Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » torsdag, 02. jul, 2009 17:18

Thommo skrev:
YNWA skrev:Hvad med en spiller som Joe Cole?! Vi er ikke rygtet med ham, men hans karriere er vist gået lidt i stå i Chelsea. Han vil passe perfekt ind i vores system da han kan fungere på alle de tre pladser bag Torres.
At hans karriere er gået lidt i stå, har han nu en gyldig undskyldning for. Hans korsbånd eller hvad pokker det nu er, og smuttet sig en tur, og har været ude siden nytår ;) Men når det er sagt, ser jeg ham også gerne i LFC, Han ville være super at få i truppen, hvis han altså kommer sig over sin skade. Og vel noget nær den optimale spiller til og "overtage"Riera´s plads. Hellere Joe C end diverse spaniolere vi er sat i forbindelse med, efter min mening
Hellere Joe Cole end nogen anden i England, han er lige under Ben Arfa på min ønskeliste :)
Har altid været vild med ham, og håber han bliver sin skade kvit så han kan forsætte sin karierer.
Billede

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. jul, 2009 18:07

For at par måneder siden udtalte Rafa er det var vigtgt at købene blev gjort tidligt i transfervinduet, så han havde truppen på plads til sæsonforberedelsen. Vi har købt én spiller i Glen Johnson. Dette kan skyldes mange ting; vi har købt det vi skal bruge, eller vi har ikke råd til flere spillere, eller vi er mere optaget af at holde på Alonso og Mascherano.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jæger
Indlæg: 2138
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:27
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jæger » torsdag, 02. jul, 2009 18:50

Belloni skrev:
Jæger skrev:Læste på en rygte blog, at Rafa er interesseret i Sebastian Giovinco fra Juventus, som Arsenal allerede har sendt et bud efter i omegnen af £5,8M. Hvor troværdigt det så end er.
Jezzman postede det for et par uger siden. Om det så er ham der har rygte bloggen skal så være usagt :)
Det skal nok passe. Strejfede det blot inde på The New Football Pools - John Barnes, hvor rygtet var beskrevet.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 02. jul, 2009 21:06

Hr. Drejer skrev:For at par måneder siden udtalte Rafa er det var vigtgt at købene blev gjort tidligt i transfervinduet, så han havde truppen på plads til sæsonforberedelsen. Vi har købt én spiller i Glen Johnson. Dette kan skyldes mange ting; vi har købt det vi skal bruge, eller vi har ikke råd til flere spillere, eller vi er mere optaget af at holde på Alonso og Mascherano.
Men sikkert også konkurrence fra andre klubber. Ifølge diverse rygter, har vi jo budt og forhandlede med og om spillere.

Det vigtigste bliver dog at holde på vores egne spillere, og hvis det betyder, at vi kun henter Johnson, så er det bare ærgeligt. Beholder vi Alonso og Mascherano så er jeg tilfreds med transfervinduet og Rafas disponering.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » torsdag, 02. jul, 2009 21:22

Masche20 skrev:
Hr. Drejer skrev:For at par måneder siden udtalte Rafa er det var vigtgt at købene blev gjort tidligt i transfervinduet, så han havde truppen på plads til sæsonforberedelsen. Vi har købt én spiller i Glen Johnson. Dette kan skyldes mange ting; vi har købt det vi skal bruge, eller vi har ikke råd til flere spillere, eller vi er mere optaget af at holde på Alonso og Mascherano.
Men sikkert også konkurrence fra andre klubber. Ifølge diverse rygter, har vi jo budt og forhandlede med og om spillere.

Det vigtigste bliver dog at holde på vores egne spillere, og hvis det betyder, at vi kun henter Johnson, så er det bare ærgeligt. Beholder vi Alonso og Mascherano så er jeg tilfreds med transfervinduet og Rafas disponering.
Kan det mon have noget at gøre med, den store udskiftning der er igang på mange andre poster i klubben?
Umiddelbart kunne man tro at det er med til det, da Rafa sikkert selv er med til at hyre de nye folk og vælge dem ud..
Han må dælme have mange overarbejdstimer for tiden

Johlle

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Johlle » torsdag, 02. jul, 2009 22:11

Det lader også til, at vi har følere ude efter D'Agostino.

http://onside.dk/node/36201

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 02. jul, 2009 23:35

Johlle skrev:Det lader også til, at vi har følere ude efter D'Agostino.

http://onside.dk/node/36201
Jeg håber ikke det er fordi at Masche eller Xabi er på vej ud. Jeg frygter, Xabi er på vej til unreal. Ser ingen grund til at bruge 131mio. på central midt, hvis Xabi bliver.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Boye

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Boye » fredag, 03. jul, 2009 00:41

Det kan overhovedet ikke lugte mere af, at Udinese vil presse Juventus til at lange de sidste knaster over bordet, ved at offentliggøre Liverpools interesse.

Godt nok var det i et andet henseende, men vi så noget lignende i Lavezzi sagen. Hvis rygterne omkring denne mand breder sig kan vi nok forvente, at man enten kommer med et officielt dementi fra klubbens side, eller også er interessen reel. Sådan blev Lavezzi sagen i hvert fald håndteret.

Men lægger man 2 og 2 sammen er det altså ca. 30 mil. der adskiller Juventus og Udinese, og derfor siger Udineses præsident, at vi nu har meldt vores interesse i spilleren i håb om, at Juventus betaler den forlangte pris. Jeg vil i hvert fald blive slemt skuffet, hvis en hylde B spiller som ham er udset som erstatning for Masch/Alonso. DE SKAL INGEN STEDER.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » fredag, 03. jul, 2009 01:00

Masche20 skrev:
Johlle skrev:Det lader også til, at vi har følere ude efter D'Agostino.

http://onside.dk/node/36201
Jeg håber ikke det er fordi at Masche eller Xabi er på vej ud. Jeg frygter, Xabi er på vej til unreal. Ser ingen grund til at bruge 131mio. på central midt, hvis Xabi bliver.
Hvis du ser på D'Agostino som fodboldspiller, så er det klart en Xabi Alonso-erstatning, der er tale om.
Nu skal jeg ærligt indrømme, at jeg ikke ser voldsomt meget italiensk fodbold. Har ikke rigtig nogle favorithold i det italienske, ligesom spillestilen er den mest kedelige i de tre store ligaer.
Jeg ved dog, at Udinese er et hold, der tackler omstillingerne særdeles godt. Omformuleret: De er ret farlige på kontra.

Ser man på D'Agostino som spiller, så har manden et helt fantastisk venstreben. Hans sparketeknik er fænomenal. Af mange bliver han betegnet som en spiller, der i den grad løfter resten af Udinese-holdet. Af hvad jeg har kunne forstå, så er han en af de spillere, der går forrest. Han virker altså som endnu en ledertype - som Rafa kan lide dem.
Når vi har lavet en henvendelse på spilleren må det samtidig betyde, at hans indstilling er topprofessionel.

Men der er tale om en playmaker-type, der aldersmæssigt er lig Xabi Alonso. Virker som om han tiltænkes at erstatte Xabi i hierakiet. Det store spørgsmål er naturligvis om han - ligesom så mange andre italienere - har det særdeles svært med at falde til i uvante omgivelser. Det vil være det store gamble.

Men jeg tror vi er ved at være lokket af ca. 35 mio. pund, såfremt vi selv stikker dem alle i lommen. Altså omkring 300 mio. kr.

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » fredag, 03. jul, 2009 06:18

Alonso skrev:
Masche20 skrev:
Johlle skrev:Det lader også til, at vi har følere ude efter D'Agostino.

http://onside.dk/node/36201
Jeg håber ikke det er fordi at Masche eller Xabi er på vej ud. Jeg frygter, Xabi er på vej til unreal. Ser ingen grund til at bruge 131mio. på central midt, hvis Xabi bliver.
Hvis du ser på D'Agostino som fodboldspiller, så er det klart en Xabi Alonso-erstatning, der er tale om.
Nu skal jeg ærligt indrømme, at jeg ikke ser voldsomt meget italiensk fodbold. Har ikke rigtig nogle favorithold i det italienske, ligesom spillestilen er den mest kedelige i de tre store ligaer.
Jeg ved dog, at Udinese er et hold, der tackler omstillingerne særdeles godt. Omformuleret: De er ret farlige på kontra.

Ser man på D'Agostino som spiller, så har manden et helt fantastisk venstreben. Hans sparketeknik er fænomenal. Af mange bliver han betegnet som en spiller, der i den grad løfter resten af Udinese-holdet. Af hvad jeg har kunne forstå, så er han en af de spillere, der går forrest. Han virker altså som endnu en ledertype - som Rafa kan lide dem.
Når vi har lavet en henvendelse på spilleren må det samtidig betyde, at hans indstilling er topprofessionel.

Men der er tale om en playmaker-type, der aldersmæssigt er lig Xabi Alonso. Virker som om han tiltænkes at erstatte Xabi i hierakiet. Det store spørgsmål er naturligvis om han - ligesom så mange andre italienere - har det særdeles svært med at falde til i uvante omgivelser. Det vil være det store gamble.

Men jeg tror vi er ved at være lokket af ca. 35 mio. pund, såfremt vi selv stikker dem alle i lommen. Altså omkring 300 mio. kr.
Det kan da godt være du ikke synes om Italiensk fodbold, men den kedeligste er det altså ikke iflg. mål stats.
I spanien er der et snit på 2.9 mål pr kamp
I Italien er der et på 2.6 mål pr kamp
I PL er der et på 2.43 mål pr kamp.

Tager man de 7 øverste (som nok er de hold der i hver sin liga er vist flest gange i tv ser det således ud)
Spaniens 7 hold har scoret : 499 mål
Italiens 7 øverste har scoret : 443 mål
Englands 7 øverste har scoret : 429 mål.

Så udfra hvad folk har kunne se, burde du ha været mere underholdt i Serie end i PL.

Tilbage til topic.
D`Agostino er som du skriver istedet for Xabi, der er jeg enig.
Han har andre kvaliteter som gør ham en spændende spiller.
Bl.a at han er markant bedre til at føre bolden frem ved jorden end Xabi.
Han er bedre på dødbolde
Han er hurtig

Han har dog også minuser
Han er mere offensiv end defensiv (altså kan godt hænge i bremsen baglæns)
Hans hovedspil er ikke noget at prale af
Og hans lange afleveringer når ikke ½ Xabi niveau (men omvendt det er der ikke manges der gør)

Han er en meget spændende spiller, men om han er den direkte afløser er nok et spørgsmål kun Rafa kan besvare.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » fredag, 03. jul, 2009 07:37

FørKendtSom skrev: Så udfra hvad folk har kunne se, burde du ha været mere underholdt i Serie end i PL.
Grunden til at jeg ikke ser så meget italiensk fodbold er tempoet...lidt den samme grund som jeg ikke ser super liga, uden at der er tale om en sammenligning.
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 03. jul, 2009 07:37

FørKendtSom skrev:
Alonso skrev:
Masche20 skrev:
Johlle skrev:Det lader også til, at vi har følere ude efter D'Agostino.

http://onside.dk/node/36201
Jeg håber ikke det er fordi at Masche eller Xabi er på vej ud. Jeg frygter, Xabi er på vej til unreal. Ser ingen grund til at bruge 131mio. på central midt, hvis Xabi bliver.
Hvis du ser på D'Agostino som fodboldspiller, så er det klart en Xabi Alonso-erstatning, der er tale om.
Nu skal jeg ærligt indrømme, at jeg ikke ser voldsomt meget italiensk fodbold. Har ikke rigtig nogle favorithold i det italienske, ligesom spillestilen er den mest kedelige i de tre store ligaer.
Jeg ved dog, at Udinese er et hold, der tackler omstillingerne særdeles godt. Omformuleret: De er ret farlige på kontra.

Ser man på D'Agostino som spiller, så har manden et helt fantastisk venstreben. Hans sparketeknik er fænomenal. Af mange bliver han betegnet som en spiller, der i den grad løfter resten af Udinese-holdet. Af hvad jeg har kunne forstå, så er han en af de spillere, der går forrest. Han virker altså som endnu en ledertype - som Rafa kan lide dem.
Når vi har lavet en henvendelse på spilleren må det samtidig betyde, at hans indstilling er topprofessionel.

Men der er tale om en playmaker-type, der aldersmæssigt er lig Xabi Alonso. Virker som om han tiltænkes at erstatte Xabi i hierakiet. Det store spørgsmål er naturligvis om han - ligesom så mange andre italienere - har det særdeles svært med at falde til i uvante omgivelser. Det vil være det store gamble.

Men jeg tror vi er ved at være lokket af ca. 35 mio. pund, såfremt vi selv stikker dem alle i lommen. Altså omkring 300 mio. kr.
Det kan da godt være du ikke synes om Italiensk fodbold, men den kedeligste er det altså ikke iflg. mål stats.
I spanien er der et snit på 2.9 mål pr kamp
I Italien er der et på 2.6 mål pr kamp
I PL er der et på 2.43 mål pr kamp.

Tager man de 7 øverste (som nok er de hold der i hver sin liga er vist flest gange i tv ser det således ud)
Spaniens 7 hold har scoret : 499 mål
Italiens 7 øverste har scoret : 443 mål
Englands 7 øverste har scoret : 429 mål.

Så udfra hvad folk har kunne se, burde du ha været mere underholdt i Serie end i PL.

Tilbage til topic.
D`Agostino er som du skriver istedet for Xabi, der er jeg enig.
Han har andre kvaliteter som gør ham en spændende spiller.
Bl.a at han er markant bedre til at føre bolden frem ved jorden end Xabi.
Han er bedre på dødbolde
Han er hurtig

Han har dog også minuser
Han er mere offensiv end defensiv (altså kan godt hænge i bremsen baglæns)
Hans hovedspil er ikke noget at prale af
Og hans lange afleveringer når ikke ½ Xabi niveau (men omvendt det er der ikke manges der gør)

Han er en meget spændende spiller, men om han er den direkte afløser er nok et spørgsmål kun Rafa kan besvare.
Den der målstatistik kan da ikke bruges til noget som helsk. Hvis de så scorede dobbelt så mange mål i den albanske 1. div., så ville det stadig ikke betyde noget for niveauet af det man ser på.
En 0-0 kamp kan være fremragende underholdning. Men tallene understreger nok nærmere jævnbyrdigheden i PL, hvor det er vanvittig svært at nedbryde en modstander. Hvor mange 1-0 sejre havde mu sidste år ?

Jeg har også England og et stykke derefter Spanien som mine klare favoritter, og skal jeg andet bold, så kan det være fra alle mulige andre ligaer.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » fredag, 03. jul, 2009 09:19

Lad os lege med tanken om, at både Xabi Alonso og Javier Mascherano begge bliver solgt, og vi får ca £65 mio ud af det.
Sker dette Scenarie kunne en indkøbsliste se således ud.

Juan Manuel Mata fra Valencia ca £20 mio.
Daniele De Rossi fra Roma ca £20 mio.
Yaya Toure fra Barcelona ca. 15 mio.
Alvaro Negredo for ca £10 mio.

Central midtbane
De Rossi prisen kan måske være omkring de £25-30 mio, i såfald skal The Doss, Voronin, Babel sælges + pengene fra Keane nok kunne indbringe de resterende.

Sejad Salihovic fra Hoffenheim kan hentes for ca. £8 mio. hvis prisen for Yaya Toure bliver for høj.

Cambiasso er også interessant, men den debat har vi vist været igennem.
Venstre kant
Joe Cole er også interessant mulighed som venstre kant, offensiv midtbane, hængende angriber og højre kant. Ca. 20 mio.

Juan Ángel Albín fra Getafe har imponeret ganske meget i den forgangne sæson. Hans pris ligger omkring £7-10 mio.

Juan Manuel Mata vil være en drøm at få til Liverpool. Han har alle kvaliteter vi leder efter, samtidigt er han ung. Med et samspil med Albert Riera, hvor Riera er den rutinerede kant, og Mata den unge og mere eksplosive kant, så har vi forskellige muligheder på kanten.

Forward
Er noget vanskeligere at forholde sig til. Skal det være en stjernespiller? der kræver en stor del spilletid, hvorved vores formation skal ændres redikalt til 4-4-2. Skal det være en billigere løsning og en spiller der kan være tilfreds med 25-30 optrædender i sæsonen. Han skal være ung (altså ikke ældre end 24) og have gåpåmod, samtidigt skal være en spiller, der kan anvendes til at spille bolden op på, hvor en fysisk fremtrædenhed er at foretrække - hvilket udelukker Michael Owen.

Alvaro Negredo er det bedste bud jeg kan komme med.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Guffi182 » fredag, 03. jul, 2009 10:02

Rossi :clap:
Billede

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 03. jul, 2009 10:15

Et reflekterende indlæg, Hekkem.

Hvis vi mister både Alonso og Mascherano, så skal der selvfølgelig to nye ind. Hvis vi gerne vil spille med om mesterksbaet, så skal de være rutineret, dvs. +25 år.

Mata vil også fra min lille stol være en drøm.

De Rossi forlader aldrig Roma, han er DERES Gerrard

Yaya har lige fået forlænget sin kontrakt (og nu vil de have Mascherano, jeg tror og håber på der stadig er lidt politik i det). Men han kan eventuelt ingå i en handel.

Hvad med Gaetano D’Agostino. Jeg kender ham ikke, men han linkes til os. http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 626844.ece

Og vi bliver også sat i forbindelse med Hamsik (ham vil jeg gerne ha'. Kan Skrtel ikke lige sætte tommelskruerne på ham) ;)

Negredo er fin som afløser for Torres, eller ham Falcao. For to år siden fik Milan et £12 mio. bud på ham afvist, så fik han nogle skader og var ude i 1 år...måske.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar