LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
7
26%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i pausen
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 - Andy Robertson ud 96. min
2
7%
3 – Wataru Endo ud 96. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud 96. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
2
7%
20 - Diogo Jota
2
7%
9 - Darwin Nunez
6
22%
7 - Luis Diaz ud 82. min
1
4%
19 - Harvey Elliott ind i pausen
7
26%
18 – Cody Gakpo ind 82. min
0
Ingen stemmer
42 - Bobby Clarke ind 96.min
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind 96. min
0
Ingen stemmer
James McConnell ind 96. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 27

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 07. feb, 2024 20:43

Billede
Hvornår: Lørdag kl. 16:00
TV: TV3 + med transmission fra 15:55. Ingen Studieoptakt
Hvor: Anfield
Dommer: Tim Robinson VAR: Stuart Attwell
Tim Robinson er 39 år og født i West Sussex. Han er blevet forfremmet til PL til denne sæson, og har indtil nu dømt 15 PL kampe. Han har haft 4 kampe siden jul i PL, så han bliver brugt mere og mere i PL. Hans sidste kamp i PL var Chelsea-Wolves, hvor Wolves vandt 4-2 på Biblioteket. Han har i alt dømt LFC 2 gange, begge gange var i EFL Carabao Cup i hhv 3. runde hvor vi vandt 3-1 over Leicester, og i 5 runde hvor vi vandt 5-1 over West Ham. Der var lidt utilfredshed med dommerindsatsen imod Leicester i kamptråden, men ikke et ord om dommeren i West Ham kamptråden.

Indbyrdes statistik
Billede
Så kraftigt statistisk overtag til LFC, som da også er storfavoritter.

Sidste 5 indbyrdes opgør
Billede
LFC sejr i de 4 sidste opgør, men i 2021 "gled vi i bananskrællen" på Anfield, og tabte 1-0, stik imod spil og chancer. Lad os håbe det ikke sker på lørdag. Højdepunkter fra sidste møde i denne sæson 23. december i Burnley, kan ses her:
Formbarometer
Billede

Modstanderen Burnley
Blev gennemgået i kamptråden i efteråret, mht hvem der ejer Burnley mm. Læs her, hvis brug for genopfriskning:
https://www.liverpoolfc.dk/forum/viewto ... 74#p557819

Liverpool - Opstilling mm.
Bedst som vi troede, at træerne voksede ind i Himlen, så slog en løbestærk og aggressiv Arsenal midtbane den selvsikre følelse i stykker. Sikkerheds zonen med 2 point ned til Man City er væk, og
de er nu de flestes favorit til at løbe med PL-titlen. Hvad værre er: de ligner lige nu ikke et hold, som pludselig får en dårlig kamp – som Liverpool havde i søndags.

Så vi skal op på hesten igen, og genfinde den gejst og vilje, som var på holdet mod Chelsea. For Burnley kan være en vanskelig modstander, hvis man ikke tager dem alvorligt. Klopp roste på sin pressekonference Vincent Kompanys arbejde med Burnley truppen, og roste hans mod til at fastholde den spillestil, som gav dem oprykning fra The Championship i sidste sæson. Vi har tidligere, tilbage i 2021, tabt 0-1 på Anfield til et hårdt fightende Burnley hold, som i 90 minutter med en superdefensiv afviste alle Liverpool forsøg, og så scorede Philip Billing på en løs chance. Men sådan spiller Burnley ikke mere. Nu spiller de op nedefra, og søger at tage spillet til modstanderen. Det kan synes naivt, og de hænger efterhånden mere og mere fast under nedrykningsstregen. Men som Klopp påpegede på pressekonferencen, så er det ofte kun med 1 mål de taber. Så små marginaler og stolpe ud kan flytte resultatet.

Det er heller ikke lang tid siden, at der var så stor kamp om pladserne, at Klopp skulle træffe svære valg og skuffe nogen med en tur på bænken. Det er også slut. Szoboszlai er nok først klar igen efter EFL Carabao Cup finalen mod Chelsea. Konaté har 1 spilledags karantæne for 2 gule kort mod Gunners, og Conor Bradley er hjemme ved familien i deres svære tid, men forventes at vende tilbage til træning i næste uge. Mo Salah gør fremskridt, men er ikke i nærheden af at genoptage normal træning endnu. …og som om det ikke var nok, så er der også lidt snue/influenza i truppen, som på kampdagen kan gøre, at flere falder fra. Så hvordan stiller Klopp så op?

Det bliver selvfølgelig Verdens Bedste Keeper, Alisson Becker på kassen. På højre backen ”må vi nøjes med” Trent Alexander-Arnold. Han så ikke skarp ud mod Arsenal, men han er jo stadig en fremragende fodboldspiller – frem ad banen. Med Konaté ude, håber jeg Klopp sætter Jarell Quansah i midterforsvaret sammen med Kaptajn Van Dijk. Gomez kan også spille derinde, men Quansah er meget mere rolig og velovervejet når vi har bolden, hvor jeg vil sidde på det yderste af stolen hver gang, hvis det er Gomez der har bolden som bagerste mand centralt med opgaven at sætte opspillet i gang. …og eftersom Andy Robertson får sin venstre back tilbage, så må Gomez ud på bænken. Men derfra kan han også være nyttig, hvis vi senere i kampen får brug for Trents flødefod på midtbanen til at skabe målchancer.

Til midtbanen er Wataru Endo tilbage fra Asia Cup, men til en kamp, hvor vi skal være spilstyrende og offensive, tror jeg Klopp går med Mac Allister på 6’eren, og da vi skal fremad banen ser jeg gerne vores to, unge homegrown Curtis Jones og Harvey Elliot på hhv venstre og højre midtbane.

I angrebet håber jeg de får noget mere at arbejde med, end i kampen i søndags, og jeg håber på genvalg til Luis Diaz (venstre) og Diogo Jota (højre) og så Darwin Nunez på toppen. Så mit bud på opstillingen ser sådan ud:
Billede

YNWA og GOD KAMP!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » fredag, 09. feb, 2024 13:52

Burnley er sammen med Sheffield United de absolut to dårligste hold i ligaen og alt andet end en komfortable sejr er uacceptabel.

Bradley trænede ikke med i går, så ham skal vi ikke forvente at se, jeg mener dog stadig dette er kampen hvor vi skal have Trent op på midtbanen, og se om han kan begå sig der som 8er I klippet fra sidste kamp mod Burnley kamp kunne vi igen se Trent blive sat som en fed dame i et 100 meter løb.

Jeg håber vi stiller op sådan her :

…………………………Allison……………………..
Gomez Qunansah Virgil Robbo
……………………..Endo……………………………
…….…..Trent……..MacAllister…………
…….Jota………..Nunez………….Diaz….


Jeg synes vi trænger til at se to backs der gør banen bred og tager løb ned bag om modstanderens forsvar. Jeg kunne godt have lyst til at smide Trent på bænken, men kommer nok ikke til at ske.
YNWA

pingel
Indlæg: 1010
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » fredag, 09. feb, 2024 15:41

Hvor skal Jones spille?

Og så er der tale om influenza i truppen, så måske bliver det en rodebutik

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 09. feb, 2024 21:10

pingel skrev:
fredag, 09. feb, 2024 15:41
Hvor skal Jones spille?

Og så er der tale om influenza i truppen, så måske bliver det en rodebutik
Jeg mener helt klart også, at Curtis Jones skal i startopstillingen, som han efterhånden er ved at etablere sig fast i.
Har suppleret med mit bud på opstilling mm. i trådens første indlæg.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » fredag, 09. feb, 2024 22:04

Cynwal skrev:
fredag, 09. feb, 2024 21:10
pingel skrev:
fredag, 09. feb, 2024 15:41
Hvor skal Jones spille?

Og så er der tale om influenza i truppen, så måske bliver det en rodebutik
Jeg mener helt klart også, at Curtis Jones skal i startopstillingen, som han efterhånden er ved at etablere sig fast i.
Har suppleret med mit bud på opstilling mm. i trådens første indlæg.
Tja synes Curtis manglede energi mod Arsenal så måske en lille pause vil være godt med en lille pause, og så for at se om vi kan få gang i Trent på midten, hvis ikke skal han måske sælges til sommer.

Hvis Curtis skal ind synes jeg Trent skal på bænken, det tror jeg bare ikke Klopp gør, men jeg er af den klare overbevisning at Trent ikke er god nok til at spille back, det kan simpelthen ikke være rigtig at han er så nem at sætte og er så doven til at kæmpe for holdet.
YNWA

Oomph242
Indlæg: 5678
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 09. feb, 2024 22:51

Redtothebone skrev:
fredag, 09. feb, 2024 22:04
Cynwal skrev:
fredag, 09. feb, 2024 21:10
pingel skrev:
fredag, 09. feb, 2024 15:41
Hvor skal Jones spille?

Og så er der tale om influenza i truppen, så måske bliver det en rodebutik
Jeg mener helt klart også, at Curtis Jones skal i startopstillingen, som han efterhånden er ved at etablere sig fast i.
Har suppleret med mit bud på opstilling mm. i trådens første indlæg.
Tja synes Curtis manglede energi mod Arsenal så måske en lille pause vil være godt med en lille pause, og så for at se om vi kan få gang i Trent på midten, hvis ikke skal han måske sælges til sommer.

Hvis Curtis skal ind synes jeg Trent skal på bænken, det tror jeg bare ikke Klopp gør, men jeg er af den klare overbevisning at Trent ikke er god nok til at spille back, det kan simpelthen ikke være rigtig at han er så nem at sætte og er så doven til at kæmpe for holdet.
Trent og Robbo får ikke den beskyttelse fra midtbanen som de fik tidligere, det er den defensive kvalitet på midtbanen ikke til. Det udstiller dem defensivt og gør dem mindre anvendelige i det opbyggende spil..

Doven ser jeg nu ikke Trent som..

pingel
Indlæg: 1010
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » lørdag, 10. feb, 2024 13:43

Rygterne siger: ingen Gomez og Allison - forhåbentlig influenza…

https://x.com/joseph_agbobli/status/175 ... VrC8O-HUZg

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 10. feb, 2024 15:30

Billede

Det må betyde:

--------Kelleher---------
TAA-Quansah-VVD-Robbo
---------Endo----------
--Macca--------Jones---
Jota-----Nunez-----Diaz--
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 10. feb, 2024 15:50

Dejligt at Tsimikas er tilbage.

Up the reds
YNWA

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af STMO » lørdag, 10. feb, 2024 16:18

Det er shaky det her, men kommer vi foran, kommer der forhåbentlig ro på.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 10. feb, 2024 16:28

STMO skrev:
lørdag, 10. feb, 2024 16:18
Det er shaky det her, men kommer vi foran, kommer der forhåbentlig ro på.
Nu er vi da kommet lidt mere med og viser lidt initiativ.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af STMO » lørdag, 10. feb, 2024 16:31

Cynwal skrev:
lørdag, 10. feb, 2024 16:28
STMO skrev:
lørdag, 10. feb, 2024 16:18
Det er shaky det her, men kommer vi foran, kommer der forhåbentlig ro på.
Nu er vi da kommet lidt mere med og viser lidt initiativ.
Ja, og det er fint. Men ½ time mod Burnley uden et eneste skud mod mål?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 10. feb, 2024 16:32

Jota bruger hovedet og 1-0.
Assisten TAA på hjørnespark
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 10. feb, 2024 16:33

STMO skrev:
lørdag, 10. feb, 2024 16:31
Cynwal skrev:
lørdag, 10. feb, 2024 16:28
STMO skrev:
lørdag, 10. feb, 2024 16:18
Det er shaky det her, men kommer vi foran, kommer der forhåbentlig ro på.
Nu er vi da kommet lidt mere med og viser lidt initiativ.
Ja, og det er fint. Men ½ time mod Burnley uden et eneste skud mod mål?
Du nåede det lige... :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden

Indlæg af STMO » lørdag, 10. feb, 2024 16:34

Pyha - vi fik det første mål.

Besvar