Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
11
33%
66 - Trent Alexander-Arnold ud 76. Min.
0
Ingen stemmer
32 - Joel Matip
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk Rødt kort I 32. min
0
Ingen stemmer
26 - Andy Robertson
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud 58. min
0
Ingen stemmer
8 - Szoboszlai
3
9%
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud 58. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud 87. min
2
6%
7 - Luis Diaz ud 33. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 33. Min.
2
6%
67 - Harvey Elliott ind 58. Min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind 58. min
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind 77. min.
1
3%
27 - Darwin Nunez ind 77. Min
14
42%
 
Afgivne stemmer: 33

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2148
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » fredag, 25. aug, 2023 12:10

texy skrev:
fredag, 25. aug, 2023 11:29
Pænt dårlige nyheder...



Matip ind.... han lader desværre ikke til at være på samme niveau, som han havde for to år siden.
ØV noget pis, det udstiller desværre vores svaghed, hvis Konate eller Van Dijk bliver skadet, så er alternativerne slet ikke af samme kaliber, Matip mangler fart og Gomez mangler styrke, jeg hælder dog til at bruge Gomez fordi Newcastle helt sikkert kommer til at udfordre rummet bag Trent med masser af løb og lange bold, der er Gomez trods alt ret hurtig, så må vi se om han kan holde Wilson fysisk.
YNWA

VanDjik4
Indlæg: 321
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » fredag, 25. aug, 2023 19:56

Lad os satse på Gomez af mangel på bedre. Konate er ellers kommet stærkt tilbage i LFC, men der mangles en kvalitets forsvar som både kan måle sig med Van Djiks styrker.

Newcastle er dog rimelig offensive, og virkelige dygtige i alle deres kæder; Jeg ser dem, få store problemer i PrL i længden da CL kræver mange kræfter.!!

Gomez over Matip, som jeg ser er væk mht preseason kampene så vil jeg gerne have en NY back up. Gomez har styrke, men placerer sig tit forkert… Trent er flyvsk i defensiven, så højre siden er meget sårbar…
Resultatet 3-1 eller 1-3…? begge hold score så må vi håbe det bliver de røde :love3:
Det ligner en tæt og målrig kamp på 3+ så X2 Bts odds 2,34 er ikke dumt, måske Salah laver første kasse, han er eneste bejler til at tage topscorer listen efter Haaland fra Shitty.(Skade til ham så ser Shitty shaky ud) :music:
håber på de her 11.

Diaz—Nunez — Salah

szhobo — MacAlister (Den nye hendo?)

——-Endo——- (Velkommen til den nye destroyer i defensiven, der kan lukke rummet mellem midtbane- forsvaret)

Robbo —VD —Gomez—Trent

————1Alisson

PS: Alle målene hagler bare ind, efter Fabinho og Hendo røg ud på det her hold, fordi det er blevet thubang bold nu, der mangles ledere….. Lad mig tage fejl, og kør Newcastle over!
Senest rettet af VanDjik4 fredag, 25. aug, 2023 20:03, rettet i alt 1 gang.

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » fredag, 25. aug, 2023 19:57

Så lad os bruge Quansah. Han har set lige så god ud i pre-season som de øvrige (Gomez, Matip…). 20 år gammel og anfører for akademiet, og hvordan skal han ellers lære det - det er sgu ikke så svært…

Hvis bare du er høj, hurtig nok og kan markere - så skal du bare høre efter hvad Virgil råber.

VanDjik4
Indlæg: 321
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » fredag, 25. aug, 2023 20:16

pingel skrev:
fredag, 25. aug, 2023 19:57
Så lad os bruge Quansah. Han har set lige så god ud i pre-season som de øvrige (Gomez, Matip…). 20 år gammel og anfører for akademiet, og hvordan skal han ellers lære det - det er sgu ikke så svært…

Hvis bare du er høj, hurtig nok og kan markere - så skal du bare høre efter hvad Virgil råber.
Det kommer ikke til, at ske i en Premier League med en u21 spiller mod et talstærkt Newcastle hold.
Quansah har heller ikke været i kamptruppen de første 2 kampe.

Oomph242
Indlæg: 5694
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 25. aug, 2023 21:26

Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 25. aug, 2023 21:37

Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:26
Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..
Bajcetic er længere fremme end de andre du nævner. Og ja, han er et stort talent. Salah kaldte ham den bedste spiller i sidste sæson, så helt skidt står det altså ikke til.

https://www.goal.com/en-us/lists/nxgn-2 ... eb11aa5cdf
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5694
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 25. aug, 2023 22:56

Hr. Drejer skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:37
Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:26
Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..
Bajcetic er længere fremme end de andre du nævner. Og ja, han er et stort talent. Salah kaldte ham den bedste spiller i sidste sæson, så helt skidt står det altså ikke til.

https://www.goal.com/en-us/lists/nxgn-2 ... eb11aa5cdf
Han er vel et fint talent. Men jeg har min frygt med hans krop. De sidste 18 måneder har han været skadet 220 dage med ryg og muskelproblemer. Det er i en meget tidlig alder at døje med den slags...

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 25. aug, 2023 23:04

Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 22:56
Hr. Drejer skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:37
Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:26
Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..
Bajcetic er længere fremme end de andre du nævner. Og ja, han er et stort talent. Salah kaldte ham den bedste spiller i sidste sæson, så helt skidt står det altså ikke til.

https://www.goal.com/en-us/lists/nxgn-2 ... eb11aa5cdf
Han er vel et fint talent. Men jeg har min frygt med hans krop. De sidste 18 måneder har han været skadet 220 dage med ryg og muskelproblemer. Det er i en meget tidlig alder at døje med den slags...
Enig. Der blev også drevet rovdrift på ham i sidste sæson. Han havde slet ikke fysikken til at spille så mange kampe. Han skal skånes mere i denne sæson, og maks spille 3 kampe om måneden. Der skal helst ikke gå Owen i den!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5694
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 26. aug, 2023 09:11

Hr. Drejer skrev:
fredag, 25. aug, 2023 23:04
Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 22:56
Hr. Drejer skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:37
Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:26
Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..
Bajcetic er længere fremme end de andre du nævner. Og ja, han er et stort talent. Salah kaldte ham den bedste spiller i sidste sæson, så helt skidt står det altså ikke til.

https://www.goal.com/en-us/lists/nxgn-2 ... eb11aa5cdf
Han er vel et fint talent. Men jeg har min frygt med hans krop. De sidste 18 måneder har han været skadet 220 dage med ryg og muskelproblemer. Det er i en meget tidlig alder at døje med den slags...
Enig. Der blev også drevet rovdrift på ham i sidste sæson. Han havde slet ikke fysikken til at spille så mange kampe. Han skal skånes mere i denne sæson, og maks spille 3 kampe om måneden. Der skal helst ikke gå Owen i den!
Der kan næsten ikke anden end blive drevet rovdrift på alle friske spillere i denne sæson. Konate, Matip, Thiago og Gomez skal nok holde deres statistik på skades fronten. Så der er mange minutter som skal dækkes..

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 26. aug, 2023 09:32

Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:26
Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..
Dommen er muligvis ude i forhold til Doak, Quansah og Bradley.

Men Bajcetic er der i min optik ikke skyggen af tvivl om. Vores bedste spiller i sidste sæson fra han kom ind på holdet til han blev skadet. Og han kom alt andet lige ind og skinnede på et hold, hvor INTET fungerede. Jeg vil hellere have Bajcetic end Caicedo eller Lavia.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 26. aug, 2023 10:00

Jeg tror også på Bajcetic. Men var historien ikke også lidt, at han skinnede, fordi han spillede på et hold, hvor alle pånær ham, Alisson og måske Salah spillede af lort? Hans niveau dalede også i takt med sæsonen skred frem, så vidt jeg husker det. Men Der er klart en god mulighed for, at han er the real deal. Quansah og Doak tvivler jeg på. Især førstnævnte. Doak skal der virkelig arbejdes med. Han kan blive en ny Sterling, men han kan også blive en ny Ibe.

Oomph242
Indlæg: 5694
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 26. aug, 2023 10:04

texy skrev:
lørdag, 26. aug, 2023 09:32
Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:26
Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..
Dommen er muligvis ude i forhold til Doak, Quansah og Bradley.

Men Bajcetic er der i min optik ikke skyggen af tvivl om. Vores bedste spiller i sidste sæson fra han kom ind på holdet til han blev skadet. Og han kom alt andet lige ind og skinnede på et hold, hvor INTET fungerede. Jeg vil hellere have Bajcetic end Caicedo eller Lavia.
Men du vælger fuldstændig at tage hans skader med i vurderingen. Alvorlige Ryg og muskelskader i en så tidlig alder er sku skidt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 26. aug, 2023 11:18

Oomph242 skrev:
lørdag, 26. aug, 2023 10:04
texy skrev:
lørdag, 26. aug, 2023 09:32
Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:26
Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..
Dommen er muligvis ude i forhold til Doak, Quansah og Bradley.

Men Bajcetic er der i min optik ikke skyggen af tvivl om. Vores bedste spiller i sidste sæson fra han kom ind på holdet til han blev skadet. Og han kom alt andet lige ind og skinnede på et hold, hvor INTET fungerede. Jeg vil hellere have Bajcetic end Caicedo eller Lavia.
Men du vælger fuldstændig at tage hans skader med i vurderingen. Alvorlige Ryg og muskelskader i en så tidlig alder er sku skidt.
Skader hænger vel ikke sammen med fodboldevner? Det hænger sammen med rådighed.

Skaden i lysken kan da godt være bekymrende. Men det er typisk en fordel at være ung, når man render ind i den slags skade. Jeg ved ikke, hvad rygskaden indebar. Men på det akademi, som min knægt spillede, var der flere af drengene, der led af den slags problemer frem imod 18 års alderen. Fys'erne konkluderede ofte, at der var tale om problemer i forbindelse med, at de stadig voksede.

Uanset hvad, så smider jeg gerne Bajcetic direkte ind i startelveren, hvis han og lægerne mener, at han er klar nu. Han ville have en fest med Szobo og Macca.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11331
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 26. aug, 2023 13:11

texy skrev:
lørdag, 26. aug, 2023 11:18
Oomph242 skrev:
lørdag, 26. aug, 2023 10:04
texy skrev:
lørdag, 26. aug, 2023 09:32
Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 21:26
Doak, Quansah, Bajcetic, Bradley osv. bliver da virkelig talt op som verdensklasse talenter i disse tider. Jeg tror desværre folk bliver skuffede..
Dommen er muligvis ude i forhold til Doak, Quansah og Bradley.

Men Bajcetic er der i min optik ikke skyggen af tvivl om. Vores bedste spiller i sidste sæson fra han kom ind på holdet til han blev skadet. Og han kom alt andet lige ind og skinnede på et hold, hvor INTET fungerede. Jeg vil hellere have Bajcetic end Caicedo eller Lavia.
Men du vælger fuldstændig at tage hans skader med i vurderingen. Alvorlige Ryg og muskelskader i en så tidlig alder er sku skidt.
Skader hænger vel ikke sammen med fodboldevner? Det hænger sammen med rådighed.

Skaden i lysken kan da godt være bekymrende. Men det er typisk en fordel at være ung, når man render ind i den slags skade. Jeg ved ikke, hvad rygskaden indebar. Men på det akademi, som min knægt spillede, var der flere af drengene, der led af den slags problemer frem imod 18 års alderen. Fys'erne konkluderede ofte, at der var tale om problemer i forbindelse med, at de stadig voksede.

Uanset hvad, så smider jeg gerne Bajcetic direkte ind i startelveren, hvis han og lægerne mener, at han er klar nu. Han ville have en fest med Szobo og Macca.
Den unge Steven Gerrard sloges også en del med rygproblemer, men det gik jo siden hen ret godt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11331
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 26. aug, 2023 13:32

Kampoptakt
Historisk set har Klopp overtaget på Eddie Howe. Howe er den manager i PL, som Klopp har flest sejre over, idet det også omfatter Howes tid som Bournemouth manager. Statistikken for de sidste indbyrdes møder taler sit tydelige sprog: 4 sejre i træk til Liverpool! Jeg tror dog ikke, at Magpies (skaderne, opkaldt efter den sorte/hvide fugl) ser Liverpool som en angst-modstander. Der er mange nye og bedre spillere på holdet nu, og holdet er stærk udviklet under Eddie Howe. Tager vi sidste kamp på St James’ Park, som også var sidste indbyrdes møde, så lyder 2-0 til udeholdet som en sikker sejr. Det var det også, men det skyldtes specielle omstændigher. Liverpool kommer foran allerede i 10. minut via en lang, dyb stikning centralt fra TAA til Nunez, som scorede sikkert. I 17. minut gentager Salah næsten tricket, denne gang en halvlang, dyb stikning centralt til Gakpo, som også scorede sikkert. I 22. minut får keeper Nick Pope så det røde kort, da han tager hånden til hjælp for at stoppe en bold uden for feltet, efter at have kikset sit forsøg på at heade et langt Alisson udspark til Salah væk. Derfra var kampen afgjort. Se et fyldigt sammendrag af kampen her:


Men der er stor optimisme i den lokale avis ”Chronicle” (minder meget om Liverpool Echo). Der er artikler om vigtigheden af tilskueropbakning fra første fløjt, og at der skabes en intimiderende atmosfære, som skal kyse Liverpool. Blandt journalisterne på Chronicle er der konsensus om Howes startopstilling hvad angår forsvar og midtbane. Joelinton har været lidt skadet efter sidste kamp, men meldes klar, og har trænet med et par gange op til kampen. Når det kommer til angrebet, er alle enige om at Isak er med i fornt, men de to øvrige pladser deles forskelligt imellem: Almiron, Barnes og Gordon. Jeg tror, at Howe vælger at starte med Barnes, som er mere klassisk venstre wing end Gordon, som oftere trækker fra venste og ind mod midten. Hele England er jo fuldstændig med på, at Liverpools Achilles-hæl i forsvaret er, når TAA har været oppe på midtbanen, og der kan lægges en lang stikning ned i området, hvor Trent mangler. Så jeg forventer denne opstilling hos Newcastle:
----------Pope----------
Trippier Schar Botman Burn
--Tonali Bruno G. Joelinton--
-Almiron -- Isak -- Barnes--

Derfor er det ikke rar læsning, at Konaté er yderst tvivlsom til søndagens kamp. Jeg håber, at valget falder på Gomez til at vikariere for Konaté, da han bedre kan følge med hurtige Harvey Barnes. Jeg er også ret overbevist om, for at beskytte forsvaret endnu mere, så kommer nyindkøbte Wataru Endo til at agere bølgebryder foran forsvaret på den defensive midt. Det giver så mulighed for, at vi kan opleve vores nye ”8’er Power-Duo” Macca/Szobo i fuldt vigør på Midtbanen, men det er godt nok en hård nyser af en midtbane de er oppe imod i: Tonali Bruno G. Joelinton. Midtbanerokaden medfører også, at Gakpo kan få den position, hvor han er allerbedst, når han leder og fordeler angrebsspillet som en Firmino 2.0.

Af én eller anden uforklarlig grund, er jeg ret optimistisk overfor kampen. Hjernen siger selvfølgelig, at det bliver en superhård kamp, hvor Newcastle også vil søge at kyse LFC fysisk på banen, og vi skal nok forvente en del tæt på/over stregen tacklinger i kampen, for at få alle Magpies på St James’ Park op af stolene.
Jeg har altså bare en eller anden fornemmelse af, at Dominik Szoboszlai åbner sin konto i rødt, og scorer kampens første mål. Han giver 15 gange pengene igen som første målscorer, og bygget sammen med et odds på 3,75 på, at Wataru Endo får et kort, så er samlet odds 56,25.

Så her er er den opstilling jeg forventer til kampen, og som min mavefornemmelse også siger får 3 point med hjem til Merseyside:
Billede

Vi SMADRER det PIShold
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar