LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
1
3%
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
2
5%
2 - Joe Gomez
7
19%
3 – Wataru Endo ud 76. min
5
14%
8 – Dominik Szoboszlai ud 64. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
10
27%
11 - Mohamed Salah
8
22%
9 - Darwin Nunez ud 64. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud 64. min
2
5%
20 - Diogo Jota ind 64. min
1
3%
18 – Cody Gakpo ind 64. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind 64. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ind 76. min.
1
3%
 
Afgivne stemmer: 37

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 02. jan, 2024 12:39

Så er pulsen faldet og jeg har fået genset kampen med et analytisk perspektiv, fordi man kender resultatet og kan fokusere på detaljerne. Jeg må sige, at jeg kan ikke mindes, hvornår jeg sidst har set en fodboldspiller komme så voldsomt tilbage i en anden halvleg ovenpå en så rædderlig første halvleg, som det Mo Salah gjorde. Det var outstanding og verdensklasse og ret beset er han en værdig potentiel MotM, selvom han "kun" var god i 45 minutter, men hvilke 45 minutter. Han er involveret i alt offensivt. Han er et unikum og en Liverpool legende på niveau med de største vi har haft i klubben og vi har ham endnu.

Jeg håber ikke, at det bliver for udstillet, at han tager til AFCON nu, men jeg glæder mig over, at nogle af de kampe, han desværre misser er cup-kampe, hvor det ikke er sikkert, han havde spillet alligevel og så må han bare godt skynde sig at komme hjem igen og det samme gælder Endo.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 02. jan, 2024 12:44

Cynwal skrev:
tirsdag, 02. jan, 2024 02:15
JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 01. jan, 2024 22:34
Hvorfor er Gravenberch foran Elliott i køen?
Det samme undrer de sig over hos This is Anfield:
Billede
Jeg må se mig enig med TIA så. Var der ikke noget om, at Elliott var den markspiller med flest minutter på banen for Liverpool sidste sæson eller var det blot over en længere periode? I hvert fald var han Klopps go to guy og nu er han bag Ryan Gravenberch, det synes jeg er synd, selvom Klopp også gerne vil have Gravenberch i gang. Jones kan ikke slås af og Szoboszlai virker også til at være Klopps foretrukkende valg. Nu er Szoboszlai muligvis ude med en skade og Mac Allister må nok tænkes at skulle gå direkte ind på 6eren, når Endo er væk, det må frigive en mulighed for flere minutter til Elliott, medmindre Elliott bliver tiltænkt Salahs ledige plads i de kommende kampe.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 02. jan, 2024 12:48

STMO skrev:
tirsdag, 02. jan, 2024 09:35
Jeg vil bare gerne pointere, at vi aldrigt bliver bedre end lige nu, så nyd det i stedet for alt det brok.
Mærkværdig tanke, at man ikke kan være kritistisk under en kamp uden, at man nyder det, vi er vidner til eller, at vi aldrig kan blive bedre. Tænk hvis manageren havde samme mindset, så lå vi ikke nummer 1, det vil jeg gerne garantere.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. jan, 2024 12:54

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 02. jan, 2024 12:44
Cynwal skrev:
tirsdag, 02. jan, 2024 02:15
JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 01. jan, 2024 22:34
Hvorfor er Gravenberch foran Elliott i køen?
Det samme undrer de sig over hos This is Anfield:
Billede
Jeg må se mig enig med TIA så. Var der ikke noget om, at Elliott var den markspiller med flest minutter på banen for Liverpool sidste sæson eller var det blot over en længere periode? I hvert fald var han Klopps go to guy og nu er han bag Ryan Gravenberch, det synes jeg er synd, selvom Klopp også gerne vil have Gravenberch i gang. Jones kan ikke slås af og Szoboszlai virker også til at være Klopps foretrukkende valg. Nu er Szoboszlai muligvis ude med en skade og Mac Allister må nok tænkes at skulle gå direkte ind på 6eren, når Endo er væk, det må frigive en mulighed for flere minutter til Elliott, medmindre Elliott bliver tiltænkt Salahs ledige plads i de kommende kampe.
Der kan jo være mange grunde - men som tidligere nævnt tror jeg en del af forklaringen kan være den åbenlyse forskel i fysikken på de to.

Nyborg har en meget fysisk midtbane og flere høje spillere der er farlige på dødbolde.

Særligt da vi kun førte med én kunne fysikken blive central imod slut, og det fylder Gravenberch bare mere, imod Batman, Burn og Schar, end Eliott

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 02. jan, 2024 13:06

Det kan vist være det samme, at styrke luftrummet, når vi alligevel sætter Jota overfor Botman på det hjørnespark de så scorer på. Spøg til side, jeg forstår godt din pointe, TG12. Fra det perspektiv giver Gravenberch rigtignok god mening. Jeg mener dog bare, at vi var så meget i kontrol over kampen, at det ikke burde være fokus og at Gravenberch i øvrigt ikke gør det specielt godt defensivt indtil videre. Han skal have tid og jeg tror også stadig på ham, men kigger man på de to spilleres form, så er Elliott milevidt foran på formkurven pt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af STMO » tirsdag, 02. jan, 2024 13:26

For mig at se spillede Salah en stor kamp. Han brændte et straffespark og skruede endnu mere op. Hans aflevering med skru til Gakpo var et eksempel herpå. Verdensklasse. Og man ligger altså ikke i toppen eller nr 1 år efter år i PL hvis ikke man er verdensklasse!

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » onsdag, 03. jan, 2024 13:55

Ift. diskussionen om for meget/mange brok/negative kommentarer.

Selvfølgelig er det i orden at være kritiske ift. effektivitet foran mål osv. Sad også selv og bandede i mandags.

Jeg er nok bare uforstående overfor, at man som fan kan lade det negative være grundtonen i den nuværende situation:
  • holdet præsterer langt over forventning
  • vi er sammen med City de største favoritter til titlen efter juleprogrammet - hvem havde lige set den kommer?!
  • generationsskiftet på midtbanen er forløbet som en drøm med tre nye spillere, der allerede præsterer på højt niveau (Gravenberch skal lige bruge lidt mere tid, men tegningen er der), samt Jones/Elliot, der begge har taget et step op, Og folk har da vist glemt sommervinduet, hvor 'transferligaen' var vigtigere end selve fodbolden - og hvor Liverpool åbenbart blev drevet af hundehoveder, hængerøve og lusede amatører
Som Klopp fint har sagt, så er fodbold (allerhøjest) det vigtigste af de mindst vigtige ting i livet.

Og det skulle det at være fan, da gerne afspejle. Mao. så dur det jo ikke, at man som familiefar i Randers, Ringe eller Ringsted får ødelagt sin weekend, fordi ens favorithold i Nordengland taber og er inde i en dårlig periode. Den nuværende positive situation skal derimod dyrkes og nydes, alt det den kan.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » torsdag, 04. jan, 2024 04:23

Overordnet set er jeg enig i ovenstående. Sæsonen har heldigvis udviklet sig til en gyser, hvor vi har en reel mesterskabschance, og under en gyser ler og klapper du ikke nødvendigvis konstant. Du martres derimod jævnligt i masochistisk fornøjelse (ikke et ord om swingerklubber). Når vi slår den negative XG-rekord og gør Esbjergmålmanden "fantastisk", er det imidlertid kun naturligt at føle frustration. Selv skrev jeg noget i retning af, at Isak ville være en ønskesigning, hvilket var ironisk ment, idet vi har 4 væsentligt bedre angribere. Men det var altså svenskeren, som viste større effektivitet. Netop fordi vi spillede fantastisk fodbold kampen igennem, kaldte det altså på stikpiller, når afslutningerne overordnet set var på et så inferiørt niveau.

Men når dette sagt, synes jeg, at vi i denne tid har ret til at gå rundt med et fjoget smil og i øvrigt hovere maksimalt over for andre klubbers tilhængere, hvis man da omgås sådanne.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11286
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 04. jan, 2024 05:01

Bock skrev:
torsdag, 04. jan, 2024 04:23
Men når dette sagt, synes jeg, at vi i denne tid har ret til at gå rundt med et fjoget smil og i øvrigt hovere maksimalt over for andre klubbers tilhængere, hvis man da omgås sådanne.
Min Facebook har det sidste døgn svømmet over med lykønskninger ang. opgradering til 6.0
Flere har skrevet at det jo bare er et tal, og til diverse spurs, gunners, manure-fans m.fl. har jeg svaret at "....6.0 er jo bare et tal - men et dejligt tal. Ligesom: 45 (point) 20 (kampe) 1 (placering) også er dejlige tal :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 04. jan, 2024 12:49

Bock skrev:
torsdag, 04. jan, 2024 04:23
Overordnet set er jeg enig i ovenstående. Sæsonen har heldigvis udviklet sig til en gyser, hvor vi har en reel mesterskabschance, og under en gyser ler og klapper du ikke nødvendigvis konstant. Du martres derimod jævnligt i masochistisk fornøjelse (ikke et ord om swingerklubber). Når vi slår den negative XG-rekord og gør Esbjergmålmanden "fantastisk", er det imidlertid kun naturligt at føle frustration. Selv skrev jeg noget i retning af, at Isak ville være en ønskesigning, hvilket var ironisk ment, idet vi har 4 væsentligt bedre angribere. Men det var altså svenskeren, som viste større effektivitet. Netop fordi vi spillede fantastisk fodbold kampen igennem, kaldte det altså på stikpiller, når afslutningerne overordnet set var på et så inferiørt niveau.

Men når dette sagt, synes jeg, at vi i denne tid har ret til at gå rundt med et fjoget smil og i øvrigt hovere maksimalt over for andre klubbers tilhængere, hvis man da omgås sådanne.
Det er et godt indlæg det her, der rammer hovedet på sømmet ift. de følelser man gennemgår i løbet af en kamp/kampene.

Personligt havde det også for mit vedkommende været lettere at kunne læne sig tilbage og nogle gange acceptere, at vi nok ikke kommer til at vinde alle kampe. Desværre er der en bundkorrupt og bedragerisk klub fra den blå del af Manchester, der gør, at man ikke tør have det mindset al for længe, for så er løbet kørt. Fodbold er bare sjovere, hvis alle overholdt reglerne.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar