Hvordan ser man bedst og billigst Liverpools kampe på TV?

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11287
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Hvordan ser man bedst og billigst Liverpools kampe på TV?

Indlæg af Cynwal » fredag, 24. nov, 2023 14:48

Jeg har lige været igennem at omlægge mit eget "TV-abonnement", og vil informere om mine erfaringer. Hører rigtig gerne fra andre, da der ikke er nogen garanti for, at jeg har fundet de vises sten.

Kvalitetsmæssigt/driftsikkerhedsmæssigt er der ikke noget, der slår traditionelt flow-TV gennem en antenneforening eller anden udbyder, gennem en TV-signal dedikeret kablet forbindelse.

MEN..... pakketvangen før bare disse kanaler alt for dyre, hvis målet er at se alle Liverpools kampe. Jeg har været antenneforeningsmand i den lokale antenneforening i Ringe fra 2004 til 2022, men selv jeg er nu skiftet over til streaming.

Da jeg startede streaming-rejsen, blev jeg kunde hos YouTV, et nyt friskt selskab i YouSee koncernen. Der kunne jeg i starten se TV3+ , TV3 Max og TV 3 Sport samt Xee (nu hedder den See), så jeg kunne se alle Liverpools Premier League, Champions League, FA og Carabao-cup kampe. Efter en introperiode til 199 om måneden, så steg prisen til 299,- pr måned.

Men så fandt nogle regneark hos YouSee ud af, at de solgte varen alt for billigt. De lukkede derfor YouTV, og tvang kunderne over på den gamle, tunge YouSee Play platform. her kostede samme pakke 399,- pr. måned, dog fik man 100,- kroner i rabat det første år, som tidligere YouTV kunde.

Det har så nu fået mig til at skifte til Norlys, hvilket passer rimelig godt til min holdning om, at jeg ønsker YouSee som selskab hen hvor peberet gror. Grundet opsigelsesvarsel, træder mit Norlys abonnement først i kraft 11 december, så jeg har endnu ikke testet kvaliteten af deres streams. De har - ligesom YouSee Play - også en App som kan downloades, og jeg styrer min TV-kikning via en Google TV dongle (et Chromecast med en fjernbetjening, som også kan styre TV'et) Selv hardware løsningen er jeg yderst tilfreds med, idet den dog nogen gange ved opstart af TV kræver en genstart, da fjernbetjeningen ca. 1 ud af 5 gange kun får startet selve TV'et (skærmen) og ikke Appén i donglen.

Hos Norlys kan man tegne en "Vælg 8" som man helt frit kan sammensætte. Altså UDEN et pointsystem pr kanal, som YouSee kører med. Det betyder, at jeg har valgt følgende til min pakke (ud fra at se ALLE Liverpool kampe):

TV 3 +
TV 3 Max
TV 3 Sport
See
TV2 Sport (Europa League)
TV2 Sport X
og så har jeg valgt 2 streamingtjenester: HBO og Viaplay Film.
Samlet pris pr. måned kr. 349,- det første halve år, derefter 399,- pr måned

Dertil skal jeg selvfølgelig have en flatrate uden forbrugsmaximum og samtidig driftssikker internetforbindelse, men her har den lokale antenneforening - takket være en tidligere meget driftig formand - en stabil 300 / 30 mbit forbindelse til kr. 219,- om måneden.

Så samlet set har jeg frit internet forbrug og alle Liverpools kampe til pt. 219+349 = kr. 568,- pr. måned.
Det stiger så til 618,- om ½ år.

Nogen der har kendskab til, at det kan gøres billigere?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvordan ser man bedst og billigst Liverpools kampe på TV?

Indlæg af VanDjik4 » lørdag, 25. nov, 2023 09:50

Hey fellow reds,

Den billigste Liverpool TV pakke er, som du siger Norlys Play (7-8sports kanaler) Jeg har dog tv2 og 6eren eller Canal9 (Pga superliga og så deler jeg det med en kammerat)
Jeg giver 174,5 hvis man er 2. Efter det næste halve år 399. Det er en fantastisk streaming, over Chromecast i god kvalitet (Ingen problemer, ligesom med Yousee Play.) Som gav mig problemer med tv’et… Nej tak til sådan et krejler firma, som hæver priserne pga viaplay også har hævet sportspakken til næsten 500,-, Vanvittigt!!!

Norlys Play kan man være 2 streams på samme tid, helt perfekt ;-)

Internet med lynhurtig forbindelse vil jeg anbefale; Fastspeed med deres egen router (uden mere betaling) .
Jeg giver 597 kr hvert 3 månede. :army7: :clap:

sidenote; Nå, Jürgen Klopp var i København (strøget) sidste weekend! Var der nogle, som fik en high five? Eller kunne han fortælle om City kampen…. Get in!

Besvar