Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af TG12 » søndag, 28. jan, 2024 12:55

Cynwal skrev:
søndag, 28. jan, 2024 10:51
Der er en god artikel i The Athletic omhandlende, at Xabi Alonsos spillestil i Leverkusen ikke er et "perfect fit" i forhold til hvordan Klopp spiller. Eks. spiller Alonso typisk med 3 center backs i en 3-4-2-1 eller anden talkombination, og Leverkusen spiller næsten ikke med lange afleveringer. Athletic kræver abonnement, så jeg prøver at kopiere artikeln og illustrationer ind her:

Det er da en interessant og dybdegående artikel, men jeg må ærligt indrømme jeg synes den rammer ret skævt.

Den er skrevet lidt udfra det perspektiv at vi skal gå efter en erstatning for Klopp, som er tættest muligt på 1:1 med ham i måden at tænke fodbold på - dette tør jeg godt sige på forhånd er en umulig opgave. Der er kun en Klopp, og hvis ønsket var at få en ny Klopp ville det oplagte træner valg være Pep Ljinders, som har gået klods op og ned af Klopp i flere år. Så han kender taktikken, spillerne og Klopp selv.

I min optik har vi brug for en top træner, som har vist de kan få det maksimale ud af et begrænset budget, og tør implementere deres ideer. Dette betyder også de skal have friheden til at sætte deres præg på klubben og holdet, selvom det måske betyder at "slagte" nogle Klopp farvoritter, eller ændre måden vi spiller på.

Selvom vores spil har ændret sig igennem Klopps regime er det stadig udpræget Klopp stil/taktik. Det har virket, det er underholdene og jeg elsker det faktisk. Men når vi nu er i den kedelige situation vi skal udskifte vores mest succesfulde træner i nyere tid synes jeg egentligt er postivt at få en træner ind med nogle andre tanker taktisk, og fodboldmæssigt.

Det jeg synes som, stærkt taler for Xabi, er han har formået at løfte et Leverkusen hold betragteligt, og Leverkusen har ikke verdens største budget. Han har formået at udvikle spillere - navne som Wirtz, Hincapie, Grimaldo var ikke på folks læber tidligere. Det er de nu og jagtes af Europas absolut største klubber.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 28. jan, 2024 20:03

Helt enig. En ny træner skal ind og sætte sit eget præg på holdet, og jeg ser også at en af de vigtigste kompetencer er at kunne få meget ud af lidt, vel at mærke hvis FSG følger samme forretningsmodel, som de har gjort hidtil. Og det gør de vel.

Både Alonso og de Zerbi har formået at løfte deres respektive hold umiddelbart. Men det er også to trænere som har meget mindre erfaring end Klopp havde da han blev ansat. De har heller ikke vundet alverden. De Zerbi har vundet den ukrainske Super Cup, mens Alonso intet har vundet. Det kan dog havde ændret sig til sommer.

Begge trænere er lidt af et sats, men de passer fint ind i FSG ånden om at finde unge talenter, og lade dem vokser i klubben.

edit: jeg kan sagtens forestille mig at nogle spillere vil søge nye græsgange. Vi skal ikke undervurdere Klopps betydning i den sammenhæng. En spiller som Salah som er over 31, tvivler jeg på vil starte op med en ny træner.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Redtothebone » mandag, 29. jan, 2024 13:24

Zidan var på stadion i går...
YNWA

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Mysjkin » mandag, 29. jan, 2024 14:55

:shock: :shock: Redtothebone skrev:
mandag, 29. jan, 2024 13:24
Zidan var på stadion i går...
Mohamed Zidan?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » mandag, 29. jan, 2024 15:02

Redtothebone skrev:
mandag, 29. jan, 2024 13:24
Zidan var på stadion i går...
Den må du godt følge op med et link/kilde til et eller andet. Får overhovedet ingen hits om igår ved søgning på Zidan Anfield.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » mandag, 29. jan, 2024 16:01

Cynwal skrev:
mandag, 29. jan, 2024 15:02
Redtothebone skrev:
mandag, 29. jan, 2024 13:24
Zidan var på stadion i går...
Den må du godt følge op med et link/kilde til et eller andet. Får overhovedet ingen hits om igår ved søgning på Zidan Anfield.
Jeg tror, at hverken Zidan eller Zidane var på Anfield i går.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Redtothebone » mandag, 29. jan, 2024 16:04

Var bare et billede på Instagram skal se om jeg kan finde det igen.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Redtothebone » mandag, 29. jan, 2024 16:08

My bad det var fake kan jeg se….beklager
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » mandag, 29. jan, 2024 16:47

Redtothebone skrev:
mandag, 29. jan, 2024 16:08
My bad det var fake kan jeg se….beklager
Den er jeg meget glad for at få skudt ned. I min verden bør han slet ikke være inde i billedet.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. jan, 2024 17:16

Mysjkin skrev:
mandag, 29. jan, 2024 14:55
:shock: :shock: Redtothebone skrev:
mandag, 29. jan, 2024 13:24
Zidan var på stadion i går...
Mohamed Zidan?
:lol: Jeg håber ikke han er inden i billedet :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » mandag, 29. jan, 2024 17:22

Hr. Drejer skrev:
mandag, 29. jan, 2024 17:16
Mysjkin skrev:
mandag, 29. jan, 2024 14:55
:shock: :shock: Redtothebone skrev:
mandag, 29. jan, 2024 13:24
Zidan var på stadion i går...
Mohamed Zidan?
:lol: Jeg håber ikke han er inden i billedet :lol:
Han har haft Klopp som træner, kender hans filosofi og spillestil. Og så er han egypter ligesom vores største stjerne.
Jeg ville ikke være så afvisende.

Oomph242
Indlæg: 5679
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » mandag, 29. jan, 2024 17:37

Spændende omkring Klopp holder fri efter Liverpool. Eller om han allerede er på plads andet steds.
En genopbygning af Barcelona, en genopbygning af det tyske landhold eller en genopbygning af Juventus kunne være er bud...

Jeg kan forsat ikke se et bud på en manager til os, som kan holde et nogenlunde Klopp niveau...

Der virker til at være meget lidt lys forude...

Mon BR har sendt en ansøgning hvor han belyser sin filosofi og vision:)

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 29. jan, 2024 17:45

Kan vi for fanden ikke bare overbevise ham ikke at stoppe. Han blev under et pressemøde forholdt, at Ferguson stoppede to gange i Man United, det vidste Klopp ikke (det vidste jeg heller ikke). Ferguson har før officielt sagt, at han stopper i Man United for så at ombestemme sig. Klopp sagde dog "No, no" da han blev spurgt om han kunne overveje det samme, men man skal aldrig sig aldrig, det kunne være fedt. Der kan ske meget på nogle måneder. Det bliver selvfølgelig sur røv til ham, der stod klar i kulissen, men bare ærgerligt sonny boy.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Emmy » mandag, 29. jan, 2024 19:21

I mit hoved giver det overhovedet ingen mening, hvis han stopper og går direkte til en anden klub. Hvis han gør det, er det ikke energien der mangler som han siger. Men noget helt andet der ligger til grund.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5679
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » mandag, 29. jan, 2024 23:27

Emmy skrev:
mandag, 29. jan, 2024 19:21
I mit hoved giver det overhovedet ingen mening, hvis han stopper og går direkte til en anden klub. Hvis han gør det, er det ikke energien der mangler som han siger. Men noget helt andet der ligger til grund.
Det gjorde han jo I Dortmund og 3 måneder senere var han manager i Liverpool…

Besvar