Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
4
15%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
7
26%
78 - Jarell Quansah
1
4%
2 - Joe Gomez
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud 59. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ud76. min
2
7%
18 – Cody Gakpo ud 59. min
1
4%
19 - Harvey Elliott ud 76. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
5
19%
7 - Luis Diaz
1
4%
20 - Diogo Jota ind 59. min
4
15%
38 – Ryan Gravenberch ind 59. min
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind 76. Min
2
7%
42 - Bobby Clarke
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 27

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 07. jan, 2024 19:25

Shit, hvor er det stærkt at vinde 2-0 på Emirates. Forventede intet af den kamp. Klopp working wonders again...

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. jan, 2024 19:28

Stærk sejr. Jeg er imponeret af Bradley. Nunez viser fysik oppe foran. Konate tager ansvar i forsvaret, og så fortsætter Quansah bare med at vise højt niveau. Jeg håber Diaz' scoring giver ham selvtillid og mod på flere mål.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Junte » søndag, 07. jan, 2024 19:32

Det er stærkt.
Super fint indhop af Bradley.
Og dejligt at se flere af de unge var med til at sikre sejren.

Men arsenal er godt nok også uskarpe, hold da op det er imponerende.
Mon ikke der sidder nogen lige nu og tæller knapper for at se om man har råd til toney.

Men det behøver vi ikke - vi får bare arsenal til at score for os….. 😁

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af STMO » søndag, 07. jan, 2024 19:34

Bradley får min MoM. Han var helt suveræn, og man kunne tydeligt se, at Arsenal mere og mere mistede troen på deres venstre side.

mortenbak
Indlæg: 3097
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af mortenbak » søndag, 07. jan, 2024 19:39

Fin sejr
Hvad blev der af at fløjen går til baglinien og laver indlæg ?
Når nu Diaz rykkes på højrekanten ?
Hvorfor skal de altid trække ind i banen ?
Jota var god, jones var god. Synes generelt vi spiller en fin kamp. 1 halvleg skulle der lige justeres ind og i 2 spiller vi bedst.
Fin træningskamp


Sent from my iPhone using Tapatalk

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af sjampen » søndag, 07. jan, 2024 19:43

Ualmindelig ringe 1. halvleg, hvor vi ikke er uheldige, omend Arsenal godt nok også bare vil spille bolden helt ind over stregen. De er uskarpe, men hold da op hvor de også konsekvent tog den ekstra dribling som kun gjorde chancerne mindre. Vi var ringe på bolden og jeg synes midtbanen var svag, med undtagelse af Curtis Jones. Gomez havde også OK styr på Saka.

Vi kæmper os flot ind i kampen uden at spille specielt godt, men fik også bedre og bedre fast defensivt. De sidste 30 minutter kommer Arsenal vel ikke frem til det store. Flot selvmål af Kiwior også et flot mål af Diaz der har spillet sig op på det seneste. Med Salah væk, er det ikke et ringe tidspunkt for ham at komme tilbage i form og Jota at blive skadesfri. Trent spillede sig også flot op i 2. halvleg og jeg synes han viste en god mængde lederskab i mangel på VVD.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af AJJ » søndag, 07. jan, 2024 20:31

Hr. Drejer skrev:
søndag, 07. jan, 2024 19:08
Tom_Jorsal skrev:
søndag, 07. jan, 2024 18:59
Puha, Darwin..
Manden kan ikke drible udenom en sten.

Derudover er Diaz igen-igen svag.

Vores offensiv skal til at tage ansvar, nu når de ikke har Salah til at læne sig op ad.
Hukommelsen er kort. Diaz var god mod Newcastle.

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af pingel » søndag, 07. jan, 2024 21:42

Fedt at vi stadig vinder over Arsenal på udebane, selv uden: Salah, Van Dijk, Robertson, Firmino, Hendo, Fabinho og Milner (og Mané)…

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af TG12 » søndag, 07. jan, 2024 22:10

Flot anden halvleg.
Første halvleg var ikke køn, men vi holdt nullet.

Nunez, er desværre igen ikke skarp, og en lige ved og næsten spiller. Det begynder at blive kritisk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Emmy » mandag, 08. jan, 2024 05:14

pingel skrev:Fedt at vi stadig vinder over Arsenal på udebane, selv uden: Salah, Van Dijk, Robertson, Firmino, Hendo, Fabinho og Milner (og Mané)…
Og uden Agger og Fowler
"We're not racist, we only hate the mancs"

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 08. jan, 2024 08:56

Har lige set extended highlights af kampen, og ja, det er pisse ærgerligt, Nunez ikke kommer på tavlen, men hvis man sammenligner hans præstation med Arsenals mand på toppen(Havertz), så bringer han stadig noget mere til kampen. Havertz er vel en tand dyrere, og havde intet positivt bidrag mere eller mindre. Nunez klør på, skaber selv nogle ting også, presser og arbejder defensivt. Der er stadig lang vej igen, men der er positive ting at sige.

mortenbak
Indlæg: 3097
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af mortenbak » mandag, 08. jan, 2024 09:22

Tom_Jorsal skrev:Har lige set extended highlights af kampen, og ja, det er pisse ærgerligt, Nunez ikke kommer på tavlen, men hvis man sammenligner hans præstation med Arsenals mand på toppen(Havertz), så bringer han stadig noget mere til kampen. Havertz er vel en tand dyrere, og havde intet positivt bidrag mere eller mindre. Nunez klør på, skaber selv nogle ting også, presser og arbejder defensivt. Der er stadig lang vej igen, men der er positive ting at sige.
Meget enig med dig Tom.
Hvis han lige får justeret sigtekornet lidt bliver han god!


Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af TG12 » mandag, 08. jan, 2024 11:17

mortenbak skrev:
mandag, 08. jan, 2024 09:22
Tom_Jorsal skrev:Har lige set extended highlights af kampen, og ja, det er pisse ærgerligt, Nunez ikke kommer på tavlen, men hvis man sammenligner hans præstation med Arsenals mand på toppen(Havertz), så bringer han stadig noget mere til kampen. Havertz er vel en tand dyrere, og havde intet positivt bidrag mere eller mindre. Nunez klør på, skaber selv nogle ting også, presser og arbejder defensivt. Der er stadig lang vej igen, men der er positive ting at sige.
Meget enig med dig Tom.
Hvis han lige får justeret sigtekornet lidt bliver han god!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det statement er jeg sådan set helt enig med, men hvor længe skal vi have tålmodighed med Nunez?
Han har figureret i 29 kampe denne sæson, med 8 mål til følge.
Sidste sæson figurerede han i 42 kampe med 15 mål til følge.

Det er ikke decideret dårlige stats, men ej heller tilnærmelsesvist topangriber stats. Han ligger pt. på ca. 0.32 mål per kamp.
Det er ikke meget bedre end f.eks. Bobby Zamoa fra hans tid i Fulham (134 kampe 37 mål, = ca. 0.28 mål per kamp) - særligt ikke når vi tænker på han har langt bedre spillere omkring sig end Zamoa nogensinde havde.

Nunez bliver også 25 i år, så han er efterhånden for gammel til at betrages som en ung/udviklings spiller

Naturligvis skal Nunez have støtte, men med hans prisskilt synes jeg det er relevant at spørge, hvor længe skal vi være tålmodige?
Senest rettet af TG12 mandag, 08. jan, 2024 13:07, rettet i alt 1 gang.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 08. jan, 2024 12:28

Min tålmodighed er også ved at slippe op, ingen tvivl om det. Men med ovenstående pointer in mente, så synes jeg stadig, der er håb. Det føles hele tiden som om, det er lige på nippet til, han brager igennem lydmuren, men han kan være, SÅ frustrerende at se på. Den der situation igår, hvor han er igennem to mod en sammen med Luis Diaz, og han så lægger den bagved Diaz, jeg var ved at kaste mit stuebord ud af vinduet, mand. Synes også, der er noget håb at finde i, at det er Klopp, der træner ham. Nunez har nok aldrig rigtig passet ind i Klopps spillestil, men han kunne godt få Nunez til at lykkes alligevel. Jeg synes, Nunez skal have et år mere, og hvis vi er samme sted, så må han videre.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Redtothebone » mandag, 08. jan, 2024 15:12

Jeg synes Trents defensiv indsats var det der bekymrede mig mest, det kostede ikke i går, men de kunne det ligeså godt have gjort.

Der var kun spillet et par minutter da han første gang glemte at dække op så Arsenal næsten fik en friløber.

Da Martinelli kom ind løb han lige forbi Trent inden for få minutter, Klopp så det heldigvis hurtigt og satte Bradley ind på backen, det er jo ikke fordi det er verdens undergang, men synes problemet ligger i at det tit ser ud som om han ikke gider.

Det sker hver eneste kamp at vi ser ham jogge tilbage når modstanderen har en omstilling, det sker hver eneste kamp at han mister sin mand på modstanderens hjørnespark, den eneste løsning der er er, er jo nok at rykke ham frem på midtbanen, men gider han løbe de ekstra meter for hans medspillere, som det kræver ?

Jeg er med på at han laver mange gode afleveringer frem i banen, men han smider godt nok også bolden væk mange gange (22,3 gange pr kamp i PRL). Tror det skuffer mig lidt ekstra i år hvor han er blevet viceanfører og i går anfører, han burde være ham der går forrest, kaster sig ind i nærkampe, tage de sure løb tilbage og dirigere spillere omkring ham, men synes ikke jeg ser det.

Er som om han fokusere mest på at skal afgøre kampen med hver aflevering, men hvis han skal blive en dygtig midtbanespiller skal han bliver meget dygtigere taktisk. I England har de travlt med at sammenligne ham med Bellingham, men han når altså ikke Bellingham til meget over sokkerne.

Håber han snart tager sig sammen og ofrer sig for holdet og bidrager mere i det defensive, det skal han altså uanset om han er back eller midtbanespiller.
YNWA

Besvar