Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
2
15%
66 - Trent Alexander-Arnold ud 57. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
2
15%
4 - Virgil Van Dijk
1
8%
2 - Joe Gomez ud 85. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
3
23%
38 – Ryan Gravenberch ud 57. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota
1
8%
18 – Cody Gakpo ud 57. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
3
23%
9 - Darwin Nunez ind 57. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind 57. min
1
8%
26 - Andy Robertson ind 57. min
0
Ingen stemmer
6 - Thiago Alcantara ind 85. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 13

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » onsdag, 07. feb, 2024 19:24

sjampen skrev:
onsdag, 07. feb, 2024 17:47
texy skrev:
onsdag, 07. feb, 2024 07:28
Er det her et troll indlæg, eller så du ikke kampen?

Arsenal var dårlige og skabte stort set intet. Vi var dårligere og skabte slet intet. Men der var bestemt ikke tale om overlegenhed.

Din beskrivelse lyder til gengæld meget som FA Cup kampen, hvor Arsenal totalt dominerede os i 20-25 minutter.
Arsenal skabte 3.76 xG mod vores 0.41 ifølge xG philosophy, imens Opta kalder den 3.50 mod 0.37. Siden 10/11 sæsonen har der været 5 tilfælde, hvor et hold har skabt mere end 5 xG, jeg kan ikke finde tallet for højere end 4.0 xG. Martinelli's scoring har selvfølgelig givet et markant boost til deres xG, men den har altså ikke talt for det hele. Og nej, xG er ikke nødvendigvis et sandhedsvidende.

Jeg så kampen. Vi blev udraderet af et på dagen markant bedre hold, i en kamp vi slet ikke var med i. Vi er i virkeligheden røvhamrende heldige at gå til pause med uafgjort på et mål vi aldrig selv kom i nærheden af at score på.
Som tidligere skrevet er xG også unødigt højt, da tallet blandt andet baseres på chancer, hvor spillet trods offside fik lov at fortsætte uden at føre til scoring.

Og Liverpool havde 57% boldbesiddelse på udebane.

Man kan fra mit synspunkt ikke spille Mourinho-bold og samtidig tale om overlegenhed, andet end på xG i omstillingerne. Men det siger i min optik ufatteligt lidt om den fodboldkamp, der blev spillet.

Jeg medgiver, at vi ikke var gode, fordi vi ikke fik spillet os frem til afslutningerne. Men det var Arsenal sandt for dyden heller ikke.
Kloppite

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » onsdag, 07. feb, 2024 21:33

Nu, hvor vi står på randen af en krisetid, kan vi vel, forsigtigt sagt, blive enige om at vi ikke var optimale på en dag, hvor arse kendte deres besøgelsestid. I øvrigt skrev du arsenal med stort, Texy :)

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7309
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 08. feb, 2024 01:24

sjampen skrev:
onsdag, 07. feb, 2024 17:47
texy skrev:
onsdag, 07. feb, 2024 07:28
Er det her et troll indlæg, eller så du ikke kampen?

Arsenal var dårlige og skabte stort set intet. Vi var dårligere og skabte slet intet. Men der var bestemt ikke tale om overlegenhed.

Din beskrivelse lyder til gengæld meget som FA Cup kampen, hvor Arsenal totalt dominerede os i 20-25 minutter.
Arsenal skabte 3.76 xG mod vores 0.41 ifølge xG philosophy, imens Opta kalder den 3.50 mod 0.37. Siden 10/11 sæsonen har der været 5 tilfælde, hvor et hold har skabt mere end 5 xG, jeg kan ikke finde tallet for højere end 4.0 xG. Martinelli's scoring har selvfølgelig givet et markant boost til deres xG, men den har altså ikke talt for det hele. Og nej, xG er ikke nødvendigvis et sandhedsvidende.

Jeg så kampen. Vi blev udraderet af et på dagen markant bedre hold, i en kamp vi slet ikke var med i. Vi er i virkeligheden røvhamrende heldige at gå til pause med uafgjort på et mål vi aldrig selv kom i nærheden af at score på.
Et på alle mulige måder fuldstændig vanvittigt indlæg, det her og så viser det, at det der xG er noget nyopfunden fis mestandeles.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 08. feb, 2024 10:07

"Et på alle måder fuldstændig vanvittigt indlæg"
"Er det her troll et indlæg..."

Hvis det er stilen herinde på forum - fra ellers lødige debattører vedrørende ikke-kontroversielle synspunkter - så står jeg af. Vi burde være blandt venner og kunne færdes her uden at blive svinet til.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » torsdag, 08. feb, 2024 11:02

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 01:24
sjampen skrev:
onsdag, 07. feb, 2024 17:47
texy skrev:
onsdag, 07. feb, 2024 07:28
Er det her et troll indlæg, eller så du ikke kampen?

Arsenal var dårlige og skabte stort set intet. Vi var dårligere og skabte slet intet. Men der var bestemt ikke tale om overlegenhed.

Din beskrivelse lyder til gengæld meget som FA Cup kampen, hvor Arsenal totalt dominerede os i 20-25 minutter.
Arsenal skabte 3.76 xG mod vores 0.41 ifølge xG philosophy, imens Opta kalder den 3.50 mod 0.37. Siden 10/11 sæsonen har der været 5 tilfælde, hvor et hold har skabt mere end 5 xG, jeg kan ikke finde tallet for højere end 4.0 xG. Martinelli's scoring har selvfølgelig givet et markant boost til deres xG, men den har altså ikke talt for det hele. Og nej, xG er ikke nødvendigvis et sandhedsvidende.

Jeg så kampen. Vi blev udraderet af et på dagen markant bedre hold, i en kamp vi slet ikke var med i. Vi er i virkeligheden røvhamrende heldige at gå til pause med uafgjort på et mål vi aldrig selv kom i nærheden af at score på.
Et på alle mulige måder fuldstændig vanvittigt indlæg, det her og så viser det, at det der xG er noget nyopfunden fis mestandeles.
Nu er jeg selv ikke den store fortaler for xG.

Men hvis vi vender kampen på hoved, og forestillede os at det var os som vandt 3-1 på den vis Arsenal vandt.

Så havde folk herinde været ellevilde og udråbt præstationen til at være konge, talt om hvor gode vi var, at xG var så og så meget, at vi vinder mesterskabet, og gjort grin af hvor dårlige Arsenal var.

Kampen gik desværre ikke sådan, så i stedet prøver, nogle, lidt krampagigt at nedtale Arsenals præstation. Klopp var sådan set ganske ærlig omkring vi ikke spillede godt.

Det ene nederlag er da træls, og lidt en streg i regningen, men det er ikke fordi vi ikke stadig har gang i en helt fornuftig sæson, særligt når vi tænker på hvor skidt det så ud i store dele af sidste sæson.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11297
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 08. feb, 2024 12:51

Mysjkin skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 10:07
"Et på alle måder fuldstændig vanvittigt indlæg"
"Er det her troll et indlæg..."

Hvis det er stilen herinde på forum - fra ellers lødige debattører vedrørende ikke-kontroversielle synspunkter - så står jeg af. Vi burde være blandt venner og kunne færdes her uden at blive svinet til.
Jeg tilslutter mig ovenstående og minder om at "gå efter bolden" og ikke manden i diskussionerne.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 08. feb, 2024 14:11

Cynwal skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 12:51
Mysjkin skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 10:07
"Et på alle måder fuldstændig vanvittigt indlæg"
"Er det her troll et indlæg..."

Hvis det er stilen herinde på forum - fra ellers lødige debattører vedrørende ikke-kontroversielle synspunkter - så står jeg af. Vi burde være blandt venner og kunne færdes her uden at blive svinet til.
Jeg tilslutter mig ovenstående og minder om at "gå efter bolden" og ikke manden i diskussionerne.
Som moderator må du gerne smide en karantæne en gang imellem, det andet ødelægger meget.
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » torsdag, 08. feb, 2024 16:25

Mysjkin skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 10:07
"Et på alle måder fuldstændig vanvittigt indlæg"
"Er det her troll et indlæg..."

Hvis det er stilen herinde på forum - fra ellers lødige debattører vedrørende ikke-kontroversielle synspunkter - så står jeg af. Vi burde være blandt venner og kunne færdes her uden at blive svinet til.
I guder.

1: Jeg smed "Troll" bemærkningen, fordi det i min optik var et indlæg, der var så langt fra virkeligheden, at jeg realistisk tænkte, at det kunne være tilfældet.

2: Hvis det er, at svine en debattør til, så skal jeg beklage.

3: Jeg ønsker ikke at du eller andre opfatter mig som jeres skriftlige overbrebsmand, hvilket jeg lader til at blive, når jeg gradbøjer min uenighed.

Jeg finder en løsning.

God dag.
Kloppite

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7309
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 14. feb, 2024 15:06

Mysjkin skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 10:07
"Et på alle måder fuldstændig vanvittigt indlæg"
"Er det her troll et indlæg..."

Hvis det er stilen herinde på forum - fra ellers lødige debattører vedrørende ikke-kontroversielle synspunkter - så står jeg af. Vi burde være blandt venner og kunne færdes her uden at blive svinet til.
Nej, indlægget skulle være forstået sådan, at de fakta, der henligges er vanvittige, altså brugen af xG, som jeg holder fast i - på samme vis som texy - kan være ret misvisende. Det var ikke et forsøg på at svine brugeren til, blot at jeg fandt de statistikker vanvittige. Det fik jeg formuleret forkert og det beklager jeg også, hvis du læser med sjampen...

I følge Squawka var vores xG mod Man United i 7-0 massakren på 2.78 og i vores 9-0 sejr mod Bournemouth på 3.32. Ingen statistikker skal bilde mig ind, at Arsenal skabte flere expected goals chancer, end vi gjorde i en kamp, vi vandt 7-0 og i en kamp vi vandt 9-0. Til sammenligning hed vores xG mod Newcastle i 4-2 opgøret hele 7.27. Det er flotte og fine tal, men jeg tager dem nu ikke for mere end, hvad mine egne øjne kan se.
Senest rettet af JudgeArdaStudge onsdag, 14. feb, 2024 15:16, rettet i alt 5 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7309
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 14. feb, 2024 15:08

Redtothebone skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 14:11
Cynwal skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 12:51
Mysjkin skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 10:07
"Et på alle måder fuldstændig vanvittigt indlæg"
"Er det her troll et indlæg..."

Hvis det er stilen herinde på forum - fra ellers lødige debattører vedrørende ikke-kontroversielle synspunkter - så står jeg af. Vi burde være blandt venner og kunne færdes her uden at blive svinet til.
Jeg tilslutter mig ovenstående og minder om at "gå efter bolden" og ikke manden i diskussionerne.
Som moderator må du gerne smide en karantæne en gang imellem, det andet ødelægger meget.
Ro på. Som sagt var der ingen intention om at svine nogen. Du er jo heldigvis ikke moderator. Vi har haft en moderator, der var til tider lemfældig med karantæneknappen og det tjener heller ikke godt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 14. feb, 2024 16:01

Mysjkin skrev:
torsdag, 08. feb, 2024 10:07
"Et på alle måder fuldstændig vanvittigt indlæg"
"Er det her troll et indlæg..."

Hvis det er stilen herinde på forum - fra ellers lødige debattører vedrørende ikke-kontroversielle synspunkter - så står jeg af. Vi burde være blandt venner og kunne færdes her uden at blive svinet til.
Folk bliver revet med af frustrationen over et tab. Generelt synes jeg tonen herinde er fin, og niveauet er højere sammenlignet med bold.dk eller Facebook.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7309
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 14. feb, 2024 16:22

Fowler89

100% enig. Jeg holdt ikke mange dage på bold, det var for megen kasten med mudder efter klubforhold.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar