Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
6
35%
66 - Trent Alexander-Arnold ud 80. Min.
1
6%
32 - Joel Matip ud 73. min
1
6%
4 - Virgil Van Dijk
1
6%
26 - Andy Robertson
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
2
12%
67 - Harvey Elliott ud i pausen
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
6
35%
9 - Darwin Nunez
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind I pausen
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 73. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 80. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 17

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » onsdag, 11. okt, 2023 10:54

Oomph242 skrev:
tirsdag, 10. okt, 2023 22:55
Cynwal skrev:
tirsdag, 10. okt, 2023 14:45
Oomph242 skrev:
søndag, 08. okt, 2023 18:14
Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:29
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:13
Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
Lad os håbe, at Bajcetic er klar igen efter landskampspausen, så han efterhånden kan blive spillet ind på den 6'er.
Bajcetic er sku ikke moden nok til at spille fast 6er endnu. Hvis han havde været klar så havde Klopp allerede brugt ham på pladsen. Nu er han så skadet. hvilket han også virker til let at blive. Desværre.
I sidste sæson spillede han pladsen rigtig fint, og han er specielt dygtig til at modtage bolden og vende rundt for at blive fremadrettet, uden at miste bolden, eller spille den bagud. Det er to ting, man IKKE kan sige om hhv Wataru Endo og desværre også Mac Allister, hvor sidstnævnte virkelig har skuffet de sidste par kampe. Ja vel stort set siden han kom hjem med et ordentligt jetlag efter sidste landskampspause.

Jeg så lige højdepunkter igen, og så kiggede jeg lidt nærmere på Albions 1. mål. Det er jo tude-tosset, at Kaptajen smider bolden det mest farlige sted af alle. Han har to gode afleveringsmuligheder ud til siderne, , og kan nemt skubbe bolden, som lige er spillet til ham fra Alisson, videre ud til Robertson. Derved vil han trække gruppen med 3 Brighton spillere over mod Robertson, eller han kan slå den til højre til en helt fri Matip, og så vil Brighton blive trukket overmod Matip. Men han spiller lige præsic der, hvor der er flest Brighton spillere, og ovenikøbet der, hvor Adingra er på vej hen i sit løb. Bemærk samtidig, at hvis VVD tog sig lidt mere tid - han er jo slet ikke presset - så vil Alisson nå længere tilbage i målet, og være meget bedre placeret, Her er situationen:
Billede
Bajcetic spillede 530 minutters PL bold i sidste sæson. Det er fanme et spinkelt grundlag for at sige, at han er klar til den helt store scene.. Igen hvis han havde været klar og god nok, så havde Klopp helt sikkert allerede brugt ham i denne sæson..

Endo skulle aldrig være blevet købt. Hvordan han kunne tales op som en nærmest verdensklasse DM undre stadig mig...

Mac Allister er ikke DM det er synd at misbruge ham på den plads...

Der skal købes en DM af rette kvalitet i næste vindue og en forsvarsspiller, hvis vi skal i CL næste sæson..
- Ja, det er spinkelt.
- Ingen herinde har vist omtalt Endo som verdensklasse - højest som et godt breddekøb.
- Nej det er han ikke
- Det synes jeg er en mærkelig konklusion baseret på de første 8 runder. Ift. et mesterskabs-run kan man mere stille spørgsmålstegn ved truppen, som den er nu.

Vi mangler jo nok et defensivt køb i stil med VvD, Allison, Fabinho. Jeg håber, det kommer i januar-vinduet.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » fredag, 13. okt, 2023 18:46

Hans stats fra Tyskland, er ret gode ifht tacklinger, men det er også fra en bund klub. Hvor han nok primært har haft spillet foran sig, og blot skulle tackle, og forsvare. 6’er rollen hos os er mere dynamisk, og ofte ligeså meget en opbygger, der skal kunne tackle når det kræves..

Om han i en alder af 30 kan tillære at deltage i det opbyggende kan kun tiden vise, men det er nok tvivlsomt

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 15. okt, 2023 19:43

AJJ skrev:
onsdag, 11. okt, 2023 10:54
Oomph242 skrev:
tirsdag, 10. okt, 2023 22:55
Cynwal skrev:
tirsdag, 10. okt, 2023 14:45
Oomph242 skrev:
søndag, 08. okt, 2023 18:14
Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:29
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:13
Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
Lad os håbe, at Bajcetic er klar igen efter landskampspausen, så han efterhånden kan blive spillet ind på den 6'er.
Bajcetic er sku ikke moden nok til at spille fast 6er endnu. Hvis han havde været klar så havde Klopp allerede brugt ham på pladsen. Nu er han så skadet. hvilket han også virker til let at blive. Desværre.
I sidste sæson spillede han pladsen rigtig fint, og han er specielt dygtig til at modtage bolden og vende rundt for at blive fremadrettet, uden at miste bolden, eller spille den bagud. Det er to ting, man IKKE kan sige om hhv Wataru Endo og desværre også Mac Allister, hvor sidstnævnte virkelig har skuffet de sidste par kampe. Ja vel stort set siden han kom hjem med et ordentligt jetlag efter sidste landskampspause.

Jeg så lige højdepunkter igen, og så kiggede jeg lidt nærmere på Albions 1. mål. Det er jo tude-tosset, at Kaptajen smider bolden det mest farlige sted af alle. Han har to gode afleveringsmuligheder ud til siderne, , og kan nemt skubbe bolden, som lige er spillet til ham fra Alisson, videre ud til Robertson. Derved vil han trække gruppen med 3 Brighton spillere over mod Robertson, eller han kan slå den til højre til en helt fri Matip, og så vil Brighton blive trukket overmod Matip. Men han spiller lige præsic der, hvor der er flest Brighton spillere, og ovenikøbet der, hvor Adingra er på vej hen i sit løb. Bemærk samtidig, at hvis VVD tog sig lidt mere tid - han er jo slet ikke presset - så vil Alisson nå længere tilbage i målet, og være meget bedre placeret, Her er situationen:
Billede
Bajcetic spillede 530 minutters PL bold i sidste sæson. Det er fanme et spinkelt grundlag for at sige, at han er klar til den helt store scene.. Igen hvis han havde været klar og god nok, så havde Klopp helt sikkert allerede brugt ham i denne sæson..

Endo skulle aldrig være blevet købt. Hvordan han kunne tales op som en nærmest verdensklasse DM undre stadig mig...

Mac Allister er ikke DM det er synd at misbruge ham på den plads...

Der skal købes en DM af rette kvalitet i næste vindue og en forsvarsspiller, hvis vi skal i CL næste sæson..
- Ja, det er spinkelt.
- Ingen herinde har vist omtalt Endo som verdensklasse - højest som et godt breddekøb.
- Nej det er han ikke
- Det synes jeg er en mærkelig konklusion baseret på de første 8 runder. Ift. et mesterskabs-run kan man mere stille spørgsmålstegn ved truppen, som den er nu.

Vi mangler jo nok et defensivt køb i stil med VvD, Allison, Fabinho. Jeg håber, det kommer i januar-vinduet.
Jeg savner i denne debat, at folk husker på, at vi stadig har Thiago på vej tilbage fra skade. Han ER 6er. Også 8er. Men spillede 6er i Bayerns CL vindende sæson.

Og ja, Bajcetic spillede "kun" 529 PL minutter, 107 CL minutter, 159 FA Cup minutter og 136 EFL Cup minutter. Men hvis man ikke må vurdere spillere på deres gennembrudskampe, så kommer der jo aldrig nye unge spillere til? Bajcetic var suveræn i stort set alle sine kampe i sidste sæson. Undtagelsen var hjemmekampen imod Real Madrid.

Argumentet om, at Klopp ville bruge Bajcetic, hvis han virkelig var god nok eller klar, er i mine øjne ganske validt. Men det behøver ikke nødvendigvis, at være korrekt alligevel.

Jeg tror, at trænere ofte mister lidt mod i forhold til at bruge unge spillere, når de har siddet i deres stol længe nok. I starten af en træner-periode er vil omgivelserne ofte tilgive et par "forsøg" med unge spillere. Det tales endda ofte lidt op. Efter et års tid forsvinder modet, og der satses oftest på det afprøvede. Ofte også længere end hvad godt er. Vi ser det på landsholdet med Hjulmand, der konstant starter eller indskifter spillere, der bestemt ikke længere bør starte eller stå forrest i køen til at komme ind. Vi så det vel også med Klopp, der udviste mere loyalitet overfor sine gamle stjerner, end hvad der var bedst for holdet.

I det lys fik Bajcetic også kun sin chance, fordi Klopp mistede alle senior-spillerne i en periode. Men han greb sin chance og tvang sig foran i køen, indtil han så rendte ind i en skade. Min analyse af alt det her er, at Bajcetic bestemt er god nok (lige så god som Caicedo og Lavia), men at Klopp nu atter har mere senior spillere til rådighed, hvilket får ham til at rende tør for mod. Det virker sikrere at spille en 24 Mac Allister "out of position" eller en 30 årig Endo, fordi de "måske" bedre vil kunne håndtere kritikken end en 18 årig Bajcetic, hvis de laver fejl eller ikke er så succesfulde.

Jeg synes, at Klopp begår en fejl her. For mig stod det klart efter de sidste 10 kampe i sidste sæson, at Trent burde være vores førstevalg til DM. Han var i min optik ligaens bedste spiller på midtbanen i de kampe. Og Bajcetic nåede for mig at vise mere end rigeligt til gøre sig fortjent til at være andetvalg på positionen.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » mandag, 16. okt, 2023 10:50

texy skrev:
søndag, 15. okt, 2023 19:43

Jeg savner i denne debat, at folk husker på, at vi stadig har Thiago på vej tilbage fra skade. Han ER 6er. Også 8er. Men spillede 6er i Bayerns CL vindende sæson.

Det er sandt og Thiago kunne sikkert være en mulighed på 6'ern. Men der er tre forhold der gør jeg tvivler på det er løsningen.

- Desværre er det ikke et spørgsmål "om" Thiago får en skade, men hvornår derfor skal der påregnes at han ikke er tilgængelig i et antal kampe.

- Thiago har ikke spillet 6'er i længere tid, og slet ikke for os, af den grund er der en indkøringsperiode, hvilket vi egentligt ikke har tid til, da sæsonen er i fuld gang.

- Thiago's kontrakt udløber til sommer, og det virker tvivlsomt han forlænger, han tager nok "hjem" til Barca. Af den grund virker det tosset at bruge ham i en "central" rolle. Det vil give mere mening at få indspillet de yngre kræfter der skal være bærende fremadrettet, såsom MacAllister, eller Bajetic.

Overordnet ser jeg derfor den "kloge" brug af Thiago, som en backup/rotations rolle, da det er meget kortsigtet at bruge ham anerledes.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » mandag, 16. okt, 2023 12:58

Thiago skal slet ikke regnes med i ligningen. Man ved aldrig hvornår han er spilbar. Så vi må nøjes med at glædes over de få kampe han får.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar