LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ud i 68. min
4
14%
78 - Jarell Quansah
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
6
21%
2 - Joe Gomez
1
3%
3 – Wataru Endo
3
10%
10 – Mac Allister ud I 88. min
8
28%
38 – Ryan Gravenberch ud i 78. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott
4
14%
18 – Cody Gakpo
1
3%
7 - Luis Diaz ud I 88. min
2
7%
26 - Andy Robertson ind i 68. min
0
Ingen stemmer
42 - Bobby Clarke ind i 78.min
0
Ingen stemmer
53 - James McConnell ind i 88 min
0
Ingen stemmer
76 - Jayden Danns ind i 88 min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 17. feb, 2024 21:14

Billede
Hvornår: Onsdag den 21. fabruat 20:30
TV: TV3 Max - Programstart 20:25 - Streaming: Viaplay
Hvor: Anfield
Dommer: Andy Madley VAR: Simon Hooper
Jeg kan ikke se Andy Madley uden at tænke på Randy Wharmpess. Det kræver, at man har set "How I met your modther" og kan huske Barneys kollega, som så gerne vil være hans wingman. Ham der får næseblod, når han får erektion, og som ender med at "opfinde" øllen "Wharmpess":
Billede
Jeg kan anbefale en række Randy Wharmpess højdepunkter fra "How I met your mother" her:
Andy Madley har ialt dømt Liverpool 13 gange, og det har resulteret i 7 sejre, 6 uafgjorte og 0 nederlag. Han har dømt LIverpool 3 gange i denne sæson. De to sejre: 4-0 over Bournemouth 21. januar og 2-1 over Crystal Palace 9. december, og så da vi mødte Luton 5 november i London og spillede 1-1. Trods en rædderlig kamp af LFC mod The Hatters, så var der ingen mislyde i kamptråden over "Randy" Andy som dommer. Han "brillierede" også som dommer, da vi vandt 7-0 over scum :D
Speaking of sidste gang vi mødte Luton, så kan rædderlighederne genses her:
Lutons scoring kommer efter en hurtig kontra på et Liverpool hjørnespark - taget i TAA - så det efterlader plads i højre forsvarsside til at Tahith Chong stort set uhindret kan spilles fri og score. Dette gentager sig ikke på onsdag, da Bradley står som en af de få tilbage i forsvaret, og har en langt større speed og vilje til at tage det rigtige defensive løb, når modstanderen slår kontra. Udligningen "header" Luis Diaz ind med skulderen!

Indbyrdes statistik og sidste kampe
Det giver ingen mening at vise de sædvanlige statistikker, da vi kun har mødt Luton een gang i Premier League, nemlig den ovenfor viste 1-1 kamp.

Ang. "Randy" Andy Madley, så mens jeg sidder og skriver dette her, så dømmer Andy Madley Man City - Chelsea. og han har lige dømt frispark til Raheem Sterling i en situation, hvor det kunne diskuteres om der var straffe til Man Cheaty isf. Så i skrivende stund - knock on wood og antijinx- fører Chelsea stadig 1-0 på Emptyhad. Bemærker for i øvrigt lige, at der er mange tomme sæder rundt om på stadion, hvilket jo siger noget om den appel og tiltrækningskraft som olieklubben har.
....og der var det så tæt på 2-0 til Chelsea :shock: Nå - Det var et sidespring. ....men det kan jo også været meget sjovt (...har jeg hørt).

Formbarometer
Billede
Bemærk, at Lutons kamp i morgen mod scum ikke er med, men vi kan jo håbe, at de får en god portion selvtillid med en 4-5 måls sejr :D . Ellers skal det bemærkes, at The Hatters resultater er svingende fra ekstremt gode (og overraskende) til overraskende dårlige. Inden for 3 kampe har de vundet klart over Brighton, spillet uafgjort i Newcastle og så tabt på hjemmebane til bundproppen i PL: Sheffield United :shock:
Ellers er Luton ikke så ramt af skader som Liverpool. Ind scum kampen har de 4 mand ude. Mest bemærkelsesværdigt er det, at de må undvære anfører Tom Lockyer, som ligesom Christian Eriksen fik hjertestop under en kamp. Det var i december måned mod Bournemouth. Han har nu også fået indopereret en ICD enhed (ligesom Eriksen), men da det er anden gang han er kollapset under en kamp (han kollapsede også, dog uden hjertestop, under play off finalen på Wembley i mod Coventry i maj 2023), skal han nok tænke sig godt og grundigt om, inden han optager karrieren.

Ellers blev Lutons historie og ejerforhold mm. gennemgået i efterårets kamptråd, som kan ses her:
Cynwal skrev:
torsdag, 02. nov, 2023 16:34
Modstanderen: Luton Town FC
Luton kvalificerede sig for første gang nogensinde til PL i denne sæson, ved først at vinde 3-2 over Sunderland i Play Off semifinalen, og derefter spille 1-1 mod Coventry, men så vinde 6-5 på straffespark. Se/gense straffesparkskonkurrencen og de vilde jubelscener her, fra finalen på Wembley:
Luton Town stammer helt tilbage fra 1885, og de har 3 gange været repræsenteret i den bedste række, som det fremgår af dette skema:
Billede
Første gang i sidste halvdel af 1950'erne, anden gang 1 sæson midt i 70'erne og sidste gang var fra starten af 80'erne til lige inden Premier League blev dannet i 1992. I den sidste periode i øverste række, spillede danske Lars Elstrup 60 kampe for Luton fra 1989 til 1991 og scorede 19 mål. Ellers var Luton mest berømt for, at de anlagde og spillede deres hjemmekampe på en kunstgræsbane i 1980'erne, og da deres hjemmekampe derfor aldrig blev aflyst, så vi dem en del gange i Tipslørdag. Til de unge skal lige understreges, at det var en kunstgræsbane, som mere mindede om at spille indendørs fodbold på et halgulv, frem for de meget mere græslignende kunstgræsbaner, som findes i dag. Men den bane var måske årsagen til, at Luton fik godt og vel 10 år i den øverste række. Lutons kælenavn er The Hatters, og har at gøre med, at det område, som klubben kommer fra, var kendt for hattefremstilling og hattemageri tilbage i 18-hundredtallet. Som det fremgår, så indgår der også en "kæk stråhat" i deres klublogo:
Billede

Men hvem er så pengemanden, der har ført Luton Town tilbage til Premier League? Det behagelige og overraskende svar er: INGEN!! ..eller i hvert fald ikke noget som ligner den samling af Mellemøstlige stater, Østasiatiske familieformuer, græske skibsreddere, amerikanske fondkapitalister og øvrigt skidtfolk (hvis dette ord ellers findes som en modpol til godtfolk). Men Luton har haft deres del af uduelige ejere, senest John Gurney i 2003. Han satte gang i planer om at omdøbe klubben til London-Luton FC og samtidig slå den sammen med Wimbeldon FC og for i øvrigt flytte holden til Milton Keynes, hvor der skulle bygges et stadion til 70.000 tilskuere omkranset af en Formel 1 bane!! Det fik driftige folk i lokalområdet i Luton på barrikaderne, og de dannede TiL (Trust in Luton) og fik samlet kapital, så de opkøbte ikke ejeren, men aktiemajoriteten i Hatters Holdings, et Offshore selskab, som Luton Town havde en milliongæld i £ til. Den vej rundt fik de udmanøvreret Gurney så han kun fik 55 dage som klubejer. Der kom andre ejere til, som dog også misrøgtede klubben, og det førte til, at man med udgangspunkt i TiL, da klubben blev taget under administration, dannede selskabet Luton Town Football Club 2020 Consortium, og således er delvist fanejet og styret. I dag ejes 81% af aktierne i 2020 konsortiet af Paul Dean Ballantyne, som har en baggrund i finansverdenen. Selve TiL fan-selskabet ejer under 1% af selskabskapitalen, men i 2014, efter de slog sig sammen med andre Luton Town fangrupperinger (lyder som noget, der kan sammenlignes med Spirit of Shankly (oprindeligt Sons of Shankly) i Liverpool) og de fik i 2014 gennemført, at Holdingselskabet kan ikke ændre på klubbens navn, geografiske tilhørsforhold, logo, klubfarver ja selv klub mascot'en kan ikke ændres, - uanset fremtidigt ejerskab - uden at fangruppen har godkendt det. Samtidig har fanclubben et par pladser i bestyrelsen, og er dermed sikret mulighed for indflydelse. Hvis nogen er interesserede i at læse mere, så prøv dette link:
https://tribunemag.co.uk/2023/08/how-lu ... ball-club/
Luton har deraf følgende også det mindste driftsbudget i Premier League, hvilket deres ageren i transfer markedet også bærer præg af. Her er deres indkøb:
Billede
Det er jo langt fra verdensstjerner, og de mest prominente er Ross Barkley på en fri transfer, hvis karriere var kørt ud på et sidespor, og keeperen Tim Krul, som man åbenbart ikke rigtig ved om han har kostet noget. ...og så danske Mads Andersen, som er kommet gennem Brøndbys Akademi, og via Horsens til Barnsley, inden han i sommers kom til Luton for godt og vel £ 4 mill. Luton har en ung manager i Rob Edwards, hvilket var en kontroversiel udnævnelse, da han tidligere har trænet lokal-rivalen Watford. Deres spillestil beskrives som at de godt kan spille den op nedefra, men ofte spiller med lange afleveringer fra bagerste kæde til 2 targetmen på toppen, som så lægger af til fremrykkende midbanespillere. Det lyder i mine ører som god gammeldaws kick'n rush!. Så der bliver noget for Van Dijk og Konaté at heade væk, samt Alisson må hellere tage de hurtige støvler på, når han skal sweepe for vores højtliggende forsvarskæde.
Liverpool
....OG SÅ HAR "RANDY" ANDY FLØJTET AF PÅ EMPTYHAD. SLUTRESULTAT 1-1!!!! :D
Det var da en fremragende optakt til kampen mod Luton. Det er så knap så opløftende, at vi nok med sikkerhed må undvære i hvert fald Diogo Jota og nok også Curtis Jones på onsdag, og måske også Nunez?
Så det er selvgfølgelig alt for tidligt at "sætte holdet" men grundet arbejde mm i den kommende uge, må jeg hellere gøre det nu.

Så på kassen bliver det den unge waliser: Caoimhin Kelleher, som passende kan bygge på hans gode indsats og kamp mod Brentfod i dag. Så er han også helt i topform til en god indsats på Wembley på søndag

4-backkæden: Det kan opfattes som kritik af TAA, men hvor ser vi dog meget stærkere ud defensivt med Conor Bradley på højrebacken. Han var måske ikke HELT så dominerende, som han var mod Chelsea, men stadig en rigtig god comeback kamp efter faderens for tidlige død. Der er krummer i og der sidder et godt hovede på den knægt! På venstrebacken tror jeg Klopp vælger at rotere lidt. Andy Robertson er lige kommet tilbage efter en længere skadespause, så han skal holdes frisk til finalen, så Smokey Joe Gomez får en tur mere på VB. I midterforsvaret har Konaté også lidt "glasben" så Quansah får en tur i midterforsvaret sammen med Captain VVD.

Midtbanen: Nu er begge "faste 8'ere" Szoboszlai og Curtis Jones ude, så der bliver genvalg til Mac Allister på den ene. Det betyder, at Wataru Endo så får 6'eren, som han efterhånden ser ud til at gøre mere og mere til hans plads. Så kunne jeg godt tænke mig, at Elliot kunne få en kamp fra start, men han skal helst spille højre 8'er, som Mac Allister spillede idag. Det var da også Gravenberch Klopp tyede til, da Jones gik ud med skade i første halvleg, så jeg tror Klopp har ham "foran" Elliot, til den venstre midtbane. Så Ryan får pladsen, og han viste også bedre spil i dag, efter en række sløve indsatser på det sidste.

Angrebet: SALAH IS BACK! ...og så ved vi, at han starter inde. Det bliver så med Diaz på venstre fløjen, og så starter Gakpo på toppen, for ikke at tage nogen chancer med Nunez pre-Wembley.

Så holdet (inde i mit hovede her lørdag aften) ser sådan ud:
Billede

@AJJ og andre: I får også lige Viking Lotto tallene til på onsdag som bonus: 3-6-19-23-38-47 tillæg 4

Hvad tror I? Kan vi ikke godt rotere en smule, og så stadig mose Luton på Anfield?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af sjampen » lørdag, 17. feb, 2024 22:40

Jeg har bestemt ikke glemt den opførsel deres ulækre fans viste på hjemmebane. Klopp kan passende få en af de lokale drenge til at fortælle om Hillsborough også finde et par videoklip fra det omvendte opgør frem.

Luton skal ødelægges. Uden undtagelse og jeg mener ødelægges. Hvis de ikke overvejer om det ikke bare vil være bedre at opløse klubben på vej hjem i bussen, så kan vores spillere passende hygge sig med at tage Kornmayers lactate test, indtil de har forstået at kæmpe for klubben.

Med alle vores skader, burde vi næsten hive gode gamle Jay Spearing op fra U21 holdet hvor han er registreret, bare for at han i de døende minutter kan trække et brag af et rødt kort med en "proper Brexit means Brexit tackle" på et af de scum svin Luton har i truppen, når vi nu alligevel er foran 9-0.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 20. feb, 2024 10:33

Ja, det bliver jo lidt spændende, hvad Klopp har af nyt på skadesfronten i dag....

Ift. Luton kampen så håber jeg på, at det bliver en betydelig fordel for os, at Luton var igennem en intens og krævende kamp sent søndag. Det var en kamp, hvor de virkeligt havde troen på minimum 1 point. Og også havde spil og chancer til det.

Og hvor Liverpool kampen så måske mere har været planlagt med en happy go lucky tilgang i og med, at den ligger allerede tre dage efter United.

Hvis de skal have noget med fra Anfield, skal de virkelig komme med meget intensitet. Kan de det?

Et hurtigt mål og så tror jeg, at de lægger sig ned.

Jeg tror faktisk, vi kommer til at se Elliot i stedet for Mac på højre midtbane.

PS. Og tak for lotto tallene :lol:

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 20. feb, 2024 14:56

Ja, det bliver jo lidt spændende, hvad Klopp har af nyt på skadesfronten i dag....

EDIT: Svaret er intet nyt. Han var godt nok ikke særligt meddelsom. Men det er vel fair nok at holde kortene tæt til kroppen


Ift. Luton kampen så håber jeg på, at det bliver en betydelig fordel for os, at Luton var igennem en intens og krævende kamp sent søndag. Det var en kamp, hvor de virkeligt havde troen på minimum 1 point. Og også havde spil og chancer til det.

Og hvor Liverpool kampen så måske mere har været planlagt med en happy go lucky tilgang i og med, at den ligger allerede tre dage efter United.

Hvis de skal have noget med fra Anfield, skal de virkelig komme med meget intensitet. Kan de det?

Et hurtigt mål og så tror jeg, at de lægger sig ned.

Jeg tror faktisk, vi kommer til at se Elliot i stedet for Mac på højre midtbane.

PS. Og tak for lotto tallene :lol:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 20. feb, 2024 22:24

AJJ skrev:
tirsdag, 20. feb, 2024 14:56
Jeg tror faktisk, vi kommer til at se Elliot i stedet for Mac på højre midtbane.
Nu hælder jeg også til Elliot i start-11'er, men det er i stedet for Mo Salah.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » onsdag, 21. feb, 2024 08:58

Cynwal skrev:
tirsdag, 20. feb, 2024 22:24
AJJ skrev:
tirsdag, 20. feb, 2024 14:56
Jeg tror faktisk, vi kommer til at se Elliot i stedet for Mac på højre midtbane.
Nu hælder jeg også til Elliot i start-11'er, men det er i stedet for Mo Salah.
Ja, det bliver nok udfaldet - en fronttrio bestående af Diaz, Gakpo, Elliot.

Men der bliver trukket store veksler på Diaz for tiden...

Og Mac/Endo spiller også hele tiden med Curtis og Szo ude. For ikke at tale om Thiago...

Og Alisson angiveligt ude til efter landskampspausen.

Av av av.... (som Rolf Sørensen ville sige)

Og FA cup'en det bliver vist med en række af de unge...Og så må man se, hvor langt det rækker,,,

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 21. feb, 2024 15:01

AJJ skrev:
onsdag, 21. feb, 2024 08:58
Og FA cup'en det bliver vist med en række af de unge...Og så må man se, hvor langt det rækker,,,
1. kamp i Europa League mod endnu ukendt modstander er også i fare for at blive en ungdomskamp. Det er torsdag den 7. marts, hvor vi søndag den 10. tager imod Cheaty på Anfield
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » onsdag, 21. feb, 2024 15:20

Så længe vi er med i opløbet om PL skal alle kræfter sættes ind her…

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 21. feb, 2024 15:31

Det er vanvittigt, at vi kan være så voldsomt ramt af skader. Vi kan næsten stille et hold af skadede spillere. Bestemt ikke det bedste udgangspunkt, når kampen om Premier League trofæet spidser til. Tror det bliver en svær kamp i aften, alene af den grund, at vi er så voldsomt ramt af skader.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 21. feb, 2024 19:34

Liverpool: Kelleher, Gomez, Endo, Van Dijk, Diaz, Mac Allister, Gakpo, Elliott, Gravenberch, Quansah, Bradley.

Subs: Adrian, Konate, Tsimikas, Robertson, Clark, Gordon, McConnell, Danns, Nyoni.

Det blev som forventet, forsvar og midtbane, og så Elliot ind i start 11'er isf Salah

Billede

Jeg må nok indstille mig på at nøjes med 6 rigtige og så ikke ramme tillægstallet på lottotallene i aften.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 21. feb, 2024 19:42

Cynwal skrev:
onsdag, 21. feb, 2024 19:34
Liverpool: Kelleher, Gomez, Endo, Van Dijk, Diaz, Mac Allister, Gakpo, Elliott, Gravenberch, Quansah, Bradley.

Subs: Adrian, Konate, Tsimikas, Robertson, Clark, Gordon, McConnell, Danns, Nyoni.

Det blev som forventet, forsvar og midtbane, og så Elliot ind i start 11'er isf Salah :shock: :shock:

Billede

Jeg må nok indstille mig på at nøjes med 6 rigtige og så ikke ramme tillægstallet på lottotallene i aften.
Med alle de skader er mulighederne stort set udtømt. Håber de startende 11 kan lave et par mål eller tre, for med Salah, Nunez og Jota ude har vi ikke meget at skyde med fra bænken :shock:
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af STMO » onsdag, 21. feb, 2024 19:44

Hvorfor er Salah ikke med?

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 21. feb, 2024 19:46

Frygter lidt vi kommer til at mangle fart med den opstilling, tid tilsat Gakpo shiner idag.

Det er vanvittigt så mange spillere vi mangler, ham der danns ved jeg slet ikke hvem er :D
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 21. feb, 2024 19:49

STMO skrev:
onsdag, 21. feb, 2024 19:44
Hvorfor er Salah ikke med?
Han mærkede skaden til slut i sidste kamp, spillerne ryger desværre for hurtigt tilbage til kamp imø, det har kostet Allison, Salah, Trent, szoboslai…
YNWA

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Luton Town FC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 21. feb, 2024 19:50

Alisson, Alexander-Arnold, Matip, Konaté, Robertson, Thiago, Szoboszlai, Jones, Jota, Nunez, Salah.
Listen over skadede spillere ligner en normal startellever😳🤨😕
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar