampen skrev:
onsdag, 02. aug, 2023 13:39
Thierry Henry har Gakpo plakatter hængende på sin væg.
Jeg har ham på ryggen af min 2023/24 trøje. Det plejer ellers IKKE at være et godt tegn!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 13:50

Målet:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 13:53

Det er tydeligt, at Szobo spiller i venstre og Macca i højre.
Er det mon fordi Trent ofte går dybt i bagrum bag Salah, når Salah går ind i banen, og Szobo er tiltænkt det samme, når Jota går ind i banen? Macca har det med mere at blive inde centralt....
Bare en tanke........
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 13:55

....og Tuchel har anlagt Klopp fuldskæg. Han mangler bare brillerne og nogen flere kilo på skroget :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 14:01

Van Dijk til 2-0 på hovedstød direkte på et hjørnespark fra Robbo!
Bayern dækker op på hjørne, som Liverpool gjorde da forsvaret var værst.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 14:05

Gnabry til 1-2, men der var da i hvert fald ½ meter offside på Gnabry.

Tænk, at man pludselig kan sidde og savne VAR..... ;) !!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » onsdag, 02. aug, 2023 14:08

Kæmpe offside. Men stadig ret sølle opdækning i forsvaret.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. aug, 2023 14:11

Var det Jota som også lagde op til VVD scoring?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: PREASEASON LFC - Bayern München >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » onsdag, 02. aug, 2023 14:14

Hr. Drejer skrev:Var det Jota som også lagde op til VVD scoring?
Nej Robbo tog hjørnesparket
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar