Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
5%
66 - Trent Alexander-Arnold
1
5%
5 - Ibrahima Konaté
1
5%
4 - Virgil Van Dijk
3
15%
2 - Joe Gomez ud 66. min
1
5%
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud 66. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 82. min
3
15%
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud 66. min
0
Ingen stemmer
67 - Harvey Elliott ind 66. min
2
10%
18 – Cody Gakpo ind 66. min
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind 66. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind 82. min
8
40%
 
Afgivne stemmer: 20

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » mandag, 06. nov, 2023 10:23

texy skrev:
søndag, 05. nov, 2023 11:27
Jeg tror, at vi får et Nunez hattrick i dag.
Beklager. Der skulle naturligvis have stået "et hatrick af gigantiske afbrændere".

Ikke så meget for mig at sige til kampen. Vi spillede (uden at det på nogen måde var fantastisk) godt nok til mindst at vinde de 1-0, det er påkrævet i udekampe som disse, men Jota, Salah og Nunez skal skamme sig lidt i dag.

Jeg bliver ved med at synes, at Macca ofte er fejlcastet på den 6er. Han var bestemt ikke god i går.

Trent havde det også svært på HB. Og selvom han fremadrettet leverede nogle fremragende afleveringer, så savner jeg, at han bruges på højre kant, når han spiller HB. Vi får ikke slået de kvalitetsindlæg, som han fik så mange assists på tidligere. Og Salah får heller ikke de samme muligheder for at komme i farlige positioner. Hvis han virkelig skal blive ved med at spille den plads, så håber jeg, at der kan findes en måde at kombinere den centrale spilopbygger-opgave med den tidligere wingback-opgave. Ved ikke om det skaber mere kaos i egne rækker, end det gør os uforudsigelige overfor modstanderne, men det er ikke desto mindre mit håb, når man ikke vil smide Trent op på 6eren og Gomez ud på HB.

Apropos Gomez, så var han i mine øjne en af de spillere, der gjorde det rigtig godt. Sammen med Gravenberch, Alisson og Van Dijk synes jeg, at han var blandt vores bedste.

Alt var heldigvis ikke forfærdeligt. Når man er bagud med 1-0 i 5 minutters overtid og ender med 1-1, kan man godt se noget positivt i resultatet.

Og så var det fantastisk og dybt rørende, at det var Lucho der fik scoret det mål. Checker som det første hver morgen og det sidste hver aften, om der er nyt om hans far. Der findes efter min opfattelse ikke mere umenneskelige, kujonagtige og utilgivelige forbrydelser end kidnapning eller voldtægt. Og når man er så tåbeligt engageret i en fodboldklub, som mange af os fans er, så kommer det af en eller anden grund ret tæt på. Så dejligt med et øjebliks lys i det mørke Lucho pt. vandrer i.

11 kampe spillet. Vi ligger nummer 3. Tre point fra Man City og potentielt fem point fra Spurs. Mon ikke, at vi godt havde kunnet acceptere det udfald, hvis det blev tilbudt før sæsonstart?
Kloppite

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 06. nov, 2023 10:59

AJJ skrev:
mandag, 06. nov, 2023 08:40
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 05. nov, 2023 20:30
Det er bare sådan en kamp, hvor man ved at får vi det første mål, så skal modstanderen frem og så bliver de mast, men det forplanter sig i hovederne jo længere minutterne går og målet ikke kommer og samtidig undervurderer vi gang på gang de her små skodhold og deres små skodstadions og så ender man med at ligge som man har redt. Vi fortjente ikke mere.
Skal vi ikke reservere den slags betegnelser til Saudi FC og UAE FC i stedet for at være arrogante? Luton fortjener ikke andet end respekt for den tur op igennem rækkerne, de har taget. Det er ikke dem og lignende hold, der ødelægger fodbolden.
Det kan du jo vælge at gøre som du vil. Jeg har ingen respekt for sådan en lille skodklub med deres små skodfans, der sidder på deres lille skodstadion og synger Always the victims, det er forkasteligt og pinligt og desværre lidt en tendens de små har det med at tage med. Hvorfor aner jeg ikke, mangel på format vel sagtens. At Saudi FC og UAE FC er roden til alt, hvad der er forkert ved fodbold, giver ikke Lutons skodfans carte blance til at kunne opføre sig som de vil. Der sidder efterladte der den dag i dag weekend efter weekend skal finde sig i at små skodmennesker uden format håner deres smertelig tab af elskede.

Men de rykker ned alligevel, så who cares. Fuck off Luton, bye bye din skodklub :alcohol:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 06. nov, 2023 11:17

Åbenbart sang Luton's fans "Always the Victims" under kampen. Specielt dem som stod på Kenilworth End.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -that.html

Edit. Blev kun slået med 18 min :lol:
Senest rettet af Hr. Drejer mandag, 06. nov, 2023 12:47, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » mandag, 06. nov, 2023 12:44

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 06. nov, 2023 10:59
AJJ skrev:
mandag, 06. nov, 2023 08:40
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 05. nov, 2023 20:30
Det er bare sådan en kamp, hvor man ved at får vi det første mål, så skal modstanderen frem og så bliver de mast, men det forplanter sig i hovederne jo længere minutterne går og målet ikke kommer og samtidig undervurderer vi gang på gang de her små skodhold og deres små skodstadions og så ender man med at ligge som man har redt. Vi fortjente ikke mere.
Skal vi ikke reservere den slags betegnelser til Saudi FC og UAE FC i stedet for at være arrogante? Luton fortjener ikke andet end respekt for den tur op igennem rækkerne, de har taget. Det er ikke dem og lignende hold, der ødelægger fodbolden.
Det kan du jo vælge at gøre som du vil. Jeg har ingen respekt for sådan en lille skodklub med deres små skodfans, der sidder på deres lille skodstadion og synger Always the victims, det er forkasteligt og pinligt og desværre lidt en tendens de små har det med at tage med. Hvorfor aner jeg ikke, mangel på format vel sagtens. At Saudi FC og UAE FC er roden til alt, hvad der er forkert ved fodbold, giver ikke Lutons skodfans carte blance til at kunne opføre sig som de vil. Der sidder efterladte der den dag i dag weekend efter weekend skal finde sig i at små skodmennesker uden format håner deres smertelig tab af elskede.

Men de rykker ned alligevel, så who cares. Fuck off Luton, bye bye din skodklub :alcohol:
Du er altså lidt af et hothead nogle gange. Eller bare passioneret :)

Det var usmageligt - men der er brodne kar i alle lejre.

Også i vores egen, jf. alle München sangene gennem tiden, dødstrusler mod dommere og modstandere osv.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 06. nov, 2023 14:10

Vores midtbane inklusiv Trent var simpelthen elendig i nærkampe i denne kamp

Trent vinder 0 af 8 ground duels
Mac Allister vinder 2 af 7 ground duels
Szoboslai vinder 0 af 5 ground duels
Gravenberch vinder 3 af 8 ground duels
Elliot vinder 0 af 3 ground duels

Hvor er viljen? Vi savner i den grad en Fabinho

Til sammenligning vinder Chong 8 ud af 8 dueller på bare 29 minutter og der bliver begået 4 frispark imod ham.

Bare for at tage Trent som eksempel så mister han bolden 28 gangen vinder 0 dueller både på jord og i luften og mislykkes med 0 ud af 2 driblinger, det er simpelthen for sløset.

Ved Luton målet ender vi med faktisk med en 3 mod 5 situation efter et hjørne og Mac Allister der ikke ligefrem er et lyn ender i løbeduel med Chong, Trent når kun lige hjem over midten og stopper sit løb mens Virgil og flere andre står og råber på straffe i den anden ende og Elliot er ganske enkelt for langsom til at bidrage og vores hurtigste spillere i Nunez og Salah forsøger slet ikke at løbe hjem, helt fortjent vi bliver straffet

Det hjælper så heller ikke at vores angriber brænder en del chancer, og selvom vi har 24 afslutninger, så var der en del angreb hvor vi søger afslutningen for tidligt, der kan vi lærer meget at City som ofte bruger lidt længere tid på at få en større chance.

Jeg er dog ikke så pessimistisk selvom vi burde vinde den kamp, det var en kollektiv offday hvor spillerne glemte at kæmpe for holdet. Men jeg synes det er på tide at Trent ryger på bænken og så prøver Endo på den defensive midt, Mac Allister virker virkelig slidt allerede. Nu fik han sit 5 gule kort så han kan ikke være med mod Brentford.
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 06. nov, 2023 16:08

@Redtothebone

Et flot referat af kampen. Du har virkelig gjort dig store anstrengelser for ikke at nævne Nunez store afbrændere :lol:

Ja, det var en offday. Kun Gravenberch aff vores midtbanespillere, kan være sin indsats bekendt. Men det ændrer ikke ved at vi skabte chancerne til at vinde kampen. Og hvis nu Nunez ikke havde et helt frit mål og ikke stod kun 3 meter fra mål, men i stedet 30 meter fra mål, så havde han sikkert scoret på et drømmehug :D
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 06. nov, 2023 16:35

Hr. Drejer skrev:
mandag, 06. nov, 2023 16:08
@Redtothebone

Et flot referat af kampen. Du har virkelig gjort dig store anstrengelser for ikke at nævne Nunez store afbrændere :lol:

Ja, det var en offday. Kun Gravenberch aff vores midtbanespillere, kan være sin indsats bekendt. Men det ændrer ikke ved at vi skabte chancerne til at vinde kampen. Og hvis nu Nunez ikke havde et helt frit mål og ikke stod kun 3 meter fra mål, men i stedet 30 meter fra mål, så havde han sikkert scoret på et drømmehug :D
😁 ha ha nej prøver ikke at anstrenge mig, han brænder 2 store, men det gør Jota og Salah også derfor røg de i en pulje. 😁 imø var der kun 3-4 spiller der kan være tilfreds med deres indsats, synes heller ikke Gravenberch gør nok, men var den bedste af de 3 der startede.
YNWA

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » torsdag, 09. nov, 2023 14:58

Jeg er en af Nunez's hårdeste kritikere, og han er da lidt til grin med sin afslutning, men når det er sagt har bolden sit opspring på en drilsk afstand fra ham. En spiller til +700 millioner burde nok kunne kompensere for dette, men når spillet er højt anlagt - åbenbart måske også hvad angår det enkle - kommer man til at ligne en idiot. Lige som når en top-bordtennis spiller rammer ved siden af bolden. Jeg opfatter Diaz og Jotas spillestil som værende mere striker-orienteret. Ikke så meget bullshit; bolden skal i mål, og rend mig i æstetikken. Nunez bliver aldrig Gerd Müller-typen. Det er ligesom FCKs kampagne: de sidste eksponentielle procent, som udmærker toppen, mangler endnu. Når Nunez dette er han det dobbelte værd, ellers det halve. Foreløbig gambler vi lærepenge.

Besvar