Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
17
44%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ud 57. min
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
5
13%
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud i pausen
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud 74. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 57. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
6
15%
9 - Darwin Nunez
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud 74. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i pausen
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo Ind 57. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté Ind 57. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ind 74. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind 74. min
11
28%
 
Afgivne stemmer: 39

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11284
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 07. dec, 2023 09:54

Billede
Hvornår: Lørdag d. 9. december kl. 13:30
TV: TV3 Max og streaming på Viaplay. Optakt fra kl. 13:00
Sted: Sellhurst Park, London
Dommer: Andy Madley VAR: John Brooks
Billede
Andy Madley er 40 år gammel, og er fra Huddersfield i Yorkshire. Den sidste kamp han dømte LFC i var 1-1 i Luton 4. november 2023. Et hurtigt gennemsyn af den kamptråd viser, at der ikke var noget brok over dommeren overhovedet. Så et godt tegn. Det var også ham der fløjtede da vi smadrede scum 7-0 på Anfield :D

Indbyrdes statistik:
Billede
Igen en modstander, hvor vi har solidt statistisk overtag, som vi da heldigvis har på mange hold. Men i de to sidste opgør har Palace drillet os, og vi har kun fået uafgjort, hhv i London og på Anfield

Sidste 5 indbyrdes opgør:
Billede
Sidste møde - også på Sellhurst som nu - endte målløst, i en kamp, der kunne være gået begge veje. Begge hold havde afslutninger på overliggeren, men altså ingen scoringer. Her er Highlights:
Nå! Endnu en blokeret konto for 3.-parts visninger :( Man kan da snart ikke lave lidt gratis reklame og gøgl for en PL kamp takket være fu...... ophavsrettigheder.

Formbarometer
Billede
Palace - eller The Eagles, som de også kaldes - er resultatmæssigt i krise, og hjemmebanenederlaget i går aftes med 2-0 til Bournemouth må have gjort ondt på både selvtilliden og fansnes tiltro til holdet i år. De glider stille og roligt nedad i tabellen, men har stadig en rimelig afstand til de 4 hold, der ser ud til at skille sig ud i bundkampen:
Billede

The Eagles er ikke ligefrem hurtigscorende i denne sæson, med i alt 14 mål, så lige under 1 mål i snit pr. kamp. Topscoreren, med haldelen af de 14 kasser er Odsonne Edouard med 7 mål:
Billede

Som alle klubber har også Palace spillere på skadelisten, dog har de lidt færre, end LFC efterhånden er oppe på:
Billede

Crystal Palace
Klubben er fra 1905 fra Sellhurst området ca. 10 km. stik syd for London City. Dens historie som amatørklub hævdes at gå helt tilbage til 1861, men den skiftede til professionel status i 1905. Navnet er taget efter en typisk Victoriansk bygning, som blev bygget i 1850 til en udstilling , og bygningen er et kæmpe glashus, som i folkemunde blev kaldt Crystal Palace:
Billede
Bygningen blev oprindeligt opført i Hyde Park, men blev i 1854 flyttet til Sellhurst området i det sydlige London, og blev derfra af officielt kaldt Crystal Palace. Oprindeligt var klubbens øgenavn The Glaziers (glarmestrene), men i 1971 skiftede man logo som indeholdt en ørn der flyver med en fodbold, og derfra af The Eagles. Samtidig skiftede man spilledragten til rød/blå stribet, som den er i dag. Her er udviklingen i grafikken for deres logo fra 1971 til i dag:
Billede
Gad vide, om der på mødet omkring nyt klublogo blev fundet inspiration i bunden af en flaske Fernet Branca?:
Billede
I 2010 var Palace en dag fra at blive tvangsopløst grundet pengeproblemer, men blev reddet på målstregen af lokalmanden Steve Parish, som i dag stadig er bestyrelsesformand. Men der er kommet andre investorer til, og idag er hovedaktionæren den amerikanske forretningsmand John Textor, som menes at eje lidt over 40% af aktierne. Ejerne er imidlertid ikke "Oliesheik/Sugardaddy" typerne, med bundløse lommer fyldt med penge, så Palace fører "tæring efter næring" politik i transfer markedet. Klubbens to dyreste indkøb er således Christian Benteke og Mamadou Sakho som begge blev købt i Liverpool i hhv. 2016 og 2017. Med på listen over dyreste indkøb er også danske Joachim Andersen, som kom til Palace i 2021. De fleste husker sikkert hvordan han i Darwin Nunez debutkamp på Anfield fik provokeret Nunez til at stange/nikke en skalle til Joachim Andersen, så Darwin fik et korrekt dømt rødt kort.

I deres sidste kamp, som var hjemme mod Bournemouth og som de tabte 0-2, stillede Palace sådan her op:
Billede
og der er ingen tvivl om, at Roy Hodgson, hvis navn kan give LIverpool fans kuldegysninger ved tanken om hans rædselsperiode i Liverpool post Benitez, kommer til at stille op for at holde 0-0 så længe som muligt. ....eller allerhelst stå lavt og så en scoring på en contra. Det bliver utvivlsomt en kamp, med spilmæssigt overtag til LFC, hvor der skal kæmpes mod et stærkt forsvar, som Liverpool skal finde en løsning på at dirke op. Problemet kan være, hvis Palace formår at trække tempoet ud af kampen, så det - som vi desværre nogen gange ser - bliver et stillestående Liverpool hold, som står alt for stille, og bare spiller bolden rundt. Et hurtigt mål til LFC kan vise sig at være Guld værd, i mere end een forstand. Det er i foreløbigt tætte opgør i toppen af PL, og i lyset af, at Manchester City pt viser lidt svaghedstegn, ikke en kamp, hvor der er råd til at sætte point over styr.

Liverpool
Så hvordan vælger Klopp så at stille tropperne op? Næste kamp er jo først på torsdag mod Union Saint-Gilloise. Den kamp er jo fuldstændig ligegyldig, og kan spilles af det tyndeste øl i truppen, som opfylder UEFA kravene for at spille. Så here goes med et forsøg på at kigge ind i Klopps kringlede hjerne, selvfølgelig præget lidt af hvordan jeg selv ville prioritere.

Keeper: Klopp sagde på pressemødet, at Alisson måske bliver klar, men mon ikke det bare er smoke-screen. Jeg tvivler på, at man haster Alissons retur igennem, med risiko for at fiberen sprænger op igen. Så Caoimhin Kellerher på kassen, som jo også kommer frisk fra et clean sheet. Van Dijk har været god hele sæsonen, men han har ligesom taget et step eller to yderligere op i de sidste kampe. Måske fordi han har følt nødvendigheden af at lukke mere af foran en keeper, som ikke er verdens bedste i 1-mod-1 situationer.

Forsvaret: Vi starter med HB, og spørgsmålet er Trent eller Gomez? Jeg tror ikke, at Klopp har set lyset endnu i en fuldtidsstilling til TAA på midtbanen, så Trent får højre backen. VB går til Greek scouse Tsimikas. Gomez er ganske enkelt ikke god nok "på den forkerte side" og Luke Chambers må vente til torsdag med at få spilletid. I centerforsvaret er det Kaptajn Van Dijk assisteret af Konaté, og Quansah må så ligeledes vente til torsdag, men han får måske lidt spilletid, hvis kampen på det tidspunkt er sikret. ....eller - Gud forbyde det - vi får endnu en skade centerforsvaret!

Midtbanen: Jeg tyder Klopps udtalelser som at Mac Allister vil have godt af lidt mere tid, efter at Sheffield United stemplede ind på hans ankel, så han måtte sys med et par sting. Jeg tror faktisk at Wataru Endo vil passe godt ind på 6'er pladsen, i en kamp hvor vi risikerer at bliver lokket så langt frem ad banen, at forsvar/midtbane er sårbare overfor et hurtigt kontraangreb. Endo er ved stille og roligt at finde rytme, og han som regel slippe af sted med en del taktiske frispark, inden dommeren "præmierer" ham med gult kort. Szoboszlai har også vist formnedgang, eller modstanderne er blevet bedre til at forberede sig på ham og lukke ham ned, men jeg tror han får højre 8'er. Den venstre 8'er er mere tvivlsom. Umiddelbart ville jeg gå med Ryan Gravenberch, da han er den bedste til at bryde kæderne med dynamiske løb, og han er samtidig væsentligt bedre/hurtigere end Curtis Jones, til at modtage bolden og vende spillet fremad banen. Så jeg tror/håber på Ryan i stedet for Curtis Jones. Klopp kan imidlertid også vælge - som han har gjort et par gange - at spille Gakpo på den sidste midtbaneplads. Det er typisk sket i kampe, hvor Liverpool ville dominere posession, netop som det forventes mod Palace. Gakpo har bare ikke set god ud i nogen af de kampe, hvor han er blevet brugt som 8'er/10'er, så jeg går med Gravenberch.

Angrebet: 3. gang er lykkens gang, så jeg vil igen proklamere, at vi får Mo Salahs mål nummer 200. NU må det sgu komme! På venstre fløj har vi brug for alle Luis Diaz "street football" tricks og tryllerier for at sætte en mand eller to, og åbne sprækker Palace-defensiven. De sprækker kan så blive udnyttet af Darwin Nunez til for en gangs skyld at ramme målet uden for målmandens rækkevidde men uden at ramme træværket.

Så mit bud på Klopps 11 ser sådan ud:
Billede

God kamp - YNWA
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » torsdag, 07. dec, 2023 15:13

En 1-1 kamp mod Luton - og ingen dommerbrok i kamptråden. Ja, han må være vanvittigt god...

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11284
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 07. dec, 2023 19:33

AJJ skrev:
torsdag, 07. dec, 2023 15:13
En 1-1 kamp mod Luton - og ingen dommerbrok i kamptråden. Ja, han må være vanvittigt god...
Det kan jo også være, at han bare er svingende i sine præstationer ;)
Jeg føler mig aldrig sikker på forhånd, når det drejer sig om en PGMOL dommer.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » fredag, 08. dec, 2023 07:57

Jeg vil bare altid rigtigt gerne smadre et Roy-hold lige så meget, som jeg følte Roy smadrede Liverpool i sin korte tid hos os.

Håber at se Nunez på top. Derudover tænker jeg, at det bare skal være de spillere, som Klopp mener er mest friske på dagen, så vi kan levere noget intensistet.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » fredag, 08. dec, 2023 08:55

Endnu en virkelig svær udekmamp. Jeg har stadig mareridt om dengang...
Det er vel et hold der gerne vil spille lidt fodbold, så det burde ikke blive en af de helt grimme kampe. Men svært, det bliver det
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » fredag, 08. dec, 2023 09:22

Crystal Palace kommer ind til kampen i dårlig form. De har blot vundet én af de seneste otte kampe og har kun fået ét point i de sidste fire. Selv deres hjemmebaneform er ringe. Men jeg er enig i at det er et vanskeligt sted at spille. Så vidt jeg husker er det den mindste bane i PL, hvilket gør det lidt nemmere at forsvare kompakt. Jeg er dog glad for at Zaha ikke længere er på holdkortet - ham har vi altid haft et farligt mas med.
Dommeren gav lov til ret hårdt spil da vi mødte Luton - vi fik fx kun 7 frispark i hele kampen. Min frygt er altid at den slags kampe får lov til at udvikle sig meget fysisk og at vores angribere får tæv uden at det har konsekvenser for modstanderen. Men vi får se.

Tidlig kickoff er ikke Klopps kop te, men det er vist navnlig efter landskampspauser, at det er et problem. Min umiddelbare tanke er, at stemningen så tidligt på dagen måske er lidt mere afdæmpet end hvis det var en aftenkamp. Hvis det er sandt må det alt andet lige være til udeholdets fordel.

Enig med texy i at det er helt afgørende at vi spiller med en intensistet der er så tilpas høj, at de ikke får ro til at trække vejret. Jeg tror Nunez starter og at Gravenberch kommer ind på midten - evt. i stedet for Mac Allister, hvis han ikke er helt klar.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » fredag, 08. dec, 2023 14:12

Det er i grunden lidt sjovt at vi har så travlt med at flytte rundt på Trent.

Siden vi mod Arsenal gik over til at spille med en inverted fullback, så har vi fået 16 sejre, 7 uafgjorte og 1 nederlag i 24 kampe i Premier League, de 29 kampe før skiftet mod Arsenal gav 12 sejre, 7 uafgjorte og 9 nederlag, så måske vi i bund og grund bare skal stole på at Klopp og co har styr på det ;) I denne sæson er vi også det hold der har lukket færrest mål ind sammen med Arsenal, samtidig med at vi er det hold der kommer frem til flest afslutninger, så helt skidt er det jo ikke.


Men eller er det jo endnu en kamp der skal vindes, Allison er tilbage i træning så lad os håbe han kan starte, til gengæld lød som om MacAllister ikke bliver klar.

Så der skal roteres lidt, jeg tror vi starter med

Allison
Trent, Konate, Virgil, Tsimikas
Szoboslai, Endo, Curtis
Salah, Nunez, Diaz

Gomez på bænk fordi han lige nu er backup til både højre back, venstre back og midterforsvar, og han havde det virkelig ikke nemt på den venstre back.
Nunez ind for Gakpo fordi jeg synes Andersen og Guehi skal udfordre med masser af løb omkring dem, og fordi Gakpo intet kom frem til mod Sheffield U.

Lad os vinde den og hoppe op på førstepladsen, knock on wood, salt over skulder, 7-9-13...anti jinx :D
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » fredag, 08. dec, 2023 17:42

Redtothebone skrev:
fredag, 08. dec, 2023 14:12
Det er i grunden lidt sjovt at vi har så travlt med at flytte rundt på Trent.

Siden vi mod Arsenal gik over til at spille med en inverted fullback, så har vi fået 16 sejre, 7 uafgjorte og 1 nederlag i 24 kampe i Premier League, de 29 kampe før skiftet mod Arsenal gav 12 sejre, 7 uafgjorte og 9 nederlag, så måske vi i bund og grund bare skal stole på at Klopp og co har styr på det ;) I denne sæson er vi også det hold der har lukket færrest mål ind sammen med Arsenal, samtidig med at vi er det hold der kommer frem til flest afslutninger, så helt skidt er det jo ikke.
Du har jo faktisk ret. Jeg var selv ovre og se kampen imod Arsenal. Og jeg tror, at det er derfor, jeg brænder så meget for Trent-debatten. Han var pludselig fra en anden planet.

Og for mig at se, kom resultaterne tilbage både som en konsekvens af, at Trent blev brugt centralt, og andre samtidig blev bedt om at dele ansvaret for at lukke HB området ned sammen med ham. Derfor ser jeg det som et helt naturligt sidste skridt i transformationen af både Trent og holdet, at løfte os de sidste procenter ved at fjerne ham fra det område, hvor han ikke gør gavn og placere en anden, der gør, mens han så selv kan X % mere gavn centralt og offensivt. Vi er blevet gode igen. Men hvis vi kan blive bedre, skal vi forsøge at blive det.

Vores forbedrede forsvare (som stadig i perioder kan finde ud af at sejle) tror jeg også har løftet sig på baggrund af en ny midtbane, der både løber mere, men som modstanderne også hele tiden skal forholde sig til defensivt, når de vil angribe os. Og så er Van Dijk bare blevet 26 år igen. Det er så fedt at se, hvor sublim han er.

Kelleher
Gomez Konate VVD Kostas
Szobo Trent Gravenberch
Salah Nunez Diaz

Med nærmest ingen tid på træningsbanen siden Sheffield-kampen til at træne positions-justeringer, tror jeg dog bestemt ikke, at det er denne kamp, hvor Klopp vælger min foretrukne startopstilling.
Kloppite

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » fredag, 08. dec, 2023 18:59

@Texy

Hvis Trent starter som midtbane i denne sæson, så giver jeg en øl…👍

( og hvis han gør, så er det fordi Mac, Endo, Bajetic, Thiago og Jones skadede 🤞)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » fredag, 08. dec, 2023 20:06

pingel skrev:
fredag, 08. dec, 2023 18:59
@Texy

Hvis Trent starter som midtbane i denne sæson, så giver jeg en øl…👍

( og hvis han gør, så er det fordi Mac, Endo, Bajetic, Thiago og Jones skadede 🤞)
Tror omgangen bør være på mig i det tilfælde....

Desværre er vi jo nede på kun at mangle at få Endo og Jones på den liste. Måske i næste runde mod Man Utd? Holden han fik sin fulde debut imod...
Kloppite

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » fredag, 08. dec, 2023 21:55

Selvom 13.30 ikke just er der vi er bedst tror jeg vi slår Palace komfortabelt.

Deres vigtigeste midtbane spiller, cheick docoure, er ude muligvis resten af sæsonen.

Det efterlader et stort hul hos dem, og den fysik han ellers bringer ville normalt kunne drille os.

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » fredag, 08. dec, 2023 22:27

texy skrev:
fredag, 08. dec, 2023 20:06
pingel skrev:
fredag, 08. dec, 2023 18:59
@Texy

Hvis Trent starter som midtbane i denne sæson, så giver jeg en øl…👍

( og hvis han gør, så er det fordi Mac, Endo, Bajetic, Thiago og Jones skadede 🤞)
Tror omgangen bør være på mig i det tilfælde....

Desværre er vi jo nede på kun at mangle at få Endo og Jones på den liste. Måske i næste runde mod Man Utd? Holden han fik sin fulde debut imod...
Du har altid Trent på midten i din startsopstilling på trods af det aldrig sker. :dontknow:

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » fredag, 08. dec, 2023 22:46

texy skrev:
fredag, 08. dec, 2023 20:06
pingel skrev:
fredag, 08. dec, 2023 18:59
@Texy

Hvis Trent starter som midtbane i denne sæson, så giver jeg en øl…👍

( og hvis han gør, så er det fordi Mac, Endo, Bajetic, Thiago og Jones skadede 🤞)
Tror omgangen bør være på mig i det tilfælde....

Desværre er vi jo nede på kun at mangle at få Endo og Jones på den liste. Måske i næste runde mod Man Utd? Holden han fik sin fulde debut imod...
Præcis - ikke langt fra, men …

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 09. dec, 2023 00:26

Fowler89 skrev:
fredag, 08. dec, 2023 22:27
texy skrev:
fredag, 08. dec, 2023 20:06
pingel skrev:
fredag, 08. dec, 2023 18:59
@Texy

Hvis Trent starter som midtbane i denne sæson, så giver jeg en øl…👍

( og hvis han gør, så er det fordi Mac, Endo, Bajetic, Thiago og Jones skadede 🤞)
Tror omgangen bør være på mig i det tilfælde....

Desværre er vi jo nede på kun at mangle at få Endo og Jones på den liste. Måske i næste runde mod Man Utd? Holden han fik sin fulde debut imod...
Du har altid Trent på midten i din startsopstilling på trods af det aldrig sker. :dontknow:
Ja, men det er fordi jeg skriver min ønskede startopstilling. Ikke hvordan jeg tror vi stiller op.
Kloppite

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » lørdag, 09. dec, 2023 08:55

Alisson er klar (måske til start-11) og har trænet med.::, macca er ikke klar ifølge Klopp.

Spændende kamp mod Palace, som har slået Man U på det gamle teatre- lort :music:

Skyder på en målrig kamp…. Mo Salah 1. mål odds 4.00 eller odds 2 på vilkårlige i kampen, det er fine lørdags tips! Get in Reds

Salah score+bts +LFC sejr odds 6,4, Lad den bedste vinde! :gunfire: :alcohol:

Besvar