LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ud 79. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
1
3%
78 - Jarell Quansah
6
21%
21 – Kostas Tsimikas ud 91. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud 65.min
2
7%
38 – Ryan Gravenberch ind 76. Min
1
3%
67 - Harvey Elliott
5
17%
50 – Ben Doak ud 65.min
2
7%
18 – Cody Gakpo
5
17%
20 - Diogo Jota
1
3%
27 - Darwin Nunez ind 65. min
1
3%
8 – Dominik Szoboszlai ind 65. min
5
17%
43 – Stefan Bajcetic ind 79. min
0
Ingen stemmer
44 - Luke Chambers ind 91. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 25. sep, 2023 16:08

Hvornår: Onsdag 27 september kl. 20:45
TV: TV3 Sport og Viaplay, transmission starter 20:40
Sted: Anfield
Dommer: Ikke offentliggjort endnu

Carabao Cup 3. runde
Så blev det også Liverpools tur til at træde ind i "Den lille Pokalturnering", også kaldet Liga Cup'en, da det er Liga-sammenslutningen EFL, som er arrangør. Det ville svare til, hvis Divistionsforeningen i Danmark arrangerede deres egen Pokal-turnering, i modsætning til FA Cup'en som er den Engelske Fodbold Associations Pokalturnering, svarende til DBU's landspokalturnering. LFC har trukket Leicester som modstander, og de har deltaget i turneringen siden 1. runde, hvor de vandt ude over Burton med 0-2, og i anden runde hvor Leicester vandt 0-2 i Tranmere. Leicester rykkede jo ned i The Championship på sidste spilledag i sidste sæson, men er foreløbig kommet godt fra start, og ligger pt på førstepladsen sammen med Ipswich, begge med 21 point for 8 kampe. Så 7 liga sejre og kun ét nederlag, som kom da Leicester på hjemmebane tabte 0-2 til Hull City.

Men i virkeligheden handler fokus ikke om "Micky Mouse kampen" mod Leicester, men langt mere om, at vi allerede på lørdag skal møde brandvarme Tottenham Hotspurs, som under Ange Postecoglou er kommet flyvende fra start i PL. .....og Spurs spiller IKKE Carabao Cup i denne uge, da de røg ud allerede tilbage i august, med et nederlag i Fulham på 0-1.

Så der må simpelthen ikke opstå skader eller karantæner til de centrale 12-14 spillere i førsteholdstruppen, hvilket helt klart sætter sit præg til forventningen til opstillingen. Ligesom Europa League, bør Carabao Cup'en være Caoimhin Kelleher's chance for at få spilletid, også så han holder sig klar hvis - 7-9-13 og bank under bordet - nu Alisson skulle få en skade eller karantæne. Så "Quiwin" på kassen.

HB er en udfordring, for da TAA stadig plejer sin fiberskade og Conor Bradley har en stress-fraktur i ryggen, så skal Joe Gomez pakkes ned i en stødsikker kasse foret med vat, så han kun træner let og spiller vigtige PL-kampe. Det kunne give plads til at prøve Stefan Bajcetic på højre back igen. Han var slet ikke med i truppen mod West Ham, og der har ikke været nogen forlydender om, at han skulle være blevet skadet i kampen mod LASK. Personligt ser jeg ham stadig i nær fremtid - når han er kommet i form og kan tåle fuld belastning - i sin mere naturlige rolle som 6'er i vores bedste start 11'er.

I midterforsvaret skal der heller ikke gambles. Konaté bør også pakkes i en stødsikker kasse foret med vat, og bør kun luftes til let træning. VVD ligeså, og Matip så vi i søndags, at han er en vigtig back up. Så der bliver spilletid igen til Jarell Quansah, som kun har godt af at få endnu flere hår på brystet. Men hvem skal være hans CB-makker, når de normale kræfter spares? Det kunne være Terence Miles, som spiller fast på U21/Premier League 2 holdet. Venstre back bliver så ligesom imod LASK The Greek Scouser: Tsimikas.

På midtbanen bliver der mulighed for, at Wataru Endo kan få vænnet sig lidt mere til engelsk fodbold. PT foretrækker Klopp Mac Allister på 6'eren, og med kun små indhop som i søndags mod Hammers, er der lang vej til aklimatisering til Premier League. Af samme årsag bliver der også plads til Gravenberch på midtbanen, og den sidste plads får Bobby Clark. Han gjorde det yderst fornuftigt i den spilletid han fik under preseason, Han er også fast mand på U21/Premier League 2 holdet.

Fremme i angrebet, har vi snart vænnet os til at se Ben Doak, når Mo Salah skal have lidt hvile, så Ben får chancen fra start. I angrebet er vi imidlertid langt bedre kørende med back up mulighederne. Jota fik ca. et kvarter i søndags, og det var nok til at score, så han kan passende fortsætte "stimen" mod Leicester. Gakpo blev skiftet ind samtidig med Jota, så han er også frisk. Men skal han ikke også være "PL-klar". Det skal han selvfølgelig, men han lader - 7-9-13 - ikke til at være så skadesplaget, og Klopp var yderst positiv omkring Nunez' indsats mod Hammers og hans efterhånden langt bedre defensive arbejde, så det kan godt være Gakpo skal vænne sig til at spille 2. violin i angrebet i en periode.

Så mit bud på hvordan vi stiller op/hvordan vi burde stille op er følgende:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » mandag, 25. sep, 2023 17:18

Da vi trådte ind i Mickey Mouse Cup sidste år var det med spillere som Clark, Frauendorf, Carvalho, Stewart, Ramsay og Philips i startopstillingen. Jeg håber, at vi også denne gang - så vidt det er muligt - skåner førsteholdsspillerne og henter ungdomsspillere op. Så CYNWALs opstilling minus krydret med et par talenter yderligere - gerne på bekostning af Gakpo, Jota eller Gravenberch.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 25. sep, 2023 18:04

Mysjkin skrev:
mandag, 25. sep, 2023 17:18
Da vi trådte ind i Mickey Mouse Cup sidste år var det med spillere som Clark, Frauendorf, Carvalho, Stewart, Ramsay og Philips i startopstillingen. Jeg håber, at vi også denne gang - så vidt det er muligt - skåner førsteholdsspillerne og henter ungdomsspillere op. Så CYNWALs opstilling minus krydret med et par talenter yderligere - gerne på bekostning af Gakpo, Jota eller Gravenberch.
Jeg havde også kig på Paul Glatzel på toppen, måske suppleret af Lewis Koumas isf Jota på venstrefløjen. Gravenberch tænker jeg netop skal have spilletid, for at få matchtræning og blive kamp-fit. Han har jo ikke spillet så mange minutter for Bayern.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2131
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 25. sep, 2023 18:31

Ser ikke helt dumt ud @Cynwal tror dog på Elliot istedet for Clark, og så tror jeg altså en af de rutinerede kommer ind som CB. Jeg synes Klopp har brug for vi kommer langt i cupperne til at holde truppen igang.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 27. sep, 2023 05:40

Der er også optakt klar på den officielle, denne gang skrevet af Fan Clubbens kasserer, Torben Poulsen:
https://liverpool-fc.dk/liverpool-leice ... VzDH1PYp3Y
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 27. sep, 2023 19:53

Bekræftet opstilling og bænk:

Liverpool: Kelleher, Jones, Konate, Quansah, Tsimikas, Endo, Gravenberch, Elliott, Doak, Jota, Gakpo.
Subs: Adrian, Van Dijk, Diaz, Szoboszlai, Nunez, Mac Allister, Matip, Bajcetic, Chambers.

Så lidt mindre ungdom, end jeg havde regnet med.
.....men Curtis Jones på HB :shock:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14382
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » onsdag, 27. sep, 2023 20:52

Nå det tog ikke lang tid inden vi igen skal jagte en sejr efter at være kommet bagud.
Så må det blive 3-1 igen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
TobyLfc
Indlæg: 1416
Tilmeldt: tirsdag, 07. jul, 2009 22:03

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af TobyLfc » onsdag, 27. sep, 2023 20:54

Dommer er blind
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7321
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 27. sep, 2023 20:54

Vild dommerindsats. Når de ikke har VAR at læne sig op ad, så er de rent cirkus af forkerte kendelser.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

JaFu
Indlæg: 43
Tilmeldt: mandag, 19. apr, 2021 13:45

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af JaFu » onsdag, 27. sep, 2023 20:56

Nå - det starter ikke så godt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Junte » onsdag, 27. sep, 2023 21:14

Noget af et straffe at overse 😳
Men bliver godt nok aldrig fan af vores kære græker.
Dumme boldtab, lader sig utroligt let overløbe og virker langsom i boldomgangen.
På et eller andet tidspunkt må en af de hjarn’dø’ store chancer da også gå ind

Fowler89
Indlæg: 1293
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 27. sep, 2023 21:16

Klopp har Yeezys på :D

VanDjik4
Indlæg: 320
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 27. sep, 2023 21:25

Gakpo og Jota er fantastiske fodboldspillere! De kommer frem til rigtig meget, men mangler lige det sidste; FÅ den ind i kassen.

Gravenberch er også en nydelige spiller, han ligner en Klopp spiller (kæmpe talent) Ligesom med Ben Doak.

Liverpool nakker Leicester i 2. H… Det er helt sikkert. :love3:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 27. sep, 2023 21:26

Quansah skiller sig altså yderst fornuftigt og konstruktivt af med bolden.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7321
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Leicester City FC (Carabao Cup) >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 27. sep, 2023 21:34

Doak vil ned til baglinjen hele tiden. Før eller siden må det vel gå op for ham, at den læser forsvareren hurtigt, når du gør det gang på gang på gang. Og så skal han blive bedre til at slå indlæg. Der er lang vej for unge Doak, men han er ivrig og det er vigtigst.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar