Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
10
48%
2 - Joe Gomez ud 73. min
0
Ingen stemmer
32 - Joel Matip
1
5%
4 - Virgil Van Dijk
2
10%
26 - Andy Robertson
1
5%
10 – Mac Allister ud 80. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
3
14%
48 - Curtis Jones rødt kort 26. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud 73. min
2
10%
18 – Cody Gakpo ud i halvlegen
1
5%
7 - Luis Diaz ud 73. min
1
5%
20 - Diogo Jota ind .
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 73. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind 73. min
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ind 73. min.
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind 80. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 21

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 29. sep, 2023 07:53

Hvornår: Lørdag 30 september kl. 18:30
TV: TV3+ og Viaplay, transmission starter 18:00
Sted: Anfield
Dommer: Simon Hooper (Billedet) VAR: Darren England
Billede
Simon Hooper er fra det sydlige England, og har sidst dømt Liverpool i den nylige 3-0 sejr over Aston Villa. Det gik jo rigtig godt og for i øvrigt var det også Darren England der havde VAR-tjansen i den kamp. Da jeg annalyserede Hooper ifm AV-kampen, var jeg lidt bange for at han er ”hjemmedommer”. Han ”overså” klart straffe til Wolves på Old Trafford i første runde, og han dømte da LFC blev savet over 4-1 på Etihad i april 2023.

Indbyrdes statistik:
Billede

Indbyrdes resultater sidste 5 kampe
Billede

Sidste kamp mellem de to mandskaber havde det det hele: 7 mål, kæmpe comeback af Spurs for så at få en kold dusch kort efter udligningen da Jota scorede til 4-3 i kampens sidste sekunder. Det kostede Klopp en fibersprængning samt to dages karantæne og en bøde på £ 75.000,- da han var lidt for ærlig overfor kampens dommer og åbenmundet i udtalelser efter kampen. Højdepunkterne med de 5 første mål, og derefter kampens sidste 10 minutter i sin helhed kan ses her:
Sidste møde på White Hart Lane var et meget lige opgør, som kunne have gået begge veje, men Liverpool vandt 2-1, med en del hjælp fra Alisson og træværket. Se højdepunkter her:

Formbarometer:
Billede
Det er to hold i topform, og det kan da også ses i tabellen, eftersom det er nr. 2 og nr. 4 i tabellen (inden spillerunde 7 starter)som mødes. Liverpool er 2 point foran Spurs, så det er en rigtig 6 point kamp, Historisk har de to hold også ofte spillet underholdende kampe mod hinanden.

Modstanderen:
Spurs solgte i sommers deres ubetinget største stjerne: Harry Kane. Men de har investeret fornuftigt i bl.a. James Maddison fra Leicester. Maddison er lige blevet kåret til september måneds spiller i Premier League, og så må han have været rigtig-rigtig god, når man tænker på, at LFC¨s Szoboszlai også har været med i overvejelserne. Men hele Englands sportspresse lovpriser og taler næsten kun om Tottenhams ny manager Ange Postecoglou, og den positive og angrebsprægede fodbold, som han har taget med fra hans tid i Celtic. Men kan han slå Klopp?
To be continued.....(fredag aften)

Liverpool
Caoimhin Kelleher spillede sig ikke af holdet i onsdags mod Leicester, men pladsen er nu en gang Alissons, når nr. 2 og 4 i PL tørner sammen. Liverpool kan muligvis stille i allerstærkeste opstilling, hvis ellers Trent Alexander Arnold bedømmes endeligt klar. Han har trænet normalt med 2 gange, så jeg tager chancen og stiller med TAA i mit bud på startellever. Han vil om nogen kunne udnytte, at "Ange-Bold" indbefatter det nye modefænomen, at man i boldbesiddelse trækker den ene back op på midtbanen så det danner en 4 mands box (også kaldet 3-box-3) men som vi smerteligt erfarede nogle gange specielt i sidste del af foråret, så er man såbar overfor hurtige og præcise, dybe stikninger. ...og det mestrer TAA jo om nogen. Midterforsvaret må bliver VVD og Konaté, så vi har Konatés hurtighed på banen til at kunne følge Son. VB er selvfølgelig Robertson, som hvilede sig i ondsdags.

Midtbanen ser det ud til, at Mac Allister gror mere og mere fast på 6'er pladsen. Jeg har advokeret meget for at få spillet Stefan Bajcetic i form, men han har fået en mindre muskelskade og skal sidde over et par dage. Endo gjorde det net uden at være prangende i onsdags, men jeg tror Klopp bare har mere tillid til Mac Allister og specielt hans evne til at spille igennem flere af modstanderens rækker med præcise pasninger. De to 8'ere bliver så oktober måneds spiller i Premier League: Dominik Szoboszlai (i læste det her først) og så Curtis Jones som får flere og flere hår på brystet.

I angrebet bliver det med Mo Salah og Luis Diaz på fløjene. Mo fortsætter sin jagt på flest assist i løbet af en sæson, og Luis Diaz plejer bare at gøre ondt på Spurs. På toppen er jeg jo en stor fan af Gakpo og hans spilintelligens, men vil gerne krybe så langt hen til korset at jeg indrømmer, at Darwin Nunez river altså modstandernes forsvar mere i stykker med hans kaos-spil og fysik. Så jeg tror, at Klopp går med Nunez på toppen, og der var da også ham, som blev hvilet mest i onsdags.

Så mit bud på opstillingen er:
Billede

Men hva' tror I?
Bliver Trent sparet, og så fortsætter Klopp "forsøget" med Curtis Jones på HB, for at give plads til Gravenberch?
Eller.........
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » fredag, 29. sep, 2023 10:34

Sejt og beundringsværdigt at Hooper i bemeldte kamp ikke lod sig distrahere af Aston Villas svedlugt..

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » lørdag, 30. sep, 2023 06:51

ja , selvfølgelig er det ok , at de fleste totten

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. sep, 2023 08:10

Mere optakt:
Denne gang er det Formanden for LFCDB der kommer med sine vurderinger af Spurs kampen:
https://liverpool-fc.dk/tottenham-liver ... sWKnUClGy4
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. sep, 2023 10:22

Bock skrev:
fredag, 29. sep, 2023 10:34
Sejt og beundringsværdigt at Hooper i bemeldte kamp ikke lod sig distrahere af Aston Villas svedlugt..
Bock skrev:
lørdag, 30. sep, 2023 06:51
ja , selvfølgelig er det ok , at de fleste totten
Jeg er sgutte helt sikker på, at jeg ved/er med på hvad du mener med ovenstående 2 indlæg Bock.....?
Kan du evt. uddybe?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 30. sep, 2023 10:33

Jeg må indrømme, at jeg har et nærmest Klopp-agtigt "crush" på Ange. Han er en drøm af en manager for Spurs. Og de spiller fodbold, som om de har genopdaget, hvor fantastisk en leg det er. Det bliver en ustyrligt svær opgave.

Efter 8 år i England med de samme spørgsmål til pressemøderne mangler Klopp det overskud i medierne, som Ange udviser. Det havde han også de første tre år, før han begyndte at få dårlige dage på det kontor af og til.

Heldigvis har Klopp fået gnisten tændt i Liverpool igen, når det kommer til spillet og glæden på banen. Det er helt korrekt version 2.0 under Klopp. For mest af alt ligner vi Liverpool anno 2013/14. Et hold, som næsten skal indkassere 3 mål, hvis modstanderen skal have point med. Men også et hold, hvor 3 indkasserede mål ikke altid er utænkeligt. Det er ekstremt underholdende at se på.

Cynwal skriver følgende i optaktsindlægget: "Endo gjorde det net uden at være prangende i onsdags, men jeg tror Klopp bare har mere tillid til Mac Allister"

Del 2 er jeg enig i. Del 1 om Endo, kan jeg ikke helt finde ud af. I min optik spillede vi sæsonens og måske endda årets (på nær 7-0 v Man Utd) bedste kamp imod Leicester. Og jeg kan ikke helt finde ud af, om Endo's nærmest usynlige men afgørende defensive tilstedeværelse frigjorde Eliott og Gravenberch så meget offensivt, at vores presspil blev hidsigere og mere aggressivt, end jeg har oplevet det i flere år. Jeg ved det simpelthen ikke. Hvis Endo virkelig tilføjede holdet den defensive balance, som vi reelt har manglet, så skal han jo nok starte i så svær en udekamp, hvor der skal arbejdes defensivt. Og så bliver det pludselig et valg imellem Mac Allister og Jones i stedet.

Jeg tror dog som Cynwal, at vi kører med den afprøvede Macca, Szobo og Jones trio.

I det hele taget tror jeg Cynwal rammer den rigtige startopstilling, på nær Trent. Jeg tror ikke, at han er 100%. Og jeg tror ikke, at det kommer til at skade vores chancer, at Gomez spiller HB. Han er hurtigere og bedre defensivt. Og det er Spurs' bedste angrebsside.

Glæder mig så meget til kampen. Szobo og Jones har været suveræne i denne sæson. Nunez og Diaz skarpe og umulige at lukke helt ned. Og Salah er i mine øjne trådt et niveau op. Han scorer muligvis færre mål. Men han skaber meget meget mere end nogensinde før. Han er absolut verdensklasse lige nu efter min mening.

Og hvis man lige må genbesøge Leicester-kampen, så spillede Gravenberch, Elliott, Gakpo, Jota og Quansah sig ikke ligefrem ud af startopstillingen. Tværtimod leverede de alle på et niveau, der burde give dem en startplads. Kvaliteten i bredden er ekstrem.
Kloppite

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » lørdag, 30. sep, 2023 11:05

ja, sorry. Der har på et par medier været klager fra A.V..-spillerne, over trøjernes manglende evne til at transportere sveden væk fra trøjerne. Jeg overvurderede det som en velkendt joke. Det er nok undertegnede, der lidt for meget er med på det værste om modstanderne, så jeg skulle nok have sat en smiley; det gør bare en hentydning lidt kedeligere, at man altid skal skrive at ironi kan forekomme osv.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. sep, 2023 11:24

texy skrev:
lørdag, 30. sep, 2023 10:33
Cynwal skriver følgende i optaktsindlægget: "Endo gjorde det net uden at være prangende i onsdags, men jeg tror Klopp bare har mere tillid til Mac Allister"

Del 2 er jeg enig i. Del 1 om Endo, kan jeg ikke helt finde ud af. I min optik spillede vi sæsonens og måske endda årets (på nær 7-0 v Man Utd) bedste kamp imod Leicester. Og jeg kan ikke helt finde ud af, om Endo's nærmest usynlige men afgørende defensive tilstedeværelse frigjorde Eliott og Gravenberch så meget offensivt, at vores presspil blev hidsigere og mere aggressivt, end jeg har oplevet det i flere år. Jeg ved det simpelthen ikke. Hvis Endo virkelig tilføjede holdet den defensive balance, som vi reelt har manglet, så skal han jo nok starte i så svær en udekamp, hvor der skal arbejdes defensivt. Og så bliver det pludselig et valg imellem Mac Allister og Jones i stedet.
Jeg fik først set og hørt Klopps prematch-pressekonference efter at have skrevet ovenstående, og jeg tog mig selv i at tænke: "Er jeg for hård ved Endo?" Minder Endo i virkeligheden lidt om gode gamle Jens Jørn Berthelsen, som var den "usynlige sammenhængskraft" på midtbanen af det bedste danske landshold vi nogensinde har haft (1984-1986). Sjønne var der bare, og fik opdækning til at klappe, spillet til at flyde, og som person virkede han også som en næsten selvudslettende karakter udadtil, faktisk i lighed med den karakteristik, som Klopp giver af Endo på gårsdagens pressekonferende:
Klopp omtaler Endos assist til Szoboszlais "Steven Gerrard Drøn" som exceptionel, og det fik mig til at nærstudere oplægget. Det kan ses i nedenstående video fra TimeFrame 6:11. Desværre blokker Liverpool for al visning af deres youtubekanal, uden for youtube, så derfor virker den ikke i afspilleren på denne side. Men her er link til video'en og som sagt spol frem til 6:11 og dyrk Endo's frispilning:
PS: Jeg havde også Gomes meget kraftigt med i overvejelserne på HB, og ved nærmere eftertanke kan Klopps positive udtalelser om muligheden for TAA's deltagelse være et røgslør, for at gøre det vanskeligere for Postecoglou at gætte hvordan Klopp stiller op. Det kan selvfølgelig også være, at Klopp tager røven på os alle sammen, og bruger sin nye polyvalente spiller Curtis Jones på HB og belønner Endo's gode kamp (må jeg jo indrømme efterhånden) med en startplads på 6'eren, så Mac Allister får sin mest naturlige plads på banen. Ved nærmere eftertanke, kan netop Szobos og Maccas arbejdraseri og hurtige fodboldhjerner være nøglen til at vi sætter os på Spurs.

Og du har ret, texy: Alle ovenstående diskusioner omkring mulige fin-tuninger af opstilling viser netop, at bredden er ved at være et sted, hvor vi ikke har været længe. Jeg synes det er vidunderligt, at Jerrel Quansah vandt afstemningen i sidste kamp om MoM. Samtidig spiller Elliot bedre og bedre ligesom Curtis Jones. Endvidere er Jota og Gakpo 2 fremragende impact spillere at have på bænken, hvis nu det ikke lige skulle køre for een af Diaz-Nunez-Salah.

Jeg tror vi har et brag af en fodboldkamp i vente, og hvis jeg var Odds-setter hos et bettingfirma, ville jeg sætte "Begge hold scorer" til odds 1,05.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. sep, 2023 11:26

Bock skrev:
lørdag, 30. sep, 2023 11:05
ja, sorry. Der har på et par medier været klager fra A.V..-spillerne, over trøjernes manglende evne til at transportere sveden væk fra trøjerne. Jeg overvurderede det som en velkendt joke. Det er nok undertegnede, der lidt for meget er med på det værste om modstanderne, så jeg skulle nok have sat en smiley; det gør bare en hentydning lidt kedeligere, at man altid skal skrive at ironi kan forekomme osv.
FEEED detalje - og jeg elsker at blive oplyst om ting, jeg ikke ved.
Bortset fra det, så spillede Villa den dag, som om at spillerne ikke svedte ret meget ;) De var - eller også blev de gjort - meget ordinære.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 30. sep, 2023 13:08

Cynwal skrev:
lørdag, 30. sep, 2023 11:26
Bock skrev:
lørdag, 30. sep, 2023 11:05
ja, sorry. Der har på et par medier været klager fra A.V..-spillerne, over trøjernes manglende evne til at transportere sveden væk fra trøjerne. Jeg overvurderede det som en velkendt joke. Det er nok undertegnede, der lidt for meget er med på det værste om modstanderne, så jeg skulle nok have sat en smiley; det gør bare en hentydning lidt kedeligere, at man altid skal skrive at ironi kan forekomme osv.
FEEED detalje - og jeg elsker at blive oplyst om ting, jeg ikke ved.
Bortset fra det, så spillede Villa den dag, som om at spillerne ikke svedte ret meget ;) De var - eller også blev de gjort - meget ordinære.
Enig. Kendte heller ikke den historie. Men det er faktisk en vildt fed historie, at tage med sig på pubben.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. sep, 2023 16:50

Jeg var lige inde og snuse lidt på "White Hart Danes"- Facebook side, og "saksede" lidt af Admins forventeninger til kampen og Spurs' opstilling:
Billede

....og her er et par af fankommentarerne med ønsker/forventninger:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. sep, 2023 17:39

Bekræftet opstilling:
Billede

Trent har åbenbart ikke været helt klar alligevel.
Matip isf Konaté forstår jeg ikke, med mindre Konaté grundet lige tilbage fra skade skal skånes. Ville langt hellere have set en noget hurtigere Konaté over for Son. Men Okay -Matip har før overrasket, også positivt.
...og så blev Gakpos gode kamp mod Leicester belønnet med en startplads. Men Nunez har jo også før billieret med 2 kasser fra bænken!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 30. sep, 2023 18:04

Smider lige en anti-jinx men hvis vi vinder er vi nummer 1 🙈🍻⚽️

Tror det bliver en fed kamp og tror det er vigtigt at få det først mål.
YNWA

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 30. sep, 2023 18:11

Hvad tænker folk om, at Gakpo starter foran Nunez og Jota?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Optakt Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 30. sep, 2023 18:24

Fowler89 skrev:
lørdag, 30. sep, 2023 18:11
Hvad tænker folk om, at Gakpo starter foran Nunez og Jota?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tænker Gakpo er lidt bedre til at presse og arbejde defensivt, og fungere som opspils station, tror Tottenham starter som lyn og torden og der er Gakpo god, Tottenham spiller meget risikabelt i deres opspil og så spillede han en rigtig flot kamp mod Leicester.
YNWA

Besvar