Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
4
13%
66 - Trent Alexander-Arnold
1
3%
5 - Ibrahima Konaté
2
7%
4 - Virgil Van Dijk
12
40%
2 - Joe Gomez
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo
6
20%
10 – Mac Allister ud 57. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
3
10%
11 - Mohamed Salah ud 67. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud 86. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud 67. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ind 57. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind 67. min
2
7%
19 - Harvey Elliott ind 67. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind 86. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 30

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 04. dec, 2023 12:08

Billede
Hvornår: Onsdag den 6. december kl. 20:30
TV: TV3 + og stream på Viaplay - Transmission starter 20:25
Sted: Bramall Lane, Sheffield
Dommer: Simon Hooper VAR: Michael Oliver
Billede
Simon Hooper - Som nogen fans mener han burde gå klædt efter Liverpools 2-1 nederlag på White Hart Lane og gårsdagens kamp MCFC-Spurs. Ret skal være ret: Simon Hooper var ikke skyld i underkendelsen af Luis Diaz mål mod Spurs, men han var manden som udviste Curtis Jones og gav Jota gult for et frispark der ikke var der, hvilket endte med 2 X gul = rød minutter senere.

Indbyrdes statistik:
Billede
Igen en modstander, hvor LFC har det statistiske overtag. Læg dertil, at det er PL's bundprop vi møder, og de kommer friskt fra et 5-0 nederlag til nr. næstsidst i PL, og så har vi den perfekte cocktail for en kamp, hvor LFC møder op uden gejst og vilje, fordi: "Det pladehold kan vi vinde over som ingenting". ....og sådan foregår det bare ikke i Verdens Bedste Fodboldturnering, hvor ALLE kan slå ALLE på en god dag.

Resultater de sidste 5 indbyrdes opgør:
Billede
Så lutter LFC sejre med 5 på stribe, hvilket bør få advarselslamperne til at blinke endnu tydeligere for Klopp og resten af teamet omkring holdet.

Sidste indbyrdes møde:
Til februar er det 3 år siden, de to hold mødtes sidste gang. Det var på Bramall Lane, hvor et skadesplaget LIverpool sled sig til en 2-0 sejr. Dengang stod Ramsdale på mål for The Blades, og han stod en rigtig god kamp. Se højdepunkterne her:
Beklager - Kan ikke finde video, som ikke er spærret for 3. parts visning.
Men bemærk: Sidste gang mod The Blades var det også med 2. keeperen mellem stængerne, nemlig Adrian. Han holdt et clean sheet, og det kunne jeg godt ønske mig at Kelleher kunne få lov til også på onsdag.

Formbarometer:
Billede
Blades manager Paul Heckingbottom's job er i overhængende fare for at blive afsluttet, efter 2 nederlag i træk til nogle af de værste modstandere i nedrykningsræset, og han er PT bookmakernes favorit til at blive den næste PL manager, som får en fyreseddel. Det er så spændende at se, om han kan bruge dette til at fyre op under truppen til at overpræstere mod storfavoritten på onsdag. Jeg kunne godt drømme om at få en tidlig Liverpool scoring, f.eks. Mo Salahs scoring nr. 200, som jeg vist kom til at love ville komme imod Fulham. Det kunne være rart at punktere ethvert håb om et godt resultat så tidligt som muligt i kampen. Her kan det blive en hjælp til LFC, at een af dem, der plejer at gå forrest med fight og vilje for The Blades, Oliver McBurnie er ude med karantæne, efter han blev udvist mod Burnley. Det var også en del af forklaringen for det klare 5-0 nederlag, som Sheffield indkasserede. Tom Davies, som også kan være en hård hund og fighter, er også ude. Sheffields samlede liste over skader og karantæner kan ses her:
Billede
Jeg synes der er en tendens til, at tidligere LFC spillere scorer mod os, når de er kommet et andet sted hen, men Rhian Brewster kommer ikke til at gentage Harry Wilsons "kunststykke" fra i søndags, da han er ude med en skade. Vi må så håbe, at Yasser Larouci ikke tager over!

I kampen mod Burnley i lørdags, stillede Shef. Utd. sådan her op:
Billede

Sheffield United ejes 100% af Saudi Arabiske Prince Abdullah. Kongefamilien er jo stor på de kanter, men han lader ikke til at have adgang til P.I.F., "Folkets" (People) Investerings Fond. Blades blev officielt sat til salg i sommers, men ingen aftaler er indgået, og Prinsen er også i gang med at sælge andre, mindre klubber. Klubben er i pengenød, men det kan jo være der dukker en "fætter" op med lommen fuld af guld. Interesserede kan læse mere her:
https://www.thestar.co.uk/sport/footbal ... es-4412702 ,

Liverpool - Forventet opstilling mm.
Vi er nået til den midterste af 3 PL-kampe som ligger søndag-onsdag-lørdag. Søndag blev Matip føjet til skadeslisten, og truppen bliver tyndere og tyndere. Så jeg springer med en opstilling med lidt overraskelser i, da vi bliver nødt til at rokere lidt rundt med brikkerne.

Mellem stængerne bliver der genvalg til Caoimhin Kelleher. Han så ikke prangende ud ved de to første Fulham scoringer, men der skal ikke panikkes på denne vigtige position, så Quii-win får chancen for at revanchere sig fra sidst.

I 4-back kæden skal Gomez ha' chancen på HB. Men han skal have at vide, at han skal spille den mere traditionelt, og sørge for dybde på højreflanken med hans hurtige antrit, isf "TAA-wannabee trækken ind på midtbanen" i boldbesiddelse.
Centerforsvaret er jo så nødt til nu at være VVD og Konaté, selv om jeg ikke bliver nervøs, hvis Klopp bringer Quansah i spil. VB bliver The Greek Scouse: Tsimikas.

Midtbanen: Vi er nødt til at få lidt mere stål ind på. Selv Fulham løb jo gentagne gange lige igennem vores rækker som en varm kniv igennem smør. Så ind med en selvtillidsfuld Wataru Endo på 6'eren. På de to 8'er pladser mener jeg vi skal stille med Engelsk fuldblod, da de mere eksotiske/sydlandske indslag fra Szobo og Macca begynder at se noget slidte ud. Så Trent og Curtis Jones på midtbanen. Gravenberch kan så levere lidt mere direkthed i spillet, når Curtis J. har kørt dem trætte.

Fremme i front er vi kommet een kamp tættere på Mo Salahs scoring nr. 200, så han starter inde, og Luis Diaz får venstrefløjen. På toppen stiller vi med Gakpo og så har Nunez mulighed for at komme som impactspiller senere hen i kampen. Det er også på den måde, at han har spillet sine bedste kampe.

Så mit bud på en opstilling - som jeg er ret sikker på at Klopp IKKE vælger - er:
Billede

Men hvad siger I?
Blev I også trætte af i går / i søndags at se Trent ignorere tilbageløb i mange tilfælde? Det gjorde jeg i hvert fald, og det er derfor jeg vil have ham helt op på 8'eren, så hans manglende tilbageløb ikke skaber lige så meget uro, og samtidig er hans flødefod endnu tættere på kassen til at smadre et velplaceret skud ind.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af sjampen » mandag, 04. dec, 2023 12:32

Det absolut ringeste hold i PL ser det ud til. Man kunne sige en masse om en svær udebane i et travlt program osv.

De skal have prygl, længere er den ikke. Der SKAL være tale om en sejr.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » mandag, 04. dec, 2023 13:18

Tak for optakten.

Selvfølgelig skal de fyre træneren lige inden, at de skal møde os.

Men ja den skal selvfølgelig give tre point (men det skulle den mod Luton også...).

Endo ind for Mac og Curtis for Gravenberch?

Og Gakpo i stedet for Nunez?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » mandag, 04. dec, 2023 15:11

Vi smider helt sikkert point. Kan ganske enkelt ikke forestille mig andet. Hver gang jeg tror, at vi kan se frem til en kamp, hvor udfaldet er givet på forhånd, tager jeg grusomt fejl.

Nu har jeg prøvet at tale Trent ind på 6eren i jeg ved ikke hvor længe. Men de af jer, der har Klopps øre, lytter ikke. Så nu en ny strategi.

Kelleher
Gomez Konaté VVD Kostas
Trent Macca Gravenberch
Salah Nunez Diaz

Szobo trænger måske til en pause. Synes ikke, at han er nået de første kampes fantastiske niveau på det seneste, så måske godt med en reminder om, at der er konkurrence om alle pladser i Liverpool.

Ville reelt have valgt Endo på 6eren og Macca på Gravenberch's 8er, men på trods af, at vi ikke har en jordisk chance for at vinde over et bundhold, som alle andre jorder totalt, så mener jeg, at dette er en kamp, som man skal prøve at gribe så offensivt an som muligt.

Hooper som dommer? Ham var vi ikke heldige med. Men jeg er næsten endnu mere nysgerrig efter, om det stangstive apparat, der stod og fægtede med et flag på sidelinjen, dukker op igen? Uden det fæ havde VARs uduelighed ikke kostet 1-3 point. Undskyld mit sprog. Men jeg prøver faktisk at tale så pænt, som jeg finder det muligt, når det kommer til vedkommende.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 04. dec, 2023 15:20

AJJ skrev:
mandag, 04. dec, 2023 13:18
Tak for optakten.
Selvfølgelig skal de fyre træneren lige inden, at de skal møde os.
Det er så kommet frem efter jeg skrev den del af oplægget, og fyringen er jo ikke en realitet endnu.
Men det tyder unægteligt på det, med Paul Heckingbottoms planlagte pressekonference mandag aflyst, og alt tyder på, at det bliver tidligere manager Chris WIlder, som overtager. Han er ledig i markedet, efter at hans korttidskontrakt med Watford udløb uden forlængelse, da sidste sæson sluttede, så mon ikke han er på sidelinjen onsdag aften?
https://www.bbc.com/sport/football/66908227
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 04. dec, 2023 16:14

Et indspark i hele Trent-debatten:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » mandag, 04. dec, 2023 18:03

Cynwal skrev:
mandag, 04. dec, 2023 16:14
Et indspark i hele Trent-debatten:
Tja. Jeg må jo erklære mig totalt og fuldkommen uenig med deres analyse.

Lidt rodet kommer jeg frem til, at de konkluderer.

1: Trent bør spille HB, fordi man ikke skal "genopfinde hjulet"
2: Trent bør spille HB, fordi Klopp kan se, at vi har vundet titler med ham der, og derfor ikke vil ændre på det.
3: De hellere vil have Trent længere tilbage på banen med det hel foran sig, end tættere på feltet.

Synes, at de ignorerer, at Klopp allerede har "genopfundet hjulet", ved at spille Trent centralt i det offensive spil.

Synes også at de ignorerer, at samtlige modstandere fandt ud af, at Trent på backen var vores defensive svaghed, hvilket de udnyttede i så stor grad, at Trent blev næsten latterliggjort i medierne og var tæt på ikke at blive udtaget til VM.

Og så finder jeg det mærkeligt, når de nævner at han har nogle af De Bruynes kvaliteter (hvilket han har), at de så samtidig ikke ønkser at han kommer til at spille for tæt på modstandernes felt.

Det er nu to kampe i streg, at vi har fået et godt resultat med på grund af Trents fremragende evner på midtbanen. Fatter ikke, at vi holder ham tilbage.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 04. dec, 2023 18:25

Jeg synes nu, at jeg ret klart hører den første argumentere varmt for, at Trent skal frem på en 8'er på højre side af midtbanen, ham der netop sammenligner ham med De Bruyne. .....og som for i øvrigt også er den plads jeg har givet ham i mit forslag til opstilling onsdag.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 05. dec, 2023 14:52

Så er det en realitet, at Paul Heckingbotton er fyret i Sheffield United og erstattes af Chris Wilder. Jeg kan ikke lide det, som BBC's lokale sportredaktør i Sheffield udtaler om, at sidst da Chris WIlder kom til SU, ankom han som en hvirvelvind og løftede alle. Det skulle da lige passe, at han får alle til at yde 120% i morgen aften, i en kamp hvor The Blades er interesserede i at gøre det så fysisk betonet som muligt. Her er omtalen fra BBC:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7306
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 05. dec, 2023 15:23

Cynwal skrev:
mandag, 04. dec, 2023 16:14
Et indspark i hele Trent-debatten:
Det er en lang video at lytte til tre tåber. Ham med tænderne, pletskæget, dobbelhagen og det krøllede hår, er den mest opblæste Man City fan, krummer tæer hver gang han er med i en video. Jeg slukkede så snart hans ansigt dukkede frem. Hvorfor er vi egentlig begyndt at give youtubere taletid? Han ligner en, der aldrig har rørt en fodbold eller et par løbesko for den sags skyld på noget tidspunkt i sit liv. Han er så langt fra et konkurrencemindset og en indsigt i sportsverdenen man vel kan komme og hans udtalelser omkring Citys 115 anklager er hovedrystende tåbelige og viser, at han blot er en medløber, der bruger det til at tjene penge. Mærkelig tid vi lever i.

Til gengæld kommer texy med nogle interessante pointer og nuancer omkring Trent. Det kunne være spændende at se ham på midtbanen, uden at skulle søge tilbage på backen hele tiden. Vi vinder over Fulham, men jeg synes egentlig ikke, vi skaber meget, vi scorer på nogle flotte mål og så har Darwin en på overliggeren, men særligt farlige tænkte jeg aldrig vi var og vores midtbane blev ofte kyset af Fulhams, der havde mere energi og fysik. Der kom væsentligt mere drev i det offensive da Trent blev skubbet op på midtbanen, for Szobo og Gravenberch havde ikke noget heldig dag på kontoret. Trent sammen med Szobo kunne være spændende.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7306
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 05. dec, 2023 15:39

Jurgen Klopp on Chris Wilder's appointment:

"We can probably bin our analysis."
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » onsdag, 06. dec, 2023 15:11

texy skrev:
mandag, 04. dec, 2023 18:03
Cynwal skrev:
mandag, 04. dec, 2023 16:14
Et indspark i hele Trent-debatten:
Tja. Jeg må jo erklære mig totalt og fuldkommen uenig med deres analyse.

Lidt rodet kommer jeg frem til, at de konkluderer.

1: Trent bør spille HB, fordi man ikke skal "genopfinde hjulet"
2: Trent bør spille HB, fordi Klopp kan se, at vi har vundet titler med ham der, og derfor ikke vil ændre på det.
3: De hellere vil have Trent længere tilbage på banen med det hel foran sig, end tættere på feltet.

Synes, at de ignorerer, at Klopp allerede har "genopfundet hjulet", ved at spille Trent centralt i det offensive spil.

Synes også at de ignorerer, at samtlige modstandere fandt ud af, at Trent på backen var vores defensive svaghed, hvilket de udnyttede i så stor grad, at Trent blev næsten latterliggjort i medierne og var tæt på ikke at blive udtaget til VM.

Og så finder jeg det mærkeligt, når de nævner at han har nogle af De Bruynes kvaliteter (hvilket han har), at de så samtidig ikke ønkser at han kommer til at spille for tæt på modstandernes felt.

Det er nu to kampe i streg, at vi har fået et godt resultat med på grund af Trents fremragende evner på midtbanen. Fatter ikke, at vi holder ham tilbage.
Jeg er varm fortaler for Trent på midtbanen. Men jeg ser ham ikke som en 6'er.

Det baserer jeg på, at de bedste 6'ere for mig er typer som; Fabinho, Mascherano, og Makalele.

Hvad de tre har tilfælles, er de var eminente i deres timing af tackling, placerings evne, og til at læse spillet defensivt.

Placeringsevne:
Når jeg tænker tilbage på mange af de mål som Trent har været medskyldig i som HB, har hans manglede placeringsevne været en del af forklaringen. Den anden forklaring er spørsgmålet om Trent får besked på at gå for langt frem.

Timing: Jeg mener ikke Trent er dårlig til at time sine indgreb, som sådan, men sammenlignet med f.eks. Mascherano, der nærmest med nåleøje præcision kunne lave de vildste tacklinger til perfektion ser jeg Trent er langt fra. Fabinho var i sine velmagtsdage også god til at time indgrebene, dog ikke Mascherano niveau.

Læsning af spillet mener jeg Trent er suplim rent offensivt, men defensivt synes jeg han mangler noget, hvilket også medføre hans manglende placeringsevne, fordi læste han spillet bedre ville han givetvis placere sig bedre.

Jeg tror Trent ville være formidabel på den højre 8'er position, eller som 8'er hvis vi får en klasse 6'er ind. Alternativt som 6'er i en 4-2-3-1 formation, hvis vi igen får en klasse 6'er til at lægge ved siden af ham. særlig i nuværende formation ville han også få mere en Kevin De bruyne lignende rolle, som jeg tror han ville stortrives i.

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 06. dec, 2023 19:08

Mo Salah kan skrive sig ind historie bøgerne hvis han rammer de 200.! Hvilket kun Rush, Roger hunt, Gordon Hodgson og Billy Liddell har opnået i klubben.

Ang Trent så det helt perfekt, at Klopp bruger ham på midtbanen mod de “små klubber”, det skaber passion /power i angrebet. Sikke et skud han har fået, ligesom at se Daniel Agger i de gode gamle dage :gunfire: (Begge 2 spillere med kæmpe passion i trøjen, som forsvarsspillere)

Jeg spår, Klopp stiller med de stærkeste de næste 2 kampe. OG spare hele A kæden næste torsdag inden Man U kampen… Sheffield United nye træner har ingen indflydelse på LFC, da de er dæleme under PrL standarder.
stats fortæller; 2 X, 1 sejr hjemme mod Wolves og tabt resten… Det er elendigt, med 24 kampe tilbage. Sikker bejler til nedrykning, også kan de tage Everton og Burnley med ;)

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Junte » onsdag, 06. dec, 2023 20:06

Aftenens opstilling havde jeg ikke helt set komme.
Havde troet der ville blive roteret lidt mere på midten.
Men det er spændende med både Endo og Macca, således han kan komme lidt længere frem.
At Gomez er at finde, sammen med 2 andre centerbacks, må handle om at han vil fortsætte eksperimentet med 3 bagerst, som vel ikke gik så gå i EL kampen.
Det giver bare slet ingen trussel fremadrettet fra venstre backen.
Men hvis United kommer til at stå lavt, kan det også nemt blive for meget med både en back og en fløj på kanten.
Er dog langt mere tryg ved Gomez defensivt, end den kære græker.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Sheffield United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 06. dec, 2023 20:39

Hvordan kan det ikke give gult at hamre Mac Allister ned i en alt, alt for sen tackling?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar