PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 04. aug, 2023 07:57

Hvornår: Mandag den 07. august 2023 kl. 20:00
TV: TV3 Max - Transmisssionen starter kl. 19:55
Streaming: LFCTV Go
Kampen spilles på Deepdale Stadium i Preston, hjemmebane for Preston North End.
Preston ligger ca. 50 km Nord-Nordøst for Liverpool, og station har kapacitet til 24.000 tilskuere.
Billede
Deepdale regnes for ét af verdens ældste fodboldstadioner, som stadig er i aktivt brug.
Det er Championship klubbens Preston North End F.C.'s hjemmebane.

Først lidt om modstanderen: SV DARMSTADT 98
Det er næsten det tredje 2. Bundesligahold vi møder, hvis altså ikke lige det var fordi Darmstadt blev nr. to i 2. Bundesligaen, á point med Heidenheim på førstepladsen, og ét point foran Hamburger Sport Verein (HSV). Så Heidenheim og Darmstadt sagde Auf Wiedersehen til 2. Bundesliga, og HSV måtte endnu en gang skuffe deres mange fans med manglende oprykning til Bundesligaen. Men Darmstadt er ikke gået bananas rent indkøbsmæssigt - som eks. Nottingham Forest sidste sommer - efter oprykningen til den bedste række. Der er stort set balance på ind- og udgående transfers, og netspend er tæt på 0, som det ses her:
Billede

Darmstadt er ikke en klub, som traditionsmæssigt ligger i Bundesligaen. De rykkede første gang op til øverste niveau i 1978, men måtte nøjes med en enkelt sæson som Bundeligist. "Liljerne" eller die Lillien, som klubben kaldes grundet den stiliserede franske lilje i klublogoet, rykkede igen op i 1981, men igen blev det kun til 1 år i Bundesligaen.
Billede
Så fulgte mange magre år uden Bundesliga, og i 2008 blev klubben først i sidste øjeblik reddet fra konkurs, men måtte igennem en betalingsstandsning, og røg helt ned og spille i Regional-ligaen. Efter 33 år rykkede Liljerne dog igen op i Bundesligaen efter sæsonen 2014/15 og for første gang nogensinde undgik de nedrykning. Det blev dog kun til 2 år på øverste niveau, så kaldte 2- Bundesliga igen, og der var de lige indtil de i maj 2023 sikrede sig fornyet oprykning.

Darmstadt har spillet en preseason kamp mod Norwich, og den vandt Canaries med 1-0:
Kampoplæg
Pressekonferencen inden kampen, var så åbenbart sparet væk. Det kan være, man sparer sig frem til, at man kan finde de sidste håndører til at få Lavia handlen i hus. ...eller få indkøbt en boldfast centerforsvarer, som har hurtigheden til at dække den halve tønde land i vores højre forsvarsside bag TAA, som Bayern kynisk udstillede i sidste kamp.
Så ikke genvalg til Matip, men ind med Konaté isf. Jeg vil så glæde mig over, at Kaptajnen meget mere ligner den gamle, koncentrerede VVD. Robbo har ikke det hyperhøje niveau han havde 2018-2020, men han er stadig klasser bedre end Tsimikas, som jeg synes har været skuffende i preseason.

På midten er der jo stadig ikke faldet en renlivet 6'er ned i turbanen på Klopp, så alt tyder på, at vi kommer til at møde Chelsea med enten Curtis Jones eller TAA på 6'eren. Jeg tror klopp hælder til unge Curtis. Bajcetic er begyndt at træne med truppen igen, men jeg tror maks han får 20-30 minutter sidst i 2. halvleg. Mac Allister har også trænet med, så jeg tror på genvalg til ham og Szoboszlai, og denne gang sætter jeg dem i min oostilling, der hvor Klopp spiller dem. Altså Szobo i venstre og Macca i højre.

I front har Jota haft en fornuftig preseason, og inden Darmstadt kampen, er han nok et mulehår foran Lucho Diaz på venstre fløj, men jeg tror Klopp giver Diaz mulighed for at bevise, at han skal være 1. valg mod Chelsea. På toppen er det Gakpo, som bare er en helt anden kvalitetsspiller end Nunez, somhavde genfundet det løse krudt imod Bayern. ...og så er Salah jo altid med fra start, så holdet ser sådan her ud, tror jeg:
Billede

GOD KAMP
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 07. aug, 2023 19:16

Confirmed line up:
Liverpool: Alisson, Alexander-Arnold, Konate, Van Dijk, Robertson, Mac Allister, Szoboszlai, Gakpo, Diaz, Salah, Jota.

Subs: Adrian, Kelleher, Gomez, Nunez, Jones, Elliott, Tsimikas, Matip, Clark, Scanlon, Doak, McConnell, Quansah.

Så det tyder på, at Klopp vil teste Mac Allister på 6éren, Jota på top og så Gakpo bagved som 10'er, med Lucho Diaz og Salah på flankerne. Interessant.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » mandag, 07. aug, 2023 20:25

2-1 på 9 minutter

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » mandag, 07. aug, 2023 20:30

Nøj hvor skal vi score mange mål denne sæson for at vinde kampe. Det forsvar sejler bare rundt som en forladt redningsbåd i åbent hav
"We're not racist, we only hate the mancs"

VanDjik4
Indlæg: 320
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 07. aug, 2023 20:34

Stærk offensiv, og holdet er generelt ekstremt stærkt.
Mest bekymret på forsvarsdelen, da den er ikke god nok i plan B med Matip og Gomez.
Van Djik er en klasse for sig, også viser Konate nogle fede evner med hans aggressive spil. (Jeg tænker, Klopp har fundet sit ideelle hold NU)

Lavia vil være et fint alternativ på DM, og vil styrke holdet endnu mere.
Puha alle test kampe har modstanderen scoret 2+ mål snart….(undtagen Leicester :laughin: )

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » mandag, 07. aug, 2023 20:39

Vi øver os tydeligvis i at spille uden 6er og at lave et hårdt helbane pres.Til de masser af kommende kampe hvor modstanderen står dybt. Intet af det virker specielt godt. Konate sejler rundt og presset fungerer ikke.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1407
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af richs » mandag, 07. aug, 2023 21:01

Ja det er tydeligt at vi stadig mangler 1-2 midtbane spillere.
Hvorfor er thiago ikke på bænken , er han så godt som solgt ?
Vi er nødtil at smide/øge budt med de ekstra 30-40 mill og få Lavia ind - og derefter gravenbech

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af pingel » mandag, 07. aug, 2023 21:03

Synes nu at Trent endnu engang er kilde til uro - både for modstandere og egne holdkammerater…

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » mandag, 07. aug, 2023 21:06

Vores forsvar er generelt ikke super overbevisende.

KimØ
Indlæg: 1
Tilmeldt: onsdag, 16. mar, 2022 17:55

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af KimØ » mandag, 07. aug, 2023 21:46

Den mest bekymrende preseason jeg har været vidne til, siden 2015 🤔

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » mandag, 07. aug, 2023 21:56

Ben Doak er godt nok en vild krabat
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 07. aug, 2023 22:16

Puhaaa, en preseason langt, langt under hvad man kan forvente af klub som gerne vil i top 4.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7316
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 08. aug, 2023 05:35

Jeg kan virkelig godt lide ham Ben Doak, han er en diamant, men en meget usleben diamant. Han skal arbejde en del med sit slutprodukt, se op og lægge den rigtige aflevering/indlæg, men hans arbejdsvilje og hans tekniske evner, de fejler ikke noget.

Mht. pre-season, så havde jeg forventet mere. Klopp ville tydeligvis have en god pre-season op til denne sæson, han ville have sine indkøb på plads, så de kunne være en del af pre-season. Han har indtil nu fået to, mens vi har solgt ud. Det er for ringe. Det er for ringe, at manden nu er nød til at gå ud og sige, at han skal forsøge at sætte holdet til mod Chelsea, ikke til hele sæsonen, hvilket han med det mener, at han forventer der kommer tilgange inden vinduet lukker, vi skriger på en 6er, for Thiago er for skadet og Bajcetic er jo ung (og skadet). Ja, der er længe til vinduet lukker, men få dog de handler på plads inden sæsonen begynder. Vores ejere fedtspiller den desværre og det er til trods for, at Henderson og Fabinho må have skabt noget købekapital såvel som luftet ud i lønbudgettet. Om forsinkelsen af færdigblivelsen af udvidelsen af Anfield spiller ind, skal jeg ikke kunne sige, men fra et sportsligt perspektiv, er det en smule urovækkende.

Jeg har umiddelbart svært ved at se os melde os ind i mesterskabskampen i denne sæson overfor et Man City hold, der hvis ikke forstærket, så status quo og et Arsenal hold, som har forstærket sig.

Klopp skal udføre mirakler (igen). Jeg savner Edwards, men jeg begynder bedre og bedre at kunne forstå hvorfor først han og senere Ward forlod klubben. Det er svære arbejdsbetingelser for en sports director, der samtidig skal forvente at lave sportslig succes og økonomisk succes.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

JaFu
Indlæg: 43
Tilmeldt: mandag, 19. apr, 2021 13:45

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af JaFu » tirsdag, 08. aug, 2023 07:06

Jeg er imponeret af Ben Doak. Selv om indhoppet i går ikke var hans bedste, så får han skabt noget uro og ubalance i modstandernes forsvar, hver gang han har bolden. Jeg har vist endnu tilgode, at se ham tabe en løbeduel.

Szoboszlai, synes jeg også, gør en god figur efter kun kort tid i klubben. Han har nogle boldtab undervejs, men lader til at glide godt ind i spillet med gode indlæg og enkelte afslutninger. Afslutningerne manglede i går den sidste kvalitet, men han placerer sig de rigtige steder, ser det ud til. Bliver spændende at se, hvad han kan, når vi møder stærkere modstandere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 08. aug, 2023 08:34

Igen er holdet meget sårbare over for en lang bold ned bag midteforsvaret. Det problem er tilsyneladende heller ikke blevet løst i denne preseason. Men i det mindste kan man da håbe på, det bliver en underholdende sæson - lidt a la de første sæsoner under Klopp. Fra forrest på midten og fremad ser spillerne ret klar ud.
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=beYsBj1eGc4[/YouTube]

Besvar