LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez
5
15%
78 - Jarell Quansah
1
3%
4 - Virgil Van Dijk ud 60. min.
1
3%
21 - Kostas Tsimikas ud 69. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud 60. min.
5
15%
8 – Dominik Szoboszlai ud 60. Min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
8
24%
19 - Harvey Elliott
12
35%
18 – Cody Gakpo ud i 78. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ind 60. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 60. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ind 60. min
1
3%
84 – Conor Bradley ind 69. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind 78. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 34

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11289
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Cynwal » mandag, 18. dec, 2023 20:49

Billede
Hvornår: Onsdag den 20. december kl. 21:00
TV: TV3 + start kl. 20:55 - Streaming: Viaplay
Sted: Anfield
Dommer: Tim Robinson fra West Sussex VAR; Der er ikke VAR i EFL-Cup før fra semifinalerne

Det er små 3 måneder siden, at vi møde West Ham - også på Anfield - i Premier League. Der vandt vi 3-1, efter en Mo Salah scoring på straffespark, en reducering af Bowen, og så et gudemål af Nunez assisteret af Mac Allister og til sidst Jota på oplæg fra VVD. Se højdepunkterne fra den kamp her.
Diverse stats fra EFL som optakt til kampen
EFL servicerer på deres hjemmeside med en række stats, som følger:
  • West Ham har kun vundet en af deres seneste 55 udekampe mod Liverpool i alle turneringer (14 uafgjorte 40 tabt) og slog dem 3-0 i Premier League i august 2015. (Personlig note: Jeg stod på 4. række på The Kop den dag!! :( )
  • Liverpool har vundet fem af deres sidste seks Liga Cup-kvartfinalekampe, med undtagelse af et 5-0 nederlag til Aston Villa i 2019-20, da de fleste af deres førstehold var ude ved Club World Cup.
  • West Ham har mulighed for at nå Liga Cup-semifinalen for første gang siden 2013-14, hvor man er røget ud på dette stadie af konkurrencen tre gange siden da.
  • Liverpool har scoret 498 mål i Liga Cuppen og kan blive det andet hold til at nå 500 i konkurrencens historie efter Aston Villa (514).
  • West Ham-manager David Moyes har aldrig vundet Liverpool på udebane i 20 forsøg i alle turneringer (D7 L13). Han har kun mødt Chelsea (23) og Arsenal (22) oftere på udebane uden nogensinde at vinde.

Det helt store spørgsmål til denne kamp er: Hvor meget vil hver enkelt klub satse på EFL Cup/Carabao Cup?

West Ham
Umiddelbart tror jeg, at West Ham kan se den som en genvej ud i Europa. De kommer frisk fra at have vundet den nye Conference Cup i sommers, og qua dette, kvalificerede de sig til Europa League i denne sæson. West Ham vandt deres Europa League pulje foran tyske Freiburg, græske Olympiakos og serbiske Backa Topola, med større margen end Liverpool vandt deres pulje. De er således klar til 8.-dels finalerne i EL, og ligger pt også rimeligt med i Premier League, hvor de pt er på en 8. plads, men der er intens kamp blandt "de tunge drenge" om at få de 7 måske 8 måske 9 placeringer, som giver Europæisk fodbold i næste sæson. Så success i EFL Cup og/eller EL kunne være en snu genvej til at sikre West Ham europæisk deltagelse i 24/25. Kampen onsdag er kvartfinale, og hvis de slår Liverpool er "tungeste" modstander tilbage umiddelbart Newcastle. I sidste runde af EFL Cup vandt West Ham 3-1 over Arsenal, og det er endnu et tegn på, at de tager den lille Cup-turnering seriøst. Så mon ikke David Moyes stiller op i stærkeste opstilling på Anfield?

West Hams resultater i de sidste 5 kampe:
Billede

Liverpool
Jeg er til gengæld meget mere i tvivl om, hvor meget Klopp vil prioritere kampen. Vi har lige set et lettere humørforladt tenderende til det kedelige, u-kreativt LFC mandskab smide 2 point mod bovlamme ManU. I de hidtidige 2 EFL-Cup kampe mod Leicester og Bournemouth, har Klopp brugt en blanding af ungdom og rutine. Men på det tidspunkt var skadessituationen heller ikke som den er nu - og forværret endnu en gang, da Gravenberch nu også er skadet.
Så der bliver færre og færre at tage af, og af hensyn til Gunners kampen Lillejuleaften, så tror jeg Klopp stiller sådan her op:

På kassen: Naturligvis Caoimhin Kelleher, da Alisson Becker for Guds skyld ikke må blive skadet.

Forsvaret: Det bliver de 2 Young Guns på backer i form af Conor Bradley på HB og Luke Chambers på VB Midterforsvaret er jeg næsten sikker på bliver Jarrell Quansah og Joe Gomez

Midtbanen: Her tror jeg på genvalg til start-midtbanen mod USG, så det bliver Wataru Endo på 6'er og på de to 8'ere Harvey Elliot og Curtis Jones.

Angrebet: Ben Doak på højre fløj. Salah spillede ganske vist som en bukket færge søndag, men vi har brug for hans mål mod Gunners. På venstre fløj tror jeg på Kaide Gordon, og så får Nunez chancen på toppen. Jamen, vi skal jo undgå skader? Ja, men hvis ikke Nunez får noget selvtillid i kroppen og fortsætter med at spille som søndag, så kan det være ligemeget om han er skadet eller ej mod Gunners.

Så jeg tror på denne opstilling:
Billede
Men hvad siger I.......?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 19. dec, 2023 15:38

Lijnders melder, at Gravenberch udgik med DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness), altså overanstrengelse i muskulaturen. Han er nok ikke i spil til i morgen alligevel, men han er begyndt at træne med. Det er en glædelig nyhed ovenpå det tætte program, der venter og forhåbentlig kan han spille en rolle mod Arsenal.

Til gengæld har Ben Doak revet sin meniske over i søndagens U21-kamp mod Chelsea, så ham skal du ikke forvente at se på holdkortet i nærmeste fremtid, Cynwal. Han skal opereres i knæet.

Derudover melder han, at Mac Allister ikke længere har smerter, han regnes dog først tilbage i 2024, og at Jota er begyndt at kunne spille med en bold igen, men er endnu ikke klar til at træne med resten af holdet.
Senest rettet af JudgeArdaStudge onsdag, 20. dec, 2023 00:20, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af texy » tirsdag, 19. dec, 2023 19:42

Jeg ved godt, at Arsenal venter lige om hjørnet. Men ikke desto mindre tror jeg, at vi nu er kommet så tæt på finalen, at der satses langt mere på at vinde kampen, end Cynwals opstilling antyder. Især fordi, at enten Chelsea eller Newcastle formentlig er eneste reelle trussel i forhold til trofæet, hvis vi går videre. Og begge de hold (som møder hinanden i samme runde) er endnu mere skadesramt, end vi er.

Vi trænger også til at få sat nogle sejre sammen, så hvorfor ikke starte med denne.

Kelleher
Gomez Quansah VVD Chambers
Elliott Endo Jones
Doak Nunez Gakpo

Hvis Klopp har i tankerne at bruge Trent på 8eren imod Arsenal, så kan det endda godt være, at Szobo starter denne kamp. Men ellers trænger han vist voldsomt til en pause.
Kloppite

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Bock » tirsdag, 19. dec, 2023 23:32

Jeg er ellers aldrig uenig med Cynwal, men her må jeg give Texy ret. Det er tvivlsomt om vi kan vinde med noget, der ligner din opstilling, der har vi været på glat is et par gange i E.C. Jeg underkaster mig velvilligt din Liverpoolviden, da den er større end undertegnedes, men her er der også tale om et prioriteringsspørgsmål: Jeg tror ikke, at vi under nogen omstændigheder kan vinde mesterskabet, men jeg mener, at opnåelsen af den lille cup og en CL-plads på een gang er et særdeles realistisk mål. Så lad os give los i start-11'eren, og supplere med reserverne ved evt. senere given lejlighed.

I øvrigt forfærdeligt med Doaks skade. Fremtidens mand og en af de bedste driblere længe...

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af TG12 » tirsdag, 19. dec, 2023 23:46

Engang var vi nærmest bedst når vi spillede to kampe Per uge. Det var pauserne der ødelagde rytmen.

Det sagt mener jeg top-4 og at være “inde” i mesterskabs kampen så længe som muligt er vigtigere mål.

Så start med en kombination af unge - og perifære førsteholds spillere. Om nødvendigt kan de tunge skyts komme ind v 60min

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11289
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Cynwal » onsdag, 20. dec, 2023 03:07

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 19. dec, 2023 15:38
Til gengæld har Ben Doak revet sin meniske over i søndagens U21-kamp mod Chelsea, så ham skal du ikke forvente at se på holdkortet i nærmeste fremtid, Cynwal. Han skal opereres i knæet.
Raarrhhh-sgu! Det er fandeme umuligt at holde overblik over de akademispillere, og hvem der er skadet hvornår.
Nu har jeg hørt Lijnders på pressekonferencen, og det kan godt lyde som om de går efter "det nemme pokal rest-program", ligesom jeg beskriver at Hammers nok forsøger som genvej til Europa. Men med Doak ude, så får Salah vel overbevist Klopp om, at når Sergio Ramos ikke er med hos modstanderen, så bliver han ikke skadet.

Spørgsmålet er dog, om vi bør være interesserede i at gå videre? Semifinalerne afvikles over 2 kampe, ude og hjemme, og de skal iflg. EFL spilles, så 1 kamp er i den uge der starter 8. januar, og returopgøret i den uge der starter den 22. januar. Hvis vi kvalificerer os til semifinalen, vil det uvægerligt medføre, at spillertruppens vinter-break vil blive nogen dage kortere, da kampdatoerne skal presses ind i dette program:
Billede

Men indrømmet: Chelsea, Fulham eller Middlesborough som mulige modstandere i hhv. semi og potentielt finale på Wembley ser tillokkende ud i relation til en pokal mere til Skabet. Problemet er bare, at al silken er slidt af spillertruppen pt, og lige nu mangler vi 6 kampe før vinterpausen. Vinder vi i aften, er det 7 kampe vi mangler før pausen.

Jeg er sgu i tvivl.......!?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11289
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Cynwal » onsdag, 20. dec, 2023 05:16

Nyt fra West Ham og forventet opstilling, idet Hammers har haft sygdom i truppen, som måske/måske ikke er helt overstået endnu, iflg. artikel i Evening Standard: https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 27886.html

David Moyes har et udtagelsesdilemma i målet, da hans West Ham-hold onsdag aften skal til Liverpool i kvartfinalen i Carabao Cuppen.

Moyes har gjort Alphonse Areola til sin Førstemålmand i Premier League i denne sæson, hvor Lukasz Fabianski i stedet starter størstedelen af pokalkampene.

På grund af Areolas håndledsskade tidligere på måneden, åbnede det imidlertid døren for Fabianski, som har startet de sidste fire kampe i alle turneringer og holdt slean-sheet i hver af de sidste to.

Moyes kunne bruge turen til Liverpool til at lempe Areola - der var på bænken til søndagens sejr over Wolves - tilbage i aktion, eller også holde sig til den erfarne polak.

Andetsteds vil Hammers tjekke deres trup på tirsdag i håbet om, at den sygdom, der har generet flere spillere i løbet af de sidste fjorten dage, er et overstået kapitel.

"Vi ved bedre her til morgen," sagde Moyes' assistent Billy McKinlay tirsdag. "Kampen var kun et par dage siden, så vi får en idé her til morgen efter træning. Der er stadig lidt sygdom i lejren, så vi sørger for, at alle er tjekket i dag."

West Ham forventet startopstilling:
Areola; Kehrer, Zouma, Mavropanos, Emerson; Alvarez, Soucek, Ward-Prowse; Kudus, Bowen, Paqueta
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af AJJ » onsdag, 20. dec, 2023 17:00

Nu har vi jo badet os igennem EL med et halvt B-hold. Kunne det ikke tale for et lidt mere toppet hold til i aften? Alt andet lige bør spillerne være mindre slidte end på samme tidspunkt de forrige år med CL.

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 20. dec, 2023 17:19

Kelleher istedet for Alisson
Samme forsvar som mod Man U, de gjorde det fint ellers Van Djik ud for en ung Quansah.

Trent på midtbanen, sammen med Eliott og Jones som gav god energi mod Man U.

Angrebet; Gakpo på kanten venstre, Nunez på top, Salah på højre.

3-1 eller 4-1. WH bliver sænket på Anfield Road.!! Klopp er klart bedre end Moyes denne her sæson, kig på PRL stilling ;-)

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Bock » onsdag, 20. dec, 2023 18:08

Tjae, vi badede til tider mod sekundaholdene i EL, men vi fik også et par advarsler. Man.citys arabere kan give mere fir, end vi kan tillade os, men vi kan ikke stille med for meget B-hold. Når Klopp har bragt os hertil, må det være med den intention at gå hele vejen; vi har allerede brændt noget af vores krudt af for at nå så langt. VanDijk4's opstilling kan jeg vist tilslutte mig, med det forbeholdat jeg gerne ser en Bradley eller Chambers prøve sig af på backerne, men måske ikke lige begge fra start. Jeg tror, vi skal passe på, ikke at give de mere uprøvede spillere Uriasposter ved at efterlade dem uden førerhunde på en aften, hvor Westham uden tvivl vil gå efter struben. Så grrr...

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 20. dec, 2023 20:33

liverpool:%20Kelleher,%20Gomez,%20Quansah,%20Van%20Dijk,%20Tsimikas,%20Endo,%20Szoboszlai,%20Jones,%20Elliott,%20Gakpo,%20Nunez. Stærk opstilling…. Klopp vil videre
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11289
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Cynwal » onsdag, 20. dec, 2023 20:35

Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Bock » onsdag, 20. dec, 2023 21:05

Jeg føler det, som om Klopp gør sig morsom på min bekostning (ved ikke, hvor han kender mig fra), Denne opstilling er meget alternativ, og jeg må lade, at han er en modig mand. Jeg håber, at han gør min manglende forståelse til skamme, at han igen kan se noget, jeg ikke kan.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 20. dec, 2023 21:08

Der var satme ikke offside på Nunez der. Der blev han snydt for en friløber alene med målmanden.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13747
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - West Ham United >> Kamptråden Carabao Cup Kvartfinale

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 20. dec, 2023 21:10

Vi er startet godt, og Elliott er startet særdeles godt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar