Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » fredag, 20. maj, 2011 22:17

Selvom Moores solgte til de forkerte så kan vi altså takke ham (hvilket vi så også har gjort) for røverkøbet over dem alle siden Sami kom til ;)
Jeg kan godt følge det lidt dobbeltmoralske i, at mange af os i flere år har været efter Chel$ki og City pga. deres indkøbspolitik og nu forventer man så at vi splasher ud i noget der minder om samme stil foruden at skrue forventningerne helt vildt i vejret, uden at bevare nogen ben på jorden whatsoever.
FSG har sagt at de vil vinde. De har sagt at de ved hvad som kræves. Men de har deres egen, måske specielle, tilgang til tingene og at der kan laves gode forretninger for beløb der går nogenlunde o-p op viste januar-vinduet. De har ikke sagt hvor mange penge de vil købe for. De har ikke sagt nogetsomhelst, ej heller Kenny, udover at man vil forsøge at bringe klassespillere til truppen således den bliver bedre og med tiden vil kunne bringe os tilbage på toppen. Det er sigtet.
Jeg vil dog ikke kalde Carroll en fiasko, men lad os tage den diskussion andetsteds.
Enig med Fribytter på den om indkøbspolitikken - vi ved ret beset ikke ret meget. Men det gør mig ikke til pessimist - at købe dyrt ind er ikke lig med succes. Ikke at købe dyrt ind er heller ikke lig med succes. Det handler om at finde den rette formel og få sammenhæng i truppen.
Up The RedMen... we go again!

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » fredag, 20. maj, 2011 22:23

Badooo skrev:Well, jeg synes ikke helt man kan sammenligne det med Chelsea og City. Der er imo kæmpestor forskel på at købe til overpris, bare for at købe fordi spilleren nu lige har et stort navn, og så at købe fordi spilleren rent faktisk vil gøre holdet markant bedre ift. hvem der ellers spiller.
Enig, og så er der også forskel på at forstærke sig med 5 spillere på en sommer efter et par sæsoner med dårlige resultater og købe sig ind i toppen med Robinho, Gareth Barry, Roque Santa Cruz, Kolo Touré, Emmanuel Adebayor, Carlos Tévez, Joleon Lescott, Jérôme Boateng, Yaya Touré, David Silva, Aleksandar Kolarov Milner, Dzeko, Balotelli, Viera, De Jong.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » fredag, 20. maj, 2011 22:58

@ Hr. Drejer

Er udemærket klar over at jeg satte det hele lidt på spidsen, og havde egentlig også lidt intentioner om at være en smule provokerende. Men det er netop den tankegang med at vi SKAL have tilført 5 klassespillere nu, før at folk reelt set er tilfredse, jeg ikke helt kan forlige mig med.
Selvfølgelig er proportionerne ikke de samme, men skal du ud og købe 5 klasse spillere snakker vi altså snart i nærheden af 1 mia. kr. (hvis vi siger at én klassespiller koster 200 mio., hvilket måske endda er i underkanten hvis man ser på en stjerne som Aguero). Og hvad vi selv får ind fra salg, er ikke i nærheden af bare 2-300 mio. kr..

Hvor mange vi har brug for er så en anden diskussion.

Kuyt-eksemplet kan jeg ikke se har nogen relevans, ej heller hvordan vi har ageret tidligere.
Badooo skrev:Well, jeg synes ikke helt man kan sammenligne det med Chelsea og City. Der er imo kæmpestor forskel på at købe til overpris, bare for at købe fordi spilleren nu lige har et stort navn, og så at købe fordi spilleren rent faktisk vil gøre holdet markant bedre ift. hvem der ellers spiller.
Badooo's pointe mener jeg er helt korrekt, og det gør en forskel. DOG er der den komplikation, at vi sandsynligvis skal ud og kæmpe med netop city og chelsea om de spillere, vi allermest ønsker. Dette medfører at priserne bliver presset op alt andet lige.. Dette gælder også, selvom vi måske ikke indgår i direkte budkrig med de hold, da hele markedets priser bliver presset op, hvis efterspørgslen på gode (læs: klasse) spillere generelt er høj.

@ Jan
Jeg mener heller ikke at Carroll er en direkte fiasko, men reelt set har han ikke vist sig særlig imponerende endnu, og derfor ser jeg det scenarie som en risiko. Som jeg også skriver, tror jeg dog at der er gode grunde til at han ikke har slået igennem endnu (læs: skader og indlæg).
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » lørdag, 21. maj, 2011 00:22

@ Surf

Jeg vil være fuldt ud tilfreds med de indkøb, du nævner. For en god ordens skyld mener jeg dog ikke, at det er moralsk forkasteligt, hvis FSG kickstarter projektet med at sponsorere et par spillere, når man tænker på, hvor dårligt forvaltet klubben var inden overtagelsen. Men jeg er ligesom dig enig i, at man ikke bare kan kræve, at FSG punger ud, når man sammenligner med andre klubber.

Jeg er som Carragher enig i, at Arsenal økonomisk set er en klub, man bør stile efter.

@ Jan

Jeg er bestemt heller ikke pessimistisk. Ungdomsarbejdet er spændende, og der er mange spillere, jeg ser frem til at se i næste sæson.

Og så mener jeg personligt ikke, at holdet pt. er langt fra 08/09-holdet, der dog også overpræsterede imø.

Dengang var problemerne venstreback, venstrekant, backup på højreback og backup for Torres.

De to sidste problemer er ikke længere til stede med Flanagans og Kellys indlemmelse i førsteholdstruppen og med Carroll og Suarez som erstatning for Torres. Og så er Johnson tilmed bedre end Arbeloa imø.

Tilgengæld er Lucas og Meireles svagere end Masch og Alonso, og Carra og Gerrard er heller ikke helt på det samme niveau længere.

Men med et indkøb af en habil venstreback, en god midterforsvarer og en klasse venstrekant, så er holdet imø. overordnet set en smule bedre end 08/09-holdet.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » lørdag, 21. maj, 2011 01:13

Fribytter skrev:Jeg vil være fuldt ud tilfreds med de indkøb, du nævner. For en god ordens skyld mener jeg dog ikke, at det er moralsk forkasteligt, hvis FSG kickstarter projektet med at sponsorere et par spillere, når man tænker på, hvor dårligt forvaltet klubben var inden overtagelsen. Men jeg er ligesom dig enig i, at man ikke bare kan kræve, at FSG punger ud, når man sammenligner med andre klubber.
Nu ved jeg ikke om du har misforstået mig Fribytter, eller om du bare nævner det, men jeg har da heller intet i mod at FSG giver os en saltvandsindsprøjtning til sommer. Køber de Aguero, Coentrao, Hazard, Sanchez, Cahill og Banega, så er de da hjerteligt (!) velkomne til det.

Det jeg kommenterer på er blot folks generelle apati overfor ”grådige” ejere i City og Chelsea der spenderer milliardervis af kroner på overbetalte stjerne, samtidig med at de nærmest kræver at vores ejere køber x antal stjerne til sommer, til overpris eller ej. Det er i min verden en anelse dobbeltmoralsk. (For en god ordens skyld, at det en generel observation, og ikke møntet på nogen).

Om jeg synes det er moralsk korrekt eller ej har jeg på intet tidspunkt kommenteret direkte på (okay, er måske kommet med nogle hints, men lad det nu ligge).

Der er vel heller ingen tvivl om at samtlige Liverpool fans helst så en opbygning ala Arsenals, og det tror jeg da også vi kommer til at se vores klub gå hen i mod i fremtiden under FSG.

Overordnet set har jeg tiltro til Henry, Comolli, Dalglish og resten af banden. Jeg forventer kun at vi ser forbedringer næste sæson, og så håber jeg på at vi kæmper med om CL.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » lørdag, 21. maj, 2011 08:00

Surf, jeg nævnte det bare. Det ser ud til, at vi er meget enige.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

andeth
Indlæg: 210
Tilmeldt: søndag, 11. maj, 2008 20:41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af andeth » lørdag, 21. maj, 2011 12:34

På teamtalk.com står der idag i sektionen, hvor de følger op på diverse rygter skrevet i engelske aviser, at Gary Cahill kan erhverves for for 17 mio. pund (Daily Mirror er kilden). Er der bare et gran af sandhed til dette rygte, skal man slå til. Man kommer virkelig langt med et super godt forsvar, og Cahill er langt bedre, end nogen af dem, man har i truppen nu.

Hvis der så bliver købt en god venstreback, der kan gå direkte ind på holdet og en klasse venstre wing, så er vi kørende og er klar til at kæmpe med om mesterskabet i næste sæson. Køb for guds skyld tre glimrende spillere og gå ikke efter indkøbstaktikken, der hed kvantitet frem for kvalitet, som vores forhenværende managers havde en forkærlighed for.

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » lørdag, 21. maj, 2011 16:36

Ydaphus har opdateret igen (til de interesserede).

Vi skulle angiveligt have holdt produktive møder med Cahill og Lennon (og det er møder som deres klubber har sagt ja til). Cahill skulle egentligt være klar til at springe på LFC-vognen, men nu vil hans agent vente og se om ikke Shitty dukker op. Alternativer: Sakho, Jones, Samba(???).

Adam venter på at vi tager beslutningen. Han er klar. Personligt vil jeg hellere have McCarthy.

Enrique skulle have nogenlunde samme status som Adam.

Young skulle være så godt som vores (stadig). Hold øje med "tegn" i kampen imorgen, drenge ;)

Marveaux-handlen er ved at blive lukket.

Så nævner han igen Parker og Shane Long. Parker har talt med et par spillere fra vores trup. Handlen med Long (backup istedet for N'Gog) afhænger af, om Reading bliver nede i Championship'en.

Til sidst nævnes det, at Comolli er taget til Frankrig og Spanien for at snakke med Lille, Sociedad, Atl. Madrid og PSG. Derudover er LFC massivt tilstede under Copa America.

Så som jeg ser Ydaphus' udmelding:
Vi er sikret Adam, Enrique og Marveaux.
Vi forhandler med Cahill, Lennon og Young.
Vi er meget interesserede i Parker og Long.
Vi holder øje med Aguero, Hazard, Griezmann (Sociedad) og Sakho.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mugge » lørdag, 21. maj, 2011 16:46

Badooo skrev:Ydaphus har opdateret igen (til de interesserede).
Er han troværdig, ham der Ydaphus?
Har ikke hørt om ham før, men går ud fra han husere på de engelske boards?

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » lørdag, 21. maj, 2011 16:58

Mugge skrev:
Badooo skrev:Ydaphus har opdateret igen (til de interesserede).
Er han troværdig, ham der Ydaphus?
Har ikke hørt om ham før, men går ud fra han husere på de engelske boards?
Det er sådan lidt meeeh. Altså, han skulle have været først til at offentliggøre Fowlers retur, Keanes ankomst osv., ligesom han tilsyneladende var den første til at melde ud om forhandlinger med Suarez og Carroll i vinters.
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er han anonym og bruger dynamiske IP-adresser for ikke at blive opsporet (eller noget i den stil). Han påstår ligeledes at han ved mere end han siger, men at han må holde igen, ellers kan hans kilde blive afsløret. Hans kilde arbejder tilsyneladende i klubben.

Hvor troværdigt det er kan jeg ikke sige, men det er nu alligevel meget sjovt at følge med i, især fordi det hele lyder ret realistisk med de targets han nævner.

Han huserer på AnfieldIndex og twitter. Den tidligere post er bare et referat af hans nyeste update på AI.
Badooo siger, hvad han mener!

Liverdrengen
Indlæg: 1703
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 15:46
Geografisk sted: danemark

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverdrengen » lørdag, 21. maj, 2011 18:18

Kunne Chamberlain fra Southampton ikke være en fremragende ide til højrekanten ? Han er ung, engelsk, homegrown, voldfarlig etc etc... burde vi ikke gå ind i den imod gunners og manure ? Måske istedet for Hazard ...
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » lørdag, 21. maj, 2011 19:09

Liverdrengen skrev:Kunne Chamberlain fra Southampton ikke være en fremragende ide til højrekanten ? Han er ung, engelsk, homegrown, voldfarlig etc etc... burde vi ikke gå ind i den imod gunners og manure ? Måske istedet for Hazard ...
Han er kraftedme hurtig :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=6GdxEZWXGQw
Badooo siger, hvad han mener!

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » lørdag, 21. maj, 2011 20:07

Badooo skrev:Ydaphus har opdateret igen (til de interesserede).

Vi skulle angiveligt have holdt produktive møder med Cahill og Lennon (og det er møder som deres klubber har sagt ja til). Cahill skulle egentligt være klar til at springe på LFC-vognen, men nu vil hans agent vente og se om ikke Shitty dukker op. Alternativer: Sakho, Jones, Samba(???).

Adam venter på at vi tager beslutningen. Han er klar. Personligt vil jeg hellere have McCarthy.

Enrique skulle have nogenlunde samme status som Adam.

Young skulle være så godt som vores (stadig). Hold øje med "tegn" i kampen imorgen, drenge ;)
Marveaux-handlen er ved at blive lukket.

Så nævner han igen Parker og Shane Long. Parker har talt med et par spillere fra vores trup. Handlen med Long (backup istedet for N'Gog) afhænger af, om Reading bliver nede i Championship'en.

Til sidst nævnes det, at Comolli er taget til Frankrig og Spanien for at snakke med Lille, Sociedad, Atl. Madrid og PSG. Derudover er LFC massivt tilstede under Copa America.

Så som jeg ser Ydaphus' udmelding:
Vi er sikret Adam, Enrique og Marveaux.
Vi forhandler med Cahill, Lennon og Young.
Vi er meget interesserede i Parker og Long.
Vi holder øje med Aguero, Hazard, Griezmann (Sociedad) og Sakho.
Hvilke tegn?? Spiller han en brandkamp for at vise, at vi SKAL købe ham?? Brænder han 3-4 friløbere + et par straffe, tager direkte rødt for at skade en medspiller, så vi har lettere ved at vinde og dermed bevare chancen for at overhale Spurs??

Jeg har svært ved at se, at vi skulle hente 3 kantspillere i Marveaux, Lennon og Young - jeg vil dog gerne have både Lennon og Young (kender ikke meget til Marveaux). Men hvis vi skulle hente dem, hvor skulle eksempelvis Kuyt spille??? Jeg er sikker på, at de forreste pladser bliver besat af Carroll og Suarez.

Hvis de bliver hentet - bliver det så noget med:

Suarez - Carroll - Kuyt
Lennon - Gerrard - Young

Det vil dæleme kræve noget af et forsvar.

Tror ikke vi køber både Lennon og Young - men fornuftigt nok at forhandle med dem begge, såfremt den ene springer fra

Liverdrengen
Indlæg: 1703
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 15:46
Geografisk sted: danemark

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverdrengen » lørdag, 21. maj, 2011 20:12

Badooo skrev:
Liverdrengen skrev:Kunne Chamberlain fra Southampton ikke være en fremragende ide til højrekanten ? Han er ung, engelsk, homegrown, voldfarlig etc etc... burde vi ikke gå ind i den imod gunners og manure ? Måske istedet for Hazard ...
Han er kraftedme hurtig :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=6GdxEZWXGQw
Jamen jeg mener, er det ikke lidt mærkeligt at vi ikke er linket sammen med ham, nu hvor der florerer tonsvis af rygter til spillere vi bare kunne være en lille smule interesserede i? .. Nu har jeg lige set hele Anfield kampen mod Bolton på lfc tv og kiggede lidt efter Cahill, som alle jo meget gerne vil have. Han er en fin nok forsvarsspiller, men er han virkelig 16 mio£ værd, som ham YDaphus rapporterer at vi gerne vil give for ham? Der synes jeg måske den bliver lige grov nok. Tror altså godt på at Kelly kunne gå ind og være iblandt de fire førstevalg til CB pladserne. Cahill ville self være fin nok at have, men han må sgu ikke blive for dyr, hvis alt det man læser bare er fordi han er blevet hypet for meget. Ser ikke særligt meget Bolton må jeg indrømme, men det har generelt været mit indtryk at han er god nok, men så heller ikke mere end det. Hvad synes i?
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » lørdag, 21. maj, 2011 20:20

athomsen skrev: Hvis de bliver hentet - bliver det så noget med:
Suarez - Carroll - Kuyt
Lennon - Gerrard - Young
Det vil dæleme kræve noget af et forsvar.
Tror ikke vi køber både Lennon og Young - men fornuftigt nok at forhandle med dem begge, såfremt den ene springer fra
Ja, vi må håbe at vores 4 bageste er klar til at alt skraldet for der er ikke mange i den opstilling der er noget værd defensivt...

Og jeg tror ikke vi decideret forhandler med spillere vi sidenhen springer fra. Tror ikke det er vores stil. Jeg ved godt at vi skal være garderet og have alternativer - det tror jeg også vi har, men vi gør det ikke "for sjov" (måske forkert formuleret).
Synes ham twitter-fyren der bringer disse rygter viser alt om hvor tåbelig silly season er, og hvor lidt vi i grunden ved. Enhver idi.. kan da sige sig selv at vi ikke køber så mange spillere til samme plads når vi iøvrigt har spillere selv på positionen allerede. Selvfølgelig er venstrekanten oplagt som transfer-fokusområde, men vi køber ikke ind for at nogle skal sidde på bænken.
Lidt off-topic og så alligevel; en manager der har vundet rigtig mange trofæer og som har skubbet os væk fra vores piedestal har sagt om spillere der lever i det virtuelle univers; de burde gå en tur på biblioteket og læse en bog! Det burde ham rygtefyren også for mage til useriøsitet og det pure opspind skal man lede længe efter.
Up The RedMen... we go again!

Besvar