LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
2
18%
2 - Joe Gomez
1
9%
5 - Ibrahima Konaté
1
9%
4 – Virgil Van Dijk
2
18%
21 - Kostas Tsimikas ud i 46. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo
1
9%
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ud i 46. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ud i 46. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ud i 60. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo
3
27%
8 – Dominik Szoboszlai ind i 46. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ind i 46. min
1
9%
26 – Andy Robertson ind i 46. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind i 60. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 11

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Cynwal » mandag, 08. apr, 2024 17:36

Billede
Hvornår: Torsdag den 11. april kl. 21:00
TV: TV2 Sport X med optakt fra 20:40 og Streaming på TV2 Play
Dommer og VAR: Ikke oplyst i skrivende stund, men generelt plejer dommerstandarden i Europa at være langt over det sjask, som venneklubben fra PGMOL plejer at udsætte os for.

Atalanta
De fleste var godt tilfredse med lodtrækningen, samt at en potentiel semifinalemodstander er enten Benfica eller Marseile.
...men lad os lige få skudt Atalanta bjørnen først!

De ligger pt nr. 6 i La Liga, med 5-8 point op til en plads i det forjættede land: Champions League - med mindre Italien snupper den 5. CL plads via Lande-rankingen. Her er topstillingen i La LIga:
Billede

Atalanta har kun vundet 1 ud af de sidste 5 LL-kampe, og har tabt i de 2 sidste ude til hhv Cagliari i søndags med 1-2 og 0-1 i Fiorentina onsdagen før. Det skal bemærkes, at de kommer fra at have spillet onsdag - søndag hvor LFC spillede torsdag - søndag, altså: sammenligneligt med hensyn til slitage på truppen.

Manager i Atalanta er Gian Piero Gasperini (bill.)
Billede
og han er den all time længst siddende manager i Atalanta, med foreløbig 7 fulde sæsoner, bl.a. fordi resultaterne tæller kvalifikation til Champions League i årene 2019, 2020 og 2021. I 2020 var de i gruppespillet med Liverpool. Det var under corona, så der blev spillet for tomme stadions. Puljeresultatet blev, at LIverpool vandt puljen foran Atalanta, mens Ajax måtte til EL og FC Midtjylland ku' blive hjemme på heden. Her er slutstillingen:
Billede

Næste runde blev endestationen for Atalanta, da de trak Real Madrid og tabte begge kampe med sammenlagt 4-1. LFC trak RB Leipzig, og vandt både ude og hjemme med 2-0, men mødte så Real Madrid og røg ud med 0-0 hjemme på Anfield og nederlag 1-3 i Madrid.

Højdpunkterne fra de indbyrdes opgør kan ses her, startende med 1. kamp i Bergamo, men da Atalanta også har lært at blokke, må I nøjes med links:
https://www.youtube.com/watch?v=tIjhje3 ... ascaCalcio

...og 2. kamp på Anfield hvor et reservespækket LFC hold stillede op med bl.a. Milner som Kaptajn, Rhys Williams og Neco Williams i forsvaret en ung Curtis Jones på midtbanen og Divock Origi i angrebe. Der var 1 minuts stilhed inden kampe til ære for Diego Armando Maradonat:
https://www.youtube.com/watch?v=FtPb1Q1 ... ascaCalcio

Så nu er kamptråden i gang, og jeg håber stilen med flere indlæg op til kampen fortsætter. Det er jo lige i disse dage noget sjovere at kigge fremad, end kigge tilbage på weekenden. Jeg følger op med mere data om trupperne når vi kommer tættere på kampdagen, men hold jer endelig ikke tilbage med at byde ind med f.eks. jeres viden om Atalanta,
forskellen i kvalitet på Europæiske dommere og PGMOL-fj... fløjtenister, og hvad I ellers har på hjerte.

Kort sag: Sæt igang!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1297
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Fowler89 » mandag, 08. apr, 2024 18:10

Har vi seriøst været i gruppespil med Herning, det husker jeg virkelig ikke.

Jeg håber lidt, at der bliver roteret lidt i truppen til denne kamp. For mit vedkommende er PL stadig prioritet 1, og vi har et hektisk program foran os.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Cynwal » mandag, 08. apr, 2024 18:47

Fowler89 skrev:
mandag, 08. apr, 2024 18:10
Har vi seriøst været i gruppespil med Herning, det husker jeg virkelig ikke.

Jeg håber lidt, at der bliver roteret lidt i truppen til denne kamp. For mit vedkommende er PL stadig prioritet 1, og vi har et hektisk program foran os.
Det var under corona i efteråret 2020, så der var ingen tilskuere på station, og deraf følgende ingen eufori om at få billetter.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2414
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af AJJ » tirsdag, 09. apr, 2024 10:36

Jeg vil gerne se Elliott fra start. Han fortjener det også efter hans efterhånden mange afgørende indhop. Salah kan fint få en pause,

Og Curtis i stedet for Szlo. Har vi råd til at spare Mac i den her kamp? Jeg tror det ikke...

Vi har endvidere et problem. For vi har ingen decideret afløser til Endo ud over Mac. Og sidstnævnte er blevet så ultravigtig på 8'eren, at vi ikke kan spilde hans kræfter på 6'eren.

Nå, men det er Anfield og det er europæisk. Det bør borge for god fodbold i et tempo, hvor italienske hold ikke kan være med. Minimum 2 måls sejr.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 09. apr, 2024 11:34

AJJ skrev:
tirsdag, 09. apr, 2024 10:36
1; Jeg vil gerne se Elliott fra start. ,,,,,,,. Salah kan fint få en pause,

2: Og Curtis i stedet for Szlo. ........

3: .............vi har ingen decideret afløser til Endo ud over Mac.

4: Nå, men det er Anfield og det er europæisk. Det bør borge for god fodbold i et tempo, hvor italienske hold ikke kan være med. Minimum 2 måls sejr.
Ad 1: Tjek og Tjek
Ad 2: Tjek. Curtis skal spilles i form til hans høje niveau som før skaden igen.
Ad 3: Gomez kunne vel bruges i en kamp som i aften, men ellers håber jeg mere/stadig på, at Stefan Bajcetic nærmer sig et forsigtigt comeback. Det ser ud til, at han har brugt genoptræningstiden fornuftigt med at få bygget nogen "muller" på krop og lemmer:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13756
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 09. apr, 2024 21:18

Se lige den læg på sparkebenet. Den ser vild ud!

Edit; den italienske liga hedder Serie A, den spanske er La Liga 8-)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Cynwal » torsdag, 11. apr, 2024 18:28

Jeg har fået en padelkamp her fra 19-21, så jeg når ikke holdopstillinger mm.
Sorry.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 11. apr, 2024 20:05

Liverpool: Kelleher, Gomez, Endo, Van Dijk, Konate, Nunez, Mac Allister, Jones, Gakpo, Elliott, Tsimikas.

Subs: Adrian, Diaz, Szoboszlai, Salah, Jota, Robertson, Gravenberch, Clark, Bajcetic, Alexander-Arnold, Quansah, Bradley.

Trent, Jota og Bajcetic er tilbage! Vild bænk egentlig :shock:
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

AJJ
Indlæg: 2414
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af AJJ » torsdag, 11. apr, 2024 20:15

Så blev det rigtigt nok Elliott og Jones i stedet for Salah og Szlo. Håber det er aftalt, at Mac skal spille 60 minutter.

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af pingel » torsdag, 11. apr, 2024 21:36

Prøv at forestil jer NCF og Peter Graulund teame op som fast kommentatorpar til Liverpools kampe😬

Hr. Drejer
Indlæg: 13756
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 11. apr, 2024 21:37

Jota varmer op :) Dejligt. Er træt af at se Nunez skyde forbi mål.

Stemningen er lidt flad i aften.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

goodolddays
Indlæg: 6
Tilmeldt: fredag, 12. mar, 2010 20:44

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af goodolddays » torsdag, 11. apr, 2024 21:38

Ups…

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Junte » torsdag, 11. apr, 2024 21:45

Vildt nok at man kan blive sat stort set skatmat taktisk af noget så simpelt som mand/mand.
Men der er nu heller ikke mange der har stemplet ind til aften.
Dog er Jones og Gomez helt væk, og Tsimikas viser desværre igen hvor langt han er fra en ideal 11.

Havde troet mand/mand ville passe Jones godt, men han kan slet ikke få vendt med bolden og klare presset.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 11. apr, 2024 21:47

Ikke meget godt at sige om den halvleg. Vi er ikke aggressive nok, vi sjusker og der er mange der spiller under niveau. Særligt Tsimikas spiller forfærdeligt.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

AJJ
Indlæg: 2414
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Atalanta >> Kamptråden Europa League kvartfinale 1. kamp

Indlæg af AJJ » torsdag, 11. apr, 2024 21:48

Joke af en 1. halvleg. Tsimikas skal ud. Ellers koster han etmål.

Besvar