Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
2
33%
84 – Conor Bradley
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i pausen
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah
3
50%
44 – Luke Chambers ud i 63. minut
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud i pausen
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
50 – Ben Doak ud i 63. minut
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo
0
Ingen stemmer
49 – Kaide Gordon ud i 76. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i pausen
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind i pausen
0
Ingen stemmer
27 - Darwin Nunez ind 63. min
0
Ingen stemmer
48 - Calum Scanlon ind 63. min.
0
Ingen stemmer
53 – James McConnell ind 76. min.
1
17%
 
Afgivne stemmer: 6

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. dec, 2023 21:06

Billede'
Hvornår: Torsdag den 14. december kl. 18:45
TV: Ingen - Streaming på TV2 Play
Sted: RSC Anderlecth Stadium, Belgien
Dommer: Endnu ikke påsat.

Vigtigheden af kampen mod Union Saint-Gilloise ligger på niveau med den allerførste preseason kamp som vi spillede mod Karlsruhe. Den blev heller ikke vist på nogen TV-kanaler, og forhåbningerne om hvordan opstillingen kommer til at se ud, handler mere om hvilke nye, unge spillere der får chancen. For som stillingen viser:
Billede
så er LFC sikre på at vinde gruppen, og dermed kvalificere sig til knockout kampene i Europa League, startende med 8.-delsfinale den 7. marts på udebane. Modstanderen er ikke fundet endnu, men returkampen - og afgørelsen af om LFC kommer i kvartfinalen er på Anfield den 14. marts. Hvis I har fået 2024 Familiekalender, så kan I allerede nu sætte kryds på de datoer, så Udenrigsministeren kan se, at den aften skal I ingen steder.

Modstanderen: Royale Union Saint-Gillosie
Inden 1. kamp mod USG skrev jeg dette som en præsentation af klubben: (har I læst det så schroll blot forbi :D )
Union Saint-Gilloise Kamptråden, 1. kamp skrev: Saint-Gilles er en forstad i det sydlige af Belgiens hovedstad, Bruxelles, nøjagtig ligesom den nok mere kendte forstad Anderlecht. Fra dette område stammer klubben, som i daglig tale kaldes Union eller USG. Belgien er et monarki, og flere klubber benævnes som ”Royale” f.eks Royal Antwerpen, og ligeså Union Saint-Gilloise, uden at Google dog kan svare på, hvorfra det Royale tilnavn kommer.
Billede
USG er en historisk klub, som blev stiftet i 1897, så de har lige haft 125 års jubilæum sidste år. De vandt deres første belgiske mesterskab i 1904, og frem til 1935 vandt de i alt 11 belgiske mesterskaber. Klubbens arvefjende har altid været Racing White Daring Molenbeek, som også er en Bruxelles-forstadsklub. Mange på min alder eller ældre husker sikkert, at start 70’ernes store danske stjerne Kresten Bjerre (tidl. AB) spillede i Racing White Molenbeek. Dengang betød det danske landshold intet, eller meget lidt, så i 1973 skiftede Kresten Bjerre til at blive belgisk statsborger, så hans danske holdkammerat Benny Nielsen kunne komme på holdkortet. Dengang var det kun tilladt med 3 udlændinge i klubben, inden EU regler (udarbejdet i Bruxelles) dekreterede arbejdskraftens ret til fri bevægelighed.

Union har siden 60’erne primært hørt til i de lavere rækker i Belgisk fodbold, men i 2018 købte Tony Bloom, som også ejer Brighton & Hove Albion i PL, aktiemajoriteten i USG, og siden da har belgierne fungeret som udviklingsklub for Brighton, og Brighton gør det jo rimelig godt på scouting fronten, med udviklingen af mange store stjerner de sidste par år, og stadig flere er på vej. I 2021 rykkede USG for første gang i 50 år op i den bedste række igen, og de var sæsonens store overraskelse, og førte den Belgiske Pro League en stor del af sæsonen, men blev til sidst henvist til 2. pladsen af Club Brugge. Dette kvalificerede USG til Champions League kvalifikationskampe, hvor de i tredje kval-runde vandt hjemme
2-0 over Glasgow Rangers, men tabte 3-0 i returen på Ibrox, så de måtte nøjes med Europa League gruppespil. De kom i gruppe med Union Berlin, Braga og Malmö FF, og med sejre i 4 kampe vandt de gruppen. I 16.-dels finalen trak de så Union Berlin (igen) og slog dem ud, men i 8.-dels finalen tabte de samlet til Bayer Leverkusen. Så USG er ikke helt uden Europæisk erfaring. I 2022/23 sæsonen i Pro League gik det også USG godt, og i sidste spillerunde lå de til at blive mestre. I 89’ minut førte de 1-0 mod Club Brugge, og Raing Genk førte samtidig 2-1 over Royal Antwerp. Så Pro League pokalen var med helikopter på vej til USG’s hjemmebane, men 3 sene scoringer af Club Brugge, og en Toby Alderweireld udligning for Antwerpen, sendte mesterskabet til Royal Antwerp, og Union Saint-Gilloise endte på 3. pladsen.
Siden vi mødte Union sidst, er det gået dem godt i den Belgiske 1. Division, og mens jeg har siddet og skrevet dette oplæg, så har de sørme vundet på udebane over Charleroi med 3-1. De ligger derefter på en solid førsteplads hele 6 point foran RSC Anderlecht, hvis stadion de sjovt nok låner til deres hjemmekamp mod Liverpool:
Billede
Så mon ikke de ser kampen mod LFC som en kærkommen træning til hvordan det bliver at spille Champions League næste sæson? Under alle omstændigheder spiller USG også for at holde 3. pladsen i gruppen, som jo giver lov til at fortsætte i den endnu mere udvandede Conference League. I ved: Den der turnering, som Manchester United skal være heldige, hvis de kommer til at spille i næste sæson ;)

Hvem kan Liverpool anvende i denne kamp?
Inden Europa League gik i gang, skulle LFC anmelde en A-liste over spillere man ønskede at kunne vælge iblandt. Det betød bl.a., at Adrian røg ud af truppen, til fordel for Ben Doak, da man følte sig godt nok stillet med mulighederne i nedenstående, som er de målmænd, som LFC må sætte på banen i Europa League her i efteråret:
Billede
Ovenfor fremgår Pitaluga og Mrozek som B-liste spillere. Det er fordi de er født efter 1. januar 2002 og har været spilleberettigede i en ubrudt periode på 2 år for LFC.
Her er listen over tilgængelige forsvarspillere:

Billede
Billede
Spillere, hvis navn er indrammet med rød firkant, er ude med skade.

Den samlede trup af midtbanespillere ser sådan her ud:
Billede
Billede
Den stiplede firkant om Mac Allisters navn er fordi, det er tvivlsomt om han er klar. Han sad heller ikke på bænken i lørdags. For Stefan Bajcetics vedkommende ville jeg ønske, at der var den samme stiplede linje, men der er ingen tegn til at han er på vej tilbage. Han er eneste spiller omtalt på https://www.premierinjuries.com/injury-table.php uden en forventet returdato. For Joel Matip står der 1/9 2024, altså 2 måneder efter hans kontrakt er udløbet (med mindre den forlænges)
Om Bajcetic står der, at han har en "læg/skinneben/hæl"-skade, og om hans recovery står der:
Billede
Det er nedslående læsning om et så stort talent, og hvor denne kamp ville passe perfekt til at komme ind og få lidt kamptræning - Hvis altså bare kroppen var klar.

TIl angrebspladserne, kan klopp vælge ibalndt disse spillere:
Billede

Liverpools opstilling
Jeg vil prøve allerede her søndag aften inden kampen på torsdag, at komme med et bud på opstillingen. Det bliver nok lidt en blanding af, hvad jeg tror Klopp tænker og hvad jeg selv ønsker, da jeg må indrømme, at jeg har lyst til at bruge ALLE B-Liste spillere og så fylde resten af pladserne op med dem vi bedst kan undvære, hvis de skulle få en skade. Men sådan går det jo nok ikke. Der er spillere, som eksempel Caoimhin Kelleher, som netop bruger EL til at få noget kamptræning og forhåbentlig udvikle sig. Derfor stiller vi med Kelleher på kassen

Forsvaret: På HB bliver der plads til at Conor Bradley kan træne i at spille med de voksne, og på VB gør det samme sig gældende for Luke Chambers. Det betyder, at vi skal have lidt mere rutine i centerforsvaret, så det bliver vores nye "James Milner Altmuligmand": Joe Gomez, som får lov til at styre løjerne sammen med den boldsikre Jarell Quansah, der var svært uheldig med at få dømt et straffe imod sig i lørdags.

Midtbanen: Wataru Endo blev nærmest flået ud i pausen i lørdags, da han ganske enkelt så gumpetung ud i sin boldomgang. Her bør tempoet være noget mere lig det han kender fra Bundesligaen, så det kan være en god anledning til at få lidt selvtillid igen. Før kampen mod Palace, blev han altså 2 gange nr. 2 i vores afstemning om kampens spiller.
Foran ham bliver Harvey Elliot belønnet for sin fine kamp i lørdags, og får en tur i manegen mere og denne gang fra start.
Der bliver så også plads til, at Curtis Jones kan få lidt mere kamptræning på den venstre midtbane. Bobby Clarke og James McConnell tør jeg også godt næsten love spilletid i løbet af torsdag aften

Angrebet: NU skal Ben Doak altså skubbe Mo Salah ud på bænken fra start. Både for at få en tiltrængt pause til The Egyptian King, men også for at han ikke skal blive alt for selvsikker på altid at være i startformationen. På toppen kan Cody Gakpo få lov til at se, om han kan finde lidt selvtillid. PÅ venstre fløj skal Luis Diaz i mine øjne ikke slides inden en vigtig kamp mod Manchester United søndagen efter. Jeg ville ønske, at jeg kunne sige Kaide Gordon, men jeg kan ikke finde oplysninger, om han er ovenpå en række "skader i vokse-alderen" i stil med det Bajcetic også løber ind i. Han har ikke fået spilletid i de to sidste U21 kampe, så jeg tvivler på, at han er klar. Så kan vi prøve med Frauendorf, men det er måske en tand for tidligt..... Så ud fra de forhåndenværende søms princip, ender det nok med at vi spiller med Nunez, men håber han får besked om ikke at spille for risikabelt i relation til skader.

Så jeg går med denne opstilling:
Billede

...men hvad siger I?
Tror I vi vælger flere unge, f.eks. Clarke og McConnell fra start? Eller ...................?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af texy » søndag, 10. dec, 2023 23:56

Cynwal skrev:
søndag, 10. dec, 2023 21:06
Tror I vi vælger flere unge, f.eks. Clarke og McConnell fra start? Eller ...................?
Vi har Man Utd og Arsebal i de næste to PL kampe. Dette er en komplet ligegyldig kamp for os. Der skal i min optik bruges så få som muligt, at de spillere, der kunne tænkes at blive brug for i de kommende kampe. Så jeg ville bare fyre alle de unge ind.

Kelleher
Bradley Quansah Chambers Scanlon
McConnell Clark Koumas
Doak Frauendorf Gordon
Kloppite

mortenbak
Indlæg: 3088
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af mortenbak » mandag, 11. dec, 2023 07:23

Enig med Texy her.

Og super kampoplæg igen Cynwal - trods kampens ingen betydning :clap:

Tak!

pingel
Indlæg: 1010
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af pingel » mandag, 11. dec, 2023 07:39

Man kunne jo evt. afprøve Trent som 6'er… 😌

Spøg til side: jeg synes skal holde flest mulige 1. Holdspillere hjemme på Merseyside, også selvom der er forholdsvis kort rejse til Belgien.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af texy » mandag, 11. dec, 2023 08:30

pingel skrev:
mandag, 11. dec, 2023 07:39
Man kunne jo evt. afprøve Trent som 6'er… 😌

Spøg til side: jeg synes skal holde flest mulige 1. Holdspillere hjemme på Merseyside, også selvom der er forholdsvis kort rejse til Belgien.
Hahahaha...... Verdensklasse indlæg :lol:

Jeg kunne jo ikke engang tillade mig at brokke mig. :D
Kloppite

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 11. dec, 2023 10:39

Belgiens bedste hold :army8: :music: pt, også vil Liverpool gøre grin med dem i sidste kamp. Stille op med B holdet, overfor deres egne belgiske fans, som nok regner med Salah, Trent og Van Djik osv. Det vil være helt fint at spare hele holdet minus Trent, som kan afprøves på 6eren, da Endo skuffede mig gevaldigt igår mod C Palace. Puha han var langsom og trykket af det kick and rush fodbold. :oops:

Harvey Eliott indhop fortjener en starts plads. Eneste nederlag i EL, var det pinligste dommer aktion. Dårligste kamp i sæsonen (i mine øjne), selvom det også var B holdet. Det er desværre bare de østeuropæiske dommer, som er næsten ligeså ringe som de danske.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Redtothebone » mandag, 11. dec, 2023 12:23

texy skrev:
søndag, 10. dec, 2023 23:56
Cynwal skrev:
søndag, 10. dec, 2023 21:06
Tror I vi vælger flere unge, f.eks. Clarke og McConnell fra start? Eller ...................?
Vi har Man Utd og Arsebal i de næste to PL kampe. Dette er en komplet ligegyldig kamp for os. Der skal i min optik bruges så få som muligt, at de spillere, der kunne tænkes at blive brug for i de kommende kampe. Så jeg ville bare fyre alle de unge ind.

Kelleher
Bradley Quansah Chambers Scanlon
McConnell Clark Koumas
Doak Frauendorf Gordon
Er helt med på den der, men kan man egentlig blive straffet for at stille et B hold ?
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. dec, 2023 14:54

Redtothebone skrev:
mandag, 11. dec, 2023 12:23
texy skrev:
søndag, 10. dec, 2023 23:56
Cynwal skrev:
søndag, 10. dec, 2023 21:06
Tror I vi vælger flere unge, f.eks. Clarke og McConnell fra start? Eller ...................?
Vi har Man Utd og Arsebal i de næste to PL kampe. Dette er en komplet ligegyldig kamp for os. Der skal i min optik bruges så få som muligt, at de spillere, der kunne tænkes at blive brug for i de kommende kampe. Så jeg ville bare fyre alle de unge ind.

Kelleher
Bradley Quansah Chambers Scanlon
McConnell Clark Koumas
Doak Frauendorf Gordon
Er helt med på den der, men kan man egentlig blive straffet for at stille et B hold ?
Jeg har tæsket Google igennem, men ikke fået noget hits på UEFA-relateret sanktioner ved at stille med et magert hold. Mr. Ferguson gjorde det bl.a. en del gange i hans tid. I CL. Jeg synes jeg læste, at FA kunne finde på at gribe ind hvis det er en PL-kamp.

Hvis nogen ved noget, så speek up
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Fowler89 » mandag, 11. dec, 2023 17:33

Cynwal skrev:
mandag, 11. dec, 2023 14:54
Redtothebone skrev:
mandag, 11. dec, 2023 12:23
texy skrev:
søndag, 10. dec, 2023 23:56
Cynwal skrev:
søndag, 10. dec, 2023 21:06
Tror I vi vælger flere unge, f.eks. Clarke og McConnell fra start? Eller ...................?
Vi har Man Utd og Arsebal i de næste to PL kampe. Dette er en komplet ligegyldig kamp for os. Der skal i min optik bruges så få som muligt, at de spillere, der kunne tænkes at blive brug for i de kommende kampe. Så jeg ville bare fyre alle de unge ind.

Kelleher
Bradley Quansah Chambers Scanlon
McConnell Clark Koumas
Doak Frauendorf Gordon
Er helt med på den der, men kan man egentlig blive straffet for at stille et B hold ?
Jeg har tæsket Google igennem, men ikke fået noget hits på UEFA-relateret sanktioner ved at stille med et magert hold. Mr. Ferguson gjorde det bl.a. en del gange i hans tid. I CL. Jeg synes jeg læste, at FA kunne finde på at gribe ind hvis det er en PL-kamp.

Hvis nogen ved noget, så speek up
Mads Timm og co

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af TG12 » onsdag, 13. dec, 2023 14:23

Redtothebone skrev:
mandag, 11. dec, 2023 12:23
texy skrev:
søndag, 10. dec, 2023 23:56
Cynwal skrev:
søndag, 10. dec, 2023 21:06
Tror I vi vælger flere unge, f.eks. Clarke og McConnell fra start? Eller ...................?
Vi har Man Utd og Arsebal i de næste to PL kampe. Dette er en komplet ligegyldig kamp for os. Der skal i min optik bruges så få som muligt, at de spillere, der kunne tænkes at blive brug for i de kommende kampe. Så jeg ville bare fyre alle de unge ind.

Kelleher
Bradley Quansah Chambers Scanlon
McConnell Clark Koumas
Doak Frauendorf Gordon
Er helt med på den der, men kan man egentlig blive straffet for at stille et B hold ?
Husker noget om det, men altså, hvordan vil UEFA løfte bevisbyrden?

De vil simpelthen argumentere imod trænerens taktiske dispositioner, og viden om spilleres form, styrker, træthed, svagheder og hvordan træneren læser modstanderens hold?
Ligeså, kunne flere stjerner jo belejligt nok have smittet hinanden med en virus, eller have ondt i ryggen optil kampen.

Jeg ved godt UEFA ikke altid følger almindelig fornuft eller gængse regler. Men det virker uholdbart de skal kunne dømme om man sætter et B hold og samtidigt straffe herfor.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » onsdag, 13. dec, 2023 21:38

23-mands truppen, der er rejst til Belgien, er blevet offentliggjort:

Goalkeepers: Kelleher, Pitaluga, Mrozek

Defenders: Quansah, Konate, Gomez, Tsimikas, Bradley, Chambers, Scanlon

Midfielders: Gravenberch, Szoboszlai, Jones, Endo, Elliott, McConnell, Hill

Forwards: Gakpo, Diaz, Nunez, Doak, Gordon, Koumas

Så Trent, VVD, Alisson og Salah er blevet hjemme på Merseyside og træne/slappe af.
Så mit bud på opstilling har stadig mulighed for at holde, og mon ikke vi ser Gomez føre holdet ind som anfører.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 14. dec, 2023 09:11

Union Saint-Gilloise er bookmakernes favorit til at vinde kampen i aften:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 14. dec, 2023 12:52

Cynwal skrev:
torsdag, 14. dec, 2023 09:11
Union Saint-Gilloise er bookmakernes favorit til at vinde kampen i aften:
Billede
De er også ret sansynligt vi taber den her, men spændende om nogen af de unge griber chancen, tænker de to unge backs og Doak får chancen
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 14. dec, 2023 15:01

Redtothebone skrev:
torsdag, 14. dec, 2023 12:52
Cynwal skrev:
torsdag, 14. dec, 2023 09:11
Union Saint-Gilloise er bookmakernes favorit til at vinde kampen i aften:
Billede
De er også ret sansynligt vi taber den her, men spændende om nogen af de unge griber chancen, tænker de to unge backs og Doak får chancen
Jeg kunne også godt tænke mig, at Kaide Gorden er blevet så nogenlunde klar, så han kunne tage en tur på venstrefløjen, for at minimere skadesrisikoen på spillere der SKAL være klar på søndag.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Union Saint-Gilloise - LFC >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 14. dec, 2023 16:51

Hvis nogen omkring Midtfyn/Fyn mangler et sted at se USG kampen, så bliver den vist på Gluds Café i Jernbanegade, 5750 Ringe. Jeg vil være der og se kampen.

.....og NEJ!! Det er IKKE det samme som swinger-klubben i Ringe.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar