LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
9
39%
84 – Conor Bradley
1
4%
78 - Jarell Quansah
1
4%
4 - Virgil Van Dijk ud I pausen
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez
0
Ingen stemmer
42 - Bobby Clarke
1
4%
53 - James McConnell ud i 63. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott
2
9%
18 – Cody Gakpo ud i 90. min
0
Ingen stemmer
67 – Lewis Koumas ud i 62. min
2
9%
5 - Ibrahima Konaté ind i pausen
0
Ingen stemmer
76 - Jayden Danns ind i 62 min
7
30%
10 – Mac Allister ind i 63. min
0
Ingen stemmer
49 - Kaide Gordon ind i 90. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 23

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Cynwal » mandag, 26. feb, 2024 21:53

Billede
Hvornår: Onsdag den 28. februar kl. 21:00
TV: TV3+ - Transmission starter 20:55
Hvor: Anfield
Dommer: Craig Pawson VAR: Tony Harrington
Craig Pawson dømte os sidst i en tam 2-0 sejr over Neverton på Anfield 21/10 2023. Der var ingen nævneværdige kommentarer om Pawson i kamptråden, og Liverpool har nu vundet 6 kampe i træk, som Pawson har dømt.
Tony Harrington har åbenbart fået styr på sine lønudbetalinger fra UEA, for han huskes mest for at være VAR ansvarlig, da VAR rummet mente, at Akanji IKKE havde indflydelse på spillet, da Man Cheaty scorede til 2-1 mod Fulham. Situationen kan ses her:
I relation til hans anden arbejdsgiver (UAE) betyder det sikkert, at Liverpool får indtil flere foræringer mod Soton, så PGMOL sikrer flest mulige kampe til LFC, så de svækkes max i Premier League. I modsætning til tidligere runder i FA Cup, så skal der findes en vinder onsdag aften. Dvs. uafgjort efter 90, så er der 2 X 15 og derefter straffesparkskonkurrence, hvis ingen vinder i ekstratid.

Statistik indbyrdes opgør
Billede
LFC har et rimeligt godt overtag rent statistisk, og har vundet over halvdelen af kampene mod Soton. Ovenstående statistik er fra starten af 90'erne (Prem. League tiden), og i den tid har vi ikke mødt Soton i FA Cup'en. Vi mødte sidst Southampton i deres sidste kamp i PL (i denne omgang) tilbage i maj 2023. En fuldstændig ligegyldig kamp som endte 4-4. Højdepunkterne fra den ligegyldige kamp kan ses her: (den er spærret for 3. partsvisning, så kun link)
https://www.youtube.com/watch?v=g7IoHyQ ... thamptonFC

Ellers har Soton levet et flakkende liv som elevatorhold i de engelske rækker, som dette skema viser.
Billede
En lang overgang var Southampton stærke på talentudvikling, og en overgang købte specielt Liverpool flere af deres skarpeste profiler. Bl.a. Sadio Mané og så den helt store spiller på Wembley igår: Virgil Van Dijk. Vi takker for begge, som har været ALLE pengene værd, og har været i blandt Klopp æraens aller bedste indkøb.

Soton ligger PT på 4. pladsen i The Championship, men har ikke været så skarpe på det sidste, som det fremgår af resultaterne i deres sidste 5 kampe:
Billede

Summa summarum kan det betyde, at begge hold måske nedprioriterer FA Cup'en, til fordel for at have fokus på ligaen.
Det kan således godt blive 2 X ungdomsspillere som mødes, så foreløbig er mit bud på opstilling denne her:
Billede
Jeg vender dog tilbage med et mere konkret bud i morgen, når pressekonference måske har givet et lille indblik i Herrn Klopps tanker - hvis han ellers er blevet ædru...... ;)

...og Klopp var blevet ædru, men det var ikke mange leads om opstillingen, der kom ud af ham. Opstillngen - som jeg ser den - er mest af alt præget hvem man IKKE ønsker skal spille, for at være sikker på at kunne være klar i weekenden mod Forest. So here goes......
På keeperposten har der været tale om, at Adrian skulle få en tur i manegen, men jeg tror det ikke. Caoimhin Kelleher virker så cool og nede på jorden, at han bør ikke være hverken fysisk eller mentalt slidt af 120 minutter + det løse i søndags. Tværtimod har det gjort hans spil godt at få noget mere sammenhængende spilletid.

Forsvaret: NU savner jeg James Milner til at sætte ind og spille højre back og indpiske holdet på banen. Josh Davidson kunne være en mulighed, men jeg tror Klopp giver en lille time til Conor Bradley på højrebacken, også fordi hans energi og spillemåde virker "indpiskende" på medspillerne. På venstreback Får Tsimikas også en startplads, selv om Gomez har skubbet ham ned som nr. 3 i rækkefølgen til VB. For Gomez skal bruges i midterforsvaret sammen med Jarell Quansah

Midtbanen tror jeg bliver ren ungdom. Endo og Mac Allister trænger til at hvile stængerne, efter at have betrådt hvert eneste græsstrå på Wembley, og Szoboszlais sarte muskelfibre skal ikke risikeres i en 5-runde FA Cup kamp. Så McConnel får 6'eren, og så får han selskab af Bobby Clarke og Nyomi på midtbanen.

Angrebet: Gakpo fik ikke fuld spilletid i søndags, så han bør være klar til at tage en tørn, mens vi venter på at Salah og Nunez bliver helt klar. Måske får Mo og Darwin pladser på bænken, og kan få lidt spilletid i benene sidst i kampen. Så det bliver 2 unge mere fra start i angrebet. Fysisk meget modne Jayden Danns får chancen for at følge på hans fremragende indhop i søndags, og så bliver der også plads til en startplads til Lewis Koumas på venstre wing.

Så det ser sådan her ud:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af mortenbak » mandag, 26. feb, 2024 22:58

dine kampoplæg er suveræne CYNWAL!
Tak!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 27. feb, 2024 12:25

Med det massive antal skader kommer det til at ligne en startopstilling som mod Aston Villa i Liga Cup'en dengang vi skulle spille to kampe samtidig.
Ud fra en better safe then sorry tilgang er det vel nærmest kun Kelleher, Bradley og Gakpo, der bør starte inde. Diaz, Elliott, Endo, VvD og Konaté er nødt til fortsat at restituere, og MacAllister og Robertson bør også hvile - især førstnævnte. Uden ham er vi helt fucked.
Det giver noget i retning af
Kelleher
Bradley-Quansah-Gomez-Tsimikas
Clark-McConnell-Koumas(!)
Danns-Gakpo-???

På bænken må det så være flere akademispillere samt CYNWAL, Emmy, JudgeArdaStudge, m.fl. Samt evt. Szoboszlai, såfremt han er klar til det. Personligt foretrække jeg dog CYNWAL, der med sin rutine er svær at ryste, hvis det skulle brænde på.

Sælger det kampen - so be it. Vi kan ikke bære flere skader og er nødt til at kunne stille op så stærkt som muligt i PL.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Emmy » tirsdag, 27. feb, 2024 13:17

Jeg forventer klart en start plads. Og det er enten som sweeper eller center forward
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 27. feb, 2024 18:01

Mysjkin skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 12:25
Med det massive antal skader kommer det til at ligne en startopstilling som mod Aston Villa i Liga Cup'en dengang vi skulle spille to kampe samtidig.
Ud fra en better safe then sorry tilgang er det vel nærmest kun Kelleher, Bradley og Gakpo, der bør starte inde. Diaz, Elliott, Endo, VvD og Konaté er nødt til fortsat at restituere, og MacAllister og Robertson bør også hvile - især førstnævnte. Uden ham er vi helt fucked.
Det giver noget i retning af
Kelleher
Bradley-Quansah-Gomez-Tsimikas
Clark-McConnell-Koumas(!)
Danns-Gakpo-???

På bænken må det så være flere akademispillere samt CYNWAL, Emmy, JudgeArdaStudge, m.fl. Samt evt. Szoboszlai, såfremt han er klar til det. Personligt foretrække jeg dog CYNWAL, der med sin rutine er svær at ryste, hvis det skulle brænde på.

Sælger det kampen - so be it. Vi kan ikke bære flere skader og er nødt til at kunne stille op så stærkt som muligt i PL.
Kaide Gordon...?
Det Fa..... ved det her er, at det er stort set umuligt at følge med i småskader mm. til de potentielle Academy-spillere.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 27. feb, 2024 18:18

Emmy skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 13:17
Jeg forventer klart en start plads. Og det er enten som sweeper eller center forward
OK - det bliver som sweeper. Jeg har en idé om at du er langsom men spilintelligent.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 27. feb, 2024 20:29

Cynwal skrev:
Mysjkin skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 12:25
Med det massive antal skader kommer det til at ligne en startopstilling som mod Aston Villa i Liga Cup'en dengang vi skulle spille to kampe samtidig.
Ud fra en better safe then sorry tilgang er det vel nærmest kun Kelleher, Bradley og Gakpo, der bør starte inde. Diaz, Elliott, Endo, VvD og Konaté er nødt til fortsat at restituere, og MacAllister og Robertson bør også hvile - især førstnævnte. Uden ham er vi helt fucked.
Det giver noget i retning af
Kelleher
Bradley-Quansah-Gomez-Tsimikas
Clark-McConnell-Koumas(!)
Danns-Gakpo-???

På bænken må det så være flere akademispillere samt CYNWAL, Emmy, JudgeArdaStudge, m.fl. Samt evt. Szoboszlai, såfremt han er klar til det. Personligt foretrække jeg dog CYNWAL, der med sin rutine er svær at ryste, hvis det skulle brænde på.

Sælger det kampen - so be it. Vi kan ikke bære flere skader og er nødt til at kunne stille op så stærkt som muligt i PL.
Kaide Gordon...?
Det Fa..... ved det her er, at det er stort set umuligt at følge med i småskader mm. til de potentielle Academy-spillere.
Det bliver jo alt andet lige interressant at se om skadeshistorikken ændrer sig med ny træner.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af sjampen » tirsdag, 27. feb, 2024 21:38

Carol og Caroline fra AXA-køkkenet på toppen ellers gider jeg ikke se kampen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Emmy » onsdag, 28. feb, 2024 13:08

Mysjkin skrev:
Emmy skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 13:17
Jeg forventer klart en start plads. Og det er enten som sweeper eller center forward
OK - det bliver som sweeper. Jeg har en idé om at du er langsom men spilintelligent.
Jeg er en blanding af Virgil og Crouch størrelsesmæssigt. Og overraskende hurtig Billede
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Cynwal » onsdag, 28. feb, 2024 13:15

Emmy skrev:
onsdag, 28. feb, 2024 13:08
Mysjkin skrev:
Emmy skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 13:17
Jeg forventer klart en start plads. Og det er enten som sweeper eller center forward
OK - det bliver som sweeper. Jeg har en idé om at du er langsom men spilintelligent.
Jeg er en blanding af Virgil og Crouch størrelsesmæssigt. Og overraskende hurtig Billede
Det sagde min ekskone også om mig....
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af pingel » onsdag, 28. feb, 2024 16:17

Cynwal skrev:
onsdag, 28. feb, 2024 13:15
Emmy skrev:
onsdag, 28. feb, 2024 13:08
Mysjkin skrev:
Emmy skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 13:17
Jeg forventer klart en start plads. Og det er enten som sweeper eller center forward
OK - det bliver som sweeper. Jeg har en idé om at du er langsom men spilintelligent.
Jeg er en blanding af Virgil og Crouch størrelsesmæssigt. Og overraskende hurtig Billede
Det sagde min ekskone også om mig....
Det siger hun stadig😌

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af mortenbak » onsdag, 28. feb, 2024 18:31

pingel skrev:
Cynwal skrev:
onsdag, 28. feb, 2024 13:15
Emmy skrev:
onsdag, 28. feb, 2024 13:08
Mysjkin skrev:
Emmy skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 13:17
Jeg forventer klart en start plads. Og det er enten som sweeper eller center forward
OK - det bliver som sweeper. Jeg har en idé om at du er langsom men spilintelligent.
Jeg er en blanding af Virgil og Crouch størrelsesmæssigt. Og overraskende hurtig Billede
Det sagde min ekskone også om mig....
Det siger hun stadigBillede
BilledeBillede
Den var barsk BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Bock » onsdag, 28. feb, 2024 19:19

:laughin: :alcohol: :D

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Cynwal » onsdag, 28. feb, 2024 20:12

Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Southampton FC >> Kamptråden FA Cup

Indlæg af Cynwal » onsdag, 28. feb, 2024 20:27

Det må være sådan her:
Billede

Jeg havde godt nok ikke forestillet mig, at VVD og Elliot skulle starte inde.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar