Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
4
15%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
7
26%
78 - Jarell Quansah
1
4%
2 - Joe Gomez
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud 59. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ud76. min
2
7%
18 – Cody Gakpo ud 59. min
1
4%
19 - Harvey Elliott ud 76. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
5
19%
7 - Luis Diaz
1
4%
20 - Diogo Jota ind 59. min
4
15%
38 – Ryan Gravenberch ind 59. min
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind 76. Min
2
7%
42 - Bobby Clarke
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 27

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Cynwal » torsdag, 04. jan, 2024 05:18

Billede
Hvornår: Søndag den 7. januar 2024 kl. 17:30
TV: 6'eren med optakt fra 16:00 - Streaming: Viaplay og Discovery+
Hvor: Emirates Stadium, London
Dommer: John Brooks VAR: Simon Hooper
John Brooks er 33år gammel, og han har ialt dømt Liverpool 4. gange. De to sidste gange i denne sæson, hvor vi vandt begge gange ude mod hhv i august ude mod Newcastle (2-1) og i november mod Bournemouth (2-1). Simon Hooper var sidst VAR i kampen ude mod Burnley, hvor det lykkedes ham at finde et ikke eksisterende frispark af Nunez på en Burnley forsvarer, så Gakpo's fine scoring blev underkendt. ....og så er Hooper stadig manden, som smed både Curtis Jones og Jota ud imod Spurs og dermed kostede os en fortjent sejr, blot yderligere understreget af VAR-rummet howler med fejlagtig underkendelse af Diaz' scoring. Stadig den største VAR-skandale til dato!

De fleste har nok stadig sidste kamp mod gunners i frisk erindring: Lillejuleaften på Anfield med resultatet 1-1, i en kamp der kunne have gået begge veje. Men nu er det FA-Cup, og med begge klubbers intense kamp i toppen af Premier League in mente, er det spørgsmålet hvor meget begge klubber går efter at stille i stærkeste opstilling.
Deres respektive formbarometre er derfor ikke så signifikante, men skal dog nævnes alligevel:
Billede

Altså en lille "overhånd" til Liverpool mht stemningen og selvtilliden i truppen for nuværende.
Vi har sidst møde gunners i en pokalturnering tilbage i 2022, da vi over to kampe slog dem ud i semifinalen i EFL Carabao Cup'en efter 0-0 ude og 2-0 sejr hjemme på Anfield.
Sidst vi mødte Arsenal i FA Cup var tilbage i februar 2014, hvor vi tabte 2-1 ude på Emirates i 5. runde. Højdepunkterne derfra kan ses her:
Kampen indeholder en lille sensation, i og med at Howard Webb dømmer et straffespark til Luis Suarez. Han får dog rettet "fejlen" senere ved at undlade at fløjte, da Suarez decideret saves midt over i feltet, men Webb bare vinker "play on". Man kan også se højdepunkterne og blive mindet om, at Daniel Sturridge også kunne brænde en del kæmpe-chancer in i mellem.

AFCON og Asian Games:
Begge klubber mangler spillere, og de fleste er nok med på, at Mo Salah spiller Afrikanske Mesterskaber og Wataru Endo tilsvarende Asiatiske. Arsenal må undvære Mohamed Elneny (Egypten) ogTakehiro Tomiyasu (Japan), og måtte også have afgivet Thomas Partey til AFCON (Ghana) hvis han ikke var skadet.

Liverpool forventninger
Efter det hæsblæsende december program, ligger kampene ikke lige så tæt, men det er mit håb, at Klopp prioriterer først og fremmest Premier League og dernæst 2 og maks 3 kampe i EFL Carabao Cup i den evige kamp for pokaler til trofæskabet. Jeg håber derfor, at han støvsuger Akademiet for friske spillere, idet Ben Doak dog desværre har fået en menisk skade lige på det væreste tidspunkt, hvor der ellers kunne blive hul til ham i en række pokalkampe.
Szoboszlai skal også pakkes ind i bobleplast og skånes, så den - forhåbentligt - lille fiber han mærkede sidst, lige inden han blev skiftet ud, ikke udvikler sig.

Så her er mit bud på en opstilling, som lugter af ungdom, og lige med et stænk af rutine i hver række:
Billede

...men hvad siger I?
Vil I ikke hellere prioritere PL og sekundært EFL-Cup?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af AJJ » torsdag, 04. jan, 2024 10:13

Der kommer ganske vist en vigtig(ere) kamp allerede om onsdagen. Men derefter er der 11 dage til næste kamp. Og Arsenal-kampen kommer trods alt først 6 dage efter Newcastle.

Så jeg tror ikke, det bliver så ungt, men hælder mere til TIA's forslag med pause til VvD.

Alisson; Bradley, Konate, Quansah, Beck; Gravenberch, Mac Allister, Jones; Elliott, Gakpo, Diaz.

Kunne dog godt se, Jones få en pause også, for så at komme ind i 2. halvleg sammen med VvD.

Eller helt enig. Med de skadede/bortrejste spillere samt vores semi i Liga Cup'en, europæisk samt ikke mindst 1. plads i PL, så er FA Cup lavest prioriteret. Og det vil ikke være en katastrofe, hvis vi ryger ud.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af texy » torsdag, 04. jan, 2024 16:08

Vi har i øjeblikket disse 9 spillere ude af den ene eller anden årsag.

Matip (F)
Robbo (F)
Kostas (F)
Bajcetic (M)
Thiago (M)
Szobo (M)
Endo (M)
Salah (A)
Doak (A)

Med tanke på, at vi fører PL, er sikkert videre i EL (som i mine øjne er et stort trofæ), og kun er to semifinalekampe fra en EFL finale, så mener jeg ikke, at vi skal risikere for meget i forhold til de spillere, der kan betragtes som en del af den bærende kerne.

Vi så i forrige sæson, hvordan det drænede truppen totalt at gå benhårdt efter alle 4 trofæer.

Så ude imod Arsenal i FA Cup'en ville jeg foretrække at bruge så mange "reserver" som muligt. Jeg forestiller mig i øvrigt, at Arteta gør det samme, hvorfor det sagtens kan ende som en lige kamp alligevel.

Kelleher
Bradley Phillips Quansah Beck
Elliott Jones Scanlon
Gordon Gakpo Carvalho
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af AJJ » torsdag, 04. jan, 2024 21:19

Arsenal skal først spille igen den 20.... Så de kommer med et rimeligt toppet hold, tror jeg.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Cynwal » fredag, 05. jan, 2024 01:44

AJJ skrev:
torsdag, 04. jan, 2024 21:19
Arsenal skal først spille igen den 20.... Så de kommer med et rimeligt toppet hold, tror jeg.
Det er rigtig godt vi er kommet til semi'en i EFL-Carabao, men også lidt skidt mht udnyttelsen af vinterpausen, og den sammenhængende hvile, som det kunne have givet hovedparten af truppen (-AFCON og AG deltagere)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 05. jan, 2024 08:20

Lige et spørgsmål; hvis kampen ender uafgjort, så skal vi ud i en ny kamp, hvilken vel må betyde at en af vores PL kampe udskydes. Og forhåbentlig først skal spilles når Salah ig Endo er tilbage. Hvis det er korrekt, skal man næsten ønske en uafgjort? Det kan jo betyde point i PL.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Redtothebone » fredag, 05. jan, 2024 16:45

Hr. Drejer skrev:
fredag, 05. jan, 2024 08:20
Lige et spørgsmål; hvis kampen ender uafgjort, så skal vi ud i en ny kamp, hvilken vel må betyde at en af vores PL kampe udskydes. Og forhåbentlig først skal spilles når Salah ig Endo er tilbage. Hvis det er korrekt, skal man næsten ønske en uafgjort? Det kan jo betyde point i PL.
4 runde skal spilles allerede 27. Januar, så lad os ikke håbe på uafgjort
YNWA

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 06. jan, 2024 10:46

Klopp har været ude og sige, han ikke gider en omkamp - så nu kommer det med 99% sikkerhed til at ske :lol:

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 07. jan, 2024 12:56

Sikker X i dagens opgør 1-1 odds 7,5 eller 2-2 odds 13! Jinx…. like that. Sjovt folk synes det er 99% chance for en 1-2 tal.

Lad os få kampen afgjort i aften, når Klopp stiller med B holdet. 100% :music:

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Fowler89 » søndag, 07. jan, 2024 14:21

Er jeg den eneste som er ligeglad med fa cup og carabao cup?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Redtothebone » søndag, 07. jan, 2024 14:42

Klopp har udtalt vi går all in så jeg forventer stærkeste opstilling

Allison, Trent, Virgil, Konate, Gomez macallister, Gravenberch,, Jones, Nunez, Jota, Diaz.

Jeg synes stadig FA cuppen har masser af charme, så ser frem til kampen.
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 07. jan, 2024 15:16

Til jer, der heller ikke har 6eren, hvor ser I kampen?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 07. jan, 2024 15:55

Redtothebone skrev:
søndag, 07. jan, 2024 14:42
Jeg synes stadig FA cuppen har masser af charme, så ser frem til kampen.
Jeg så en del kampe igår, og se Peterborough-Leeds nu her. Mega fed stemning, og fodbold som i gamle dage. Det kan virkelig noget. Ærgerligt Sunderland ikke kunne gøre mere skade på Newcastle, men shit, der var gang i Stadium of Light.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Cynwal » søndag, 07. jan, 2024 16:32

Det var ikke ligefrem den start-11'er jeg havde håbet på:

Liverpool: Alisson, Gomez, Konate, Diaz, Nunez, Mac Allister, Jones, Gakpo, Elliott, Alexander-Arnold, Quansah.

Subs: Kelleher, Jota, Gravenberch, Clark, Chambers, Gordon, McConnell, Bradley, Nyoni.

Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Bock » søndag, 07. jan, 2024 17:04

:doh1: Stærkeste opstilling: Godt tænkt! Og hvis det ikke lykkes os at få en omkamp, kan man måske arrangere en træningskamp, så de faste kan holde kampformen ved lige... :roll:

Besvar