Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
11
33%
32 - Joel Matip
5
15%
4 - Virgil Van Dijk
11
33%
21 - Kostas Tsimikas
2
6%
10 – Mac Allister ud 85. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud 73. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ud 54. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ud 85. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud 54. min.
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberchind 54. min
4
12%
7 - Luis Diaz ind 54. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind 73. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind 85. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind 85. Min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 33

mortenbak
Indlæg: 3087
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » søndag, 26. nov, 2023 11:34

115 anklager!
Få nu bare undersøgt halvdelen af dem.
Alt ved den klub er klamt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 26. nov, 2023 12:28

Nu har jeg i ro og mag, og med pulsen nede i normalt leje, gennemset extended highlights på Hoofoot.com, og har nok ændret min mening om et par ting, primært TAA i situationen med Haalands ærgerlige scoring.
Det er røvsygt, at Alisson glider, i et forsøg på et hurtigt udspark op til Salah, som jo tidligere har vist sig at være sejrsgivende mod MCFC. Ake tager det fejlede udkast ned, og sætter i drive fremad. Szoboszlai er hurtig til at se dette, og spurter efter ham, og presser ham ned imod TAA. Men Trent står nærmest som en saltstøtte og gør ikke engang et halvhjertet forsøg på at erobre bolden, eller være aktiv i at genere Ake mest muligt. Det betyder, at Ake smutter ind i mellemrummet mellem Szoboszali og Trent - da Trent intet gør for at lukke dette - og dermed er kæden brudt, og Haaland benytter uroen til en afslutning mod mål. Som Alisson på en god dag havde taget, men kun strejfer med hånden, så bolden akkurat holder sig på den forkerte side af stolpen.

Jeg har også læst i aviser, at eks-dommer Keith Hackett har udtalt, at der aldrig skulle have været dømt frispark til Alisson, da MCFC's scoring til 2-0 underkendes uden VAR eller noget som helst, da Chris Kavanagh dømmer firsparket. Nu har jeg kigget situationen igennem et par gange, og er ikke i tvivl om, at Akanji med sin højre arm, skubber til Alissons venstre arm, lige i det øjeblik da han er ved at gribe om bolden. Det er således en klar indgriben med en kropsdel, der ikke må bruges til at tackle, og der er således frispark. Tjekkede lige hvor Keith Hackette kommer fra, og han er fra - surpriser - South Yorkshire.

I oplægget bød jeg ind med, at Klopp ville vælge Gravenberch isf Cutis Jones, ud fra bevæggrunden, at Jones har for mange berøringer og ofte dribler ud i ingenting. Det fik den gode Curtis sat en tyk, fed streg under i hele første halvleg, krydret med et par afleveringer direkte til de lyseblå. Allerværst da han tæt under mål spiller en dårlig og helt forkert aflevering i det lille målfelt, som var tæt på at koste et mål. Jeg synes det var tydeligt, at Gravenberch er langt bedre til at dække sin bold med kroppen, og bruge sit antrit til at komme væk fra angribere, da han ikke søger at "proptrækkerdrible" modstanderen men prøver at komme hurtigtst muligt væk fra modstanderen. ....og ofte i et fremadrettet forsøg. Der kom langt mere dynamik og power på midtbanen, da Ryan G. kom ind.

Matip, som jeg også havde bænket i min forudsigelse, spillede for i øvrigt en rigtig god kamp, sammen med også strækt spillende VVD.

Men alt i alt en godkendt kamp og et OK resultat. Nu skal vi bare hvile flest spillere på torsdag mod LASK, og så være klar til at vinde igen når Fulham på søndag kl. 15:00 gæster Anfield.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 26. nov, 2023 17:09

Jeg vil gerne have solgt denne kamp for en uafgjort på forhånd. Jeg synes det er et flot resultat på en dag, hvor Alisson og Schobo og Curtis spiller årets dårligste kamp, og vi stiller med Kostas på den ene back, og uden en dissideret 6'er. Alligevel lykkes det Klopp og spillerne at hive et ganske flot resultat hjem. Det vidner om at vi har et nyt klassehold på vej, når vi kan få point mod verdens bedste hold, medens halvdelen af vores spillere spiller under vanlig standard.

Ti minutter inden Haalands scoring havde Nunez en lignende chance, som løb ud i sandet. Det viste meget fint forskellen på at være en rå diamant og være the finished article. Vil det lykkes Klopp at gøre Nunez til en klasseangriber? Nu har han spillet 41 kampe i PL, og scoret 13 mål og syv asissts. Han er 24 år, og bliver 25 år til sommer, så ungt talent kan man ikke kalde ham. Han skal levere i denne sæson!

Min MOM Trent
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7314
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 26. nov, 2023 17:12

Hr. Drejer skrev:
søndag, 26. nov, 2023 17:09
Schobo
Først Pep og nu Hr. Drejer...
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 26. nov, 2023 17:26

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 26. nov, 2023 17:12
Hr. Drejer skrev:
søndag, 26. nov, 2023 17:09
Schobo
Først Pep og nu Hr. Drejer...
Billede

???
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » søndag, 26. nov, 2023 22:01

- Med hensyn til den dissiderende 6'er er det da kun godt, at vi spiller uden en mand, der er i opposition til resten af holdet (undskyld, men vitsen var for plat til undlade).

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » mandag, 27. nov, 2023 08:55

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 25. nov, 2023 18:00
AJJ skrev:
lørdag, 25. nov, 2023 15:38
Som udehold havde vi vel lidt fordel af, at den her kamp blev spillet 12.30 efter landskampspause. Men den neutrale seer må undre sig over de genier, der har lavet programmet.
Que?

De lægger kampen tidligt, fordi det er primtime aftentid i Asien og Liverpool er kæmepstore i Asien. Vi har haft den snak før.
Det er nu ikke rigtigt...

https://www.thisisanfield.com/2023/11/t ... ot-for-tv/

Og ift. fordel så mener jeg bare, at alle vidste, at en 12.30 lørdagskamp efter landskampe ville give lavere intensitet. Havde det været på Anfield, ville man i hvert fald føle sig snydt. For der skal vi slå Man City på intensitet og Anfield factor. Og den havde ikke været der i lørdags kl. 12.30.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » mandag, 27. nov, 2023 09:25

Hr. Drejer skrev:
søndag, 26. nov, 2023 17:09
Jeg vil gerne have solgt denne kamp for en uafgjort på forhånd. Jeg synes det er et flot resultat på en dag, hvor Alisson og Schobo og Curtis spiller årets dårligste kamp, og vi stiller med Kostas på den ene back, og uden en dissideret 6'er. Alligevel lykkes det Klopp og spillerne at hive et ganske flot resultat hjem. Det vidner om at vi har et nyt klassehold på vej, når vi kan få point mod verdens bedste hold, medens halvdelen af vores spillere spiller under vanlig standard.

Ti minutter inden Haalands scoring havde Nunez en lignende chance, som løb ud i sandet. Det viste meget fint forskellen på at være en rå diamant og være the finished article. Vil det lykkes Klopp at gøre Nunez til en klasseangriber? Nu har han spillet 41 kampe i PL, og scoret 13 mål og syv asissts. Han er 24 år, og bliver 25 år til sommer, så ungt talent kan man ikke kalde ham. Han skal levere i denne sæson!

Min MOM Trent
Bolden ligger bagved ham, mens bolden til Haaland ligger perfekt til at tage med.

Så ikke sammenligneligt! Fint at kritisere Nunez, men bør ske på et fair grundlag. Også selvom man har en idiosynkrasi...

https://www.youtube.com/watch?v=njUlPmQvS3Q
0:55

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7314
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 27. nov, 2023 17:27

AJJ skrev:
mandag, 27. nov, 2023 08:55
JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 25. nov, 2023 18:00
AJJ skrev:
lørdag, 25. nov, 2023 15:38
Som udehold havde vi vel lidt fordel af, at den her kamp blev spillet 12.30 efter landskampspause. Men den neutrale seer må undre sig over de genier, der har lavet programmet.
Que?

De lægger kampen tidligt, fordi det er primtime aftentid i Asien og Liverpool er kæmepstore i Asien. Vi har haft den snak før.
Det er nu ikke rigtigt...

https://www.thisisanfield.com/2023/11/t ... ot-for-tv/

Og ift. fordel så mener jeg bare, at alle vidste, at en 12.30 lørdagskamp efter landskampe ville give lavere intensitet. Havde det været på Anfield, ville man i hvert fald føle sig snydt. For der skal vi slå Man City på intensitet og Anfield factor. Og den havde ikke været der i lørdags kl. 12.30.
Du burde tage et kig på, hvor massive scener der har været rundt om i Asien under lørdagens kamp. Den artikel du poster, får det til at lyde som om, at 12.30 kampe er et nyt fænomen. Vi har haft 12.30 kampe siden 2017 eller før og det har vi pga. det asiatiske marked er blevet stort, en af de helt store spillere økonomisk. Det ændrer en artikel fra thisisanfield uden faktuel bevis for påstande jo ikke på, selvom de kalder det "the real reason" :lol:

Hvordan er manglende intensitet til udeholdets fordel? Vi er da om nogen et hold, der har vist, at vi har det bedst mod hold, hvor der er intensitet i kampen. Det er der min humle ligger i dit postulat. Det har ikke været nogen fordel for udeholdet aka os på nogen måde. Det har Klopp også udtalt mange gange, at han elsker at spille fodbold med intensitet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 28. nov, 2023 09:54

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 27. nov, 2023 17:27
AJJ skrev:
mandag, 27. nov, 2023 08:55
JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 25. nov, 2023 18:00
AJJ skrev:
lørdag, 25. nov, 2023 15:38
Som udehold havde vi vel lidt fordel af, at den her kamp blev spillet 12.30 efter landskampspause. Men den neutrale seer må undre sig over de genier, der har lavet programmet.
Que?

De lægger kampen tidligt, fordi det er primtime aftentid i Asien og Liverpool er kæmepstore i Asien. Vi har haft den snak før.
Det er nu ikke rigtigt...

https://www.thisisanfield.com/2023/11/t ... ot-for-tv/

Og ift. fordel så mener jeg bare, at alle vidste, at en 12.30 lørdagskamp efter landskampe ville give lavere intensitet. Havde det været på Anfield, ville man i hvert fald føle sig snydt. For der skal vi slå Man City på intensitet og Anfield factor. Og den havde ikke været der i lørdags kl. 12.30.
Du burde tage et kig på, hvor massive scener der har været rundt om i Asien under lørdagens kamp. Den artikel du poster, får det til at lyde som om, at 12.30 kampe er et nyt fænomen. Vi har haft 12.30 kampe siden 2017 eller før og det har vi pga. det asiatiske marked er blevet stort, en af de helt store spillere økonomisk. Det ændrer en artikel fra thisisanfield uden faktuel bevis for påstande jo ikke på, selvom de kalder det "the real reason" :lol:

Hvordan er manglende intensitet til udeholdets fordel? Vi er da om nogen et hold, der har vist, at vi har det bedst mod hold, hvor der er intensitet i kampen. Det er der min humle ligger i dit postulat. Det har ikke været nogen fordel for udeholdet aka os på nogen måde. Det har Klopp også udtalt mange gange, at han elsker at spille fodbold med intensitet.
Nu linkede jeg bare til TIA, men det kunne være 100vis af andre artikler - også den lokale https://www.manchestereveningnews.co.uk ... k-28166604 - der alle nævner samme årsag. Men det er så alligevel noget med Asien, kan jeg forstå...

Det andet med fordel/ikke fordel af 12.30 er rene spekulationer - det vedgår jeg...

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. nov, 2023 16:19

AJJ skrev:
mandag, 27. nov, 2023 09:25
Hr. Drejer skrev:
søndag, 26. nov, 2023 17:09
Jeg vil gerne have solgt denne kamp for en uafgjort på forhånd. Jeg synes det er et flot resultat på en dag, hvor Alisson og Schobo og Curtis spiller årets dårligste kamp, og vi stiller med Kostas på den ene back, og uden en dissideret 6'er. Alligevel lykkes det Klopp og spillerne at hive et ganske flot resultat hjem. Det vidner om at vi har et nyt klassehold på vej, når vi kan få point mod verdens bedste hold, medens halvdelen af vores spillere spiller under vanlig standard.

Ti minutter inden Haalands scoring havde Nunez en lignende chance, som løb ud i sandet. Det viste meget fint forskellen på at være en rå diamant og være the finished article. Vil det lykkes Klopp at gøre Nunez til en klasseangriber? Nu har han spillet 41 kampe i PL, og scoret 13 mål og syv asissts. Han er 24 år, og bliver 25 år til sommer, så ungt talent kan man ikke kalde ham. Han skal levere i denne sæson!

Min MOM Trent
Bolden ligger bagved ham, mens bolden til Haaland ligger perfekt til at tage med.

Så ikke sammenligneligt! Fint at kritisere Nunez, men bør ske på et fair grundlag. Også selvom man har en idiosynkrasi...

https://www.youtube.com/watch?v=njUlPmQvS3Q
0:55
Ja, men hans næste berøring åbner ikke rummet foran. Hans beslutningstagning og teknik lukker chancen ned. Haaland og Trents berøringer åbner rummet foran dem. De ved allerede hvad de vil med bolden, inden de modtaget den. Ved Haalands og Trents mål er forsvarsspillerne meget tættere på, end ved Nunez' chance. De tre Man C forsvarsspillere er langt væk fra Nunez, men de indhenter ham alligevel. Måske er Nunez en anden type angriber, end det vi forventer. Måske er det derfor at Klopp spiller ham ude på venstrefløj/angriber(?).

Fowler siger det meget diplomatisk: "Nunez was in a similar position with the defence retreating in front of him, and that same space opened up in front of him. But there was no touch to open up a good shooting angle. Instead he was waiting for something to happen in front of him.

You could say he perhaps looked as though he didn’t have the confidence to shoot, but he scored twice for Uruguay only four days ago! He also scored a massive goal against Argentina a week before. So maybe it’s not confidence, belief or whatever. Maybe it’s who he is as a striker."

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-31527997
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » onsdag, 29. nov, 2023 10:24

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 28. nov, 2023 16:19
AJJ skrev:
mandag, 27. nov, 2023 09:25
Hr. Drejer skrev:
søndag, 26. nov, 2023 17:09
Jeg vil gerne have solgt denne kamp for en uafgjort på forhånd. Jeg synes det er et flot resultat på en dag, hvor Alisson og Schobo og Curtis spiller årets dårligste kamp, og vi stiller med Kostas på den ene back, og uden en dissideret 6'er. Alligevel lykkes det Klopp og spillerne at hive et ganske flot resultat hjem. Det vidner om at vi har et nyt klassehold på vej, når vi kan få point mod verdens bedste hold, medens halvdelen af vores spillere spiller under vanlig standard.

Ti minutter inden Haalands scoring havde Nunez en lignende chance, som løb ud i sandet. Det viste meget fint forskellen på at være en rå diamant og være the finished article. Vil det lykkes Klopp at gøre Nunez til en klasseangriber? Nu har han spillet 41 kampe i PL, og scoret 13 mål og syv asissts. Han er 24 år, og bliver 25 år til sommer, så ungt talent kan man ikke kalde ham. Han skal levere i denne sæson!

Min MOM Trent
Bolden ligger bagved ham, mens bolden til Haaland ligger perfekt til at tage med.

Så ikke sammenligneligt! Fint at kritisere Nunez, men bør ske på et fair grundlag. Også selvom man har en idiosynkrasi...

https://www.youtube.com/watch?v=njUlPmQvS3Q
0:55
Ja, men hans næste berøring åbner ikke rummet foran. Hans beslutningstagning og teknik lukker chancen ned. Haaland og Trents berøringer åbner rummet foran dem. De ved allerede hvad de vil med bolden, inden de modtaget den. Ved Haalands og Trents mål er forsvarsspillerne meget tættere på, end ved Nunez' chance. De tre Man C forsvarsspillere er langt væk fra Nunez, men de indhenter ham alligevel. Måske er Nunez en anden type angriber, end det vi forventer. Måske er det derfor at Klopp spiller ham ude på venstrefløj/angriber(?).

Fowler siger det meget diplomatisk: "Nunez was in a similar position with the defence retreating in front of him, and that same space opened up in front of him. But there was no touch to open up a good shooting angle. Instead he was waiting for something to happen in front of him.

You could say he perhaps looked as though he didn’t have the confidence to shoot, but he scored twice for Uruguay only four days ago! He also scored a massive goal against Argentina a week before. So maybe it’s not confidence, belief or whatever. Maybe it’s who he is as a striker."

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-31527997
Jamen vi er så bare ikke enige. Det er sgu lidt svært at udnytte et lille åbent rum, når man er i fuldt fart og så får en bold, der ligger bagved én... Så kan Fowler sige, hvad han vil. Havde den bold ligget rigtigt i medløb, så havde det været én berøring og afslutning. Det var ikke en situation, der krævede en Michael Laudrup'sk fodboldhjerne at eksekvere.

Kritiser i stedet Szoboszlai - og havde det været Salahs flødefod, havde den ligget, som den skulle.

Besvar