Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
10
28%
84 – Conor Bradley ud i 84-min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
2
6%
26 - Andy Robertson ud i 60. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez
2
6%
42 - Bobby Clarke ud i 60. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
11
31%
19 - Harvey Elliott ud i 76. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 84.min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 60. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 60. min
11
31%
8 – Dominik Szoboszlai ind i 76. min
0
Ingen stemmer
76 - Jayden Danns ind i 84. min
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 84. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 36

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 01. mar, 2024 21:54

Billede
Hvornår: Lørdag den 2. marts kl. 16:00
TV: TV3 Max - Transmission starter kl. 15.55
Hvor: City Ground, Nottingham
Dommer Paul Tierney VAR: Stuart Atwell
Billede
Når et billede siger mere end 1000 ord! Klopp deler verbale håndmadder ud til inkompetente Paul Tierney, efter endu en kontroversiel kampledelse fra det PGMOL medlem, som åbenlyst bryder sig mindst om Liverpool FC. Det er 4. kamp i denne sæson, hvor han skal dømme LFC. Man bliver så træt. Så træt, at jeg ikke en gang gider liste de kontroversielle VAR situationer, som Stuart Atwell har været involveret i. Yorkshire mobsters!

Nottingham ligger ca. 2 timers kørsel øst-sydøst fra Liverpool, ved floden Trent. Der er ca. 330.000 indbyggere i byen, så den er ca. 2/3 størrelse af Liverpool, og City Ground stadion ligger smukt ned til floden Trent:
Billede
City Ground har en kapacitet på 30.455 tilskuere, og stadion, som man kan se i baggrunden, er Trent Bridge Cricket Ground

Indbyrdes statistik
Billede
LFC har med dobbelt så mange sejre som Forest et klart overtag, men Forest sporadiske PL historie gør, at det kun er PL kamp nr. 16 mellem de to klubber. Deres historiske placeringer i de forskellige divisioner kan ses her:
Billede
Forests absolutte guldalder var i slutningen af 1970'erne og begyndelsen af 1980'erne, med legendariske Brian Clough som manager. Dengang var Champions League virkelig for Champions, da det kun var mesterholdene fra Europa, som deltog, og Forest er det eneste hold, som på baggrund af ét nationalt mesterskab har vundet turneringen to gange. De vandt i 1979 over Malmö FF, og som forsvarende mestre var de også med i turneringen året efter, hvor de slog HSV i finalen.
Jeg kan på det varmeste anbefale dette portræt af Brian Clough, som både viser hvilken excentriker han var, men også en fantastisk manager, som virkelig forstod mandskabspleje på et fodboldhold:
De to sejre i 1979 og 80 er årsagen til. at Forest den dag i dag stolt bærer 2 stjerner på trøjen, som en del af deres Club Crest:
Billede

Resultater de 5 sidste inbyrdes opgør
Billede
I det sidste opgør 29. oktober 2023 på Anfield var der klasseforskel på de to hold, og LFC vandt sikkert 3-0. Gense et dejligt, fyldigt sammendrag fra kampen her:
Da vi mødte Forest var Steve Cooper manager, men han blev fyret lige før jul, og nu er Nuno Esperito Santo (Tidligere Wolves) manager. Inden lørdagens kamp ligger Forest lige over nedrykningsstregen på 17. pladsen, med 4 points afstand til Luton på 18. pladsen, efter at Everton fik tilbagegivet 4 af de 10 point, som de blev frakendt grundet FFP overskridelser.
MEN..... der er jo endnu to FFP sager (ud over den 3. store FFP sag med 115 anklagepunkter mod Man Cheaty som jo tager alt for lang tid) på vej imod netop Everton og Nottingham Forest, som kan risikere at gøre alt hvad der sker på fodboldbanerne irrelevant. Det må ikke være let at sætte holdet op til kamp, hvis det hele kan vise sig at være omsonst.

Formbarometer
Men som formbarometeret viser, så er Forest stadig "alive & kicking", og godt nok kan West Ham være svingende, men alligevel så tyder en 2-0 sejr mod dem for nylig på, at vi kan ikke bare tage en sejr for givet. Slet ikke med LFC's nuværende trup af friske spillere. Det ser noget bedre ud for Forest, som kun har 3-5 spilllere ude:
Billede

Liverpool
Alle snakker om 2 ting vedr. Liverpool lige nu:
Et helt hold på skadeslisten og så de fantastisk, unge academy-spillere, som bare går ind og præsterer.
Nå ja, så snakker alle også om, at Klopp stopper.......
På fredagens pressemøde, var Klopp ikke helt klar i mælet om, hvem og hvor meget klar de forskellige spillere er.
Mo Salah skulle ikke være klar til i morgen, men Nunez, Szoboszlai og Endo tyder på at kunne få en rolle at spille. Men Klopp plejer at give tilbagekommende spillere en plads på bænken, og så sluse dem ind til de sidste 10-25 minutter, så mon ikke han gør det igen? Det betyder, at jeg tror holdet kommer til at se sådan her ud:

Keeper: Caoimhin Kelleher har med sit spil fået os alle til at stoppe med at være nervøse over, at Alisson er skadet. Flere kampe med stor vigtighed har virkelig skærpet hans spil og koncentration, og Alisson skal præstere for at få pladsen tilbage.

Forsvar: Ligeså skal TAA præstere, hvis han vil tage HB tilbage fra Conor Bradley. OK, han så lidt mere menneskelig ud i kampen mod Saints, men alligevel: Han er så god på HB! Venstre back tror jeg at Robbo er blevet klar efter sygdom, og så får han den. Hvis ikke han er klar endnu, så bliver det Tsimikas. I centerforsvaret håber jeg, at taktikken fra onsdag gentages, med Quansah i startopstilling, og så deler VVD og Konaté spilletiden på den anden CB. Anføreren tager selvfølgelig første halvleg.

Midtbanen: Endo er stadig ikke klar, og Mac Allister skulle vist også have haft lidt sygdom, så mon ikke Gomez får en tur til i manegen på 6'eren? På de to 8'ere tror jeg, at det er lige tidlig nok at spille med Bobby Clark og McConnel. De blev overspillet de første 20 minutter mod Saints, og Forest er et bedre og fysisk stærkere hold. Så jeg håber på, at der kommer bare een lidt mere rutineret ind på midtbanen. Hvis Mac Allister ikke er så ramt af sygdom, tror jeg det bliver ham, og så får han selskab af Bobby Clark, som umiddelbart ser mest moden ud af McConnel / Clark.

Angrebet: Luis Diaz fik 90 minutters hvile på bænken i onsdags, så han er klar fra start på venstre fløj. Gakpo får så højre fløj, fordi på toppen skal der være plads til den naturlige 9'er: Jayden Danns. Han skal simpelthen have lov til at bygge på sine fantastiske 20 minutter mod Saints, med en kamp fra starten af på højeste niveau. Han udstråler et ægte angriberinstinkt og samtidig er han kold foran kassen. En ægte Welldiggerarse. Går det ikke, kan Nunez altid få 2. halvleg.

Så holdet tror jeg ser nogenlunde sådan her ud:
Billede

Uanset hvad, så er vil jeg være glad for 3 point uanset spillet, og ingen nye skader!
Men hvad siger I?

Tror I Klopp satser nogen af Szoboslai, Nunez og måske Endo fra start?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » fredag, 01. mar, 2024 22:10

Kelleher
Bradley Konate VvD Robbo
Endo Mac Clark
Elliot Gakpo Diaz

Sikker på at Konate og VvD starter, når de delte i onsdags. Og så kan Quansah komme ind.

Endo var et slag, så tror (håber!), han spiller fra start.

Elliot og Gakpo kan spille ca 60 og så kommer Nunez og Danns ind.

Svær kamp...

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 01. mar, 2024 22:18

AJJ skrev:
fredag, 01. mar, 2024 22:10
Kelleher
Bradley Konate VvD Robbo
Endo Mac Clark
Elliot Gakpo Diaz

Sikker på at Konate og VvD starter, når de delte i onsdags. Og så kan Quansah komme ind.

Endo var et slag, så tror (håber!), han spiller fra start.

Elliot og Gakpo kan spille ca 60 og så kommer Nunez og Danns ind.

Svær kamp...
Jeg glemte da fuldstændig Elliot... PINLIGT!!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3082
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » lørdag, 02. mar, 2024 02:03

Amen!
Dit kampoplæg bragte mig tilbage til dengang vi som små drenge legede mesterskabsholdenes turnering.
Vi lavede lodtrækninger og afviklede kampene med en på mål og en der driblede, kommenterede og skød på mål.
Fantasien havde frit spil, og når jeg driblede mod målet, så jeg vitterligt mine modstandere
Jeg har lavet mange flotte mål i min karriere
Forrest vs malmø er en klassiker!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 02. mar, 2024 07:14

mortenbak skrev:
lørdag, 02. mar, 2024 02:03
Amen!
Dit kampoplæg bragte mig tilbage til dengang vi som små drenge legede mesterskabsholdenes turnering.
Vi lavede lodtrækninger og afviklede kampene med en på mål og en der driblede, kommenterede og skød på mål.
Fantasien havde frit spil, og når jeg driblede mod målet, så jeg vitterligt mine modstandere Billede
Jeg har lavet mange flotte mål i min karriere Billede
Forrest vs malmø er en klassiker!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg var ALTID Steve Heighway!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » lørdag, 02. mar, 2024 10:23

Jeg var for det meste Sammy Lee…

Alle resterende kampe er nøglekampe pt - så længe vi vinder… Og det her bliver en hård en. Start med bedst mulige forsvar, da det er her vi er stærkest lige nu.

Tipper på mål fra Van Dijk igen.

mortenbak
Indlæg: 3082
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » lørdag, 02. mar, 2024 10:37

pingel skrev:Jeg var for det meste Sammy Lee…

Alle resterende kampe er nøglekampe pt - så længe vi vinder… Og det her bliver en hård en. Start med bedst mulige forsvar, da det er her vi er stærkest lige nu.

Tipper på mål fra Van Dijk igen.
Husk det skal være i ordinær spilletid!

“Når som helst” dækker åbenbart ikke godt nok Billede
Havde det været mange tusinde havde jeg sgu slæbt 365 i retten Billede

Jeg var tit Kevin Keegan eller Allan Simonsen Billede

Jeg luftede en hund “Luffe”!
Fik en tier for det, vi gik altid op på banerne med en fodbold og legede. Det var dengang at “Right to dream park” var en græsplæne med den lokale grillbars reklameskilt.
På træningsbanerne var der, bag målene, opsat et 5-6 meter højt hegn, så boldene ikke fløj ind i parcellernes haver.
“Skolestien” løb langs dette hegn.
Udover hegnet var der anlagt beplantning, så der kunne vi i skjul ligge med slangebøsser og skyde efter modstandernes målmænd Billede
Når der blev spillet kampe.
Unfair ? Billede
Nå tilbage til Luffe.
En dag da jeg hentede ham, havde ejerne lagt et Liverpool Hitachi kit, trøje, shorts, strømper, sammen med den 10 krone, der var min løn.
Jeg blev ikke set i andet outfit de næste par år Billede
YNWA
Og undskyld for OT!
Vi vinder 3-0 idag!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 02. mar, 2024 12:27

mortenbak skrev:
lørdag, 02. mar, 2024 10:37

Og undskyld for OT!
Vi vinder 3-0 idag!
Så længe OT ikke refererer til Old Trafford er det OK. I modsat fald er det livsvarig karantæne.....
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » lørdag, 02. mar, 2024 12:30

Trent skulle først være klar i slut marts.
Thiago er ikke sikkert og komme mere i Aktion under Klopp æren, alvorlig muskelskade.
Curtis Jones er også først klar til slut marts, og det kan også tage længere tid.
Ryan Gravenberch er ude til dagens kamp, men er tvivlsom, rygterne siger 2-3 uger ude.
Stefan Bajcetic løber og træner selv, men vides ikke hvornår han er klar til at spille en kamp under Klopp, jeg tvivler - Tænker personligt han er videre til sommer24.
Mo Salah burde snart være klar. Han må gerne starte inde med Bradley på højrebacken… Mo Salah score idag gir kun odds 2.0.. En stor No-brainer!
Diego Jota først klar til april, hvor Europa League/ cup / PrL kampene bliver afgørende endtil da…. Ligesom Alisson er ude i flere uger endnu… Kellehers markedsværdi stiger, kæmpe redninger i 1. halvleg mod Southampton, Hvis han går i stykker så har LFC; Adrian, også ryger alles chancer om Premier League trofæ…

PS.Ber til de højere magter, at Klopp får flere trofæer. Han fortjener det, da han er den største legende i nyere tid i klubben.. Kæmpe præstation mod Chelseas stjerner, som viste at man ikke altid kan købe sig til succes. :lol: :clap:


Klopps sangen; “Im so glad (That Jurgen is Red) - Marc Kenny :love3:

https://youtu.be/XdEQVQN4QII?si=wUiOM659VAJMBd2A

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 02. mar, 2024 15:14

Billede

Det må være ca. sådan her:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 02. mar, 2024 15:21

Origi starter i front for Forest :shock:
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 02. mar, 2024 15:21

Ærgrer mig lidt, at Klopp ikke har haft ... mod .... til at starte med Jayden Danns inde.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 02. mar, 2024 15:24

Redtothebone skrev:
lørdag, 02. mar, 2024 15:21
Origi starter i front for Forest :shock:
Hellere ham end Taiwo Awoniyi
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 02. mar, 2024 15:41

Cynwal skrev:
lørdag, 02. mar, 2024 15:21
Ærgrer mig lidt, at Klopp ikke har haft ... mod .... til at starte med Jayden Danns inde.
Synes det er fair nok, Forest har ikke de største forsvarsspillere så kunne godt være der satses lidt på Gakpos hovedspil med en masse indlæg.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 02. mar, 2024 15:42

Cynwal skrev:
lørdag, 02. mar, 2024 15:24
Redtothebone skrev:
lørdag, 02. mar, 2024 15:21
Origi starter i front for Forest :shock:
Hellere ham end Taiwo Awoniyi
Helt sikkert må være en speciel oplevelse for Origi, men er sikker på der bliver taget godt imod ham.
YNWA

Besvar