LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud 66. min
0
Ingen stemmer
32 - Joel Matip
1
4%
2 - Joe Gomez
1
4%
44 – Luke Chambers ud 67. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo
8
33%
17 - Curtis Jones ud 89. min.
2
8%
38 – Ryan Gravenberch ud 70. min
9
38%
19 - Harvey Elliott
1
4%
27 - Darwin Nunez ud 66. min
2
8%
20 - Diogo Jota ind 81. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind 66. min.
0
Ingen stemmer
48 - Calum Scanlon ind 66. min.
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind 67. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ind 70. min.
0
Ingen stemmer
53 – McConnell ind 89. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 24

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Cynwal » mandag, 23. okt, 2023 18:59

Hvornår: Torsdag 26. oktober kl. 21:00
TV: TV2 Sport - transmission starter 20:55 og streaming på TV2 Play
Sted: Anfield

Dommerne er ikke oplyst endnu, men vi trænger også alle sammen til kamp, hvor vi ikke fokuserer på hvem der fløjter og hvem der sidder i VAR rummet. Foreløbig har dommerstandarden været god i vore 2 foreløbige EL-kampe, så lad os håbe det fortsætter, og der er jo med sikkerhed ikke nogen PGMOL-medlemmer involveret!

Modstanderen: Toulouse FC
Billede

Toulouse or not to loose - That is the question!
Undskyld denne nrg inspirerede dad-joke (tidligere meget aktiv forumist), men det er et faktum, at begge hold er ubesejrede i gruppen inden kampen. Begge holds tidligere resultater i puljen kan ses her:
Billede
De to klubber har mødtes 2 gange før. Det var i Champions League tilbage i 2007, i 3. kvalifikationsrunde inden gruppespillet. 2006/07 sæsonen sluttede jo med et nederlag i Champions League finalen i Athen mod AC Milan, og i PL sluttede på 3. pladsen, og dengang havde England kun 2 direkte kvalificerede hold til gruppespillet. I første kamp, som var i Toulouse vandt LFC knebent 1-0. Målscorer var nyindkøbet Andrij Voronin med et drømmehug lige i tre'eren, og jeg kan huske jeg tænkte: "Benitez er GENIAL med sådan et nyindkøb". Det viste sig jo siden at være en enlig svale fra Voronins side i, en lidet flatterende karriere på Merseyside. Men den kasse var god, og i kan gense den her, men må bære over med den dårlige billedkvalitet, som jo er før der var HD og 4K:
Der var anderledes gang i den i returopgøret på Anfield, hvor Dirk Kuyt var i spillehumør og brændte et hav af chancer, inden han fik indstillet sigtekornet og scorede LIverpools 2 sidste mål i en sikker 4-0 sejr. Forinden havde Peter Crouch scoret til 1-0 og Sami Hyppiä scoret til 2-0. Gense højdepunkterne her:
Toulouse FC - Historie
Som det fremgår af deres klublogo, er Toulouse FC stiftet i 1937. Byen ligger centralt i det sydlige Frankrig, og den kaldes også La Ville Rose eller den lyserøde/pink by på grund af farven på de brændte mursten i mange af byens bygninger. Toulouse er kendt for at være centrum for europæisk flyproduktion, da Airbus har hovedkontor i byen. Det er Frankrigs 4. største by og der er i dag tæt på ½ million indbyggere, altså samme størrelse som byen Liverpool.

Toulouse har aldrig været franske mestre, men har til gengæld 1 sejr i den franske pokalturnering, da de vandt pokalfinalen i 2023, og det er således denne pokaltriumf, som har givet kvalifikation til denne sæsons Europa League. Ellers vrimler klubbens historie ikke med så mange højdepunkter. En spøjs detalje er, dog, at klubbens ejere i 1967 valgte at sælge alle spillere og klubbens plads i den bedste række til den parisiske klub Red Star. Så i 3 år var Toulouse uden nogen nævneværdig fodboldklub, men i 1970 dannedes Union Sportive Toulouse, som så i 1979 tog navneforandring tilbage til den tidligere klub i byen: FC Toulouse. Klubben har haft enkelte optrædender i europæisk sammenhæng, men uden nævneværdige resultater. Klubben kaldes også Les Violets (de violette/lilla) og deres hard core fans kan dog huske en sejr over Napoli med en vis Diego Maradona på holdet, da de to hold mødtes i 1. runde af UEFA Cup'e, i 1986. Det stod 1-1 sammenlagt efter 90 min. i returkampen, og så vandt Toulouse 4-3 på straffespark, og sendte dermed Maradona og Co. ud af Cup'en. Klubbens mest berømte spiller gennem tiderne er Fabian Barthez, som jo var god til at hente bolde ud af Manchester Uniteds net, når de mødte Liverpool. Blandt andre spillere, som er kommet til storklubber nævnes danske Martin Braitwaite, som kom til Toulouse i 2013 fra Esbjerg FB og i 2017 drog til Middlesborough. Toulouse har i mange år været elevatorhold, som har skiftet mellem Ligue 1 og Ligue 2, senest rykkede de i Ligue 2 i april 2020, da de var på en nedrykningsplads, og den franske liga lukkede sæsonen før tid, grundet Coronaens udbrud. I juli 2020 købte Redbird Capital så 85 % af klubbens aktier. Redbird Capital, som også er indirekte medejer af LIverpool FC, da FSG har solgt 11% deres FSG aktier til Redbird. En af Redbirds første handlinger som ejere af Toulouse var at ansætte et velkendt ansigt for LIverpool fans i form af Damian Comolli. Han har udtalt, at driften af Toulouse er udelukkende data-drevet, altså efter det kendte Money-Ball princip, hvor man scouter efter spillere med uforløst talent, og søger at udvikle dem til er højere niveau. Man kan sige meget om Comolli, men det lykkedes jo meget godt med Luis Suarez, men knap så godt med Andy Caroll. I Toulouse har det foreløbig betydet retur til Ligue 1 med en førsteplads i Ligue 2 i sommeren 2022, og så som sagt deres første triumf i den franske Pokalturnering i 2023. Den nuværende trup har også dansk islæt i form af de to farsvarspillere Rasmus Nicolaisen (tidligere FC Midtjylland) og Mikkel Desler (tidligere OB), hhv 26 og 28 år gamle, og de har begge været med i Toulouse's første 2 EL kampe, så der er stor chance for, at vi får dem at se på torsdag. I deres sidste EL kamp på hjemmebane mod LASK, stillede Tolouse FC sådan her op i en 4-5-1 formation:
Billede
Det bemærkes, at begge danskere var med i startopstillingen, og at det var venstre back, som scorede det enlige mål. Bemærk også, at 5 Toulouse spillere - immervæk halvdelen af markspillerne - fik en advarsel i kampen. LASK fik kun to advarsler, så det kunne være en indikation af, at Liverpool møder et hold, som gerne vil spille med musklerne på torsdag.
Det får tiden vise.

Liverpool FC
Liverpool slap fra lørdagens ulideligt tidlige kamp mod Everton, uden at Jordan Pickford smadrede nogen LFC spillere. Der er i hvert fald i skrivende stund ikke sluppet noget ud fra Kirkby om andet. Jeg tror, at Klopp vil gå efter at sikre hurtigt avancement fra gruppespillet, og helst med en førsteplads i gruppen, da det giver bedre seedning til lodtrækningen efterfølgende, så jeg tror vi får en mere rutineret trup at se til denne kamp. Normalt ville det være Caoimhin Kellehers opgave at vogte målet, men jeg tror ikke han har fået fjernet sting i knæet endnu. Så det bliver Alisson, som vogter kassen på torsdag, da de øvrige målmænd i truppen alle er for unge og urutinerede. Adrian blev jo ikke udtaget til EL truppen, da han grundet alder ville blokere Ben Doak som A-liste spiller, så 3. målmandspladsen varetages af Pitaluga eller Jaros, afhængig af dagsform, men begge er yderst urutinerede på dette niveau.

På højre back tror jeg Joe Gomez får lov at starte. Trent er godt nok tilbage efter skade, og hans performance i lørdags tyder på, at han godt kunne trænge til lidt mere kampform, men jeg tror ikke Klopp tør satse med TAA så tæt på tilbagekomst fra skade. SÅ Smoking Joe på HB. I Midterforsvaret glæder jeg mig allerede til at se mit nye yndlingsstjerneskud fra Akademiet: Jarell Quansah. For hver kamp han spiller, imponere han mere og mere, og hvis han fortsætter den udvikling - og får spilletid nok - så ender han sæsonen med en status som den nye Beckenbauer. Han imponerer mig i den grad med køligt overblik og eminent boldomgang samt veludviklet spilforståelse. Han kan så passende få selskab af Matip, som fik spilletid da Konaté var tæt på grænsen til (eller over...?) gult kort nr. 2 i lørdags. VB bliver så Tsimikas. For det første fordi han trænger til kamptræning, men for det andet: Vi har ikke andre, med mindre vi skal ned og teste uprøvede akademispillere. Men det har Klopp jo turdet gøre før, så....

På midtbanen bør der blive spilletid fra start til Wataru Endo. Han ser ud til at være typen, der skal bruge lang tid for at spille sig ind i en ny klub, så her er der mulighed for stort set risikofri kamptræning og læring i spillestil. Han får selskab på midtbanen af Curtis Jones, som jo stadig er karantænespærret på søndag mod Nottingham Forest, så kamptræning til Curtis. ...og så synes jeg Ryan Gravenberch fortjener mere spilletid. Han spillede godt i lørdags, og jeg var skuffet over at han blev udskiftet med Elliot i 61. minut. Jeg kunne faktisk godt se Graveren (jeg må vænne mig af med at bruge øgenavnet på en gammel Everton spiller) som første målscorer på torsdag. I er velkomne til at spille på det, men jeg refunderer ikke eventuelle tab.

I angrebet tror jeg mange gerne vil se Nunez fra start, og vi er endnu flere som gerne vil se ham gribe en af de chancer, som han får fra start, når han får dem. Vi skal altså have gang i de £77 mill. eller hvor meget han nu kostede, og det er ikke nok, at statistikker med så forholdsvis lidt spilletid, at det ikke giver nogen statistisk relevans, viser, at han pr. minut er mest scorende Liverpool spiller. Lad os håbe, at Darwins fremragende assist i lørdags, har givet ham lidt selvtillid at bygge videre på. På højrefløj tror jeg Elliot får lov til at vikariere for Mo Salah. Med mindre Salah får overbevist Klopp om at: "'I never get injured Jürgen, unless I play against Sergio Ramos!" Men mit bud er Elliot. Venstre fløj bliver så altid parate Jota, og han scorer på torsdag. Selvfølgelig på hovedstod.

Så min lineup - som selvfølgelig er meldt ud alt for tidligt til at have en chance for at gå hjem - ser sådan her ud:
Billede

Men hva' sir' I? ........................
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Emmy » mandag, 23. okt, 2023 21:00

Jeg kan ikke helt regne ud hvordan, men kunne man forestille sig at Kostas bliver sparet? Eneste venstreback i truppen. Han må ikke gå i stykker. Vi mangler Milner! Jeg kommer aldrig til at fatte han skulle forlade os.
En hjemmekamp mod Tølløse. Der må jeg indrømme, nærmest uanset hvad vi stiller med så forventer en stensikker sejr.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Cynwal » mandag, 23. okt, 2023 21:23

Emmy skrev:
mandag, 23. okt, 2023 21:00
Jeg kan ikke helt regne ud hvordan, men kunne man forestille sig at Kostas bliver sparet? Eneste venstreback i truppen. Han må ikke gå i stykker. Vi mangler Milner! Jeg kommer aldrig til at fatte han skulle forlade os.
En hjemmekamp mod Tølløse. Der må jeg indrømme, nærmest uanset hvad vi stiller med så forventer en stensikker sejr.
Jeg sad med samme smag i munden, da jeg skrev. ....men det kan da være, at 18 årige Luke Chambers er moden? Han har immervæk 16 senior kampe for Kilmarnock i Scottish Premiership på CV'et samt er U19 Europamester for England
Billede
Her er hvad der står om ham i præsentationen af de enkelte Academy players:

Luke Chambers is a talented left-back who signed new contracts with Liverpool FC in both July 2022 and May 2023, having joined the Academy at the age of six.

The Preston-born defender made his U18s debut in 2020-21, making an excellent impression both going forward as well as defensively, and signed his first professional contract in 2021.

Due to one or two injuries in the team during the next campaign, Chambers featured on numerous occasions at centre-half and also became the U18s penalty taker, netting nine goals.

The defender went on to enjoy a fine summer of 2022, firstly winning the U19 European Championship with England.

Chambers then travelled on the pre-season tour to Thailand and Singapore with Jürgen Klopp's senior team, starting against Manchester United and coming on as a substitute in the clash with Crystal Palace.

He spent the second half of the 2022-23 campaign on loan with Kilmarnock, making 16 appearances for the Scottish Premiership side.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Emmy » mandag, 23. okt, 2023 21:47

Han kunne da bestemt være en mulighed. Måske forsvaret dog bliver en kende for useriøst hvis der slet ikke er nogen faste startere til at holde styr på tropperne
"We're not racist, we only hate the mancs"

grauballemanden
Indlæg: 225
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af grauballemanden » mandag, 23. okt, 2023 21:59

Jeg er lidt til at starte med Doak istedet for Elliot. Ellers er jeg enig i dit forslag Cynwal.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Cynwal » mandag, 23. okt, 2023 22:33

grauballemanden skrev:
mandag, 23. okt, 2023 21:59
Jeg er lidt til at starte med Doak istedet for Elliot. Ellers er jeg enig i dit forslag Cynwal.
Doak er skadet, og er sandsynligvis ikke klar. Det er i hvert fald hvad jeg mener at have læst. Havde han været klar, havde jeg klart sat ham på højre fløj. Hvor Robertson blev skadet for det Skotske landshold, så blev Doak skadet i en kamp for Skotlands U21 her i landskamppausen. Han er dog endnu ikke endegyldigt meldt ude i forhold til truppen, så lad os krydse fingre for han bliver klar, får han for da langt mere kridt på højrestøvlen i løbet af en kamp end Elliot, som altid søger tidligere ind mod midten.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

grauballemanden
Indlæg: 225
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af grauballemanden » mandag, 23. okt, 2023 23:30

Cynwal skrev:
mandag, 23. okt, 2023 22:33
grauballemanden skrev:
mandag, 23. okt, 2023 21:59
Jeg er lidt til at starte med Doak istedet for Elliot. Ellers er jeg enig i dit forslag Cynwal.
Doak er skadet, og er sandsynligvis ikke klar. Det er i hvert fald hvad jeg mener at have læst. Havde han været klar, havde jeg klart sat ham på højre fløj. Hvor Robertson blev skadet for det Skotske landshold, så blev Doak skadet i en kamp for Skotlands U21 her i landskamppausen. Han er dog endnu ikke endegyldigt meldt ude i forhold til truppen, så lad os krydse fingre for han bliver klar, får han for da langt mere kridt på højrestøvlen i løbet af en kamp end Elliot, som altid søger tidligere ind mod midten.
Det var jeg ikke klar over. Øv, ville sgu godt ha' set ham i denne kamp.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 24. okt, 2023 11:48

Jeg tror at Luke Chambers får tilliden på backen. Kostas spares. Han er førstevalg, nu hvor Robbo er ude. Er Kelleher stadig skadet? Ellers vil jeg starte med ham. Gakpo kan vel også få nogle minutter. Hvor langt er Bajcetic og Thiago i deres genoptræning? Kaide Gordon skulle også være tilbage, men kampen her kommer for tidligt. Men det vil netop være sådan en kamp, hvor han kunne shine!

Mit forslag:

-----------Kelleher----------
Gomez---Matip--Qansah---Chambers

Jones---Endo---Gravenberch

Elliott---Nunez---Jota


Jota spillede hele kampen mod Everton, så jeg ved ikke om Klopp vil starte med ham. På den anden side tror jeg han vil hvile Diaz og Salah. Enig i at vi skal have gang i Nunez. Jeg tænker at kampen vil foregå i et tempo, hvor hans teknik kan følge med. Det kunne være frækt at give James McConnell nogle minutter i denne kamp. Jeg så han sad på bænken mod Everton.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af AJJ » tirsdag, 24. okt, 2023 12:52

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 24. okt, 2023 11:48
Jeg tror at Luke Chambers får tilliden på backen. Kostas spares. Han er førstevalg, nu hvor Robbo er ude. Er Kelleher stadig skadet? Ellers vil jeg starte med ham. Gakpo kan vel også få nogle minutter. Hvor langt er Bajcetic og Thiago i deres genoptræning? Kaide Gordon skulle også være tilbage, men kampen her kommer for tidligt. Men det vil netop være sådan en kamp, hvor han kunne shine!

Mit forslag:

-----------Kelleher----------
Gomez---Matip--Qansah---Chambers

Jones---Endo---Gravenberch

Elliott---Nunez---Jota


Jota spillede hele kampen mod Everton, så jeg ved ikke om Klopp vil starte med ham. På den anden side tror jeg han vil hvile Diaz og Salah. Enig i at vi skal have gang i Nunez. Jeg tænker at kampen vil foregå i et tempo, hvor hans teknik kan følge med. Det kunne være frækt at give James McConnell nogle minutter i denne kamp. Jeg så han sad på bænken mod Everton.
Give it a rest ffs :)

Men ja - lad os se Chambers på VB. Det er da den eneste fordel ved EL - at de unge talenter kan få chancen og stamspillere spares.

Og så lige på terminslisten indtil næste pause:

Toulouse, Nottingham F, Bournemouth, Luton, Toulouse, Brentford (hjemme)

Jamen, det skal jo bare give 6 sejre. Der er ikke så meget der.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 25. okt, 2023 13:42

Endnu en kamp som "bare" skal vindes, må indrømme jeg har lidt svært ved at sætte mig op til disse kampe, og kan sådan set også sagtens forstå hvorfor det kan være lidt svært for spillerne at få det rette spændings niveau, når de løber på banen.

Jeg prøve at tage de positive briller på og se det som en kamp, hvor Klopp har mulighed for at prøve nye ting og spillere.

Har kigget lidt på statistikken fra PRL og der tegner sig indtil videre et tydeligt billede af at der skal strammes op defensivt, vi tillader ganske enkelt for mange skud imod os.

Sidste år tillod Liverpool 9,7 skud imod os, i år er det indtil videre 13,4 mål pr. kamp. Alisson har haft 32 redninger i år til sammenlig har Ederson/Ortega haft 13 og Raya/Ramsdale ligeledes 13 redninger.

Samtidig blev jeg faktisk lidt overrasket overrasket over at vi i år kommer frem til færre afslutninger end vi gjorde sidste år, sidste år var det 17,2 pr kamp mod 15,9.

Jeg ved godt man altid skal passe på med statistik, fordi vores defensiv har selvfølge lige også været præget af en del skader og røde kort så vi har stået dybere, men mit indtryk er også at vi ikke forsvare specielt godt i år, modstanderen kommer ret nemt frem til afslutninger.

Synes faktisk Matip og Gomez har leveret over forventning i år, men synes der er andre problemstillinger.
1) Mac Allister er noget svingende på 6er position
2) Trents hybridroller - skader den egentlig mere end den gavner i det store billede (Mod Everton var han i mine øjne virkelig ringe - mister bold besiddelse 31 gange og ligger på 75% i afleveringsprocent) han har netop fået ny kontrakt og er blevet viceanfører- jeg forventer meget mere af ham.
3) Elliot gjorde det fint mod Everton da vi var en man i overtal og var totalt bolddominerende, men jeg synes ikke han er god nok når vi møder modstandere hvor midtbanen skal forsvare mere, hans ganske enkelt for langsom til at lave tilbageløb.

Det får mig frem til jeg kunne godt snart tænke mig at se Endo få mere spilletid som 6'er for at se om det giver bedre balance og jeg vil gerne prøve at se ham bag Szoboslai og Mac Allister, det kommer ikke til at ske i denne kamp, men håber snart at se det.

Vil gerne afprøve Gomez som højre back os så prøve at smide Trent frem som 8 og sætte ham fri, ved godt det vil kræve at han løber mere, men det er vel også muligt.

Elliot og jeg elsker hans attitude og udstråling, men jeg tror simpelthen ikke på at han bliver god nok til at starte på et tophold, han har spillet 76 gange nu for Liverpool og synes stadig ikke vi har fundet den position hvor han fungere. Sidste år vendte vores sæson faktisk da han røg ud af holdet og Jones kom ind, og vi har kun tabt en kamp siden.
Løsning sælg ham og brug pengene til at få en bedre midtbanespiller - meget gerne en 6er.

I denne kamp håber jeg at se Endo bagved Gravenberch og Jones på midten.
YNWA

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Rasputin » torsdag, 26. okt, 2023 08:50

Det er ikke kampe der får pulsen op, men det kan også være godt nok, bare engang imellem.

-----------Kelleher----------
Gomez---Matip--Qansah---Chambers

Jones---Endo---Gravenberch

Elliott---Nunez---Jota

Den opstilling er jeg med på! Det vil give mening at give Endo chancen, spilletid til Quansah, & Chambers beskytte Kostas, og ellers bare flere minutter til Jones, Elliot og Darwin. Det er stadig en stærk opstilling.

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Rasputin » torsdag, 26. okt, 2023 10:13

Redtothebone skrev:
onsdag, 25. okt, 2023 13:42
Endnu en kamp som "bare" skal vindes, må indrømme jeg har lidt svært ved at sætte mig op til disse kampe, og kan sådan set også sagtens forstå hvorfor det kan være lidt svært for spillerne at få det rette spændings niveau, når de løber på banen.

Jeg prøve at tage de positive briller på og se det som en kamp, hvor Klopp har mulighed for at prøve nye ting og spillere.

Har kigget lidt på statistikken fra PRL og der tegner sig indtil videre et tydeligt billede af at der skal strammes op defensivt, vi tillader ganske enkelt for mange skud imod os.

Sidste år tillod Liverpool 9,7 skud imod os, i år er det indtil videre 13,4 mål pr. kamp. Alisson har haft 32 redninger i år til sammenlig har Ederson/Ortega haft 13 og Raya/Ramsdale ligeledes 13 redninger.

Samtidig blev jeg faktisk lidt overrasket overrasket over at vi i år kommer frem til færre afslutninger end vi gjorde sidste år, sidste år var det 17,2 pr kamp mod 15,9.

Jeg ved godt man altid skal passe på med statistik, fordi vores defensiv har selvfølge lige også været præget af en del skader og røde kort så vi har stået dybere, men mit indtryk er også at vi ikke forsvare specielt godt i år, modstanderen kommer ret nemt frem til afslutninger.

Synes faktisk Matip og Gomez har leveret over forventning i år, men synes der er andre problemstillinger.
1) Mac Allister er noget svingende på 6er position
2) Trents hybridroller - skader den egentlig mere end den gavner i det store billede (Mod Everton var han i mine øjne virkelig ringe - mister bold besiddelse 31 gange og ligger på 75% i afleveringsprocent) han har netop fået ny kontrakt og er blevet viceanfører- jeg forventer meget mere af ham.
3) Elliot gjorde det fint mod Everton da vi var en man i overtal og var totalt bolddominerende, men jeg synes ikke han er god nok når vi møder modstandere hvor midtbanen skal forsvare mere, hans ganske enkelt for langsom til at lave tilbageløb.


Det får mig frem til jeg kunne godt snart tænke mig at se Endo få mere spilletid som 6'er for at se om det giver bedre balance og jeg vil gerne prøve at se ham bag Szoboslai og Mac Allister, det kommer ikke til at ske i denne kamp, men håber snart at se det.

Vil gerne afprøve Gomez som højre back os så prøve at smide Trent frem som 8 og sætte ham fri, ved godt det vil kræve at han løber mere, men det er vel også muligt.

Elliot og jeg elsker hans attitude og udstråling, men jeg tror simpelthen ikke på at han bliver god nok til at starte på et tophold, han har spillet 76 gange nu for Liverpool og synes stadig ikke vi har fundet den position hvor han fungere. Sidste år vendte vores sæson faktisk da han røg ud af holdet og Jones kom ind, og vi har kun tabt en kamp siden.
Løsning sælg ham og brug pengene til at få en bedre midtbanespiller - meget gerne en 6er.

I denne kamp håber jeg at se Endo bagved Gravenberch og Jones på midten.
Helt enig.
Mac A er ikke elendig som 6'er men det er heller ikke hans bedste plads.
Trent løste et problem sidste sæson med sin hybridrolle, men jeg vil være mere tryg med hybridrollen med en stærk 6'er der kan dække rummet Trent efterlader.
Elliott er en vidunderlig fodboldspiller, men fylder for lidt på midtbanen, medmindre det er kampe hvor vi ved at vi har bolden 80%. Han er svær at få passet ind.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. okt, 2023 20:04

Qansah på bænken. Betyder det at han er over Matip og Gomez i hierarkiet? Spændende opstilling. Glæder mig til at se Chambers på backen, og Jones og Gravenberch sammen på midten.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Emmy » torsdag, 26. okt, 2023 20:37

Nej det betyder han er under. Klopp vælger at stille med et lidt stærkere hold til end normalt. Og med Chambers på backen, tør han ikke spille med Quansah.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 26. okt, 2023 21:03

God kamp Reds.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar