Badooo skrev:Truppen, efter sommeren 2010:
MM: Reina, Jones
HB: Johnson, Kelly (kom op)
VB: Konchesky, Aurelio
FC: Carragher, Agger, Sotis, Skrtel (+talenter)
MM: Lucas, Meireles, CP, Stevie, Cole, Spearing, Shelvey
W: Maxi, Jovanovic
A: Torres, Kuyt, N'Gog
Truppen, efter sommeren 2011:
MM: Reina, Doni, Jones
HB: Johnson, Kelly, Flanagan
VB: Enrique, Aurelio, Robinson
FC: Carragher, Agger, Skrtel, Coates (+talenter)
MM: Lucas, Gerrard, Henderson, Adam, Spearing, Shelvey
W: Downing, Maxi
A: Carroll, Suarez, Kuyt, Bellamy
Overordnet set:
En meget klart forstærket trup. Her bider jeg blandt andet mærke i en stor britisering (hjemmelavet ord) af holdet. Jeg tæller det som 8 spillere, heraf 2 engelske, har forladt truppen, mens 11 er kommet til (Robinson og Flanagan talt med), heraf 7 britiske + 1 fra et andet britisk hold - Enrique. Vi ved, at britiske spillere kommer til at knokle røven ud af bukserne, ligesom de ikke tuder over regnvejr. Det er et +.
Derudover lægger jeg især mærke til vores tidligere akilleshæl, venstre back, hvor vi nu ser ud til at have fundet en mand, der kan tage den med et niveau, der ligger milevidt fra Konchesky. Det er skønt.
Til sidst vil jeg sige, at vores angreb altså tager kegler. Der er mulighed for at rykke rundt på alle mulige tænkelige og utænkelige måder, da de spillere vi har er ekstremt alsidige + de har et ret højt niveau. Forestil jer f.eks en kamp mod Stoke, hvor Suarez, Kuyt og Gerrard (eller Downing) ligger bag Bellamy og Carroll. Der vil blive slåsset om bolden, men ingen af de nævnte går af vejen for en god, fysisk fight - en fight som jeg faktisk tror vi sagtens kan vinde. Eller en kamp mod et bundhold på Anfield, som har taget spillerbussen med på banen og placeret den foran mål. Her kan Gerrard, Suarez, Kuyt, Downing, Kuyt og Bellamy give den nødvendige bevægelighed i angrebet, som kan skubbe bussen væk og få bolden over stregen.
Alt i alt synes jeg faktisk vi har en meget kampklar trup nu. At Meireles skred gør - efter man har tygget lidt på det, og vendt og drejet truppen - absolut ingenting, for som det er påpeget, åbner indkøbet af Bellamy op for, at Suarez bruges mere på Meireles' plads. Derudover må vi altså endnu ikke dømme Stevie G. ude af truppen endnu!
Godt indlæg. Deadline day kan virkelig få en op at ringe.