Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
33%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 72 min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ud i 80. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
2
67%
8 – Dominik Szoboszlai ud i 66 min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud i 66 min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 66 min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind 66. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 66. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 66. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 72. min
0
Ingen stemmer
76 - Jayden Danns ind i 80. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 3

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 16. apr, 2024 12:45

Billede
Hvornår: Torsdag 18. april kl. 21:00
TV: TV2 Sport X med optakt fra kl. 20:40 - Streaming: TV2 Play
Sted: Bergamo, Italien
Dommer; Ikke oplyst endnu, men generelt har dommerniveauet været højt, når det ikke er PGMOL som påsætter en af "vennerne" i deres lille loge, hvor alle støtter og dækker over alle.

Billede

Ovenstående billede er valgt som overskrift for kampen. For det burde være indstillingen og samtidig holdningen hos denne skribent. Det er det bare ikke. Jeg tror bare ikke på muligheden for at "lave en Barca" og vinde med 4 overskydende, eller vinde med 3 og gå videre på straffespark. Udebanemål-reglen er jo død og borte.
Samtidig er billedet valgt for at minde alle om, at da vi vandt over Barca med 4-0 - "Corner taken quickly ORIGIIIIIIIII!!!" - der sad Salah på tilskuerpladserne og plejede en hjernerystelse, som han pådrog sig i kampen mod Newcastle få dage før Barca kom til Anfield. Måske skulle Salah forvises til tilskuerrækkerne en gang til, bare som shock-terapi til ham selv og truppen, for han har godt nok været skidt kørende det sidste stykke tid. Først var undskyldningen Ramadan, men den var slut i søndags, men det var den samme ideforladte og tandløse Salah rent scoringsmæssigt, som vi så.

Salah skal selvfølgelig ikke have skylden. Ikke alene, i hvertfald. Men GUD hvor har jeg svært ved at finde motivation til at skrive dette oplæg, eller bare tro en anelse på, at målet om en semifinale i EL kan nås. Der skal helt sikkert andre boller på suppen, end den suppedas vi har rendt (snarere gået) rundt i siden FA-Cup kvartfinalen mod scum. Der gik et eller andet i stykker i truppen i den kamp, og dette er blevet forstærket siden.

På den ene side kan jeg se idéen i, at give de unge chancen, men vi risikerer også at give de unge et ar på sjælen, hvis de får en snitter af et typisk kynisk og effektivt italiensk hold. ...og hva' Fa'en: Vi vinder jo hverken EL eller PL alligevel, er vi jo stort set enige om, og hvis vi begynder at tvivle lidt - og dermed tro på holdet - så kan vi jo bare læse lidt nyheder, hvor nekrologen over holdet og Klopp næsten er skrevet.

Så hvad håber jeg på? Tjah, i bund og grund vel bare, at Klopp sætter det rigtige hold til dagen, og får dem sat rigtigt op - Bare en sidste gang! ...og så efterfølgende i 2 x semifinale samt finalen i Dublin. PL er væk, da FC Abu Dabi vinder deres sidste 6 kampe. FC står for i øvrigt i den forbindelse for Fucking Cunts!! Jeg undskylder for sprogbruget, men det er inderligt følt dybt nede i min sorte, negative og grumpy gamle sjæl.

Så hvordan skal vi så stille op? ...og er det værd at spilde kræfter på at have en mening om det? Tjah...nu prøver jeg:

Alisson på mål. Han er bare mere driftsikker.

Backpladserne: Conor Bradley ser ud til at være hårdt ramt af stemningen på holdet, eller de store forventninger der pludselig er til ham. Det bliver Trents chance for at få pladsen tilbage, og så må vi se hvor længe han kan holde i kampen. På ventre back bliver det Robertson, der som den eneste i søndagens start-11 kan se sig selv i øjnene efter Palace-kampen

Centerforsvaret: VVD kan jo godt stadig væk, men han er nok bedre, når han ikke skal dække over Konatés mange fejlplaceringer, så han får selskab af Quansah. Vi håber så, at han har lagt Jesper Olsen tendenserne væk.

Midtbanen: Jeg går lyst til at prøve noget vildt, og så starte med Bajcetic. Om ikke andet, så starte med en spiller, som ikke er hverken tyndslidt af mange kampe, eller har andel i det dårlige spil på det sidste. Så kan Mac Allister få sin favoritplads på midten, og det samme kan Szoboszlai, som i mine øjne er langt mere direkte og hurtig i sit spil, end Curtis Jones.

Angrebet: Jeg ser ingen grund til at spilde en plads på banen, og måske bruge 60 minutter på at finde ud af, at det heller ikke var torsdag aften i Bergamo, at Mo Salah genfandt lidt af sit gamle jeg. Cody Gakpo for Salahs plads, med tilladelse til at drifte ind i banen, så Szoboszlai og TAA kan få plads på højre fløen. Venstre kant får Luis Diaz, som trods alt prøver, og så får Jota pladsen på toppen, med håb om at han har een af de aftener, hvor alt lykkes.

Så det ser sådan her ud:
Billede

....og så en sidste kommentar:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1297
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 16. apr, 2024 16:13

La remontada!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13756
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 16. apr, 2024 17:06

Vi kunne også prøve Danns på top. Jeg orker ikke at se Nunez hælde bolden forbi mål. Danns virker som en langt bedre afslutter end Nunez.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Emmy » tirsdag, 16. apr, 2024 17:06

Bajcetic starter helt sikkert ikke. Helt utænkeligt. Og Bradley er vel skadet, så TAA starter på den plads.
Jota til venstre, Nunez i midten og Salah til højre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2414
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af AJJ » tirsdag, 16. apr, 2024 22:42

Atalanta havde alt at vinde inden første kamp. Nu har de alt at tabe. Og det kan måske influere på deres spil, hvis vi kommer på 1-0.

Det var mit halmstrå.

Og tak for oplægget. Ikke det sjoveste at skrive.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Cynwal » onsdag, 17. apr, 2024 06:37

AJJ skrev:
tirsdag, 16. apr, 2024 22:42
Og tak for oplægget. Ikke det sjoveste at skrive.
Nej, det føltes som hårdt, modbydeligt arbejde.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Cynwal » onsdag, 17. apr, 2024 06:41

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 16. apr, 2024 17:06
Vi kunne også prøve Danns på top.
Jeg er vild med Jayden Danns.
......men nu skal vi lige huske, at der hvor vi så ham brilliere, var i en FA-kamp mod et Championship mandskab, mod slutningen hvor Soton var kørt trætte af at møde Prem. League hastighed i spillet. ...men potentialet er der, og så er han hurtig og fandens dejlig direkte i sit spil.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13756
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 17. apr, 2024 10:19

Cynwal skrev:
onsdag, 17. apr, 2024 06:41
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 16. apr, 2024 17:06
Vi kunne også prøve Danns på top.
Jeg er vild med Jayden Danns.
......men nu skal vi lige huske, at der hvor vi så ham brilliere, var i en FA-kamp mod et Championship mandskab, mod slutningen hvor Soton var kørt trætte af at møde Prem. League hastighed i spillet. ...men potentialet er der, og så er han hurtig og fandens dejlig direkte i sit spil.

I know. Men han skal vel snart have sin europæiske debut. Og i denne kamp kan vi kun overraske, der er minimalt med pres på spillerne. Presset er på Atalanta. De skal hå videre efter sejren på Anfield. Vi kan spille frit.

Og Nunez har cel efterhånden spillet sig af. Men det har Salah også. Vi trænger til at der sker noget fornyelse fremme.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1297
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 17. apr, 2024 12:16

Jayden Danns kommer helt sikkert ikke til at starte. Hvis vi er heldige starter Jota, ellers er det garanteret Salah, Nunez, Diaz oppe i fronten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3105
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af mortenbak » onsdag, 17. apr, 2024 12:34

Så må vi håbe de rammer kassen ind imellem.
Med lidt held kan man jo godt score 10 mål på 100 skud….


Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af TG12 » onsdag, 17. apr, 2024 21:32

mortenbak skrev:
onsdag, 17. apr, 2024 12:34
Så må vi håbe de rammer kassen ind imellem.
Med lidt held kan man jo godt score 10 mål på 100 skud….


Sent from my iPhone using Tapatalk
Der skal vist desværre mere end “lidt” held til, at score 10 mål på 100 skud. I vores sidste seks PL kampe har vi scoret i alt 9 mål på, hold nu fast 147 skud.

Forrest: 1 mål 22 skud
City: 1 mål 18 skud
Brighton: 2 mål 30 skud
Sheffield U: 3 mål 29 skud
Scum: 2 mål 27 skud
CP: 0 mål 21 skud

Så vi bruger i snit 16 skud Per mål, så med 100 skud imorgen scorer vi, måske 6.

mortenbak
Indlæg: 3105
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af mortenbak » onsdag, 17. apr, 2024 21:48

TG12 skrev:
mortenbak skrev:
onsdag, 17. apr, 2024 12:34
Så må vi håbe de rammer kassen ind imellem.
Med lidt held kan man jo godt score 10 mål på 100 skud….


Sent from my iPhone using Tapatalk
Der skal vist desværre mere end “lidt” held til, at score 10 mål på 100 skud. I vores sidste seks PL kampe har vi scoret i alt 9 mål på, hold nu fast 147 skud.

Forrest: 1 mål 22 skud
City: 1 mål 18 skud
Brighton: 2 mål 30 skud
Sheffield U: 3 mål 29 skud
Scum: 2 mål 27 skud
CP: 0 mål 21 skud

Så vi bruger i snit 16 skud Per mål, så med 100 skud imorgen scorer vi, måske 6.
Jøsses Billede
Men 6 imorgen er jo nok, hvis vvd og Allison holder buret nogenlunde rent BilledeBillede

Jeg synes faktisk også at vi skal overveje at skyde Allison af.
Kelkeher er en fantastisk målmand og ung og måske fremtiden under en ny manager. Igen giv pengene til ny manager.

Konaté synes jeg også kan skiftes ud og Quansah gives chancen og Konaté pengene bruges på en ny midtstopper.

Så Salah, Allison, Konate ud ?
Det burde give en del resurser til ny træner.

Heldigt for Cheaty at der ikke er indført nøl i fodbold. Boring boring cheaty Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Junte » torsdag, 18. apr, 2024 07:56

Havde været dejligt, såfremt kampen havde været på Anfield.
Men så må gutterne vise magien uden støtten fra lægterne.
Get in - skal som minimum dø med støvlerne på. Ikke med den indsats der er vidt de sidste 2 kampe. :army9:

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2135
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 18. apr, 2024 15:30

Kan godt mærke stemningen er i bund så her er lidt fra optimisten.

Sidste gang vi mødte Atalanta på udebane vandt vi 5-0
Odds på Liverpool sejr giver kun 1,57

Kan i mærke det ? :D :D :D Det bliver en fest aften.

Målsætningen må være at holde nullet og så få minimum et mål i første halveg, overfalde dem og gøre dem nervøse.

Jeg vil gerne have dem der kan levere gode pasninger frem af banen, og så tænker jeg vi må satse lidt en offensiv 6er

Allison på mål fordi han er bedre end Kelleher

Back linie med Trent, Konate, Virgil, og Robertson - Konate fordi jeg forventer de får en del kontra angreb og der er han hurtigere en Quansah, Trent fordi han kan lave de lange pasninger, det manglede vi helt vildt i første kamp, hvor de bare lod Quansah have bolden.

Midten Curtis som 6er, han er boldsikker og kan samtidig føre bolden frem, de to 8er håber jeg på Elliot og Mac, da de er løbemaskiner der samtidig kan servicere vores front 3.

På toppen ...... puuuhaaa ja ingen af dem har selvtillid, men vil gå med Jota på midten fordi han er den bedste afslutter og så Nunez og Diaz, dels fordi jeg synes de presser bedre end Salah, men de kan også begge sætte deres man og lave løb i dybden, ja de afslutter af helvede til, men sådan må det være.

2 mål af Jota og 1 af Nunez i ordinær kamp og så scorer Virgil til 4-0 i forlænget spilletid.

Lottotallene til på lørdag er 3-4-8-14-16-24-25.

Kom så lad os smadre det pis hold :headbang: :hello1: :alcohol: :hello1: :headbang:
YNWA

mortenbak
Indlæg: 3105
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Atalanta - LFC >> Kamptråden EL Returkamp

Indlæg af mortenbak » torsdag, 18. apr, 2024 15:41

Redtothebone skrev:Kan godt mærke stemningen er i bund så her er lidt fra optimisten.

Sidste gang vi mødte Atalanta på udebane vandt vi 5-0
Odds på Liverpool sejr giver kun 1,57

Kan i mærke det ? :D :D :D Det bliver en fest aften.

Målsætningen må være at holde nullet og så få minimum et mål i første halveg, overfalde dem og gøre dem nervøse.

Jeg vil gerne have dem der kan levere gode pasninger frem af banen, og så tænker jeg vi må satse lidt en offensiv 6er

Allison på mål fordi han er bedre end Kelleher

Back linie med Trent, Konate, Virgil, og Robertson - Konate fordi jeg forventer de får en del kontra angreb og der er han hurtigere en Quansah, Trent fordi han kan lave de lange pasninger, det manglede vi helt vildt i første kamp, hvor de bare lod Quansah have bolden.

Midten Curtis som 6er, han er boldsikker og kan samtidig føre bolden frem, de to 8er håber jeg på Elliot og Mac, da de er løbemaskiner der samtidig kan servicere vores front 3.

På toppen ...... puuuhaaa ja ingen af dem har selvtillid, men vil gå med Jota på midten fordi han er den bedste afslutter og så Nunez og Diaz, dels fordi jeg synes de presser bedre end Salah, men de kan også begge sætte deres man og lave løb i dybden, ja de afslutter af helvede til, men sådan må det være.

2 mål af Jota og 1 af Nunez i ordinær kamp og så scorer Virgil til 4-0 i forlænget spilletid.

Lottotallene til på lørdag er 3-4-8-14-16-24-25.

Kom så lad os smadre det pis hold :headbang: :hello1: :alcohol: :hello1: :headbang:
BilledeBillede
Tak


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar