Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez
0
Ingen stemmer
32 - Joel Matip
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah
0
Ingen stemmer
21 – Kostas Tsimikas ud i pausen
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud i pausen
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott
0
Ingen stemmer
50 – Ben Doak ud i pausen
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 73. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud I 81. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ind i pausen
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ind i pausen
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ind i pausen
0
Ingen stemmer
27 - Darwin Nunez ind 73. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind 81. min.
6
100%
 
Afgivne stemmer: 6

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 07. nov, 2023 17:39

Hvornår: Torsdag den 9. november 18:45
TV: TV2 Sport - Transmissionen starter kl.: 18:40
Sted: Toulouse Stadium også kaldet "Stadium Municipal"
Stadion er bygget i 1937, og blev renoveret op til VM slutrunden i Frankrig i 1998. Danmark spillede i Toulouse i deres indledende pulje, da Bo Johansons tropper fik 1-1 mod Sydafrika, på vejen til Danmarks indtil nu bedste placering ved en VM-slutrunde (Kvartfinale, som vi knebent tabte 2-3 til de senere finalister fra Brasilien). Kapaciteten er på 35.472 tilskuere, og stadion ligger på en ø i Garonne floden, som går igennem centrum af Toulouse
Billede
Stadion lader til at have en størrelse, så vi kan håbe på at vi ikke skal høre på JudgeArdaStudge's kvababbelser over vinkel på kameraet ift banen og (hans) manglende overblik. Det minder mig faktisk lidt om hedengangne Niels Christian Niels-Christiansen, som under VM i Spanien 1982 indledte stort set hver kamp med: "Igen skal vi plages med, at en del af stadion ligger hen i skygge, så det bliver stort set umuligt at følge med i hvad der foregår"

Toulouse FC
....blev gennemgået i optakten til 1. møde i gruppespillet for 14 dage siden, og det kan (gen)læses her:
https://www.liverpoolfc.dk/forum/viewto ... f=5&t=8257
I kampen på Anfield kom Les Violets ikke med nogen overraskelser, og målene fra LFC's sikre 5-1 sejr kan genses her:
https://www.youtube.com/watch?v=vFskHxG ... iverpoolFC
(Videoen er ikke embedded her på Forum, da LFC blokerer for visning på 3.-parts sider)

Stilling i gruppe E og tidligere resultater
Sådan ser stillingen ud i LFC's gruppe inden torsdages kamp:
Billede
Med sejr torsdag, vil Liverpool med 12 point være sikker på avancement til næste runde, da hverken Toulouse eller LASK vil kunne nå op på 12 point, og hvis LASK får point i kampen mod Union Saint-Gilloises, vil sejr også være ensbetydende med, at Liverpool er sikker på 1. pladsen i puljen, om så de taber de 2 sidste kampe i puljen med 20-0. Men vi har jo lige set i weekenden, at den gamle sygdom med at sætte point til i en ellers forventet sikker sejr, er tilbage på holdet, så vi må hellere vente med at poppe champagnen. De hidtidige resultater i kampene i Pulje E ser sådan her ud:
Billede

Liverpool - hvordan stiller vi op?
I stedet for at prøve at gætte hvordan Klopp vil sætte tropperne, kommer jeg her med mit bud på hvordan jeg kunne tænke mig, at Liverpool stiller op - og måske er der ikke så stor forskel?

På kassen er det selvfølgelig Kelleher der skal i aktion, og hvis nu kommentatorerne til kampen læser med her på Forum, så er lige et tip. Kellehers fornavn er Gælisk (Walisisk) og udtales IKKE Ka-øjm-hin. Det udtales Qui-vin (Caoimhin er den gæliske variant af det angelsaksiske drengenavn Kevin. Han så også skarpere ud mod Bournemouth for en uge siden, end i første kamp mod Toulouse, hvor han så lidt rusten ud.

Forsvar: Den ungdomsspiller, Conor Bradley, jeg helst så få chancen på HB, er desværre stadig skadet. Det er med et træthedsbrud på en ryghvirvel, muligvis "vokse-alder"-betinget. Så umiddelbart er det Trent eller Gomez, så jeg går med Gomez, så han kan smage lidt på sin mere naturlige plads på HB, Tsimikas, som Klopp åbenbart har mistet lidt af tilliden til, siden han blev bænket i søndags, kan så få lov at se om han kan genopbygge lidt tillid. Han fylder 28 år til maj 2024, så hvis der er mere talent at folde ud, så skal han snart se at få det vist. I cdenterforsvaret bliver jeg dødskuffet, hvis ikke Beckenbauer 2.0 aka Jarell Quansah får lov at starte, gerne med Matip som makker.

Midtbanen: Wataru Endo som defensivt anker: JA TAK! ...og han fik jo hul på bylden scoringsmæssigt mod Toulouse sidst, så high-risc odds'ere kunne jo spille ham som første målscorer? Mac Allister ligner i hvert fald en Verdensmester, som er slidt helt ned til sokkeholderne, både spille- og humørmæssigt. Szoboszlai viste også i søndags, at han kun er et menneske, og at han også kan spille en kamp under middel, så der er dekreteret pause til vores kommende Capt. Fantastic også. Men Harvey Ellliot trænger til spilletid fra start, så han får højre midtbane. Venstre midt kan så gå til Curtis Jones, hvis han er kommet over det mindre problem, som holdt ham ude af Luton kampen. Er han ikke klar, så spiller Ryan Gravenberch.

I angrebet må det være Ben Doak tid igen. Han startede træning for godt og vel en uges tid siden. Han var ikke med på U21 i lørdags, da de blev savet over med 4-0 af West Ham, men det kan jo pege i 2 retninger. 1: Han blev sparet for at være klar torsdag eller 2: Han er ikke klar endnu. I det tilfælde, så tager u-opslidelige Mo "jeg bliver aldrig skadet" Salah endu en tur på højrefløjen. Centralt skal Nunez ind og bevise endnu en gang, at han kommer frem til en masse chancer. For det gør han jo! Hvis så Kenny Dalglish og Ian Rush kunne nå at træne lidt kølige afslutninger med ham inden på torsdag, kunne det hurtigt resultere i et potentielt hattrick. På venstre fløj syntes jeg, at Jota sprudlede så tilpas meget i den første kamp mod Les Violets, at han får mit genvalg,

Så jeg håber på dette hold mod Toulouse:
Billede

Men hvad tror I? ....eller hvad håber I at Klopp gør?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 07. nov, 2023 19:43

I hope they are ready Toulouse :P

grauballemanden
Indlæg: 225
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af grauballemanden » tirsdag, 07. nov, 2023 20:01

Jeg kunne godt, på et tidspunkt, tænke mig at se Gakpo på venstrekanten med Nuñez på midten. Ved ikke om det kommer til at ske 🤷‍♂️
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7311
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 08. nov, 2023 11:10

Ja, lidt flere kampe med Gakpo og Nunez kunne jeg også godt tænke mig at se. De fleste af os husker vel, hvad der skete mod Man United, da de begge figurerede på holdkortet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Cynwal » onsdag, 08. nov, 2023 13:19

Fowler89 skrev:
tirsdag, 07. nov, 2023 19:43
I hope they are ready Toulouse :P
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af texy » torsdag, 09. nov, 2023 11:57

Med Jones og Gravenberch skadet, samt Mac Allister i karantæne i næste PL kamp, forventer jeg en opstilling i stil med denne.

Kelleher
Gomez Matip Quansah Chambers
Elliott Endo Macca
Doak Gakpo Diaz

Vi kan lige så godt bruge Mac Allister i denne kamp, når han er suspenderet i PL og efterfølgende kigger ind i en landskampspause.

Diaz skal holdes i gang, hvis han selv føler sig klar til det. Gakpo trænger til en start. Og resten er de reservespillere, der også skal holdes i gang eller udvikles på.
Kloppite

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2128
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 09. nov, 2023 14:51

texy skrev:
torsdag, 09. nov, 2023 11:57
Med Jones og Gravenberch skadet, samt Mac Allister i karantæne i næste PL kamp, forventer jeg en opstilling i stil med denne.

Kelleher
Gomez Matip Quansah Chambers
Elliott Endo Macca
Doak Gakpo Diaz

Vi kan lige så godt bruge Mac Allister i denne kamp, når han er suspenderet i PL og efterfølgende kigger ind i en landskampspause.

Diaz skal holdes i gang, hvis han selv føler sig klar til det. Gakpo trænger til en start. Og resten er de reservespillere, der også skal holdes i gang eller udvikles på.
Jeg tror du har ret i den opstilling, bortset fra jeg tror Salah starter også, hans fysik er bare ikke som andre spillere.

Håber Endo griber chancen igen, for tænker også han skal spille på søndag mod Brentford.
YNWA

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Bock » torsdag, 09. nov, 2023 15:19

Jeg mener, at Salah efterhånden er blevet spillet ind på holdet, så hvorfor ikke lade Doak lige så stille komme til det samme? Macca vil ikke nødvendigvis forstærke holdet, men hvis han som 8'er og Endo som 6'er kan udvikle et samspil, vil det jo være fint. Vi skal have lagt nogle roller fast på den midtbane.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 09. nov, 2023 17:32

Officielt:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 09. nov, 2023 17:35

texy skrev:
torsdag, 09. nov, 2023 11:57
Kelleher
Gomez Matip Quansah Chambers
Elliott Endo Macca
Doak Gakpo Diaz
Den var tæt på at holde hele vejen, Kun Chambers, som blev Tsimikas isf, som "forkert"
Flot
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Junte » torsdag, 09. nov, 2023 17:43

Ser frem til at opleve Mac Allister som 8’er i stedet for den mere tilbagetrukne rolle.
Håber det giver lidt mere dynamik og involvering.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 09. nov, 2023 17:48

Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 09. nov, 2023 18:53

Der var det tæt på, at Joe Gomez fik slettet det kedelige "o" (nul) som han står for statistikkerne over antal seniormål for Liverpool
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7311
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 09. nov, 2023 19:30

Det er vist ikke første gang vi ser sådan en fra Kostas. Det er for let og han sælger resten af sit hold. Vi er vist også okay heldige med, at Endo stadig er på banen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: Toulouse FC - LFC >> Kamptråden, Europa League

Indlæg af Junte » torsdag, 09. nov, 2023 19:32

Hvis nogen er i tvivl om hvorfor klopp foretrak at spille en ude af position på venstre backen - så er den gode græker ved at vise det i øjeblikket

Besvar