Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
11
33%
66 - Trent Alexander-Arnold ud 76. Min.
0
Ingen stemmer
32 - Joel Matip
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk Rødt kort I 32. min
0
Ingen stemmer
26 - Andy Robertson
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud 58. min
0
Ingen stemmer
8 - Szoboszlai
3
9%
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud 58. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud 87. min
2
6%
7 - Luis Diaz ud 33. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 33. Min.
2
6%
67 - Harvey Elliott ind 58. Min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind 58. min
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind 77. min.
1
3%
27 - Darwin Nunez ind 77. Min
14
42%
 
Afgivne stemmer: 33

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11284
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 23. aug, 2023 19:59

Hvornår: Søndag den 27. august kl. 17:30
TV: See med optakt fra kl. 17:00
Streaming: Viaplay og forskudt på LFCTV Go
Sted: St James Park
Dommer: John Brooks (billede). VAR: Stuart Attwell.
Billede
Vi skal igen have en knap så rutineret PL dommer. John Brooks har dømt Liverpool 2 gange, og sidste gang var i sidste sæsons sidste hjemmekamp mod Aston Villa, hvor han lidt kontroversielt, og efter at have gennemset situationen på sidelinjen, underkendte en Gakpo scoring grundet en off side på Van Dijk. Det kontroversielle var, at Brooks, trods det at AV forsvareren løftede benet lidt, ikke mente det var en bevidst handling at han ramte bolden (og spillede den hen til VVD som spillede Gakpo), og dermed ikke en ny spilsituation, og dermed var VVD offside på den første fremlægning af bolden (starten af spilsituationen). Nå, vi kan jo håbe han mener, at han skylder os lidt, så vi slipper for at spille 10 mod 11 efter en uretmæssig udvisning, som siden bliver annulleret!

Resultater i de sidste 5 kampe (2 PL og 3 preseason):
Billede

Statistik – indbyrdes opgør og de sidste 5 resultater:
Billede
Umiddelbart ligner Newcastle en ønskemodstander. 4 sejre og én uafgjort i de 5 sidste oprør, og totalt over tid, har Liverpool lige så mange sejre på St James Park (11 stk.) som hjemmeholdet har. Men som altid er statistik ikke hele sandheden. I den netop overståede sæson sluttede Newcastle for første gang siden sæsonen 2002/03 over Liverpool i slutstillingen. I 2003 blev Newcastle nr. 3 (med Allan Shearer som topscorer) mens Gérard Houllier’s Liverpool blev nr. 5. I dette århundrede har Newcastle kun været ude af den bedste række to gange, i 2009/10 og i 2016/17, men i begge tilfælde sikrede de sig direkte oprykning med det samme, ved at vinde The Championship, men for det meste har de været blød mellemvare i PL. De sidste 1½ år har Newcastle imidlertid været inde i en spille- og resultatmæssig rivende udvikling, og det er der en indlysende forklaring på: PENGE! MASSER af penge!!

Modstanderen: Newcastle United FC
Mon ikke alle er klar over, at NUFC i november 2021 blev opkøbt af Saudi Arabiske P.I.F. (Peoples Investment Fond), da den mangeårige og meget upopulære ejer blandt fansene, Mike Ashley valgte at sælge. Mike Ashley er ejer af Sportsdirect kæden, og er den vej rundt ejer af Sportsmaster kædedistributionen i Danmark.

Én af PIF’s første handlinger var at ansætte Eddie Howe som manager, og han var også fungerende Sportsdirektør (da der ikke var nogen i klubben) under første transfervindue vinteren 2021/22, hvor den nyrige klub splashede £ 120 mill ud på nye spillere. Men de brugte pengene fornuftigt, ved køb af Bruno Guimares (£ 42,1 mill, Olymp. Lyon)
Chriss Wood (£ 30 mill. Burnley) Joe Willock (£ 29,4 mill Arsenal) Dan Burnn (£ 15 mill Brighton) og sidst men ikke mindst Kieran Trippier (£14 mill Atletico Madrid). Specielt Guimares har været et fund på den defensive midtbane. Også på de interne linjer forstærkede PIF organisationen, hvor de efter nogen måneders tovtrækning med Brighton, fik fisket Dan Ashworth fra Sydkysten til Nordøstkysten som ny Sporting Director. Dan Ashworth var kendt for at være en stor del af Brightons fremragende scoutingsystem og udvikling af spillere, og han ankom tidsnok til at kunne være en del af sommervinduet i 2022. Igen splashede PIF ud, denne gang med £ 123 mill. for: Alexander Isak (£ 63 mill), Sven Botman (£ 35 mill), Matt Targett (£15 mill) and Nick Pope (£ 10 mill).
I denne sommers transfervindue har Newcastle igen købt en del spillere, og de er også begyndt at sælge nogle, så de efterhånden får trimmet truppen fornuftigt til. Deres handler ser således ud (bemærk, beløbene er angivet i Euro (€):
Billede
Sommerens netspend på £ 92,8 mill bringer således PIF’s samlede netspend siden overtagelsen af Newcastle op på
£ 347,6 mill., hvilket kun er overgået af vanvids-indkøbende shop-a-hollic Todd Boehly i Chelsea (som jo blev gennemgået i optakten til 1.runde kampen mod Chelsea). Til sammenligning ligger Liverpools netspend i samme periode på £ 150 mill. Så hvis nogen siger, at Saudierne ikke har købt stort ind siden overtagelsen, så er det en skrøne. Men de har købt fornuftigt ind, og det er tydeligt, at der indkøbes efter en nøje analyse, hvor spilleren først og fremmest skal passe godt ind på holdet og dets spillestil. Et godt eksempel er nytilkomne Tonali, som har været én af de stærkeste spillere i de foreløbig 2 første runder af PL i denne sæson. Kigger vi på Newcastles opstilling i sidste runde (de tabte 1-0 på Etihad mod Manchester City) så deres hold sådan ud:
Billede
Det er først og fremmest et godt hold, og der er ”bygget op bagfra” med en stærk defensiv, og en hårdtarbejdende men godt boldspillende midtbane (måske PL’s bedste, nu hvor De Bruyne er skadet). Skal man endelig sige noget, er angrebskæden ikke helt skarp endnu, men der er jo desværre ikke udsigt til, at PIF løber tør for penge lige forløbig, så det skal de nok også nå.

Det er i hvert fald et hold, hvor alle på Liverpools hold skal have en god dag, hvis vi skal have noget med hjem fra St James Park.

De muligheder kigger vi lidt nærmere på, tættere på kampen, men foreløbig er den første gode melding trillet ind:
Alexis Mac Allister har fået annulleret karantænen fra det røde kort mod Bournemouth, så måske har vi en midtbane, der kan give Guimares/Tonali/Joelinton kamp til stregen?

Kampoptakt(Skrevet lørdag 26/8)
Historisk set har Klopp overtaget på Eddie Howe. Howe er den manager i PL, som Klopp har flest sejre over, idet det også omfatter Howes tid som Bournemouth manager. Statistikken for de sidste indbyrdes møder taler sit tydelige sprog: 4 sejre i træk til Liverpool! Jeg tror dog ikke, at Magpies (skaderne, opkaldt efter den sorte/hvide fugl) ser Liverpool som en angst-modstander. Der er mange nye og bedre spillere på holdet nu, og holdet er stærk udviklet under Eddie Howe. Tager vi sidste kamp på St James’ Park, som også var sidste indbyrdes møde, så lyder 2-0 til udeholdet som en sikker sejr. Det var det også, men det skyldtes specielle omstændigher. Liverpool kommer foran allerede i 10. minut via en lang, dyb stikning centralt fra TAA til Nunez, som scorede sikkert. I 17. minut gentager Salah næsten tricket, denne gang en halvlang, dyb stikning centralt til Gakpo, som også scorede sikkert. I 22. minut får keeper Nick Pope så det røde kort, da han tager hånden til hjælp for at stoppe en bold uden for feltet, efter at have kikset sit forsøg på at heade et langt Alisson udspark til Salah væk. Derfra var kampen afgjort. Se et fyldigt sammendrag af kampen her:


Men der er stor optimisme i den lokale avis ”Chronicle” (minder meget om Liverpool Echo). Der er artikler om vigtigheden af tilskueropbakning fra første fløjt, og at der skabes en intimiderende atmosfære, som skal kyse Liverpool. Blandt journalisterne på Chronicle er der konsensus om Howes startopstilling hvad angår forsvar og midtbane. Joelinton har været lidt skadet efter sidste kamp, men meldes klar, og har trænet med et par gange op til kampen. Når det kommer til angrebet, er alle enige om at Isak er med i fornt, men de to øvrige pladser deles forskelligt imellem: Almiron, Barnes og Gordon. Jeg tror, at Howe vælger at starte med Barnes, som er mere klassisk venstre wing end Gordon, som oftere trækker fra venste og ind mod midten. Hele England er jo fuldstændig med på, at Liverpools Achilles-hæl i forsvaret er, når TAA har været oppe på midtbanen, og der kan lægges en lang stikning ned i området, hvor Trent mangler. Så jeg forventer denne opstilling hos Newcastle:
----------Pope----------
Trippier Schar Botman Burn
--Tonali Bruno G. Joelinton--
-Almiron -- Isak -- Barnes--

Derfor er det ikke rar læsning, at Konaté er yderst tvivlsom til søndagens kamp. Jeg håber, at valget falder på Gomez til at vikariere for Konaté, da han bedre kan følge med hurtige Harvey Barnes. Jeg er også ret overbevist om, for at beskytte forsvaret endnu mere, så kommer nyindkøbte Wataru Endo til at agere bølgebryder foran forsvaret på den defensive midt. Det giver så mulighed for, at vi kan opleve vores nye ”8’er Power-Duo” Macca/Szobo i fuldt vigør på Midtbanen, men det er godt nok en hård nyser af en midtbane de er oppe imod i: Tonali Bruno G. Joelinton. Midtbanerokaden medfører også, at Gakpo kan få den position, hvor han er allerbedst, når han leder og fordeler angrebsspillet som en Firmino 2.0.

Af én eller anden uforklarlig grund, er jeg ret optimistisk overfor kampen. Hjernen siger selvfølgelig, at det bliver en superhård kamp, hvor Newcastle også vil søge at kyse LFC fysisk på banen, og vi skal nok forvente en del tæt på/over stregen tacklinger i kampen, for at få alle Magpies på St James’ Park op af stolene.
Jeg har altså bare en eller anden fornemmelse af, at Dominik Szoboszlai åbner sin konto i rødt, og scorer kampens første mål. Han giver 15 gange pengene igen som første målscorer, og bygget sammen med et odds på 3,75 på, at Wataru Endo får et kort, så er samlet odds 56,25.

Så her er er den opstilling jeg forventer til kampen, og som min mavefornemmelse også siger får 3 point med hjem til Merseyside:
Billede

Vi SMADRER det PIShold
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » onsdag, 23. aug, 2023 20:23

Det bliver et rigtig fint statement vi sender afsted, når vi basker det her sandkasse hold. Jeg tror helt bestemt vi vinder.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 23. aug, 2023 20:42

Der er lige kommet en dokumentarserie om Newcastle United på Amazon Prime. Det handler om PIF takeover og klubbens 22/23 sæson. De prøver virkelig at understrege, at de ikke er Saudi staten, men en fond i Saudi Arabien, der har købt klubben,

Amanda Staveley virker virkelig som en Marvel villain.

Billede

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. aug, 2023 06:08

Hun ligner også en...
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11284
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 24. aug, 2023 14:17

Fowler89 skrev:
onsdag, 23. aug, 2023 20:42
.......... men en fond i Saudi Arabien, der har købt klubben,
som hedder (oversat) Folkets Investesterings Fond men styres 100% af kongefamilien.....? Det er et godt FIF
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 24. aug, 2023 14:32

Cynwal skrev:
torsdag, 24. aug, 2023 14:17
Fowler89 skrev:
onsdag, 23. aug, 2023 20:42
.......... men en fond i Saudi Arabien, der har købt klubben,
som hedder (oversat) Folkets Investesterings Fond men styres 100% af kongefamilien.....? Det er et godt FIF
Ja mon ikke staten er inde over det.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. aug, 2023 15:04

Fowler89 skrev:
Cynwal skrev:
torsdag, 24. aug, 2023 14:17
Fowler89 skrev:
onsdag, 23. aug, 2023 20:42
.......... men en fond i Saudi Arabien, der har købt klubben,
som hedder (oversat) Folkets Investesterings Fond men styres 100% af kongefamilien.....? Det er et godt FIF
Ja mon ikke staten er inde over det.
Ikke mon ikke. Det er 100% statsejet
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 24. aug, 2023 15:08

Emmy skrev:
torsdag, 24. aug, 2023 15:04
Fowler89 skrev:
Cynwal skrev:
torsdag, 24. aug, 2023 14:17
Fowler89 skrev:
onsdag, 23. aug, 2023 20:42
.......... men en fond i Saudi Arabien, der har købt klubben,
som hedder (oversat) Folkets Investesterings Fond men styres 100% af kongefamilien.....? Det er et godt FIF
Ja mon ikke staten er inde over det.
Ikke mon ikke. Det er 100% statsejet
Jeg er sådan set enig, men tjek dokumentaren, hvis du er interesseret i deres fortælling.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. aug, 2023 15:50

Det er jeg ikke
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » torsdag, 24. aug, 2023 18:09

Det her bliver virkelig en vild test af vores midtbane.

Guimaraes er i mine øjne ligaens bedste DM med længder. Han laver nogle svinere (Keane style næsten), men han vinder vildt meget og spiller derudover virkelig god fodbold. Ham i kombination med Joelinton og Tonali giver en samlet midtbane-fysik, som vi ligeså godt kan opgive at matche. Hvis vi skal vinde midtbanen, skal vi spille os ud af udfordringerne. Jeg antager, at Endo allerede får lov at starte på 6eren, eftersom han kom ind i sidste kamp. Men stod det til mig, så spiller vi med Trent eller Bajcetic på pladsen. Ja, jeg har fået en åbenbaring, som ingen andre kan se....

Hvis Eddie Howe er taktisk klog (og det er han), så starter Gordon ikke inde på deres venstrekant, som i sidste kamp. Det gør Isak i stedet. Han har fart og finesser, som virkelig kan bringe Trent på glatis. Og det vil så betyde, at Wilson spiller deres 9er. Igen et fysisk monster af en spiller. Så min forventning er et Newcastle i denne opstilling:

Pope
Trippier Schär(F) Botman(F) Burn(F)
Tonali(F) Guimaraes(F) Joelinton(F)
Almiron Wilson(F) Isak

Jeg har sat (F) ved de 7 markspillere, der i mine øjne er i top i forhold til fysik på banen, for at illustrere hvor fysisk et hold det er.

Klopp er ligesom Howe også klog. Så han lytter ikke til mig. Men jeg vil mene, at det ville være klogt på så svær en udebane, at lukke ned for vores største defensive svaghed, og ikke kun skrinlægge den såkaldte "Trent-rolle", men også droppe Trent fra positionen. Jeg bruger ham som sagt gerne på midten, men helst ikke i forsvaret.

Macca og Szobo er ikke uden fysiske evner. Men det er deres arbejdsomhed, teknik og pasninsgevner, som vi skal slå Newcastle på. Og så på vores hurtige og skarper angribere. Jeg ville starte således.

Alisson
Gomez Konate VVD Robbo
Szobo Trent/Bajcetic Macca
Salah Gakpo Diaz

Egentlig mener jeg, at vi skal til at starte Nunez på 9eren snart. Men Gakpo giver mening for mig i denne kamp, da hans højde kan hjælpe os på dødbolde. Gomez på backen giver også noget ekstra "luftstyrke" på dødbolde.

Nøglen til sejr ligger i en stærkt organiseret defensiv, og at Salah får rundbarberet Burn (som af uforklarlige årsager bliver ved med at overpræstere vildt flot som back i mine øjne) samt at Diaz formår at komme væk fra Trippier og ind til Schär og Botman, som han vil kunne løbe om hjørner med.

Klopp stiller dog således:

Alisson
Trent Konate VVD Robbo
Szobo Endo Macca
Salah Gakpo Diaz

Og så får vi om ikke andet tryktestet Endo.
Kloppite

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » fredag, 25. aug, 2023 08:42

Måske skulle vi helt droppe Trent til den her kamp?😌 Ellers er det op på en 8’er, eller ved siden af Endo/Macca. Han er lige så risky business som enlig 6’er som højreback imø.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 25. aug, 2023 09:47

pingel skrev:
fredag, 25. aug, 2023 08:42
Måske skulle vi helt droppe Trent til den her kamp?😌 Ellers er det op på en 8’er, eller ved siden af Endo/Macca. Han er lige så risky business som enlig 6’er som højreback imø.
Er Trent ikke skadet?

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » fredag, 25. aug, 2023 11:21

Oomph242 skrev:
fredag, 25. aug, 2023 09:47
pingel skrev:
fredag, 25. aug, 2023 08:42
Måske skulle vi helt droppe Trent til den her kamp?😌 Ellers er det op på en 8’er, eller ved siden af Endo/Macca. Han er lige så risky business som enlig 6’er som højreback imø.
Er Trent ikke skadet?
Næh, men det er Konaté 😬

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » fredag, 25. aug, 2023 11:29

Pænt dårlige nyheder...



Matip ind.... han lader desværre ikke til at være på samme niveau, som han havde for to år siden.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 25. aug, 2023 11:57

En svær udekamp mod Howe's fremragende hold. Han har gjort et godt stykke arbejde, og man kan virkelig se tegningerne til noget stort. Det er langt tydeligere end f.x. Ten Haags Man U.

Newcastle har skadesproblemer. De har 5 skadet spillere til kampen. Det er vigtigt at vores hold er organiseret og disciplineret. Vi vil ikke få mange chancer, men jeg tænker at de ligger godt til vores kontrafodbold. Vi skal sætte Diaz og Salah i scene, og de skal søge ind i banen, mod de lidt tunge midterforsvarer.

Vi har også vores skadesproblemer. Konate er tvivlsom til kampen. Trent, Mac Allister og Bajcetic skulle være klar til Newcastle kampen ifølge den norske. Bajcetic starter ikke i sådan en fysisk kamp. Han skal nurses tilbage til kampformen.

VVD skal træde i karakter. Det bliver hans største kamp som anfører til dato, og han skal vise at han kan være den store dirigent, og sætte holdet korrekt op, bl.a. ved dødbolde.

Vi skal passe på med kort. Der er givet 93 gule kort og 6 røde i 19 kampe. Jeg tror de nye regler kan have stor indflydelse på placeringerne i PL denne sæson.

Mit bud på opstilling, hvis Konate ikke starter:

------Alisson
Trent--Gomez--VVD--Robbo
Mac-----Endo-------Sczobo
Salah----Gakpo-----Diaz

Man kunne også have valgt Matip, Men Gomez fik 15-10 minutter mod Bournemouth og virker til at have lidt kampform.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar