Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2147
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Redtothebone » fredag, 26. apr, 2024 10:32

Tom_Jorsal skrev:
fredag, 26. apr, 2024 06:57
Men kunne det ikke være meget godt at prøve et nyt system egentlig? Der kommer ikke så meget magi ud af det der højt pres/75% boldbesiddelse længere. Xabis meritter er langt vildere end Slots. Første mesterskab til Leverkusen nogensinde, bryder Bayerns sindssyge stime, i en sæson hvor de har hentet spillere som Harry Kane. Og så har Xabi selvfølgelig den klare fordel, at han har været i Liverpool som spiller i fem sæsoner, hvor han var en meget markant skikkelse, så han forstår klubbens mange styrker og svagheder.
Jo tror det er fint med noget nyt, men det ser jeg nu også umiddelbart komme under Slot, han spiller som jeg kan forstå mere 4-2-3-1 når de har possesion og falder ned i noget der ligner 5-4-1 når der forsvares, Slot gør meget ud af stærk defensiv, hvilket har været Livepools store svaghed i år, nærmest alle hold kommer frem til store chancer mod Liverpool, der er simpelthen alt for åbent når vi forsvarer, her tror jeg Slot kan forbedre os markant.

Liverpools målmand har skulle lave 101 redninger i år, Arsenals har lavet 50, City 67.

Føles også som om at Feyenord er bedre til at presse som samlet hold, spille mere direkte og kommer hurtigere frem til afslutninger, samtidig med at de godt kan stå tilbage og absobere pres.

Selvom generationskiftet på midtbanen overordnet set er gået fint, så må jeg også anerkende hvor god Fabinho, Henderson, Milner, Gini m.v. var til at skærme forsvaret, der var en anden ro på holdet, til gengæld har vi fået meget mere kreativitet på vores midtbane.

Feyenord har for øvrigt nogle rigtig spændende spillere i f.eks Hancko (midterforsvarer) Wieffer (6er) Minteh og Paixao som wings og ikke mindst Gimenez (Centre forward)

Omvendt vil et Alonso 3 mandsforsvar kræver mange ændringer og nok farvel til Bradley, Robertson og måske Trent (jeg er stadig i tvivl om han er god nok til at være midtbanespiller)

Synes sgu også det er vigtigt at Slot viser han vil have jobbet - modsat Alonso og Amorin
YNWA

AJJ
Indlæg: 2422
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » fredag, 26. apr, 2024 10:39

Mysjkin skrev:
torsdag, 25. apr, 2024 23:14
sjampen skrev:
torsdag, 25. apr, 2024 15:44
Jeg er som sådan ikke super meget oppe at køre over Slot, det må jeg sige. Jeg tror det er ham der er manden. Meget tydede på at det var et fælles "læk" fra klubben, som vi vel nærmest kan kalde en uformel briefing af journalisterne. Meget lidt bemærkelsesværdigt at de alle vidste det på lige præcis samme tid, hvis det var en and.

Det var jeg så heller ikke rigtig over Amorim, og hvis vi skal være ærlige har Xabi Alonso jo heller ikke samme profil som Klopp havde det vi hentede ham. Det var en unik mulighed med Klopp. Jeg ser dog heller ikke nogle lignende profiler på markedet lige nu, men jeg er så slet ikke interesserede i super overvurderede Tuchel, typer som Mourinho og Conte der gør sig uvenner med alt og alle på stribe og som fodbolden måske har overhalet en smule. Så ser jeg ærligt talt hellere at vi tager chancen med en af de unge/uprøvede og så vælger rigtigt. Hvis man kan kalde Slot og Amorim som har trænet i de 2 ligaer lige under top 5 og trænet hold som ville og HAR smasket hold fra top ligaerne i europa. Skulle vi have fundet en af de her rutinerede, havde jeg gået med Unai Emery, som lige har forlænget med Villa.

Derudover er der en type som De Zerbi, som jeg synes er en fremragende trænerprofil som jeg gerne så i Liverpool, men omvendt synes hans fodbold er lidt et mismatch for Liverpool, da han gerne ønsker et meget tålmodigt opbyggende spil og ikke har noget mod at lade bolden cirkulere i egne forsvarskæder. Der synes jeg typer som Alonso og Amorim, som også vægter boldbesiddelse stort (og mere end Klopp), passer bedre ind fordi de ønsker progressive afleveringer og øsnker at boldbesiddelsen skal foregå på modstanderens halvdel.

Personligt finder jeg det mest problematisk, såfremt vi er gået videre fra Amorim som første valg(eller anden valg hvis vi tæller Alonso's nej tak med), fordi han krævede for mange penge. Jeg håber godt nok, at han i som fald har krævet fuldstændig ublu lønninger, fordi hvis vi er blevet nærige på den position som skal tegne klubbens spillemæssige profil, så er jeg bekymret for seriøsiteten i klubben.

Der er dog visse ting, som jeg godt kan se positivt i Slot.

For det første, kommer han fra en position hvor han har skulle kæmpe mod den økonomiske overmagt og stadig har haft succes. Det kommer han naturligvis også til med Liverpool, hvor clubs som City, Newcastle og til dels Chelsea altid vil have flere penge qua deres lyssky ejerskaber. Så er der samtidig klubber Arsenal som har London-økonomien og Scum United som altid vil have penge fra deres statur. Vi ved at FSG ikke vil konkurrere på lige fod. Vi skal være bedre end de andre. Jeg ser også Slot som et led i den ændring i klubbens struktur som vi er i gang med. Det er tydeligt, at han nærmere bliver "coach" end "manager". Vi har givet Klopp enormt stort ansvar ift. rekruttering. Det tror jeg ikke Slot vil få. Selvfølgelig vil han blive spurgt, men jeg tror det bliver et tegn på at Edwards og hans drenge overtager den del. Slot vil mere få ansvaret for at angive hvad han gerne vil have for nogle typer/profiler, også finder vi dem til ham, så han kan lykkedes på banen hvor han selvfølgeligt for frit slag.

Det andet, er at Slot på trods af ovenstående overmagt, rent faktisk har vundet og konkurreret. Det synes jeg er positivt, ligesom det er med Amorim. Slot lykkedes endda med at konkurrere med Ajax som AZ træner, men sæsonen blev afsluttet af COVID. Så kan det godt være, at det kun er Eredivisie, men manden er da i hvert fald kendt med opgaven og presset når man er i en titel kamp på en måde som f.eks. De Zerbi(med undtagelse af Shaktar), Thomas Frank og hvad de her midterklubs trænere fra topligaerne hedder, bare ikke har. Og vi ved med City, at det altså ikke er acceptabelt at smide point selvom du har vundet 8 i streg, for det er ikke godt nok. Du vinder ikke over City ved at smide de kampe, hvor pessimistisk de så er.

For det tredje og for mig langt det vigtigeste, så er Slot kendt som en taktisk ufattelig dygtig og alsidig træner. Det var faktisk mit problem med Amorim, som jeg læser til tider blev "outcoached" i den portugisiske liga og måske var lidt for låst til sit system, spillestil og plan A. Løsningen hvis plan A kke virkede, var at bruge den mere intensivt. Slot skulle være kendt som en mester i at foretage taktiske ændringer og vende kampen med sine greb. Der må jeg sige, at selvom Klopp er min all-time favoritmanager, så har han til tider kæmpet med dette.

Også bare en lille "tidbit" som jeg lagde mærke til. Slot er meget åben for sports science og skulle være meget detaljeret i sine træningsmetoder, med det ene formå at sørge for at have en skadesfri og kampklar trup, med energidepoterne helt ladet op. Med vores skadesproblemer og historik med at løbe tør for energi, så synes jeg det er positivt.

For mig er det ikke et krav, men han kommer tydeligvis også med en nogenlunde ens spillestil som Klopp. Energisk og højt pressende, det bedste hold i Holland til høje bolderobringer, skaber tonsvis af chancer med en agressiv og direkte spillestil. Personligt, håber jeg at han lægger lidt mere fokus ens Klopp på vores dygtighed på bolden, som jeg synes løbende har været en svaghed, både når vi skal hvile med bolden og når vi skal åbne dybe forsvarslinjer. Derudover håber jeg også, at han kigger mod den enorme styrke Arsenal har fået ved aldrig at lukke mål ind. Feyenoord er i hvert fald meget svære at score mod under Slot.

Alt i alt, jeg er ikke imponeret, men visse områder synes jeg virker opløftende.
Fremragende indlæg, Sjampen! Gode refleksioner og perspektiver.

Et par kommentarer:
Unai Emery er en suveræn taktiker men vil næppe være den rigtige træner for et hold der skal skabe hovedparten af kampene mod hold der står dybt.

Fuldkommen enig angående vores (relativt) begrænsede dygtighed på bolden. Det er ikke blot et problem angrebsmæssigt, hvor vi ikke er mere end gennemsnitligt dygtige til at lave hurtigt kombinationsspil. Forsvarsmæssigt koster det hyppigt indkasserede mål at have lidt klodsede typer som Konaté (som jeg ellers synes er helt ok) i midterforsvaret. Der er ofte mistimede indgreb og dårlige clearinger. En boldspillende midterforsvarer står højt på min ønskeliste.

Jeg er også helt enig i at foretrække en yngre, dynamisk manager - som fx Arne Slot - fremfor en erfaren (læs: bedaget) manager hvis idéer ikke er fulgt med tiden og som kun har haft succes i klubber, hvor vedkommende har haft ligaens største budget til rådighed.

Arne Slot lyder spændende og vil afgjort få min opbakning og forholdsvis lang snor.
Ja, det var da et befriende ædrueligt indlæg oven på alt det sludder, der er og bliver skrevet i den her tråd.

Man kan jo få det indtryk, at folk lever i en alternativ virkelighed, hvor der står 10 Klopp/Guardiola-kloner i kø og venter på, at Edwards tager kontakt til dem.

Og ift. til rygtet om, at Slot kun blev valgt, fordi Amorin forlangte "for meget": Hvis de to stod meget lige efter klubbens vurdering af kvalifikationer, så er det da ikke så mærkeligt, at man vælger at gå med Slot. Det vil en normal fornuftig virksomhed da altid gøre, hvis man har to kandidater med ca. samme kvalifikationer, men hvor den ene vil have x % mere i løn end den anden.

AJJ
Indlæg: 2422
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » fredag, 26. apr, 2024 12:32

pingel skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 18:25
Sådan går det når man ansætter Edwards ;-) Man får en træner der er gennemresearchet, og som passer ind i den profil man har ønsket…

Ja, det er typisk...Og samtidigt er en mand som Trapattoni altså ledig på markedet (tjek lige hans CV!)

Hr. Drejer
Indlæg: 13772
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 26. apr, 2024 13:41

Emmy skrev:
torsdag, 25. apr, 2024 17:14
Slot skal tage Hancko, Timbers og Gimenez med
Jeg følger ikke hollandsk fodbold, men jeg kan se at Gimenez scorer mange mål, og umiddelbart ser interessant ud.
Hverken Klopp eller Pep hentede spillere i deres tidligere klub. Hvorfor ikke, ved jeg ikke. Ten Hag hentede spillere i Ajax, og det synes jeg ikke har været en succes. Hvad siger i andre til at Slot skal hente spillere fra Feyenoord?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 26. apr, 2024 13:51

Ik' rør dem med en ildtang. Sidste angriber, der blev hentet fra Æresdivisionen til PL, og havde succes, er vel Suarez - før det Van Nistelrooy. Listen af flops er lang: Kezman, Depay, Jahanbakhsh, Vincenct Janssen, Afonso Alves, Bergwijn, Antony, Weghorst. Hvis man er rigtig hård også Gakpo. I sommer solgte de Kökcü til Benfica - han havde haft niveauet, men er central midt(8'er/10'er), som måske ikke er der, vi mangler folk.

Oomph242
Indlæg: 5692
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » fredag, 26. apr, 2024 16:42

Tom_Jorsal skrev:
fredag, 26. apr, 2024 13:51
Ik' rør dem med en ildtang. Sidste angriber, der blev hentet fra Æresdivisionen til PL, og havde succes, er vel Suarez - før det Van Nistelrooy. Listen af flops er lang: Kezman, Depay, Jahanbakhsh, Vincenct Janssen, Afonso Alves, Bergwijn, Antony, Weghorst. Hvis man er rigtig hård også Gakpo. I sommer solgte de Kökcü til Benfica - han havde haft niveauet, men er central midt(8'er/10'er), som måske ikke er der, vi mangler folk.
Jeg synes nu også Robin van Persie kan tælle med som en succes angriber i PL..

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af pingel » fredag, 26. apr, 2024 18:02


sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af sjampen » fredag, 26. apr, 2024 18:33

Oomph242 skrev:
fredag, 26. apr, 2024 16:42
Tom_Jorsal skrev:
fredag, 26. apr, 2024 13:51
Ik' rør dem med en ildtang. Sidste angriber, der blev hentet fra Æresdivisionen til PL, og havde succes, er vel Suarez - før det Van Nistelrooy. Listen af flops er lang: Kezman, Depay, Jahanbakhsh, Vincenct Janssen, Afonso Alves, Bergwijn, Antony, Weghorst. Hvis man er rigtig hård også Gakpo. I sommer solgte de Kökcü til Benfica - han havde haft niveauet, men er central midt(8'er/10'er), som måske ikke er der, vi mangler folk.
Jeg synes nu også Robin van Persie kan tælle med som en succes angriber i PL..
Baseret på tidligere englændere i La Liga og specielt i Real Madrid, skulle Jude Bellingham nok ikke have skrevet kontrakt med dem hvis han ville have succes. Jeg tænker ikke at han er fuld af anger over den beslutning. Det er næsten som om at spillere er individuelle mennesker og tidligere succeser eller fiaskoer intet har med hindanen at gøre.

Når det så er sagt, så ser jeg umiddelbart ingen af Feyenoords spillere som havende niveau til Liverpool i dette øjeblik.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11329
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » fredag, 26. apr, 2024 21:26

Interessant Podcast fra The Athletic om Arne Slot. Den med sædvanligvis velinformerede/troværdige David Ornstein og en gut der hedderAdam Crafton, som for et år siden besøgte Feyenord for at lave en "All access" reportage om klubben, så han har været med i omklædningsrum før og efter kampe, og fortæller meget om Arne Slots måde at arbejde på, som han har oplevet det:
Personligt er en smule af min skepsis - eller er det skuffelse - forsvundet lidt, men bedøm selv.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5692
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » fredag, 26. apr, 2024 21:46

Cynwal skrev:
fredag, 26. apr, 2024 21:26
Interessant Podcast fra The Athletic om Arne Slot. Den med sædvanligvis velinformerede/troværdige David Ornstein og en gut der hedderAdam Crafton, som for et år siden besøgte Feyenord for at lave en "All access" reportage om klubben, så han har været med i omklædningsrum før og efter kampe, og fortæller meget om Arne Slots måde at arbejde på, som han har oplevet det:
Personligt er en smule af min skepsis - eller er det skuffelse - forsvundet lidt, men bedøm selv.
FSG propaganda maskinen er startet :D

Carragher virker meget lidt imponeret. Men det kan måske være af manglede kendtskab ligesom de fleste andre...

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af sjampen » fredag, 26. apr, 2024 21:54

Så kan vi vist godt vende os til den nye virkelighed. Spændende, men risikabelt.

https://twitter.com/_pauljoyce/status/1 ... 1415714102
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Hr. Drejer
Indlæg: 13772
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 26. apr, 2024 22:01

sjampen skrev:
fredag, 26. apr, 2024 21:54
Så kan vi vist godt vende os til den nye virkelighed. Spændende, men risikabelt.

https://twitter.com/_pauljoyce/status/1 ... 1415714102
Det er virkelig et sats. Men interessant. Men ud fra beskrivelsen virker han som en Klopp-Light. Men nu må vi stå sammen og støtte ham.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1304
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Fowler89 » fredag, 26. apr, 2024 22:16

https://www.instagram.com/p/C6PKz_8IxBf/

Kæmpe sats.

Lutsharel Geertruida ser jeg som den eneste der ville give mening at hente fra Feyenoord.

Oomph242
Indlæg: 5692
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » fredag, 26. apr, 2024 22:48

Så kan vi måske slippe Klopp løs. Han har lignet en hængt kat siden Edwards er kommet tilbage og der er ikke meget som har lykkes.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7361
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 26. apr, 2024 23:10

Jeg må sige, jeg er begyndt at varme lidt mere op til idéen om Arne Slot efter at have set nogle videoer og læste Feyenoord fans ord om ham.

De beskriver ham som rigtig god til medierne, overskudsmenneske med let til smil, folkelig og med lun humor, en meget nede på jorden person, der altid har sine spilleres ryg og som af mange fans kaldes den bedste træner og bedst spillende hold i Feyenoords historie. Han er en man manager, der får spillere til at vokse og den tillid han viser dem, viser de ham tilbage.

Han lå a-point med Ajax, da han var i AZ Alkmaar, da ligaen blev null and voided pga lockdown. Det fik Feyenoord til at hive snøren ud efter ham og selvom, at han havde fået lov til at skifte klub, så følte AZ, at han ikke længere havde hjertet med i det, så de fyrede ham. I virkeligheden fyrede de ham, fordi de var imod, at han skiftede til Feyenoord af alle klubber. AZ bryder sig ikke om Feyenoord.

Han har siden sin start i Feyenoord haft et af de mest løbestærke hold og de ligger nr 1 i pres, løbepensum og flere andre ting, jeg har glemt. Det løbestærke hold skyldes dels fordi han forlanger, at spillerne er i den absolutte fysiske topform og dels fordi, at spillerne kæmper røven ud af en vis beklædningsdel.

Han spiller meget offensivt fodbold og tænker hele tiden offensivt fodbold. Samtidig er han en træner, som går meget op i det taktiske setup til hver enkel kamp. En af Feyenoords tidligere spillere Kokcu i Benfica, fortæller en anekdote om, hvordan de i ugen op til, at de skulle møde Marseille brugte tiden på at træne at slå lange bolde. Kokcu forstod ikke det fokus på lange bolde og spurgte, hvad meninger er, Arne sagde, at det skal han nok få at se, hvis bare han lytter og fortsætter. Det gik op for Kokcu, hvad meningen var, da Feyenoord var foran 2-0 efter 20 minutter. Begge mål scoret via en taktik med lange bolde. På den måde er Slot meget analytisk fra kamp til kamp. Hans største problem er det defensive, hvor det på samme måde som med Klopp, lidt går ud over defensiven, at han spiller så offensivt. På den måde bliver forsvaret af og til eksponeret og sat på prøve. Filosofien synes at være at bare man kan score flere mål end modstanderen, igen som Klopp så er det et kompromis man må leve med. Hans idol er desværre Pep Guardiola, men hvis han har lært at vinde som ham, så fair nok. Ruben Amorims idol er i øvrigt Mourinho.

Han har også gjort Feyenoord kampdygtige med et budget, som er langt mindre end konkurrenterne i Ajax og PSV og hevet Feyenoord tilbage i Hollands absolutte top ovenpå nogle forfærdelige år med Dick Advocaat og en rodet og horribel tid med Jaap Stam som træner.

Derudover er han først og fremmest en træner, men også en manager i den forstand, at han har en stor stab af dygtige mennesker om sig, som han uddeligerer en masse opgaver til. Men han kræver ikke indflydelse på, hvilke spillere som hentes, men arbejder med det materiale han stilles til rådighed og han har fået mange uslebne juveler til at stige meget i værdisætning. Hvis der er en, der kan finde sådanne, så er det Edwards. Sidst læste jeg, at Edwards i 2019 ville have købt Rodrygo og Joao Pedro for samlet mindre end £5 mio. Det havde jo et eller andet sted været vanvittigt. Oh well.

Og så fik Slot Feyenoord tilbage i Champions League, hvor de med offensivt fodbold, desværre var de oppe imod en for stor mundfuld i Lazio og Atletico Madrid. Han tog også Feyenoord til finalen i Conference League, men tabte til på daværende tidspunkt Mourinhos Roma.

Det var i øvrigt Frank Arnesen, der hentede Arne Slot til Feyenoord.

Joyce skrev, at Edwards ikke ville være bange for at tage det modige valg, fremfor det populære valg. Det tror jeg, at han fik helt ret i. Arne Slot er et modigt valg, men måske alligevel ikke så dumt et valg. Fuld støtte og opbakning det skal han i hvert fald have, The Liverpool Way.
Senest rettet af JudgeArdaStudge fredag, 26. apr, 2024 23:46, rettet i alt 7 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar